Zdravim. Mam jednoduchu otazku (mozno trochu blbu, ale kazdy hovori nieco ine a tak sa radsej spytam), kedy mam vacsiu spotrebu ? Ked idem na neutrali alebo ked mam zaradenu rychlost a brzdim motorom. A ako to je na rovinke a ako z kopca ?
ak brzdis motorom (ci uz na rovine alebo z kopca) s autom, co ma vstreky a mas otacky nad 2K rpm, tak mas aktualku 0l, vzhladom na to, ze motor udrzuju v otackach kolesa a nepotrebuje k tomu palivo. neutral mas vecne ~850 rpm, cize tam moc neusetris.
@smajdalf vo vseobecnosti ak mas zaradenu rychlost, tak mozes bystrejsie reagovat v necakanych situaciach, predsa len spojka + kvalt je uz pohyb navyse.
@smajdalf veď ti nebrzdí motor Predstav si, že si na horskom priechode a potrebuješ pribrzdiť do zákruty cez ktorú prechádza kamión... Preto potrebuješ pribrzdiť viac ako zvyčajne a bez brzdenia motorom to brzdí oveľa horšie Veď skús stlačiť spojku, keď ideš dole z nejakého väčšieho kopca
A ako správne napísal majo zaraďovať rýchlosť, keď ti vybehne srnka alebo ...slon na cestu nie je práve praktické, pri neočakávaných situáciách, ktoré sa stávajú relatívne často, lebo nejazdíme v tobogánoch, strácaš niekoľko sekúnd, resp. desiatok metrov, pretože dupnutie dvomi nohami na brzdu a povedzme dodatočné preradenie je časovo menej náročné ako šaškovanie v strese so zaraďovaním rýchlosti
@tomas71 šak idem dole bez rýchlosti, vidím zákrutu tak si zaradím A keď mi vybehne srnka nejak nevidím dôvod na to aby som radil, budem skôr brzdiť všetkým možným Ale tak neviem, no, vodičák mám len rok...
Ako tu už bolo povedané tak pre väčšiu bezpečnosť je lepšie vždy mať zaradenú rýchlosť. Brzdenie v krízových situáciách na ceste, ktorých je dnes nespočetne veľa a nedajú sa predvídať je potom oveľa účinnejšie. Čo sa týka jazdy z kopca, ak si samovrah tak kľudne jazdi bez rýchlosti a v prípade, že ti niečo alebo niekto skríži cestu tak môže byť z teba aj vrah a to nemusíš ísť ani z kopca. Spotreba ťa nemá čo zaujímať. Tú trošku benzínu prežiješ aj keby tá spotreba mala byť vyššia. Ide o bezpečnosť a tá je prvoradá teda jednoznačne zo zaradenou rýchlosťou. V dnešnej dobe nikdy nevieš kedy sa niečo prihodí a pamätaj, že ty môžeš jazdiť opatrne, ale ten druhý môže byť blbec či už je to chodec, cyklista alebo iný vodič.
@smajdalf Ale začo bude stáť to brzdenie, keď pôjdeš na neutráli ? Tvoja rýchlosť bez brzdenia motorom bude vyššia ako so zaradenou rýchlosťou Ja osobne nejazdím na neutráli vôbec, ale ak by som niekde jazdil, tak maximálne na nejakom dojazde na križovatku, v prípade, ak by som bol jediným dochádzajúcim autom v mojom pruhu, teda autá predo mnou by už stáli (ale aj to nerobím, lebo nejaký trtko z vedľajšieho pruhu sa môže strepať predo mňa). Okrem toho v SR si chodci chodia cez cestu hocikde a hocijako (krížom) a preto sa ľahko môže stať, že mi skočí pred auto nejaký chodec.
Ak chceš šetriť na spotrebe, tak sa rozbiehaj na rovinke pred kopcom, aby si to nemusel preháňať s plynom kvôli udržaniu rýchlosti na samotnom kopci; tam, kde je to možné a bezpečné brzdi motorom (vypusti plyn) a nie brzdou; nejazdi plyn brzda, správne raď a pod. Ak to robíš, tak si na maxime, čo môžeš urobiť. Nikdy neobetuj bezpečnosť kvôli litru benzínu. Veď koniec koncov, ak by som to priviedol do extrému, je úspornejšie predbiehať z východzej rýchlosti 80 km/h, pri 2200 otáčkach na benzínovom aute so zaradenou 5/6 a na pol plynu ale kvôli vlastnej bezpečnosti všetci predbiehame na podradenej rýchlosti a na plný plyn. Nie je to úsporné, ale je to bezpečné
@tyo111 ak chces sanovat benzin a platnicky brzdove (ak mas auto zo vstrekovanim nie z karburatorom-aj na nom to funguje no troska pomalsie ty brzdi a moc neusetris) tak brzdenie motorom je idealne,v europe som tak jazdil furt...no tu mame automat vsade a benzin je lacnejsi asi v prepocte na liter o 1 euro cize ma to moc netrapi....ale acure si brzdim motorom aj ked mame automat tak,ze mame speed shifty na volante jak na formuly cize pekne pred krizovatkou ked vidim cervenu pekne len packu - stlacam az pokial my auto pekne krasne nespomali a z do dvojky sa vyhadzem a potom jemne brzdim...
@tyo111@2 presne tak. Keď máš karburátor tak to je to prakticky jedno.
Pri motoroch zo vstrekovaním (u novších motorov) keď máš neutrál tak sa otáčky držia na voľnobehu (ako keď stojíš na mieste zo zapnutým motorom) vedšinou to býva okolo 800 - 1000 otáčok za minutu. Keď ideš máš tam rýchlosť a dáš nohu dole z plynu pričom máš vedšie otáčky ako voľnobeh do valcov prestane vstrekovať palivo nulová spotreba auto začne spomaľovať - ,,Brzdenie motorom" Výhodné pri jazde z kopca šetrím brzdy. Keď otáčky padnú pod hranicu voľnobehu do motora sa začne opäť vstrekovať palivo (alebo keď dáš nohu na plyn)
@smajdalf Sorry, ak to vyznelo z mojej strany ako hádanie sa Ja som ti len chcel len ponúknuť dôvody, prečo radšej nejazdiť na neutrále (hlavne z kopca)
@tomas71 Tak, pravdu povediac, na neutrále idem len na dojazde na križovatke keď viem že bude červená a na jednom nitrianskom sídlisku, kde sú ale zábrany na cestách a nebehnú tam žiadne zvery (srnky, diviaky, deti...)
pokial mas zaradenu rychlost, a nepridavas, tak ti to pri modernom motore nad neakymi 1000, 1500 (v zavislosti od motora) otackami nezerie ani kvapku, lebo sa odstavi vstrekovanie paliva. Preto dolu kopcom (aj kvoli bezpecnosti - nemusis byt stale na brzde ( = chladnejsie brzdy, nizsia rychlost...).
Ale na rovinke to je otazne - to by som sa rad poucil od niekoho skusenejsieho... ze ak musim znizit rychlost, ci je lepsie ist na neutrali skor, alebo dlhsie plynulo s plynom, a potom brzdit motorom? Lebo je fakt otazne, ci je "lacnejsie" ist 200 metrov na priklad z 90km/h na 50km/h na neutrali (pokial samozrejme nikoho neobmedzujem, lebo tak clovek zase nemoze byt brzda v premavke so spotrebou 1 az 1,5 litra na 100km, ALEBO ist 100 metrov plynulo 90, so spotrebou 4,5 az 5 litrov, a potom brzdit 100 metrov motorom na tu 50ku so spotrebou 0 litrov... lebo takto mi to pride setrnejsie ist na neutrali... no na druhej strane to je aj pomalsie...
@jaro1991 ďalší .... čo neuvažuje o bezpečnosti, ale polemizuje iba o spotrebe. Ja vás nechápem ľudia či ste iba taký neopatrní alebo tak obmedzení. Ako ty vieš, že ti na rovinke alebo kdekoľvek niečo cestu neskríži a fakt, úžasne ušetríš na 100 metroch, 10 ml benzínu a možno ani to nie.
@adsy po prve: brzdy a riadenie mi sluzia aj na neutrale...
dolu kopcom a hlavne ked to je dlhsi kopec, tak samozrejme aj ja idem so zaradenou rychlostou, lebo tam sa zohreju brzdy, a potom nie su az tak ucinne, a auto sa nerozbieha samo od seba... to je vsetko jasne... ale na rovinke ci brdis na plno na neutrali, alebo so zaradenou rychlostou je viac menej jedno, lebo ten motor ta nebrzdi silnejsie ako ked slapnes na brzdu...
a tu islo cisto o spotrebu, nie o nicenie brzd, ci jazdnu bezpecnost dolu kopcom, a podobne...
V prípade že iba dobrzduješ a nechceš úplne zastaviť vozidlo určite len na rýchlosti. Poprípade si trošku dobrzdíš na rýchlosť akú potrebuješ. Je úplne zbytočné dávať pri takýchto situáciách neutrál a tak brzdiť a následne zaradiť daný prevodový stupeň: pretože ak si zaradený stupeň ponecháš tak keď dáš nohu z plynu dole auto ti hneď začne spomaľovať a a v podstate pri pribrzdení použiješ brzdenie len jemne pretože hlavný brzdový účinok vykonáva motor.
To isté platí aj pri zjazde z kopcov. Nechám si zaradený rýchlostný stupeň. A trošku pribrzďujem.
V prípade že ak idem na križovatku alebo chcem úplne zastaviť vozidlo tak ja postupujem tak: že dám nohu z plynu dole a je jedno aký rýchlostný stupeň mám a nechám ten stupeň dojazdiť na takých 1500 až 1000 otáčok a potom si dám neutrál a brzdím brzdami. Ale málokedy robím tak že si dávam nižší stupeň a nižší atď. Pretože dosť to dáva spojku do záberu. keď si preradíš z 4 na 3 pri takých trebars aj 60km.
Radšej nechám tú 4 dotiahnúť na nejakých 40 (čo motor v pohode zvládne) a potom už len dobrzdím na neutrály brzdou.
o brzdení motorom by sa dalo polemizovať veľmi dlho to že spotreba je nulová, vám ukáže aj spotrebometer, som automechanik, takže podľa môjho názoru, nejakí ten vstrek do toho motora prísť musí, lebo kebyže brzdím motorom ( ked ani len neliznem plyn), ktorým teraz točia iba samotné kolesá cez prevodovku a stlačím spojku, motor by automaticky zdochol, čo sa mi ešte nestalo možno to pri stlačení spojki spraví RJ, že tam hneď príde vstrek, alebo je to poklesom otáčok do voľnobehu, kedy hned začne motor bežať na voľnobežných otáčkach ako to tu už niekto písal ... možno sa teraz pýtate prečo by som stláčal spojku pri brzdení z kopca, je to blbosť, chcel som si len overiť tento fakt ... z toho my vyplívaju len dve veci, bud pri brzdení motorom ide do motora nejaké palivo, aj ked len minimum ktoré nedokáže spotrebometer (prietokomer) zmerať, alebo to všetko pri poklese otáčok prebere RJ a začne vstrekovať ako na voľnobehu, ale aj tak mam pocit že pri vypnutí krutiaceho momentu (spätne od kolies na motor nie z motora na kolesá) spojkou, by motorom šklblo predsa je to len masa železa, pričom ešte musí prekonať kompresiu ktorá je pri benzíne 1:18 až 13 a pri nafte 1:15 až 20
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
27 komentov
karbec ti robi zmes furt, kedze nema riadiacu.
Inak poznáš slovo BEZPEČNOSŤ ? Lebo z kopca na neutráli (ach)
A ako správne napísal majo zaraďovať rýchlosť, keď ti vybehne srnka alebo ...slon na cestu nie je práve praktické, pri neočakávaných situáciách, ktoré sa stávajú relatívne často, lebo nejazdíme v tobogánoch, strácaš niekoľko sekúnd, resp. desiatok metrov, pretože dupnutie dvomi nohami na brzdu a povedzme dodatočné preradenie je časovo menej náročné ako šaškovanie v strese so zaraďovaním rýchlosti
Ak chceš šetriť na spotrebe, tak sa rozbiehaj na rovinke pred kopcom, aby si to nemusel preháňať s plynom kvôli udržaniu rýchlosti na samotnom kopci; tam, kde je to možné a bezpečné brzdi motorom (vypusti plyn) a nie brzdou; nejazdi plyn brzda, správne raď a pod. Ak to robíš, tak si na maxime, čo môžeš urobiť. Nikdy neobetuj bezpečnosť kvôli litru benzínu. Veď koniec koncov, ak by som to priviedol do extrému, je úspornejšie predbiehať z východzej rýchlosti 80 km/h, pri 2200 otáčkach na benzínovom aute so zaradenou 5/6 a na pol plynu ale kvôli vlastnej bezpečnosti všetci predbiehame na podradenej rýchlosti a na plný plyn. Nie je to úsporné, ale je to bezpečné
@adsy presne tak
Pri motoroch zo vstrekovaním (u novších motorov) keď máš neutrál tak sa otáčky držia na voľnobehu (ako keď stojíš na mieste zo zapnutým motorom) vedšinou to býva okolo 800 - 1000 otáčok za minutu. Keď ideš máš tam rýchlosť a dáš nohu dole z plynu pričom máš vedšie otáčky ako voľnobeh do valcov prestane vstrekovať palivo nulová spotreba auto začne spomaľovať - ,,Brzdenie motorom" Výhodné pri jazde z kopca šetrím brzdy. Keď otáčky padnú pod hranicu voľnobehu do motora sa začne opäť vstrekovať palivo (alebo keď dáš nohu na plyn)
Ale na rovinke to je otazne - to by som sa rad poucil od niekoho skusenejsieho... ze ak musim znizit rychlost, ci je lepsie ist na neutrali skor, alebo dlhsie plynulo s plynom, a potom brzdit motorom? Lebo je fakt otazne, ci je "lacnejsie" ist 200 metrov na priklad z 90km/h na 50km/h na neutrali (pokial samozrejme nikoho neobmedzujem, lebo tak clovek zase nemoze byt brzda v premavke so spotrebou 1 az 1,5 litra na 100km, ALEBO ist 100 metrov plynulo 90, so spotrebou 4,5 az 5 litrov, a potom brzdit 100 metrov motorom na tu 50ku so spotrebou 0 litrov... lebo takto mi to pride setrnejsie ist na neutrali... no na druhej strane to je aj pomalsie...
dolu kopcom a hlavne ked to je dlhsi kopec, tak samozrejme aj ja idem so zaradenou rychlostou, lebo tam sa zohreju brzdy, a potom nie su az tak ucinne, a auto sa nerozbieha samo od seba... to je vsetko jasne... ale na rovinke ci brdis na plno na neutrali, alebo so zaradenou rychlostou je viac menej jedno, lebo ten motor ta nebrzdi silnejsie ako ked slapnes na brzdu...
a tu islo cisto o spotrebu, nie o nicenie brzd, ci jazdnu bezpecnost dolu kopcom, a podobne...
To isté platí aj pri zjazde z kopcov. Nechám si zaradený rýchlostný stupeň. A trošku pribrzďujem.
V prípade že ak idem na križovatku alebo chcem úplne zastaviť vozidlo tak ja postupujem tak: že dám nohu z plynu dole a je jedno aký rýchlostný stupeň mám a nechám ten stupeň dojazdiť na takých 1500 až 1000 otáčok a potom si dám neutrál a brzdím brzdami. Ale málokedy robím tak že si dávam nižší stupeň a nižší atď. Pretože dosť to dáva spojku do záberu. keď si preradíš z 4 na 3 pri takých trebars aj 60km.
Radšej nechám tú 4 dotiahnúť na nejakých 40 (čo motor v pohode zvládne) a potom už len dobrzdím na neutrály brzdou.