Čaute, chcem sa opýtať, robím si vodičák a mám takú nezodpovedanú otázku, preto si chcem nechať poradiť od skúsenejších. Pri inštruktorovi musím jazdiť so stále zaradenou rýchlosťou, ale napr. mama mi za to tiež naložila, prečo tak jazdím, že lepšie a bez
Spojka pri startovani je vhodna byt zatlacena (to je ale slovosled, ze?) vzdy, pretoze vtedy prakticky odpojis motor od prevodovky. A teda ked startujes nemusi starter tocit aj prevodovku, ale len motor. Ulahcis tak start autu.
Jazdenie so zaradenou rychlostou ano aj nie. Samozrejme ked mas zaradenu rychlost a ides bez plynu dole kopcom, neminas pohonne hmoty (prosim, nediskutujte tu o tom) podla typu auta. Na druhej strane, ked brzdis a mas zaradenu rychlost, musis mat dostatocne rychle reakcie, aby si pripadne potom stlacil spojku a motor nezadusil. Cim viac budes dobrzdovat motorom, tym viac benzinu usetris. Samozrejme nejake podradovanie nema zmysel. Napriklad ked dobrzdujes na 3jke tak ked uz mas moc male otacky tak vyrad, samozrejme nepodraduj do 2 a do 1. Zbytocne nalozis spojke.
Pri odbocovani mi v autoskole davali do hlavy, ze odbocovat so zaradenou rychlostou (v odbockach kde nestojis samozrejme). Osobne sa mi lepsie odbocuje so stlacenou spojkou, nasledne si supnem rychlost podla potreby nez ist na nejakej rychlosti a potom riesit dusenie auta a tak ci onak preradovanie.
Na druhej strane, aj ked som 7 rokov jazdil s manualom, mam automat to vies, uz postarsi pan, potrebujem pohodlie.
pred semaformi som si v autoškole vyhadzovala rýchlosť aj stale pred zastavenim,alebo ked som predpokladala že asi zastavim..rposte pri uplnom spomaleni....a inak som tiež mala stále zaradenu..aj štartovala som so zaradenou
mamča napriklad vyhadzuje rychlosť častejšie, no neviem posudiť nemam prax
tak vyraďovanie rýchlosti je vraj dobré na šetrenie paliva, inak je absolútne neefektívne (mimo toho) ... a keď už idem brzdiť radšej si podradím alebo nechám pôvodnú rýchlosť (pre istotu) keďže na klasické brzdy sa jednoucho nedá vždy spolahnúť ( už som vela krat počul že niekto potreboval brzdiť, mal vyradené a proste mal smolu ) niečo sa mu stalo z brzdami, takže radšej by som podradil aby ma rýchlosť zpomalila keby niečo ... samozrejme nedeje sa to neustále, ale človek nikdy nevie ...
neviem síce prečo inštruktor chce aby si mal zaradenú rýchlosť pri štartovaní ... možno je to iba psychologický efekt aby si nikdy nezabudol stlačiť spojku ... a pri vypnutí auta zaradil rýchlosť (aby sa auto nehýbalo) neviem aké iné využitie by tento zvyk mal mať ...
to je ale jedno, počúvaj inštruktora, riaď sa tým aby ťa komisár rex nevyhodil a mame povedz že si budeš jazdiť ako to tebe bude sedieť, lebo efektívnosť sa v jej radách vytráca a naberá skor na neefektivite (ak teda to šetrenie paliva neberiem do úvahy - aj tak je to zanedbatelná čiastka )
nauč sa jazdiť ! aj tak si vytovríš potom vlastný návyk ktorý ti bude najlepší ale dbaj hlavne na bezpečnosť ... tá je dôležitejšia ako pohonné hmoty alebo mierne opotrebovanie auta
Pri autoškole šoféruj tak, ako od teba vyžadujú, na vlastnom aute podľa seba.
Ja štartujem so stlačenou spojkou (bez toho by mi auto ani nenaštartovalo), podraďujem len keď chcem brzdiť dole kopcom, vtedy idem zadarmo. Neutrál hádžem vždy pred semafórom, tam nemá zmysel postupne preraďovať a brzdiť motorom. Pri odbočkách a ostrých zákrutách bežne stláčam spojku a hneď za zákrutou akcelerujem....
To štartovanie so zaradenou jednotkou je nezmysel...ja bežne po naštartovaní ešte púšťam spojku, zbytočne by som xkrát zadusil motor.
Keď som bola v AŠ, tak som mala inštruktora. Ktorý mi vravel, že mám nechávať 1-tku na semafore ako vravíš. Keďže som mohla okúsiť aj iného inštruktora. Tak ten sa ma spýtal, prečo nevyhadzujem rýchlosť. Keď som mu povedala, že ma tak učil môj inštruktor, tak sa smial a povedal mi toľko, citujem "tak preto mu v servise musia meniť, každého pol roka spojku." Hádam je z toho jasné, že šetrnejší pre auto je neutrál.A keď sme sa o tom bavili s mojím inštruktorom, tak mi povedal, že pre začiatočníkov je to praktickejšie. Hlavné je nezostresovať, keďže sa mu dosť často stávalo, že nato on pozabudol aj žiak, tak auto zdochlo.
A policjat na skúškach s úplne iným inštruktorom bol nesmierne zlatý a keď som toto spravila pri preraďovaní, kým som čakal nech ma pustia z pruhu a na ďalšom semafore tak isto. Mi povedali, že až budem mať vlastné auto, tak mi strašne rýchlo odíde spojka a mnoho - mnoho ďalší technických vecí o tom ako je výhodnejšie dávať do neutrálu. Ale skúšajúcemu policajtovi to vôbec neprekážalo, to či si zničíš auto je tvoja vec. A úprimne teraz, keď čakám po necelom roku od skúšok vždy dávam do neutrálu. Viac mi to vyhovuje a času máš vždy dosť
Rob tak ako ti hovorí inštruktor, čiže dávaj do 1tky. Praktickejšie pre teba a na zničenie auta a spotrebu sa zvysoka vybodni. Sprav skúšky a potom keď budeš jazdiť budeš mať úplne iné návyky.
HLAVNE POUŽÍVAJ SMEROVÉ SVETLÁ, neznášam kreténov čo majú začiatočník na aute a smerovku to nedá ani za neviem-čo
Ja neviem co mate z tych skusok take stresy :S .. aby si na skuske policajt vsimal ci vyradujes rychlost alebo nie? To tazko .. ja ked som mal skusku a skoncil som jazdu tak sa policajt opytal akurat ci uz moze ist domov. Ani nevedel kde je.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
8 komentov
Jazdenie so zaradenou rychlostou ano aj nie. Samozrejme ked mas zaradenu rychlost a ides bez plynu dole kopcom, neminas pohonne hmoty (prosim, nediskutujte tu o tom) podla typu auta. Na druhej strane, ked brzdis a mas zaradenu rychlost, musis mat dostatocne rychle reakcie, aby si pripadne potom stlacil spojku a motor nezadusil. Cim viac budes dobrzdovat motorom, tym viac benzinu usetris. Samozrejme nejake podradovanie nema zmysel. Napriklad ked dobrzdujes na 3jke tak ked uz mas moc male otacky tak vyrad, samozrejme nepodraduj do 2 a do 1. Zbytocne nalozis spojke.
Pri odbocovani mi v autoskole davali do hlavy, ze odbocovat so zaradenou rychlostou (v odbockach kde nestojis samozrejme). Osobne sa mi lepsie odbocuje so stlacenou spojkou, nasledne si supnem rychlost podla potreby nez ist na nejakej rychlosti a potom riesit dusenie auta a tak ci onak preradovanie.
Na druhej strane, aj ked som 7 rokov jazdil s manualom, mam automat to vies, uz postarsi pan, potrebujem pohodlie.
mamča napriklad vyhadzuje rychlosť častejšie, no neviem posudiť nemam prax
neviem síce prečo inštruktor chce aby si mal zaradenú rýchlosť pri štartovaní ... možno je to iba psychologický efekt aby si nikdy nezabudol stlačiť spojku ... a pri vypnutí auta zaradil rýchlosť (aby sa auto nehýbalo) neviem aké iné využitie by tento zvyk mal mať ...
to je ale jedno, počúvaj inštruktora, riaď sa tým aby ťa komisár rex nevyhodil a mame povedz že si budeš jazdiť ako to tebe bude sedieť, lebo efektívnosť sa v jej radách vytráca a naberá skor na neefektivite (ak teda to šetrenie paliva neberiem do úvahy - aj tak je to zanedbatelná čiastka )
nauč sa jazdiť ! aj tak si vytovríš potom vlastný návyk ktorý ti bude najlepší ale dbaj hlavne na bezpečnosť ... tá je dôležitejšia ako pohonné hmoty alebo mierne opotrebovanie auta
Ja štartujem so stlačenou spojkou (bez toho by mi auto ani nenaštartovalo), podraďujem len keď chcem brzdiť dole kopcom, vtedy idem zadarmo. Neutrál hádžem vždy pred semafórom, tam nemá zmysel postupne preraďovať a brzdiť motorom. Pri odbočkách a ostrých zákrutách bežne stláčam spojku a hneď za zákrutou akcelerujem....
To štartovanie so zaradenou jednotkou je nezmysel...ja bežne po naštartovaní ešte púšťam spojku, zbytočne by som xkrát zadusil motor.
A policjat na skúškach s úplne iným inštruktorom bol nesmierne zlatý a keď som toto spravila pri preraďovaní, kým som čakal nech ma pustia z pruhu a na ďalšom semafore tak isto. Mi povedali, že až budem mať vlastné auto, tak mi strašne rýchlo odíde spojka a mnoho - mnoho ďalší technických vecí o tom ako je výhodnejšie dávať do neutrálu. Ale skúšajúcemu policajtovi to vôbec neprekážalo, to či si zničíš auto je tvoja vec. A úprimne teraz, keď čakám po necelom roku od skúšok vždy dávam do neutrálu. Viac mi to vyhovuje a času máš vždy dosť
Rob tak ako ti hovorí inštruktor, čiže dávaj do 1tky. Praktickejšie pre teba a na zničenie auta a spotrebu sa zvysoka vybodni. Sprav skúšky a potom keď budeš jazdiť budeš mať úplne iné návyky.
HLAVNE POUŽÍVAJ SMEROVÉ SVETLÁ, neznášam kreténov čo majú začiatočník na aute a smerovku to nedá ani za neviem-čo