No... tak je na čase, aby som zaujal určitý postoj voči tomuto faktu, ktorý som si všimol už dlhšiu dobu a zaujal ma.

Keď si zoberieme kritiku z 20. storočia ako boli napr. Alexander Matuška, Andrej Mráz, Július Noge a podobne tak musím hodnotiť, že je škoda, že ich už veľa pomrelo.

Samozrejme, že prichádzajú nové talenty, lenže čo je ich poslaním? Kritika znamenala predsa ohodnotiť literárne diela alebo akúkoľvek tvorbu. Čo to znamená teraz? Zakopať dielo do zeme alebo nepovedať nič?

Ja to nechápem. Keď už niekto niečo napíše, tak je zvedavý aj na názor toho druhého (to je jasné). Ale čo ma zaujíma viac je, že prečo "veľkí blogoví kritici" nepochvália skoro nikdy, ale poukazujú len na nedostatky. Lenže ako? Nepovedia - "toto by mohlo byť lepšie inak" alebo - "toto radšej zmeň."

Rovno sa tu začne podkopávanie, urážanie a podkopávanie diel, akože podľa mňa to je dosť sprosté. Radšej by som bol, keby dostaneme rady ako vynadané.

Toľko odo mňa. Ak sa vám tento blog nepáči, nereagujte na neho.

 Úvaha
Komentuj
 fotka
cy3aha  29. 5. 2008 08:34
Celkom mas aj pravdu
 fotka
shadowofmyself  29. 5. 2008 08:35
naopak!pravda je.....a najcastejsie poznamky su typu:ty budes urcite emac ked toto pises....mohlo by to skoncit......trochu vzajomnej ucty!!!!!!
 fotka
arain  29. 5. 2008 08:35
Pekne napisane, tiez nerozumiem, preco niektori to hned zhodia. Ja osobne sa snazim(nie vzdy to ide pouzivat tzv. sendvicovu techniku-povedat nieco pozitivne, potom nieco negativne ak sa mi tam nieco naozaj nepaci a potom zase pozitivne, ako by to popripade mohol zmenit.

Ale inak myslim si, ze pre vela ludi je ovela jednoduchsie kritizovat a zhadzovat ako snazit sa poradit.
 fotka
ratsanares  29. 5. 2008 08:43
Neviem, nepocitujem to...

a uprimne povedane som radsej ked mi niekto povie----> Fuj bolo to otrasne, hrozne a nerob to!...

ako keby sa mi pokusal kafrat sa do roboty tym co by tam zmenil....

ale aj to zalezi od toho kto by to bolo, pretoze kritika ako taka ku blogom moze prist aj od cloveka s nulovou inteligenciou a talentom polarnej lisky na lupanie tropickeho ovocia...
 fotka
jogurtovakultura  29. 5. 2008 09:45
vedieť prijať spätnú väzbu je len druhym krokom. ten prvý je, byť na ňu pripravený

ked na nu niekto nie je pripraveny, darmo mu budes hovorit o jeho nedostatkoch..pretoze to bude brať len ako urazku,ze mas nieco proti nemu/ze na nom sedís (aj ked nie je na toto nahodou kreslo?)/že si zaujatý/a ze si tupoň. kritika nema vyvolať rozbroje. nie ak je dobre mienena a konkstruktívna.

ak chces vediet, tak sa pytaj. tu pod clankom nie je tolko miesta, aby ti kazdy vysvetlil svoju mienku. ale je tu pošta

a ak ti dotycny vysvetlit nevie..je to grázel, a netreba si nim pokaziť nazor.
 fotka
mixelle  29. 5. 2008 09:50
čo Vám šibe? ved toto je totálna blbosť.

Za prvé ma uplne zabilo to, ak sa Vám nepáči ,nereagujte! PRAVE NAOPAK! celým blogom sa snažíš upozorniť, že máme písať produktívne kritiku* a potom sem zajebeš toto? Ved to je ako keby som písala o slobode zvierat a posledná veta by bola: inak chodte čeknuť vo fotos moju novu krokodiliu kabelku!!!

Uplne mám okolo ust penu. !!!!



Kokso.. Dobre teraz k produtkívnej kritike:

že ma to skor nenapadlo! Radšej napíšem každému,kto kopiruje x krát denne vetu: prepáč, ale toto nie je tvoja tvorba tým pádom by si mal článok radšej stiahnuť ...a príde mi odpoved staraj sa o seba...

Dakujem nie. Pokial ide o moj vlastný názor občas vidím blogy, kde by nepomohlo nič. A ked už mám niečo skritzovať tak to je v záujme nenarušiť morálku tejto stránky...

Takže ak vidím blog ,ktorý som napr. videla x krát inde alebo blog o tom, ako sa autor nudí poprípade sa mi zdá neuveritelne detinský , infantilný a nasilu, napíšem PRESNE to, čo si myslím...
 fotka
grietusha  29. 5. 2008 09:55
akože čo si chcel povedať vymenovaním kritikov 20. st.? okrem toho kritika bola ich POVOLANÍM, toto je server na voľný čas (teda ako pre koho, že jo), čo znamená, že ľudia si tu proste môžu povedať, čo chcú a najmä, čo si myslia, tak načo hľadať pozitíva, keď je môj názor na nejaký blog absolútne negatívny???



konštruktívnu kritiku dávam len ľuďom, ktorých ako tak poznám už dlhšiu dobu, inak buď len pochválim alebo neokomentujem (ak je to riadna blbosť, tak vtedy sa ozvem)...



A ako hovorí ratsanares... osobne neznášam, keď niekto, čo ma nepozná, mi začne "radiť, čo mám ako robiť. Radšej nech ma skope pod čiernu zem a ja sa sama zamyslím, čo na tom bolo zlé alebo nech len pochváli nejakú blbosť. Konštruktívnu kritiku tiež prijímam len od ľudí, ktorých poznám alebo od ľudí, na ktorých som pobadala, že sa v tom predsa len vyznajú.
 fotka
luc.ka  29. 5. 2008 10:14
dobre, beriem toto ako narážku na moje poznámky.



po prvé, okomentovala som ti možno 3 blogy... čo je fakt neuveritľné množstvo, aby si to takto zhodnotil



po druhé, musel by si prečítať aspoň tisíc500tridsať7 blogov a prečítať si moje komentáre, a potom by si zistil, že ja ich poväčšine chválim, lebo také, čo sa mi nepáčia, proste nečítam. s výnimkou takých, čo ma IRITUJÚ, a k takým sa potom vyjadrím hentak.



do istej miery súhlasím s Ratsanaresom, tiež občas vidím, že niekomu proste nepomôže nič a najradšej by som ho totálne ho zdrbala... ale to nemôžem. ani z pozície admina, ani kvôli následným výčitkám, lebo nikdy nevieš, či to nie je len chvíľkový úlet.
 fotka
luc.ka  29. 5. 2008 10:15
*ešte poznámka k tým, čo ma iritujú... ani tie nečítam. stačí nadpis a pár viet. a vyjadrenie je jasné
10 
 fotka
tomas  29. 5. 2008 10:33
to je v mentalite ludi, viac kritizuju ako chvalia...
11 
 fotka
elwinko  29. 5. 2008 10:56
Posledná veta je mimo obraz...



Ja osobne kritizujem...kohokoľvek...



Snažím sa dať komentár, pokiaľ blog čítam, aj keď je dlhý....aj keď je krátky....
12 
 fotka
althinka  29. 5. 2008 11:11
precitala som blog aj komenty... schuti som sa zasmiala ... kritika proste patri k praci a mnohi pisu uz vopred blogy, o ktorych vedia, ze nebudu priaznivo prijate ... z ich strany ide bud o recesiu alebo sladku nevedomost Aj ja suhlasim s ratsanaresom, griet a luc.kou ... radsej nepiste nic, ake ked mate mudro pisat akoby ste to napisali vy Ak chcete piste ... ak niekto pride s napadom, co vam v skutocnosti zaimponuje skor, a vy ho zotriete z principu ... skoda tukania A niekedy je ozaj dolezite poznat trochu styl a pristup autora, kym ho bez rozpakov zotrieme Ale podla mojho nazoru ... toto je ozaj vec do fora ... kvalitne diskusie sa nestratia a toto vyvola skor rozpaky nad tym co chces menovanim kritikov povedat ... ved sa to tu viac menej naozaj zvrhlo na diskusiu
13 
 fotka
takzvany  29. 5. 2008 11:14
negatívny dojem z prečítaného blogu často tak prekryje to dobré v blogu, že už sa to ani neoplatí chváliť
14 
 fotka
greenhorn  29. 5. 2008 11:50
Karel Capek: Kritici su ludia, co vravia ako by to urobili, keby to vedeli.
15 
 fotka
greenhorn  29. 5. 2008 11:56
10. To nie je v mentalite ludi myslim. Len paci sa im podstatne menej veci. Napr. vsimni ci casak diskusia o tom zachode. Neviem, ci je tam jeden comment kritizujuci nieco negativne. Clovek ak sa mu nieco paci, sa potesi a da to najavo. Opak tak cisto. No ten opak je castejsi, lebo ludia chcu nieco viac. A putova pisat nevie az tak vela ludi a blogy pise skoro kazdy...



Ako vacsina blogov je fakt onicom tak co pekne tam nasilu hladat. Mne sa osobne paci grietuska, wewo. A sorry, ale ta tema pridte pred partnerom je fakt super a tiez neviem ci je tam jeden negativny prispevok Sice, teraz som si vsimol ze zachod ma vela spolocne s prdenim a nejak sa mi to uz prestava pacit



A ohladom toho blogu, vzbudil vo mne iba pocit dalsieho sepkajuceho vykriku do tmy.
16 
 fotka
galinka  29. 5. 2008 16:48
Mixelle mala dobrú poznámku



Ale inak... zatiaľ som si všimla len to, že keď niekto napíše naozaj nejakú vyslovenú sprostosť, tak tam má samé negatívne komentáre.

Keď niekto naopak napíše niečo skvelé, komentáre vzbudzujú dojem že je to bezchybné, lebo ten dobrý dojem z blogu zatieni aj tie chybičky natoľko, že ľudia ich ani nepostrehnú.



Ja som zvykla v rámci pokusu o konštruktívnu kritiku vyčítať gramatické chyby, ale zároveň som pochválila obsah keď sa mi páčil. (tie chyby tam zvyčajne aj tak ostali, takže táto snaha ma prešla)



Ale pokiaľ prečítam niečo v čom vidím veci ktoré by sa tam dali vylepšiť, tak autora na ne upozorním, zároveň s pochvalou toho čo sa mi páčilo. To či si moju radu vezme k srdcu, alebo ju odignoruje je jeho vec.
Napíš svoj komentár