Ahojte, dnes som sa tak zamýšlal nad tým ako vlastne vesmír vyzerá a prišiel som k tomuto výsledku: ak si zoberieme, že všetko sa skladá z nejakých atomov a atóm sa sklada z nejakých protonov a neutronov + elektorny, tak aj vesmír sa mi javí zo svojho poh
ako som správne pochopil, tak atóm sa skladá z niečoho menšieho, vesmír sa skladá z niečoho menšieho.... z toho vyplýva vesmír = veľký atóm?
myslím si, že máš veľmi skreslenú predstavu o atóme... atóm nie je nejaká ohraničená gulička... elektróny neobiehajú okolo jadra... kvantový svet je troška zložitejší...
študujem fyziku a nerobí mi veľký problém priznať, že korpuskulárno-vlnovému dualizmu nie úplne rozumiem.. možno časom pochopím viac.. každopádne veci si predstavuješ zle...
a vesmír asi nekonečný byť nemôže, keď uvažujeme, že vznikol pred konečným časom a jeho maximálna rýchlosť rozpínania je tiež konečná, tak potom jeho veľkosť je zhora ohraničená objemom gule s polomerom c*vek vesmíru... ale potom už je otázne ako nazveme "to za okrajom" či to je vesmír alebo nie alebo čo tam je alebo či tam vôbec niečo je atď... to ti nikto nepovie lebo tam nikto nevidí, keďže svetlo z tade logicky prísť nemôže, takže vlastne z hľadiska fyziky je to niečo, čo nás nemôže ovplyvniť, ani my nemôžme ovplyvniť to niečo... takže táto otázka je asi bezpredmentná...(nevidíme tam, nikdy tam vidieť nebudeme)
Ja ho tiež vnímam ako guľu lebo niečo tak veľké musí mať koniec a niečo musí spôsobovať že to drží pokope a vo vnútri. Podľa mňa je vo vesmíre iný tlak ako mimo neho a guľa vydrží najväčší tlak. Keby to aj tak bolo tak sám tlak ho vytvaruje do gule takže je tu otázka: Je mimo vesmíru iný tlak ako v ňom?