Ludia často kritizujú pri lelektromobiloch batérie, výrobu elektriny, výrobu byterií atď...
Ale zabúdajú na jeden podstatný fakt, že výroba paliva je neskutočne energeticky náročná. Ale neskutočne energeticky náročná. Oddelenie všetkých častí od seba, veľa roznych odpadov z toho atď. Na toto by sa nemalo zabúdať, keď sa hovorí o batériách.
Nie sú budúcnosť bez ohľadu na technológie batérií, pretože nedokážeme vyprodukovať toľko elektrickej energie, aby si každý mohol tie elektromobily nabíjať.
Recyklácia batérií je veľmi neefektívna a toxická čo som počul, nemáme jednoducho ešte na to technológiu. Pokiaľ nájdeme nový spôsob ako uchovávať elektrickú energiu, ktorý bude efektívny tak potom možno. Zatiaľ je asi najšetrnejším riešením sa v meste pohybovať MHD/bicyklom/peši a medzi mestami vlakom/autobusom.
Elektromobil je evolucia, nie revolucia ako si každý teslahead myslí. Je to veľmi nedomyslený systém, no výrobcami presadzovaný pretože izi biznis. Som zvedavý čo spravia elektromobilisti keď tá elektrika bude stáť 1:1 s benzínom k čomu sa isto blížime. (zatiaľ sa osvedčili Hybridy, napr Toyota Prius, niektore prve generacie idu polmiliona bez vymeny baterii)
@emzaaak suhlasim, buducnost je vodik a spracovanie bezpecneho systemu jeho pouzivania... Ked ze, vedlajsim produktom vodika v elektromotore auta je voda
vo velkomestách majú elektromobily význam, nie je to však buducnosť, v sučasnoti je to dobra alternativa, pokial sa nezmení technologia baterii tak je to z ceľkobého pohládu neekologické, avšak menej neekologické ako autá na fosilne palivá
a pokial zajdeme do produkcie emisii v doprave - tak letecká a lodná doprava produkujú emisie niekolko nasobne viac v porovnaní s automobilovou dopravou
toto je problematika ktora sa nevyrieši za rok a ani za 10
ak ma niečo buducnosť tak vodík, ako tu už odznelo
@teal chyba, výroba elektriny je problém len s malej časti, najvačši problém su vedenia. Elektrické vedenia(káble) nie sú prisposobené na takéto záťaže, V tom je ten najvačší problém. Minimálne 7-20 rokov dokým sa na to upraví na to vedenie aby to zvládala táto sieť.
@Emz ááák @Martin093 vodík praveže nie je budúcnosť v tom je problém. vodík je taká istá budúcnosť ako elektromobil na batérie.
Problém má aj vodík aj batérie. Pri batérii je to, že nie sú veľmi ekologické a v podstate nedokážu uchovať dostatok energie dajme tomu. Pri vodíku je zase to, že výroba vodíku je tak ekonomicky náročná, toľko energie sa pri tom spotrebuje, že na 100km pri vodíku zaplatíš za palivo 2-4násobne ako pri klasickom benzínovom motore. Vodík je problém prevážať, takže v kaźdom meste musí byť výrobná stanica a čerpacia stanica v jednom inak pri preprave vodíka by tá cena za 100km bola ešte oveľa vačšia.
Tam je tých problémov omnoho viac. Treba to brať ako celok.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
14 komentov
Ludia často kritizujú pri lelektromobiloch batérie, výrobu elektriny, výrobu byterií atď...
Ale zabúdajú na jeden podstatný fakt, že výroba paliva je neskutočne energeticky náročná. Ale neskutočne energeticky náročná. Oddelenie všetkých častí od seba, veľa roznych odpadov z toho atď. Na toto by sa nemalo zabúdať, keď sa hovorí o batériách.
je to veľmi komplikovaná téma a je to na dlho.
a pokial zajdeme do produkcie emisii v doprave - tak letecká a lodná doprava produkujú emisie niekolko nasobne viac v porovnaní s automobilovou dopravou
toto je problematika ktora sa nevyrieši za rok a ani za 10
ak ma niečo buducnosť tak vodík, ako tu už odznelo
@Emz ááák @Martin093 vodík praveže nie je budúcnosť v tom je problém. vodík je taká istá budúcnosť ako elektromobil na batérie.
Problém má aj vodík aj batérie. Pri batérii je to, že nie sú veľmi ekologické a v podstate nedokážu uchovať dostatok energie dajme tomu. Pri vodíku je zase to, že výroba vodíku je tak ekonomicky náročná, toľko energie sa pri tom spotrebuje, že na 100km pri vodíku zaplatíš za palivo 2-4násobne ako pri klasickom benzínovom motore. Vodík je problém prevážať, takže v kaźdom meste musí byť výrobná stanica a čerpacia stanica v jednom inak pri preprave vodíka by tá cena za 100km bola ešte oveľa vačšia.
Tam je tých problémov omnoho viac. Treba to brať ako celok.