No ja to beriem tak, že v momente smrti sa jeho vek prestal počítať, a po zmrtvychvstaní a zasadnutí po pravici Boha už nežije bežný, pozemský život, čiže sa jeho vek nepočíta.
@riddler teologicky to viem spochybniť, pretože vo večnosti pravdepodobne neplynie čas. Avšak pojem večnosť je tiež príslovkové určenie času (4č) a opak časnosti, teda akejsi ohraničeneho časoveho horizontu je večnosť, je otázka, či čas plynie aj vo večnosti. Myslím si že áno. Pretože písmo sv. sa musí naplniť v tom, že v plnosti času príde Kristus ako večný Kráľ súdiť živých i mrtvych, a jeho kráľovstvu nebude konca. ved predsa zjavenie apoštola jána, ktorý žil na ostrove patmos hovorí predsa o veciach budúcich, ktoré sa ešte nestali. Kniha zjavenia jána apoštola. Všetky knihy biblie sú z naratívneho chápania, teda opisovej vecnosti udalosti, ktoré sa reálne stali a preto sú zaznamenané. Ale zjavenie Jánovo posledná kniha sa reálne neodohrala, pretože je to videnie, ktoré by sa na konci vekov mali splniť, ako hovorím, na konci vekov keď Pán zasadne po pravici Otca a bude súdiť živých i mŕtvych a jeho kráľovstvu nebude konca, ako mi to hovorí nicejsko carrihradské vyznanie viery. Aj ked bežne pre samozrejme ateistu, alebo aj kresťana, ale duchovne na nízkej úrovni a nezrelého, je to veľmi ťažké na pochop. podstatné je, aby sme čítali bibliu. Ale nielen čítali, ale aby človek si pamätal, čo sa v nej píše, pretože slova evanjelia sú na naše posvätenie, na našu spásu, a ako hovorí knaz po Evanjeliu,pre slová sv. Evanjelia nech Boh zmyje naše previnenia.
Tak je to
@vreskot000 Zaujímavé, takto som nad tým neuvažoval ale to naplnenie Jánovho proroctva a neplynutie času vo večnosti sa nevzájom nevylučuje, alebo áno? To že ,,Pán zasadne po pravici otca a bude súdiť živých i mrtvych", nato nie je potrebné, aby sa Kristov vek nadalej počítal v tom ľudskom časovom ponímamí. Neviem, či je to zrozumiteľné, no snád pochopíš ako som to myslel
jasne že sa to nevylučuje. ale to nie je podstatné. pre mna napríklad otázka je, ako mohol Ján zaznamenať udalosti, ktoré sa nikdy nestali. Alebo Ján opisuje napríklad svoju smrť. mal videnie smrti. ako je to možné.... ako biblickú teologiu som študovalv seminari, ako odpoveď podľa skript a učenia cirkvi problém nie je. horšie je si to predstaviť v realite, kedže Ján, ježiš kristus bol samozrejme pravý Boh a pravý človek, teda mal božskú aj ľudsku podstatu, predsa bol jednej podstaty s Bohom otcom, kde zachádzam do dogmatiky, ale predsa je to nepochopiteľné. ale sú veci, ktoré nevieš proste pochopiť, a niekedy je dobré sa nie že nezaoberať tým, ale prijať také aké sú. Svetské bádanie a každý experiment má nevýhodu v tom, aj rozni filozofi, že to, čo nevedeli dokázať a potvrdiť, automaticky vyhlásili za nejaký nezmysel. Ale to nie je pravda. Na mnohé veci ak sa chceš zamyslieť potrebuješ svetlo prirodzeného rozumu, čo je základná požiadavka pre rozumové zmýšľanie, ktoré máme všetci duševne zdraví ľudia. ale potrebuješ aj mať vedomie nadprirodzeného svetla slávy, o ktorom pojednáva dogmatická teologia. to znamená, že Boh,viera naša a podobne všetko presahuje naše chápanie, beztak obmedzené analogické, a práve preto niekedy sa nám zdá, že keď sa púšťame do nejakej debaty, obyčajne stojíme na jednom mieste, pričom stále sme na začiatku a nevieme sa pohnúť. To je normálne. Pozri. večnosť ten pojem, si nevie predstaviť nikto. sčasti o tom hovorí matematika, že priamka je úsečka, ktorá nemá začiatok a nemá konca. teoreticky teda z toho len logicky, ale nie prakticky, vyplýva, že Boh, jeho atribúty sa dajú vyjadriť matematicky. Ak si vie dieťa na základnej škole dobre predstaviť spomenutú poučku možno ešte z prvého stupňa,že teda rozdiel medzi priamkou polpriamkou a úsečkou je zreteľný, ľahko si teda viem predstaviť atribúty Božie, teda večnosť Pána Boha, ktorá je ako priamka, čo nemá začiatok, ani koniec. potom si viem vysvetliť existenciu anjelov, ktoré sú ako polpriamka, teda majú začiatok... lebo sú Bohom stvorené bytosti. teda reálne v časnosti večnosti ich Pán stvoril, ale nemajú konca, teda po našom povedané, nikdy nezomrú. to je polpriamka, ktorá má začiatok, a nemá konca aj matematicky. a úsečka sme my. Máme začiatok a máme koniec. preto náš priestor na zemi sa označuje ako život, ako vymedzený čas, ktorý niekedy začal, a niekedy skončí. samozrejme duša človeka je nesmrteľná a Boh ju vdýchol pri počatí, čo kresťan vyznáva.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
9 komentov
Tak je to