Aký benzín, aká nafta? Objem, preplňovanie, vek... to sa nedá len tak porovnávať... Pokial si nedal žiadne kritéria, tak som samozrejme za benzín. Atmosféry s väčším objemom mávajú obrovské nábehy kilometrov, a hlavne pri neporovnatelne vyššej spolahlivosti ako nafťáky.
ja si myslim ze weeman sa robi velmi mudry a vie o tom kokot ak je za benzin tak len po vykonostnej straneke ale nie vdrzov predsa nafta je viac mazana ako benzin
@jurino555 "nafta je viac mazaná ako benzín" - tento argument mesiaca preniesol pán inžinier a vývojár spalovacích motorov, pán Klofan Jurino, miestny frňák a špecialista na čipnuté mocné pimpnuté diesle, ktoré trhajú M5ťky a chodia za 2 litré chlááápče. Zničil si ma, skončil som...
a ja ti poviem, že @weeman a aguri500 majú pravdu. to nedá tak všeobecne povedať, záleží na kope faktorov... sú benzíny, čo v nájazde porazia naftu a takisto naftáče, čo hravo porazia benzíny... len si treba urobiť prehľad
@jurino555 sorry ale ty vies o tom hovno ...je pravda ze v dnesnej dobe su rozdieli medzi benzinom a dieselom minimalne ale aj tak co sa tyka spolahlivosti je na tom benzinovy motor lepsie aj ked takto vo vseobecnosti je to nezmysel porovnavat ...zamysli sa nad tym preco napr. v F1 alebo inych seriach nemas dieselove motory??? tam je motor vystaveny maximalnej zatazi.
@jurino555 máš absolútnu pravdu, o čipovaní viem len jednu vec - je to výsada dedinských huličov, ktorí si tunčia mamčine golfíky aby to jelo dve kilá vole.
@mm47 najskôr by som povedal, že musíš zadať východzí bod, a dva krát ten istý symbol zadať nemôžeš predsa, bolo to vysvetlené ako keď "si zavoláš sám sebe, budeš mať obsadené"
JEZIS mne tu nejde o vykon jasne ze benzyn je vykonnejsi sak je to vysoko otackovi motor neda sa porovnavat na akceleraciu nie je o com benzyn vali ale vydrz _D
@jurino555 dobre ale aj tak motor ktory pouzivaju v F1 ma cca 750 koni je to V8 a musi podla pravidiel vydrzat 3 preteky vratane kvalifikacii a treningov a jedny preteky maju cca 300km to je dokopy vyse 1000km v maximalnom nasadeni a vacsinou vydrzia ovela viac.tym chcem povedat ze je tazko porovnavat benzin a naftu lebo je vela kriterii ktore treba zohladnit.
vecsie otačky´= lepsi odpich vecsi výkon v mensom diesel ejdnoducho podmienky vysokootackoveho motora nesplna prečo sa nakladne auta robia dieslove ? lebo maju večší krutiaci moment
ono záleží na tom prečo sa hádate či benzín alebo nafta... chce dakto z vás kúpiť ojazdené auto a nevie si vybrať benzín alebo nafta ? alebo len tak? bo jeden známy raz kúpil ojazdené auto s naftovým motorom , ktorý mal najazdené 100 tis km, a hovoril že šak motor vydrží... motor to vydržal ale každú chvílu musel do auta všelijaké iné blbosti kupovať čo sa kazili
@v3nty zrejme si nepochopil co som chcel tym prikladom z F1 povedat a ked si myslis ze nafta ma vacsiu zivotnost koli nizsim otackam tak fakt neviem kto trepe.
ano, dakedy. U dnesnych motoroch je viac rozhodujuci stil jazdy, a podobne veci ohladom zivotnosti motora. Ale mali sme na priklad skodu felicia 1.3 s takmer 300.000 km a skodu felicia 1.6 s vyse 250.000 oba benzin, a nebol problem. Teraz mame diesle a tiez neni problem, jedno auto ma uz vyse 110.000 km
@17 Kamos na 1.4 16V (84k) je oproti mne na 1.4 Turbodiesel (90k) na starte rychlejsi. Ale ked ideme 90, a mam niekoho predbehnut, tak diesel ma lepsi tah.
@aguri500 no moj foter je automechanik vyše 15 rokov. síce nerobí nové "žhavé autá" tak do roku 2007-2008 a na diesloch málokedy robil vybrus motora nove piesty a kružky ....
Pričom v benzínových tento repas je uplne bežný (hlavne golfy passaty a pod)
Najviac opravovanou zálezitostou pri dieslových motoroch je prave turbo ktoé je uložené v takom hliníkovom obale ktorý sa po case pouzívania v kvázi "zoderie" potom je nutné tento obal vymenit a nejaké dalsie veci vo vnútry táto oprava sa pohybuje okolo 400-1000e (hlavne pri lagune ,passatoch,golfoch )
+žhaviče velmi radi odchádzajú
Také ako opravy rozvodového rmena a retaze nerátam lebo to je zhruba rovnáke aj pri diesloch a benzinákoch ...
Takže chlapec nechcam ta urazit ale podlamna aj podla mojho fotra a aj podla dnešného školstva sa všade učia že diesel ma vačšiu zivotnosť jak benzinový motor
@v3nty preco je v kamionoch nafta??? hlavne koli spotrebe. nemozes porovnavat kamion a osobne auto. uz len z chemickeho hladiska je velky rozdiel medzi naftou a benzinom a ked sa len trochu rozumies vyrobe nafty a vyrobe benzinu tak chapes ze nafta ovela viac zatazuje motory ako benzin.Ja nie som automechanik ja som byv. pretekar jazdil som na autach ako je skoda 130RS a 130LR a sam som si nastavoval motor a trochu sa v tom vyznam...je pekne ze tvoj otec je automechanik ale jedn vec je ista nemozes bez dopredu urcenych kriterii povedat ze co je lepsie aj ked benzin ma vo vseobecnosti navrch. len pre info ja mam diesel BMW 530xd a urcite je moje auto lepsie ako hociktory benzinak od zanciek ako je opel skoda a ine ... ale vo vseobecnosti je stale benzin trochu vpredu
Tak páni a teraz vám nasadím do hlavy ešte jedného brouka - nikto tu nespomenul to, že diesle pracujú s omnoho väčšími tlakmi ako benziňáky, to tiež riadne vplýva na životnosť...
To je pekne ja som sa válal tiež pod kopou aut a opravovať skodovky nieje ziadne umenie , som ako 12rocny chlapec kšeftoval zo škodovkami
Kúpil som zadrenu skodovku spravil a predal
Všetko to je pekné akazdé motory maju +a - kazdy typ motoru
čo sa týka o životnosti polomotora (to jest motor ako taký bez turba alternatora chladica) ma diesel ejdnoznacne navrh aspon podla mna .
Nafta zatažuje akorat tak vstreky čerpadlo ako pisal @weeman diesle pracuju z omnohovecsímy tlakmi ale ten motor je nato vstavaný je pevnejsí ako benzín ,tachší ..... jediný faktor co sa dá brat u polomotora su otáčky....(tie otacky vplivajú aj na životnosť spojky) .... jedine co je minus su spominane vstreky turbo palivové cerpadlo zhavice
ked hovorime o vykonnosti benzín ma rýchlejsiu akceleráciu ale diesal ma vecsí krutiaci moment ... ciže výkon je velmi siroký pojem
vo wrc zavodoch su dokonca aj naftáky ale musia mat o 50kg naviac
Skús mi vymenovať pre a proti benzinových a naftových motorov ?
ono takto to hodnotit je dost tazkké ja sa pozeram na motory viac z uzitkovej stranky ako zo závodnej ci sportovej ...
@v3nty ja suhlasim s tym co si napisal , ja mam tiez auto ktore som si kupoval z uzitkovej stranky ked raz budem mat vela penazi tak si kupim nejake sportove kupe som rad ze aspon niekto sa tu aspon trochu vyzna tym myslim teba a @weeman - a
@v3nty o to tu nejde, v 12 tich sme každý mali svoju škodovku, a je x ďalších, ktorí tiež, to o absolútne ničom nevypovedá... Skúsme sa držať témy. Tie otáčky - väčšina bežných benzínových motorov má maximum niekde okolo 6 tis., u dieselov je to 5 tis. myslíš, že je to fakt taký rozdiel, ktorý by mal na motory zásadný vplyv??
Ešte je tu ďalšia vec páni, ak chceme niečo porovnávať treba zadať nejaké kritéria. Keď sme sa už do toho pustili, čo znamená životnosť?? Pretože to sa dá brať rôzne - môže sa jednať o prvý nutný servisný zásah, alebo môže ísť o samotný blok motora, ale o tom je zbytočné sa baviť...
@v3nty od maximálnych otáčok sa odvíjajú aj prevádzkové... Je tam minimálny rozdiel, pár sto hore dole... To skôr záleží od človeka ako s tým jazdí. V aute nemáš polomotor ale motor, preto som napísal, aby sme si jednoducho udali kritéria, lebo takto to posudzovať nemá konca...
Samozrejme, mal si ich viac, tak si najväčší šéf a všetko vieš.
Skúšať ma neskúšaj, skúšať ma môže človek s vyšším levelom vedomostí.
Toto naťahovanie nemá velmi zmysel. Dúfal som, že sem príde ešte nejaká nová krv ale vyzerá to, že je to tu už mŕtve.
@weeman nehovorim že som šef proste vyrastám pri autách vykupoval som skodovky favority ked boli moc napicu rozobral som rozpredal ked sa snimi dalo neco spravit opravil som troska ich vyblízkal a predal o par tisic naviac ...
Skúsim sa zajtra spýtat fotra nech sem niečo napíše ...
Ja som sa zaoberal prave polomotorom lebo to je v podstate srdce motora
pravda nehajme to tak lebo mi to príde ako tema o polityke každý su hudie to svoje a aj tak sa na mojom tvojom našom vašom názore nič nezmení
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
45 komentov
@jurino555 " benzyn", "otackovi", a ten slovosled, no ty si proste král
(nizsie otacky)
ale imho 300tisic musi nabehat vsetko.
Pričom v benzínových tento repas je uplne bežný (hlavne golfy passaty a pod)
Najviac opravovanou zálezitostou pri dieslových motoroch je prave turbo ktoé je uložené v takom hliníkovom obale ktorý sa po case pouzívania v kvázi "zoderie" potom je nutné tento obal vymenit a nejaké dalsie veci vo vnútry táto oprava sa pohybuje okolo 400-1000e (hlavne pri lagune ,passatoch,golfoch )
+žhaviče velmi radi odchádzajú
Také ako opravy rozvodového rmena a retaze nerátam lebo to je zhruba rovnáke aj pri diesloch a benzinákoch ...
Takže chlapec nechcam ta urazit ale podlamna aj podla mojho fotra a aj podla dnešného školstva sa všade učia že diesel ma vačšiu zivotnosť jak benzinový motor
Končím debatu nemá to zmysel ...
To je pekne ja som sa válal tiež pod kopou aut a opravovať skodovky nieje ziadne umenie , som ako 12rocny chlapec kšeftoval zo škodovkami
Kúpil som zadrenu skodovku spravil a predal
Všetko to je pekné akazdé motory maju +a - kazdy typ motoru
čo sa týka o životnosti polomotora (to jest motor ako taký bez turba alternatora chladica) ma diesel ejdnoznacne navrh aspon podla mna .
Nafta zatažuje akorat tak vstreky čerpadlo ako pisal @weeman diesle pracuju z omnohovecsímy tlakmi ale ten motor je nato vstavaný je pevnejsí ako benzín ,tachší ..... jediný faktor co sa dá brat u polomotora su otáčky....(tie otacky vplivajú aj na životnosť spojky) .... jedine co je minus su spominane vstreky turbo palivové cerpadlo zhavice
ked hovorime o vykonnosti benzín ma rýchlejsiu akceleráciu ale diesal ma vecsí krutiaci moment ... ciže výkon je velmi siroký pojem
vo wrc zavodoch su dokonca aj naftáky ale musia mat o 50kg naviac
Skús mi vymenovať pre a proti benzinových a naftových motorov ?
ono takto to hodnotit je dost tazkké ja sa pozeram na motory viac z uzitkovej stranky ako zo závodnej ci sportovej ...
Ešte je tu ďalšia vec páni, ak chceme niečo porovnávať treba zadať nejaké kritéria. Keď sme sa už do toho pustili, čo znamená životnosť?? Pretože to sa dá brať rôzne - môže sa jednať o prvý nutný servisný zásah, alebo môže ísť o samotný blok motora, ale o tom je zbytočné sa baviť...
Podla mojich a fotrovich skuseností naftove "polomotori" vydrzia viac ako benzínové
btw ano každy mal svoju skodovku ale ja som ich mal trosku viac
Samozrejme, mal si ich viac, tak si najväčší šéf a všetko vieš.
Skúšať ma neskúšaj, skúšať ma môže človek s vyšším levelom vedomostí.
Toto naťahovanie nemá velmi zmysel. Dúfal som, že sem príde ešte nejaká nová krv ale vyzerá to, že je to tu už mŕtve.
Skúsim sa zajtra spýtat fotra nech sem niečo napíše ...
Ja som sa zaoberal prave polomotorom lebo to je v podstate srdce motora
pravda nehajme to tak lebo mi to príde ako tema o polityke každý su hudie to svoje a aj tak sa na mojom tvojom našom vašom názore nič nezmení
Len tak medzi riadkami som si precital ze niektory si tu pletu krutiaci moment s vykonom motora a pod.