Ahoj, chcela by som sa opýtať. Hrám na gitare už niekoľko rokov, no vždy len veci z nôt/tabov/akordov... Preto by som potrebovala radu, ako sa naučiť improvizovať? Fakt neviem ako začať a nepoznám nikoho kto by mi v tomto poradil. Hlavne jazzovejšie veci.
tak na gitaru som začiatočník (ja hrávam na klavír - aj jaazovejšie) ... na gitare viem len akordy ale na klavíri to robím tak že som pochopil celú klaviatúru (čo je potrebné na to aby človek vedel hrať) čiže každý tón chápem kde má svoje miesto a v akom súzvuku tvorí čo s inými tónmi + dosť experimentujem a nedržím sa toho čo poznám ale vymýšlam si aj nové kombinácie a prevedenia či už akordov alebo rytmov atď ... a všetko sa mi odvíja od konkrétnych akordov (pozadí) čiže viem že ked sa hýbem v trojdimenznom pozadí tak viem presne ktoré tóny mám používať (pokus-omyl aj logika) a potom si už zvolím iba prevedenie a cvičím si to a skúšam ...po čase som proste chytil nejaké osobité spôsoby ktoré už viem ako zahrať aby to znelo fajn ... no ale verím že gitara je trochu iná ako klavír ale podstaty by som sa držal ... lebo ak vieš v akom rozsahu akordov sa v gitare pohybuješ, stačí ti už len zvoliť si rytmus a štýl a potom sa už môžeš vyhrať s tónmi ako len chceš ( ale aby to ladilo )
ja by som pri jazze asi najskôr išla cez štandardy a na tých pracovala skrze obmieňania a tak podobne. ono každý má iný spôsob hrania, takže ti dať návod, ako sa naučiť improvizovať, je proste blbosť. hraj stále dokola a podľa pocitu a sluchu to obmieňaj. a fakt choď cez štandardy.
Mne velmi pomohli videa od Petra Henycha.. ma i vlastnu internetovu stranku kde rozobera snad kazdu stupnicu a pridava ku kazdej i cvicenia Na youtube ma.mnozstvo videi... napr: Jak cvičit na kytaru zábavnou formou...:
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
6 komentov