Také asi čo veľa žere a je veľké ako krava na bežné vozenie sa po meste, ako napr. tie pick-upy čo ma hneď napadajú napr. Nissan Pathfinder a im podobné. Pekné možno sú, ale žerie to neskutočne. Kamarát ho mal.
No teraz je toho velmi vela. Ziadny z tych 1.0, 1.2 a pod blbosti by som nechcel. Nejde o nejake fajnovkarstvo, proste som presvedceny o tom ze objem sa nahradit neda, a mozu dat do tych trojavlcov aj 2 turba, je to asi jedno.
Urcite by som si nekupila ziadnu Daciu. To su tak skarede (typicky skarede) auta, ze len sa pozries na to auto a vidis, ze to je Dacia. A okrem toho su to este aj strasne shity.
K @8 a @9 dokážu nahradiť objem. 1.0l dnes dokáže vyprodukovať viac výkonu ako povedzme 1.4l pred piatimi alebo 2.5l pred tridsiatimi rokmi.
Problém je ale opotrebovanie. Menší a komplikovanejší agregát sa pri rovnakej záťaži zničí skorej ako väčšia a jednoduchšia atmosféra, pochopiteľne.
@teal@15 to s tym opotrebovanim dnes uz nie je tak uplne pravda. samozrejme do znacnej miery zavisi v akom rezime take auto jazdi. male turbomotory su haklive na chod za studena a na pouzivanie starych olejov.. ak sa clovek o to stara, meni olej, pouziva kvalitne oleje a jazdi hlavne dlhe trasy, tak tieto motory v pohode vydrzia aj 500 000km
@teal@14 nie tak chcel by som sa dozvediet, lebo napriklad o daciu som sa velmi intenzivne zaujimal a o auta sa vseobecne zaujimam, dokonca som si jednu daciu kupil, dokladne som ju prezrel co je to auto zac a naozaj mozem povedat ze nic zle som na tom aute nenasiel. licovanie plechov vsetko sedi perfektne, podvozok je robustny spraveny dobre, dnesne dacie uz nemaju ziaden problem s korozoiu, dokonca je podvozok natrety bitumenom proti korozii, motor je renault-nissan, podvozok je renault, a musim povedat ze velmi komfortny.. jedina vec je lacnjesie plasty vnutri, halogenove svetla, nie je to nabuchane novymi technologiami a preto aj ta nizka cena.. ale vylozene nic zle som na tom aute nenasiel.. dokonca dacia ma veci co mnohe luxusne auta nemaju.. hydraulicke vzpery na kapote motora, ochranny plech pod motorom a olejovou vanou, odhlucnenie pod kapotou, odhlucnenie pod motorom... a co sa tyka dlhodobejsej spolahlivosti, pomerne dost znamych maju dustre, zopar ich ma sandero a logan.. a okrem mozno par drobnych oprav nikto s tym nemal nejaky zavaznejsi problem..
@teal@18 ja vobec.. avsak ak clovek jazdi kratke trasy so studenym motorom, kasle na vymenu oleja je jasne ze ten motor to neda, ale v opacnom pripade to tie motory zvladaju v pohode
Ok, ale tak snáď porovnávajme reálne a rovnaké podmienky pre obe kategórie. Maloobjemové motory sú určené najmä pre malé, ekonomické, mestské autá. Pri živote v meste sú krátke trasy bez poriadne zahriatého motora samozrejmosťou. Za reálnych podmienok preplňovaný a komplikovanejší maloobjemový agregát nikdy nebude mať priemernú životnosť rovnakú alebo vyššiu ako väčší, jednoduchší atmosferický motor, pretože spôsobuješ úplne rovnakú záťaž, avšak súčasne na viacero menších komponentov. Keď má teda jednoduchší a väčší motor často problém prežiť 500k km, ten menší sa ho určite nedožije.
@teal@21 so zatazou tieto motory nemaju absolutne ziaden problem, to je dost rozsireny mytus s tou zatazou, ale nieje to pravda. problem je nadmerna karbonizacia pri tychto motoroch (kombinacia kratke trasy, turbo + priamy vstrek) ktora vytvara podmienky pre detonacne spalovanie co ti rozmlati ventily a piesty, takisto vytvoreny karbon opotrebuvava motor. aj toto je vsak u niektorych motorov vyriesene, fiat a renault ma v ponuke male turbomotory, ktore nie su vybavene priamym vstrekovanim, ale vstrekovanie je vedene do nasavacieho potrubia, a tym padom odparene palivo v nasatom vzduchu nevytvara karbon a ich zivnotnost je velka aj v mestskej prevadzke.. takze nie je motor ako motor..
Renault-Nissan všetky svoje malé motory vyvíjajú spoločne s Mercedesom, btw. Okrem nich majú aj ešte také, ktoré postavili spoločne s PSA. Oboje spomínaš hneď v @2. Paletu trojvalcov Fiatu síce nepoznám, ale veľmi pochybujem, že hentak technologicky zaostalá automobilka má v rukáve nejaký gamechanger motor, z ktorého konkurencii padá sánka.
Taktiež, zmes paliva je bez ohľadu na spôsob vstrekovania zapaľovaná vo vnútri valca. Priame/nepriame vstrekovanie určuje, ako sa do neho to palivo dostane. Ďalej je asi zbytočné diskutovať, pretože "tvoj argument je síce každému známy, ale je to hoax" spôsob komunikácie je taká úroveň Darkyho diskusie o hudbe, a na to sa znižovať asi nepotrebujeme.
@teal@27 to nie su gamechanger motory, nepriamy vstrek tu bol davno pred priamym a ma svoje nevyhody (kultivovanost, vyssia spotreba, neskorsia odozva na plynovy pedal) ako aj vyhody - ziaden karbon.
a ano viem, ved daimler nissan renault tvoria akusi alianciu a na niektorych projektoch pracuju spolocne..
"Taktiež, zmes paliva je bez ohľadu na spôsob vstrekovania zapaľovaná vo vnútri valca. Priame/nepriame vstrekovanie určuje, ako sa do neho to palivo dostane." a to je presne ten problem o ktorom hovorim. pri nepriamom vstreku sa benzin stihne odparit v nasavacom potrubi a do spalovacieho priestoru prichadza v plynnej faze, pri priamom vstreku u niektorych motorov nedochadza k uplnemu odpareniu a kvapalny benzin na horucom povrchu vytvara karbonove usadeniny. Zaujimavostou vsak je, ze napriklad zrejme malokto vie povedat ktory motor to bude robit a ktory nie. Napriklad pri audi a3 dvojlitrove turbo rok vyroby 2006 a 2007 nemalo ziadne problemy s karbonizaciou a 2008 malo tieto problemy velke.. na druhej strane je je prakticky vylucene ze by nepriamy vstrek vytvaral karbon a tym podmienky pre detonacne spalovanie..
samozrejme nechcem sa znizit k takej argumentacii.. ja mam tieto informacie od ludi co rozoberali male turbo trojvalce a podla nich tieto motory nevykazovali nejake znamky opotrebenia, a tiez som bol pri tom kde merali tlaky na valcoch tusim po 200 000km a tiez tam nebol nejaky vyrazny pokles oproti novym motorom..
@patrixo@17 tak ono racionálne Dacia moc tých chýb nemá. Je to skvele auto pre nenáročného motoristu Ale to nie každému stačí ... neviem ako je tam riešený interiér ale ešte pár rokov dozadu mali Renaulty/Dacie nie moc pekne interiéry ...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
30 komentov
Problém je ale opotrebovanie. Menší a komplikovanejší agregát sa pri rovnakej záťaži zničí skorej ako väčšia a jednoduchšia atmosféra, pochopiteľne.
Najviac zbytočne mi prídu všetky SUV na styl X6, ktoré sú obrovské ale zároveň vnútri nemáš vôbec veľa miesta
Taktiež, zmes paliva je bez ohľadu na spôsob vstrekovania zapaľovaná vo vnútri valca. Priame/nepriame vstrekovanie určuje, ako sa do neho to palivo dostane. Ďalej je asi zbytočné diskutovať, pretože "tvoj argument je síce každému známy, ale je to hoax" spôsob komunikácie je taká úroveň Darkyho diskusie o hudbe, a na to sa znižovať asi nepotrebujeme.
a ano viem, ved daimler nissan renault tvoria akusi alianciu a na niektorych projektoch pracuju spolocne..
"Taktiež, zmes paliva je bez ohľadu na spôsob vstrekovania zapaľovaná vo vnútri valca. Priame/nepriame vstrekovanie určuje, ako sa do neho to palivo dostane." a to je presne ten problem o ktorom hovorim. pri nepriamom vstreku sa benzin stihne odparit v nasavacom potrubi a do spalovacieho priestoru prichadza v plynnej faze, pri priamom vstreku u niektorych motorov nedochadza k uplnemu odpareniu a kvapalny benzin na horucom povrchu vytvara karbonove usadeniny. Zaujimavostou vsak je, ze napriklad zrejme malokto vie povedat ktory motor to bude robit a ktory nie. Napriklad pri audi a3 dvojlitrove turbo rok vyroby 2006 a 2007 nemalo ziadne problemy s karbonizaciou a 2008 malo tieto problemy velke.. na druhej strane je je prakticky vylucene ze by nepriamy vstrek vytvaral karbon a tym podmienky pre detonacne spalovanie..
samozrejme nechcem sa znizit k takej argumentacii.. ja mam tieto informacie od ludi co rozoberali male turbo trojvalce a podla nich tieto motory nevykazovali nejake znamky opotrebenia, a tiez som bol pri tom kde merali tlaky na valcoch tusim po 200 000km a tiez tam nebol nejaky vyrazny pokles oproti novym motorom..