@bluepanter skôr by ma zaujímalo, ako ju predať... určite nie každý sleduje inzeráty, na ktorých sa podobné ponuky nájdu a nakoľko nemám až taký rozhľad, registrovat sa na webtrhu a predávať tam skupiny či stránky pod cenu je dosť laické
@duriman myslím si, že práveže webtrh je skvelé miesto na takýto predaj, lebo tam nájdeš dosť potenciálnych kupcov.
Ak nie webtrh, tak ti zostávajú len možnosti ako je priame oslovenie niekoho (niekedy môže byť považované za spam) alebo využi nejako priamo Facebook a oslov napríklad nejakého člena skupiny (i keď to bude dosť divné).
@bluepanter osloviť člena skupiny ak by som mal skupinu Hudba a predal by som ju nejakému nahrávaciemu štúdiu, tak okej, ale ak by som ju predal transplantovana, tak by sa o ňu starala lebo v tom nie je "obutá" a nevedela by sa jej ďalej zbaviť. Osloviť konkrétnu firmu môže i nemusí zabrať, nakoľko vytvorenie stojí len čas a pokiaľ sú ľudia na nejakú značku naviazaný, radi ju odporučia ďalej za pár minút. Fascinuje ma, čo všetko robí Facebook. Jediný jeho pohon je komunita. Skôr či neskôr ovládne majetok všetkých... čas.
@duriman optimizmus je dobrá vec, ale ja by som si netrúfal na tak vysoké méty akou je napríklad predaj FB skupiny nejakej väčšej firme či štúdiu. V podstate by sa im zišla komunita tebou vybudovaná, ale otázne je, koľko by si zato pýtal. Môže sa totiž stať, že pre nich bude jednoduchšie a výhodnejšie vytvoriť si proste skupinu alebo stránku na FB a dať jej spravovanie na starosti nejakému človeku, ktorý získa dostatok ľudí do nej
veľmi nešpekuluj a skús pouvažovať o reklame v tvojej skupine, na to možno skôr niekto skočí (napríklad rozošleš správy všetkým členom alebo dáš niečo na nástenku)
@duriman určite sa dá predať, speňažiť skupina, ale ty si vravel, že máš skupinu kde máš 2000 členov... 2000 členov je nič a závisí to od toho aj o čom je tá cieľová skupina.
Ak si hovoril, že máš 2000 členov v skupine o hudbe, tak ako nič v zlom, ale to nahrávacie štúdio si oveľa ľahšie vytvorí skupiny konkrétnym interprétom a budú mať oveľa viac fanúšikov.
Cenu by možno mali skupiny, kde by si mal povedzme 150 - 200 tisíc fanúšikov (ak sa bavíme o slovenských fanúšikoch), a ono by aj záviselo obsah tej skupiny, určite ak by to bola skupina typu: "Ak sem vstúpi 50 tisíc kozorožcov, tak budeme hlavné znamenie zverokruhu" nemá veľký význam... Ako niektorým spamerom sa môže hodiť, ale zas neočakávaj od nich peniaze, oni si také skupinky so stovkami tisíc členov vedia urobiť za pár dní sami.
Význam by mali len úzko špecializované skupiny, ktoré majú desiatky tisíc členov a viac.
Chvíľu som sa hral s tými skupinkami, zistil som, čo zaberá na členov rôznych skupín, čo nie, koľko percent fanúšikov reaguje, na čo reagujú a ako. Skúšal som, čo sa stane, keď miniem 100 euro na reklamu cez Facebook, aký to má efekt, a vďaka tomu som zistil, že kupovať fanstránky nemá veľmi cenu, lebo za menej peňazí sa dá vybudovať pomerne veľká špecializovaná fanstránka.
Druhá vec je jej efektívnosť.
Možno by ste boli sklamaný, keby ste si uvedomili koľko percent fanúšikov vlastne reaguje priamo na to, čo im promujete, je to ako s článkami či blogmi, rádovo malé percentá komentujú články, blogy, videá, fotky, kdekoľvek na internete...
Otvoríte si Pravda.sk, Čas.sk, Aktuality.sk, SME.sk alebo čokoľvek, prečítate napríklad 20 článkov za týždeň a okomentujete nula až dva, podobne s blogmi, nie len na BIRDZi, ale všeobecne, otvárate fóra, sťahujete filmy, pozeráte veci na youtube, okomentujete maličké-maličké percento obsahu, podobne je to aj na FB fanstránke. 2000 fanúšikov v hudobnej skupine môže znamenať, že akákoľvek reklama ktorú tam dáš bude mať 5-20 lajkov, a tak možno 10 komentov, z toho polovica bude charakteru "takúto kravinu sem nedávajte, lebo sa odhlásim zo skupiny"... Bude to mať podobný efekt, ako kúpiť si 2000 zobrazení banneru na nejakom portáli...
@tomas chcel si tým povedať, že reklama tohoto charakteru na FB je ako každá iná mediálna na rôznych internetových stránkach? Je jasné, že banner si všimne na stránke Birdzu každý, čo na ňu vstúpi, ale na fan stránke je cielená hlavne pre tých, ktorý sú v tej skupine a tým pádom sa prichádza o ďalších potenciálnych fans, pokiaľ sa reklama samostatnej stránky nešíri ďalej pozvánkami alebo inak. Takáto reklama je podľa mňa priam vyžiadaná, lebo členstvom si vynucujeme ju vidieť, pokiaľ je z toho "užšieho výberu" a týka sa napr. aktualít modernej techniky.
Tak či onak, je to téma, ktorá má mnoho podôb a môžeme o nej diskutovať do konca roka... jednoducho to nie je až také zložité, pokiaľ sa tomu nevenujeme, ale potom sa treba starať o fans, aby ešte stále boli tými pravými fans a zabere to viac času ako reklama na nejakom zabehnutom portáli. Pokiaľ sa na to pozeráme zo strany toho, ktorý za ňu platí.
@duriman ja som tým chcel povedať, že ak je priemerný počet reakcií od 0,03%-0,08% pri ľubovoľnom poste do všetkých skupín nad 20 tisíc členov (od tej výšky to zobrazuje takú štatistiku novú), tak sa mi to zdá strašne málo. Dokonca by som povedal, že zbytočné...
@duriman áno, členstvom si vyžiadaš ju vidieť, ale keď na tú reklamu reaguje od 0,03%-0,08% členov, tak začínam uvažovať či to má vôbec význam. Lebo áno, tvrdíš, že to robíš zadarmo, a reklama zadarmo je fajn, ale ak to chceš speňažiť, tak komerčná firma si to nebude robiť zadarmo, ale platiť zamestnanca, ktorý sa o to bude starať, a či ten plat má vôbec význam...
A ty to chceš speňažiť, čiže zarobiť na tom, čiže chceš aby ti firmy platili za to, a keď už firma platí, tak či má pre ňu vôbec význam takáto kampaň, lebo proste klasická reklama mi pri mnohých firmách bude pripadať efektívnejšia
@duriman ja tvrdím, že počet fanúšikov je úplne vágna informácia a že efektívnosť takejto kampane je pre isté typy podnikateľov nulová...
I keď ma neprekvapí, ak nejaká firma, ktorá predáva bazény si spraví fanstránku "Milujem vodu a plávanie", bude sa každý deň starať o tú skupinu, bude mať povedzme 120 tisíc fanúšikov a ... môžu aj rok-dva tam robiť marketing, nepredajú ani jeden bazén. Pritom určite nejaký marketér ich ukecá o tom, že tú fanstránku potrebujú...
Ja len som tým chcel povedať, že speňažiť sa nedá všetko, pri tak malej efektívnosti akú fanstránky majú, dokážeš speňažiť málo fanstránok. A ak chceš na tom fakt dlhodobo zarábať, tak potrebuješ mať možno stovky-tisíce obrovských fanstránok kvalitne cielených na komerčne uchopiteľnú vec...
@tomas najlepší je aj tak viral marketing, len je sakra ťažké vymyslieť niečo, čo sa bude samo šíriť . Ale keď sa to podarí, tak je to mega úžasné podľa mňa. Minule som čítal článok o tom, ako niektoré firmy nerobia nič na FB a aj tak sú o ich výrobku založené mnohé fan stránky.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
32 komentov
@areyco Jo ! thx
Áno, musím sa pochváliť. =D
skôr by ma zaujímalo, či tu má niekto skúsenosti s ich predajom...
Čo chceš vedieť o predaji konkrétne? Cenu? Tá záleží od typu skupiny a počtu ľudí v nej.
Ak nie webtrh, tak ti zostávajú len možnosti ako je priame oslovenie niekoho (niekedy môže byť považované za spam) alebo využi nejako priamo Facebook a oslov napríklad nejakého člena skupiny (i keď to bude dosť divné).
veľmi nešpekuluj a skús pouvažovať o reklame v tvojej skupine, na to možno skôr niekto skočí (napríklad rozošleš správy všetkým členom alebo dáš niečo na nástenku)
Ak si hovoril, že máš 2000 členov v skupine o hudbe, tak ako nič v zlom, ale to nahrávacie štúdio si oveľa ľahšie vytvorí skupiny konkrétnym interprétom a budú mať oveľa viac fanúšikov.
Cenu by možno mali skupiny, kde by si mal povedzme 150 - 200 tisíc fanúšikov (ak sa bavíme o slovenských fanúšikoch), a ono by aj záviselo obsah tej skupiny, určite ak by to bola skupina typu: "Ak sem vstúpi 50 tisíc kozorožcov, tak budeme hlavné znamenie zverokruhu" nemá veľký význam... Ako niektorým spamerom sa môže hodiť, ale zas neočakávaj od nich peniaze, oni si také skupinky so stovkami tisíc členov vedia urobiť za pár dní sami.
Význam by mali len úzko špecializované skupiny, ktoré majú desiatky tisíc členov a viac.
Chvíľu som sa hral s tými skupinkami, zistil som, čo zaberá na členov rôznych skupín, čo nie, koľko percent fanúšikov reaguje, na čo reagujú a ako. Skúšal som, čo sa stane, keď miniem 100 euro na reklamu cez Facebook, aký to má efekt, a vďaka tomu som zistil, že kupovať fanstránky nemá veľmi cenu, lebo za menej peňazí sa dá vybudovať pomerne veľká špecializovaná fanstránka.
Druhá vec je jej efektívnosť.
Možno by ste boli sklamaný, keby ste si uvedomili koľko percent fanúšikov vlastne reaguje priamo na to, čo im promujete, je to ako s článkami či blogmi, rádovo malé percentá komentujú články, blogy, videá, fotky, kdekoľvek na internete...
Otvoríte si Pravda.sk, Čas.sk, Aktuality.sk, SME.sk alebo čokoľvek, prečítate napríklad 20 článkov za týždeň a okomentujete nula až dva, podobne s blogmi, nie len na BIRDZi, ale všeobecne, otvárate fóra, sťahujete filmy, pozeráte veci na youtube, okomentujete maličké-maličké percento obsahu, podobne je to aj na FB fanstránke. 2000 fanúšikov v hudobnej skupine môže znamenať, že akákoľvek reklama ktorú tam dáš bude mať 5-20 lajkov, a tak možno 10 komentov, z toho polovica bude charakteru "takúto kravinu sem nedávajte, lebo sa odhlásim zo skupiny"... Bude to mať podobný efekt, ako kúpiť si 2000 zobrazení banneru na nejakom portáli...
Tak či onak, je to téma, ktorá má mnoho podôb a môžeme o nej diskutovať do konca roka... jednoducho to nie je až také zložité, pokiaľ sa tomu nevenujeme, ale potom sa treba starať o fans, aby ešte stále boli tými pravými fans a zabere to viac času ako reklama na nejakom zabehnutom portáli. Pokiaľ sa na to pozeráme zo strany toho, ktorý za ňu platí.
A ty to chceš speňažiť, čiže zarobiť na tom, čiže chceš aby ti firmy platili za to, a keď už firma platí, tak či má pre ňu vôbec význam takáto kampaň, lebo proste klasická reklama mi pri mnohých firmách bude pripadať efektívnejšia
I keď ma neprekvapí, ak nejaká firma, ktorá predáva bazény si spraví fanstránku "Milujem vodu a plávanie", bude sa každý deň starať o tú skupinu, bude mať povedzme 120 tisíc fanúšikov a ... môžu aj rok-dva tam robiť marketing, nepredajú ani jeden bazén. Pritom určite nejaký marketér ich ukecá o tom, že tú fanstránku potrebujú...
Ja len som tým chcel povedať, že speňažiť sa nedá všetko, pri tak malej efektívnosti akú fanstránky majú, dokážeš speňažiť málo fanstránok. A ak chceš na tom fakt dlhodobo zarábať, tak potrebuješ mať možno stovky-tisíce obrovských fanstránok kvalitne cielených na komerčne uchopiteľnú vec...