Warhammer 40 000


Pôvodná stolová hra Warhammer Fantasy Batles /WFB/ vznikla v osemdesiatych rokoch devätnásteho storočia. Hra sa odohráva vo fantasy svete, kde sa odohrávajú boje medzi Ľudským Impériom, Orkami a Goblinmi, Elfami, Chaosakmi... Jednotky sa pohybujú v štvorcových formáciách. O boji, morálke a väčšine iných náhodných udalostí na bojisku rozhodujú kocky. Neskôr, keď sa na celom svete rozmáhalo sci-fi a mýty o UFO, bola vytvorená podobná stolová hra, z ďalekej, hororovej a apokalypsu pripomínajúcej budúcnosti: Warhammer 40 000 /40k/.

Hlavný príbehový podklad:
Píše sa Štyridsiate prvé milénium a Ľudské Impérium musí bojovať o svoje prežitie každý deň. Zo všetkých strán je oklieštené cudzákmi a kacírmi. Imperátor, jediný kto dokáže spasiť ľudstvo a očistiť imatérium sedí v Zlatom Tróne, na orbite Terry a každý deň umrú milióny, aby on mohol žiť. Držaný pri živote len technológiou z Temnoveku, osvetluje celé imatérium a umožňuje tak cestovanie týmto morom chaosu. Dokonca ho nemôžu uzdraviť ani jeho božské schopnosti.
Žiť v tomto čase, znamená byť jedným z mnohých, ktorý slúžia v nekonečnej vojne, či už ako hrdina, alebo radový vojak. Kto nebojuje, nemôže dosiahnuť spásu v smrti.

Hra:
40k je strategická stolová hra, ktorá sa dočkala aj počítačového spracovania. Pechota sa kryje pred nepriateľskou paľbou, tanky sa valia cez zablatené zákopy a vzduchom lietajú najrôznejšie projektily a energetické výboje. Takto to približne vyzerá. Na hru potrebujeme:

1. Protihráč
2. Miniatúry a pravidlá /Rules book/ a pravidla k jednotlivým armádam /kodex/, ktoré musia minimálne obsahovať veliteľstvo /HQ/ a dva pechotné oddiely /Troop /
3. Miesto, najlepšie stôl, ale postačí aj podlaha
4. Niečo o čo sa bude bojovať, postačia vám aj šálky a taniere, môžeme použiť aj lego a iné stavebnice. Keď vám však bude chýbať atmosféra, Games Workshop (distribútor a predajca miniatúr: www.games-workshop.com, na slovensku: www.wargaming.sk) vyrába okrem miniatúr aj terény.
5. Meter, schopný merať v palcoch /inch/
6. Minimálne desať obyčajných kociek /D6/

Postup:
Vytvoríme si Army list ( každá jednotka má svoj profil a cenu v bodoch,
napr.:
Pts/model WS BS S T W I A Ld Sv
Veteran 8 3 4 3 3 1 3 1 8 5+




Tu máme charakteristiku Imperiálneho veterána, stojí 8 bodov, boj z blízka 3, streľba 4, sila 3, odolnosť 3, jednu ranu, iniciatívu 3, jeden útok z blízka, morálku 8 a zásah vykryje brnením pri hode 5, alebo vyššom). Keďže sa hrá na body, určíme hodnotu: 500, 1000, 1500 alebo podľa dohody.
Rozložíme si terén, určíme strany a typ hry. Či už budeme obsadzovať stôl, alebo bojovať zákopovú bitku, musíme najskôr dopraviť našich statočných bojovníkov na bojisko.
Preto si hodíme kockou a víťaz s vyšším číslom, určí kto bude nakladať prvý. Pamätajme, však na možnosť nenaložených jednotiek, ktoré čakajú v zálohe.
Keď už sú obaja pripravení, hodíme kocky a víťaz dostane prvý pohyb.
Hra trvá šesť kôl, verte mi, je to dosť. V každom kole idú obaja hráči všetkým čím chcú ísť.

Kolo:
Jedno kolo pozostáva z troch fáz ktoré vykoná jeden a potom aj druhý a nasleduje ďalšie kolo.
1. fáza: pohyb, hráč pohne všetkým čím chce
2. fáza: streľba, hráč strieľa všetkým čím môže, zbrane označené ako ťažké /heavy/ musia v 1. fáze stáť, aby nabili
3. fáza: útok, jednotky vzdialené šesť inchov od nepriateľa môžu nabehnúť a zaútočiť z blízka

Rasy a frakcie:

Human Empire je tak rozľahlé (zaberá asi 75 až 80% mliečnej dráhy), že je rozdelené do frakcii, ktoré sa dajú aj kombinovať. Impérium ako celok už zažilo svoj zlatý vek, a pomaly upadá. Ku koncu zlatého veku ľudstva, povstali inteligentné stroje, proti ľuďom. Železní muži, ako ich nazývali boli porazení a ľudia začali mať väčšiu úctu k technológii a zo strachu pred umelou inteligenciou sa vyhýbali technickým výdobytkom iných rás.

Space Marines /SM/, sú pôvodnou rasou z prostredia 40k, sú známi aj ako Adeptus Astrates. Geneticky upravení super vojaci v prastarom powerarmore, vyzbrojení najlepšími zbraňami Impéria, ochrancovia ľudskosti, nazývaní aj ako Anjeli smrti. Majú výbornú palebnú silu a nezaostávajú ani v boji z blízka. Dobre sa maľujú.

Imperial Guard /IG/, vytvorený podľa našich terajších armád. Kladivo samotného imperátora, mäso do mlynčeka vojny. Jednoducho čísla a ťažké zbrane, jeden ich troop unit má v sebe dva až päť sqadov po desať modelov, pričom jeden sqad stojí 60 pts. Kde sú však takéto čísla, zistíme, že kvalita jednotlivca im veľa nehovorí. A aby nám nebolo smutno, majú gardisti jedny z najefektívnejších tankov. Ľahko sa konvertujú.

Inqizition
- Deamon Hunters /DH/ najstaršia zložka inqizície, známa ako aj Ordo Malleus. DH pozostávajú z dvoch súperiacich podfrakcii, radikálov, ktorí neváhajú v boji s démonmi použiť aj démonov samotných a puritánov, ktorí sú známy aj ako Grey Knights /GK/. GK sa stránia všetkých nečistých praktík, všetci sú psykeri (ľudia čo dokážu ovládať sily warpu = môžu používať kúzielka), zároveň v sebe nosia aj génové semeno, ako všetci SM. Ľahko sa prenášajú, vďaka ich vysokej cene:
1. GK = 25 pts.
- Xeno Hunters druhá najstaršia zložka inqizície, známa ako aj Ordo Xenos. Vlastného kódexu sa ešte nedočkali, lebo majú až jednu jednotky pod názvom Dethwach kill-team, ktorá môže byť pridelená k armáde ako HQ.
- Wich Hunters /WH/ zatiaľ najmladšia súčasť inqizície, Ordo Hereticus. Podobne ako aj DH, aj sestry sa delia na puritánov a radikálov. WH sú zaujímavou armádou, pretože sú vlastne mixom SM a IG. Obyčajné ženy zo sirotincov odeté v powerarmoroch s obľubou ohnivých zbraní, ako sú ťažké plameňomety a melty.

Adeptus Arbites, alebo aj imperiálna polícia. Oficiálne nemajú kódex, ale fanúšikovia si vytvorili vlastné pravidlá.

Space Orks /orks/, orkovia a grechini. Áno sú zelení svalnatí a je ich veľa. Druhá pôvodná rasa z 40k. Primitívni, ale efektívni a hlavne vtipní! Sú zároveň aj druhou najstaršou, stále žijúcou rasou. Nedokážu myslieť ako ľudia, ale nie sú hlúpi. Dokážu si rýchlo osvojiť akúkoľvek technológiu okrem Eldarskej, ktorá nemá takmer žiadnu mechanickosť. Ich vozový park väčšinou obsahuje stroje pôvodne ľudské, alebo ich plne orkské kópie, pomaľované červenou. Neodpustím si malý citát: „ Red goes fasta!“

Eldar. Eldari už svoj rozkvet tiež zažili, vysoká a mocná rasa, sa musela naučiť žiť ako štvaná zver. Ich ríša upadla z najväčšej slávy do prachu, v extrémne krátkom čase. Centrum ich spoločnosti bolo v miestach kde sa teraz nachádza Oko hrôzy, warpová búrka rozpútaná eldarskou hriešnosťou, ktorá vyústila do zrodenia štvrtého boha chaosu: Slaanesha.
Tí čo stihli ujsť na obrovských vesmírnych lodiach zvaných Craftworld, putujú dodnes vesmírom a snažia sa vyčistiť vesmír od všetkého zla. Stále sa nevie ako sa na ich zoznam dostali ľudia, pretože eldari nikdy neprezradia svoj skutočný zámer. Ich vojenská sila spočíva v rýchlosti a prefíkanosti. Tomuto sú prispôsobení ich bojovníci aj vozidlá. Ich rasa máva nebezpečne silných psykerov.

Chaos, je ďalšou veľkou skupinou frakcii, čo prisahali poslušnosť temným bohom, ich kráľovstvom je imatérium. Štyria temní páni, každý so svojou častou warpu. Khorne, boh krvi, vrážd a nepokojov. Napodobenina biblického diabla, jeho démoni a prisluhovači sú silní a krvilační, pri ich útokoch zvykne padať miesto dažďa krv. Tzeench je bohom úskokov a intríg preto sú jeho vojská dosť univerzálne. Je podobný egyptským bohom. Nurgle, boh nákaz a chorôb. Modely jeho armád sú naozaj impozantné. Zombíci, hnijúce stroje, zahnisaná pechota, rozpadávajúci sa démoni. Riadi sa heslom: Pomaly ďalej zájdeš. Slaanesh má pod palcom pokušenia tela. Slaaneshaci sú rýchli a ostrí.

Chaos Space Marines /CSM/, sú zradcovia Impéria, ktorí ochutnali moc Chaosu a uvedomili si, že Imperátor im neumožní nikdy takúto moc. Vedení Horusom, Imperátorovým najmilším primarchom, dorazila temná krížová výprava až na orbit Terry, v bitke o Zem padlo mnoho hrdinov Impéria, a aj Chaosu (napr.: Malleus, Imperátor, Horus......). Po armádnej stránke sú CSM skoro rovnaký ako SM, nie sú tak moderne vybavení ako SM, ale zároveň ťažia zo síl chaosu a od doby kedy zradili Impérium, prešli vlastným technologickým pokrokom.

Renegade Imperial Guard /RIG/, ďalší odpadlíci od Impéria, používajú Kodex Imperial Guard, v kombinácií s Kodex Chaos Space Marines, pretože sa toho svojho ešte nedočkali. Hlavným rozdielom medzi RIG a IG je vo vozidlách, pretože RIG používajú často vozidlá nakazené chaosom. + majú mutantov.

Deamon Army /DA/, nové jednotky, nové tanky a novučičký kódex, vyjdú už tento rok!

Dark Eldar, alebo aj tí, čo nestihli ujsť a podrobili sa imatériu. Žijú v Commoraghu, do ktorého sa dá dostať jedine cez warp. Sú skazení a nič ich nedokáže očistiť. Ich štýl boja pozostáva z rýchleho a devastujúceho útoku na vojská ich náhodnej obete, a následného odvlečenia zajatcov do mučiarní a otrokárskych zariadení.

Tau Empire /Tau/ je mladé a ambiciózne. Tauské impérium založili Tauovia, rasa, ktorá sa rútila do sebadeštrukcie, keď bola objavená Impériom v 35 tisícročí. Adeptus Mechanicus, označilo Tau za podradnú rasu, a povolilo vyhladenie a následné osídlenie planéty. Osídľovacia flotila však nedorazila, pretože sa stratila vo warpovej búrke. Tau sa vývojom rozdelili na štyri kasty: Kasta Ohňa, osvojili si boj a hlavne streľbu. Kasta Zeme sa venuje staviteľstvu. Kaste Vzduchu sa dobre rozvinulo priestorové videnie a niekedy vraj vedeli aj lietať, venujú sa letectvu. Kasta Vody, diplomaticky sa snažili zabrániť vnútorným nepokojom a teraz sa venujú stretnutiam s inými rasami. Tauovia by sa boli vyhladili navzájom, keby na svetlo ich sveta nevstúpila záhadná kasta Etheránov, ktorá spojila kasty a zastáva kňazskú a panovnícku úlohu. Všetci v Tauskom Impériu veria v Tau’va, čo sa dá preložiť ako Väčšie/Vyššie dobro. Touto ideológiou pričleňujú stále viac cudzákov a dokonca aj ľudí do svojho impéria. Tau sú mladou rasou, čo sa nebojí technológie. Ich hlavnou silou je tá palebná a na boj z blízka používajú Krootov, ich žoldnierskych spojencov. Ale, ich duše akoby mali zápornú energiu a v imatériu neprejavujú svoju prítomnosť, čiže niečo ako Tauský psyker, je absolútne vylúčené. Aj keď niektorí xenológovia tvrdia o podozrení v prípade Etheránov, ale ich tvrdenia neboli podložené.

Tyranids, každý milovník Votrelca v nich nájde zaľúbenie. Zuby, pazúry, kyselinomety a mutácie. Neexistuje materiál, čo by ich úlové lode nedokázali stráviť, stačí, aby bol materiál trochu organický a už je rozpúšťaný a používaný na nové beštie. Od malých, Votrelca pripomínajúcich Gauntov, až po obrovského Hive Titana, nenájdete v ich armáde nič, len organizmy. Ak sa nájde niekto kto ich odrazí, stiahnu sa a zmutujú do ideálnej podoby na zabíjanie práve tohto nepriateľa. Ich taktikou sú čísla a potvory, čo trhajú tanky na kusy. Ak sa im podarí dobiť planétu, celú ju zožerú až na holú skalu.

Necrons. 60 miliónov rokov spali, čakali na znamenie od hviezdnych bohov. V samotnom srdci Impéria, pod snami Tauského impéria, pod skazeným povrchom Chaosáckych svetov, pod ťažkými nohami Orkov, pod povrchom vycucaným Tyranidmi, sa začali prebúdzať. Ich neživé telá v stázových komorách zaplavila životodarná energia ich temných duší. Znovu sú pripravení očistiť vesmír od života. Vedení Necronskými Lordmi, vedú svoju tichú vojnu. Niektorí rýchli a smrtiaci ako blesk z jasného neba, iný pomalí a nezastaviteľní ako smrť sama.


++Inqizitor dogyno++
++Nomine Imperator++

 Blog
Komentuj
 fotka
azel  15. 1. 2008 19:13
No zdá sa mi to moc zložité...
 fotka
ygor  15. 1. 2008 19:20
Azel.... njn, starcraft to isti

ja som svojho casu hraval Chainmail

predpokladam ze neznas
 fotka
fragile.  15. 1. 2008 19:32
Jezisi! Toto som hladal!

Nie, fakt, vzdy som v tom mal zmatok, dik za clanok
 fotka
empty  9. 11. 2008 21:24
hru nepoznam ale pribeh w40k zboznujem uz nech sa emperor preberie k zivotu
Napíš svoj komentár