Mám také zvláštne premýšľanie .. totiž, celý deň myslím na niekoľko vecí ktoré sa týkajú ideológie náboženstva - hlavne teda kresťanstva, tomu sa vyhýbam, ale zároveň ho "študujem". Týmto blogom nechcem nejak vzbúriť kresťanov, nič proti nim nemám, iba zopár otázok na ktoré mi málokto odpovie, pretože v tejto dobe má málokto dostatočnú schopnosť argumentovať, tak sa radšej väčšina vzdá a ide dopreč.

 Som taký typ človeka, ktorý chce v budúcnosti niečo dokázať, a je mi hlboko jedno či to dokážem protestom, či to dokážem sebavzdelaním ... ale nie je mi jedno, či dokážem určité veci s tým že si budem dvíhať morálku vierou. Áno, ľudia si veria v čo chcú, ale práve preto sa nad tým musím zamýšľať, každé ráno, každý večer!

Prvá vec, ktorá mi neustále vŕta v hlave ... prečo drvivá väčšina kresťanov považuje za zlého práve "Satana"? V samotnej satanskej biblii od Antona Szandora Lavey, ktorý ju teda pre satanskú cirkev pripisuje stojí, že "Satan je len ukájanie chúťok, nie odriekanie". Túto vetu si viem vysvetliť ako "Čo chceš, tak si za tým choď. Uvedom si že dokážeš všetko". V tom prípade, určitý nádych spiritualizmu v satanizme nie je (A ak by bol, praktizovali by ho len tí čo o tom hovno vedia). Tým, že tam teda spiritualizmus je asi v rovnováhe ako v kresťanstve, načo sa toho ľudia boja? Myslím, že ak by mali všetci viac informácii o ostatných náboženstvách, sektách, a podobne, kresťanstvo by automaticky prišlo o nepriateľa, a nebolo by sa čoho báť. Morálka by vám stúpla, a bol by kľud. 

To už ale zasahuje do druhej veci. Keď existuje Satan, podľa vás, a pácha zlo ... tak prečo keď existuje aj Boh, tak ľudia nie sú šťastní? Beriem to ako nekonečnú úvahu. Veľakrát som dostal na toto odpoveď, ale nikdy nie dostatočnú k tomu, aby som sa to prestal pýtať samého seba. Starí ľudia, babky, dedkovia, rodičia, prípadne súrodenci, kňaz alebo okoloidúci v kostole vám tvrdia len informácie, ktoré sa dočítali včera večer v Svätom Písme, však? Neviem, byť vami tak informácie z jednej knižky neakceptujem, a miesto toho aby som stál bez pohybu pri jednej veci, vrhol by som sa do niekoľkých ďalších zdrojov ktoré by som postupne porovnával, a mal by som v hlave hneď viac. Ale tak zakazovať ani prikazovať vám ja nič nebudem, slobodná Zem, slobodný život, slobodné činy. Trošku som odbočil od témy, takže sa vrátim ... Nebolo by jednoduchšie veriť v niečo, čo si napríklad sám vymyslím, nebudem sa pri tom obmedzovať, poviem si pri tom že budem šťastný, a budem? Všetko je to o psychike jednoducho. 

Mám proste taký pocit, že 50% ľudí svoje náboženstvo zneužíva v svoj prospech, a ďalších 50% ľudí skutočne verí, avšak nikdy nie sú a nikdy nebudú dostatočne spokojní s tým čo sa deje. Dúfam že sa tu nájde zopár jedincov ktorí budú schopní odpovedať na túto tému bez toho, aby tu padla urážka. 

 Úvaha
Komentuj
 fotka
relieforsaddist  28. 7. 2016 08:50
No ja som čítal aj satanistickú bibliu a tak isto aj normálneho Roháčka... ale postupom času som nadobudol pocit že v to čo som bol vychovávaný bola úplná fraška... Človek je taká bytosť že potrebuje veriť v niečo silnejšie a nadprirodzené...Škoda že si ľudia neuvedomujú dosť často že všetky náboženstvá boli vytvorené ľuďmi ktorí boli trošku viacej inteligentnejší a dokázali ovládať masy doslovne dokázali manipulovať s veľkým počtom ľudí a využívať ich vo svoj prospech.... Viď taký Hitler....ľudia sú vo väčšine ovečky čo je dosť smutné
 fotka
heywhatsup  28. 7. 2016 09:03
@Relieforsaddist Máš pravdu. Ono, ako píšeš "v to čo som bol vychovávaný bola úplna fraška". Keď som bol mladší, nikdy som nechápal prečo všetci moji kamaráti musia chodiť do kostola, nikdy. A tiež z nich vyrástli ľudia, ktorí sa na minulosť nepozrú a pomaly už ani nevedia, že boli vychovávaný ako kresťania. Prišla birmovka, a všetci sa na kostol jednoducho vykašľali, pretože zistili že veriť v niečo do čoho ich nútia ostatní, z povinnosti, a nie z vôle, je zbytočné ... Áno presne tak! Všetky náboženstvá a sekty boli vytvorené ľuďmi. Aj ja si teraz môžem povedať, že budem Boh. Síce to nebude také jednoduché, musel by som určitý počet ľudí "zmanipulovať", aby verili vo mňa, ale viem čo si tým chcel povedať. Super názor, stotožňujem sa s ním.
 fotka
relieforsaddist  28. 7. 2016 09:13
Ja si vravím že som Boh po prvé to mám v mene po druhé som sám sebe bohom včera som mal presne podobnú debatu s bratom na túto tému a rozprávali sme sa ako kresťania učia k láske k blížnemu a pod veciam a oni nedokážu rešpektovať iné vierovyznanie nebyť náboženstvá nieje až toľko mŕtvych ktorí bojujú za svoje slepé presvedčenie...Kebyže sa kresťan narodí niekde inde ako v štáte kde sa hmm proklamuje kresťanstvo nebude kresťan ale bude dajme tomu uctievať budhu.... ľudia by sa proste vážne mali zaoberať svojou mysľou a skúmať ju, zmeniť myslenie...všetko je to len v hlave a každý človek má.svoje pravdy tak isto aj ako ja ale napríklad ja rešpektujem všetky náboženstvá...Však ak je človeku lepšie keď sa modlí k niekomu tak nech sa modlí...
 fotka
heywhatsup  28. 7. 2016 09:20
@Relieforsaddist Najlepšie veriť v sám seba! Nepotrebuješ rešpektovať prikázania náboženstiev, stačí sa riadiť zákonmi, a zdravým rozumom ktorí nedovolí spraviť hlúposť hodnej trestu, a hneď si spokojný. A nie, človeku nie je lepšie keď sa k niekomu modlí, keď niekoho uctieva. Už len keď kráčam po ulici, všímam si ľudí ktorí vychádzajú z kostola. Nafúkanosť a nespokojnosť z nich vyžaruje len tak, a mimo toho ešte blbé reči majú. No ale čo už, ich problém.
 fotka
gorgor  28. 7. 2016 16:05
Satan vznikol oveľa neskôr, ako kresťanstvo, vlastne je výplodom hľadačov nových bohov. Pôvodne bol u židov Leviatan, u kresťanov diabol. A peklo s čertami? Rozprávky, rozprávky, všetko sú len rozprávky.
 fotka
heywhatsup  28. 7. 2016 16:11
Veď hovorím. Ľudia si to vymysleli aby sa ostatní mali čoho báť, a tiež si vymysleli spôsob ako sa voči tomu brániť - tým že trebárs vstúpia do cirkvi, a podobné srandy. Tým si nalákali viac ľudí, ktorí na to naskočili, a jej, na svete je mnohopočetné náboženstvo
 fotka
marcello111  28. 7. 2016 23:32
hm, to si ten chalan z toho smetiska, sklamaný zo sveta...
máš 16 a už si otrávený zo všetkého...
ja ti poviem prečo, lebo sa ti nedarí, nevychádza ti to v živote ako by si chcel, preto je vo svete zlé...
diabol padol a bol vyhnaný z raja preto lebo ho premohla pýcha, chcel byť viac ako Boh - jeho Stvoriteľ,...
to ako učeň by školil majstra, ako treba frézovať napr. a nakoniec by chcel ovládnuť celu školu a šéfovať...
čo si dokázal už v živote, máš pevnú vôľu, dokážeš trpieť,aby si sám sebe dokázal, že ideš správnou cestou a na konci ťa čakalo víťazstvo...

plačeš tu ako usmrkané dievčisko, Boh takýchto slabochov určite nemá rád, (aj keď On miluje všetkých práve takých akí sú) chceš byť jednička, chceš mať všetko, potom pohni zadkom a sa snaž...
druhým zabijákom po pýche je závisť...
určite sa ti páčia veci čo maju druhí, auta, frajerky, práca, škola a chcel by si všetko a ešte lepšie..
skromnosť, snaha a pevná vôľa, ktorú som už spomínal ťa privedie na správnu cestu, dá ti silu a vytrvalosť...
a s tým kostolom to dobre poznám, chodiť do kostola, že je nedeľa, presedieť tam hodinku a vypadnúť bez načerpania duševných sil je potom absolutne zbytočné a to ľudia môžu sedieť aj v krčme a rozmýšľať nad blbosťami lebo to iste zmýšľanie majú aj v kostole...
takáto robota sa tiež určite Bohu nepáči...
v kostole má čovek prežiť spojenie s Bohom, meditovať, poďakovať a poprosiť ho o pomoc, vrúcne, od srdca, s láskou, byť jedno telo a jedná duša...
toto nedokážu v kostole ani 2 tretiny ľudí, ľudia sa nevedia modliť, nevedia sa sústrediť a keď sa niečo stane vtedy si spomeňu na Boha, prečo práve ja...
Boha ľudia odkopli zo svojho života, lebo je pre ních nepohodlný, dodržiavať 10 prikázaní, to dneska dokáže 5% ľudí a ostatní si hovoria, že sú kresťania, trt májový sú kresťania, sú sprostí cynici, povaľači, namyslenci a nakoniec sudcovia...
v tomto svete je všetko zle, všetko ide zlým smerom...
pýcha, závisť, mamona, smilstvo vraždy, to je krédo ľudstva, vôbec sa nečudujem, že čoskoro bude všetkému koniec....

ak chceš zmeniť svoj život, musíš sa meniť v prvom rade ty sám...
stanoviť si pevný režim dňa a dodržiavať ho aj keby krompáče padali, ináč môj milý nikdy, ale nikdy nedosiahneš svoj cieľ....
nech sa ti darí
 fotka
heywhatsup  29. 7. 2016 07:11
@marcello111 Práveže, nechcem zmeniť sám seba. Viem čo chcem dokázať, a učím sa to, idem si za tým, a baví ma to. Som spokojný, a to čo mi prekáža na druhých mám tak nejak peyči - prípadne naopak, druhým nezávidím (Pretože si uvedomujem že to čo majú ostatní viac, môžem mať aj ja). Ja len rád vyjadrujem svoj názor, a aj keby mi hrozil trest smrti, chcem druhým dokázať že ten názor mi nik nevezme

A prečo som si zobral do huby práve náboženstvá? Pretože som ateista, a rozoberať niečo čo sa vždy rozoberalo, a vždy sa rozoberať bude je pre mňa tiež určitým spôsobom, ako do seba napchať nové informácie.

Tak, hold, vysvetlil si to asi lepšie ako ja. Palec hore
 fotka
nostroma  29. 7. 2016 17:17
@heywhatsup Včera som napísala kilometrový príspevok, ale pri odosielaní mi zamrzol celý počítač a reštartoval sa, takže už som nemala silu to napísať znova.
Tak to skúsim napísať len tak stručnejšie. Ber prosím na vedomie, že neštudujem teológiu, ide len čisto o môj osobný názor.

Odpovede na tvoje dve otázky:
1.Prečo sa považuje za zlého Satan? No lebo satan predstavuje zlo a boh dobro. Spomínal si že satan je ukájanie chúťok. Presne tak, o to mu ide. Presviedča ľudí, že si môžu robiť čo len chcú a kedy len chcú, a nemusia za to niesť žiadnu zodpovednosť voči vyššej sile. Presviedča ich, že len oni sú dôležití a ich sny, a že na ostatných majú kašľať. Jednoducho že nemajú žiadnu morálnu zodpovednosť voči nikomu a ničomu. Ľudia sa stále viac znižujú, pretože nejdú za žiadnymi vyššími hodnotami, pretože to stojí veľa námahy. Radšej budú slabí ako silní, radšej sa podvolia svojim pudom ako by mali svoje pudy podriadiť rozumu a etike. Idú cestou menšieho odporu

2.Prečo keď existuje aj Boh ľudia nie sú šťastní? Pretože šťastní sú len tí, čo sa rozhodnú ho hľadať. Pozri sa na to tak- máš fyzické telo, každý ho má. Aby si sa cítil dobre fyzicky, musíš dať telu čo potrebuje. Povedzme keď máš hlad, naješ sa. Keď je ti zima, prikryješ sa. Alebo keď si aj feťák, a pichneš si, tak sa cítiš chvíľjku šťastný. Ale iba fyzicky, a je to dočasné. Okrem fyzického tela máš aj psychickú časť. Tá môže byť šťastná len keď splníš jej potreby. Teda ak máš milujúcu rodinu, cítiš sa šťastnejšie ako keď si osamelý. Keď máš niekoho rád a túžiš ho objať, je to opäť psychická túžba, a keď to urobíš, cítiš sa fajn. A potom máš ešte tretiu časť- duchovnú. Tá má potrebu po Božej blízkosti, ibaže málokto ju napĺňa. Preto je aj tak málo ľudí naozaj šťastných. Dokonalé šťastie vzniká len keď sa spĺňajú potreby všetkých troch oblastí. Tí , čo to nechápu, snažia sa potreby tejto poslednej tretej časti zapĺňať tým, čo poznajú. Teda vecami fyzickými (majetok, alkohol, ženy/muži), prípadne psychickými (neustále nové vzťahy, zážitky), no nakoniec si uvedomia, že majú v sebe stále nejaké prázdno a nevedia prečo. To je tá potreba Boha.

No snáď si rozumel všetkému čo som napísala, mám totiž dosť retardovaný prejav
10 
 fotka
heywhatsup  29. 7. 2016 17:39
@nostroma Náhodou, vyjadrila si sa jednoducho, ale pochopil by to každý! Beriem ti tvoj názor, je super, a som rád že si bola ochotná aj po včerajšej škode niečo napísať.

Ale teraz sa musím vyjadriť aj ja. Satan je zlo, a Boh je dobro, hej? Fúha. Čo ak ... je Satan pre mňa to dobro, a zlo je Boh? Prakticky som len vymenil ich "mená", a možno uctievam Satana rovnako ako keď kresťan uctieva Boha (Vlastne, len také otočenie). Ide tiež len o psychiku, a v tomto prípade by pre mňa prítomnosť Boha bola zlá, a prítomnosť Satana .. ach ťažko to vysvetlím! Bol by tu v tom texte taký bordel ako na jednej z mojich fotiek, nechám to tak.

Každý má duchovnú časť. Možno. Verím len na tú psychickú, a fyzickú. Ostatné ma nezaujímajú. Ja som happy aj bez toho, dokážem si užiť život, nepreháňam peyčovinami, ale zároveň si peyčoviny doprajem. Možno Boha potrebujem, ale necítim to. Ešte mi nikto nedal dostatočný dôkaz k tomu že mi ho je skutočne potreba. Možno Boha budem potrebovať v budúcnosti .. ale čakám kým pochopím, že ma viera posunie vyššie ako som - aj keď už bude neskoro. Nie som krstený, nemám prijímanie, nemám birmovku ... nikdy som nebol v kostole pre svoj vlastný prospech (vždy som tam šiel napríklad preto, aby som počkal kamaráta kým si trikrát sadne, trikrát si kľakne, trikrát sa postaví, a môžme ísť von konečne) .. a nechýba mi to .. Nechýba mi ani Satan, nechýba mi ani Alah, ani Budha, ani Boh Všemohúci.

A je vlastne to zlo. Pre každé jedno náboženstvo, je druhý boh zlý. V každom jednom náboženstve sa píše niečo na spôsob "nebudeš uctievať iných bohov ako som ja". Takže .. čo je to zlo?
11 
 fotka
nostroma  29. 7. 2016 17:52
Môžeš vymeniť mená Bohu a Satanovi, ale princíp zostane ten istý. Boh je dobro všeobecne, nielen z nášho subjektívneho, ale aj všeobecného (objektívneho) hľadiska. Satan je proste zlý. Teda pre ľudí, ktorí sú "dobrí" je dobrý Boh, pre "zlých" ľudí je dobrý Satan, pretože ich v ich zle podporuje (tie úvodzovky sú tam schválne, pretože nebudem automaticky hneď niekoho označovať za zlého a dobrého, ja nemôžem vidieť niekoho vnútro). Takže ak sa prikláňaš k satanovi, logicky je pre teba Boh zlý, pretože vyžaduje určitú sebadisciplínu a kázeň. Satan ťa do ničoho nenúti, naopak ti necháva voľnú ruku, pokojne sa môže aj v najhoršom bahne života vyváľať, jemu to bude robiť len radosť.

Ak teda teraz necítiš nutnosť Boha, nemá zmysel ti o tom hovoriť. Nie si pripravený. Mnohí ľudia sa tiež obrátili na vieru až po nejakom zážitku, keď boli na pokraji smrti, alebo tí čo prežili veľa trápenia tu na zemi. Inak ani ja nie som krstená, ani v kostole som nikdy nebola, ani birmovka, nič. Ale v Boha verím (hoci za kresťansku sa nepovažujem). Na to nepotrebuješ žiadnych farárov ani nič, je to čisto len o tvojom rozhodnutí veriť.

Zlo ako také dokáže človek poznať aj sám. Máme to dané v sebe od narodenia. Napríklad nemusíš byť veriaci aby si vedel, že niekomu ublížiť (slovne či fyzicky), je zlé. Nikto ti to nemusí povedať, sám to predsa chápeš. Rovnako ako ukradnúť niečo či zabiť niekoho, tak či tak tým niekomu nejako ublížiš. Takže vieš, že je to zlé. Boh nám dal určitý morálny kompas, samozrejme je to len na nás, či sa ním budeme riadiť.
Podľa čoho poznáš, že je niečo dobré? No väčšinou to vyžaduje viacej úsilia či sebazaprenia, ako na zlý skutok
12 
 fotka
heywhatsup  29. 7. 2016 18:01
@nostroma Okej, máš pravdu, vo všetkom. Takmer .. Vieru nechajme vierou teraz, avšaak, chcem sa vyjadriť ešte k tomu "morálnemu kompasu". Mne stačí poznať určité zásady - v zákonoch republiky, že kradnúť, zabiť, dokonca psychicky šikanovať, alebo vykonávať fyzické násilie je trestné, a automaticky to robiť nebudem. Netreba mi predsa žiadného boha k tomu, aby som vedel že tieto veci sú zakázané, takže určitý morálny kompas mi dáva občianstvo, a to že súhlasim s právami a povinnostiami
13 
 fotka
nostroma  29. 7. 2016 20:26
@heywhatsup Isteže ale nemôžeš brať zákony republiky ako presný návod ako žiť, minimálne z dvoch dôvodov. 1. 50% zákonov je úplne nezmyselných, a má m pocit, že sú nie pre dobro ľudí, ale len čisto na buzeráciu. 2. iný kraj, iný mrav. Napríklad u nás je vražda považovaná za niečo zlé, ale v niektorých dedinách afriky je vraždenie úplne v poriadku. Dokonca tam funguje kanibalizmus, vlastný rodičia ponúkajú deti ako ďalšie obete, len aby sa zbavili hladného krku v dome.
Tieto zákony boli vytvorené ľuďmi, aby sme mohli žiť v spoločenstve.
Zákony v náboženstve nám samozrejme majú pomáhať spolužiť s ostatnými v mieri, ale ich hlavnou úlohou je naučiť nás ako žiť v mieri s Bohom. A práve preto sú tu tie vyššie pravidlá, ktoré by mal človek dodržiavať (ja viem, hovoril si zabudnúť na chvíľku na vieru, ale nedalo mi to ).

Ešte jedna vec- predstav si situáciu, že žiješ niekde na opustenom ostrove od mala, s pár ďalšími ľuďmi. Ste primitívny národ, takže neviete ani písať, sotva sa dorozumievate. Neexistovali by žiadne písané zákony, iba určité zaužívané zvyky. Nemohol by si sa teda riadiť žiadnym občianstvom, iba tým kompasom čo máš v sebe. Nikto by ti nikdy nepovedal, že nesmieš zabiť, ale cítil by si, že je to zlé.
14 
 fotka
nostroma  29. 7. 2016 20:32
Ešte ku komentáru 12- takže nerobíš zlé veci len preto, že je to trestné (teda nie preto, že by si cítil sám, že je to zlé, ale iba preto, že môžeš byť za to potrestaný a ísť do väzenia)?
Znamená to, že keby všetky štátne systémy spadli, uchýlil by si sa k anarchií a zo dňa na deň začal vraždiť, kradnúť, znásilňovať...?
15 
 fotka
heywhatsup  29. 7. 2016 21:07
@nostroma Ale to už je vnútro Pre mňa žiadny Boh neexistuje, neexistoval, ani nič také, a ver mi, ťažko presvedčíš o opaku ateistu, ktorý sa navyše náboženstvu bráni tak, že nadáva po tom ... Ale tak, dohnala si ma k tomu že nemám argumenty.
16 
 fotka
vreskot000  26. 1. 2017 18:54
@relieforsaddist je to len preto, lebo dávaš na sentimenty(pocity) kresťanstvo nie je postavené na nejakom vodcovi, ale na živom Bohu, ktorý jestvuje od večnosti, tvoril tento svet, stvoril človeka, a je súčasť tohoto svetra. prečitaj si pismo sväté. viacerí bibliu nečitaju, neuznavaju, ale tam najdeš odpovede na svoje otazky. myslím si že v súčasnosti moslimovia zneuživaju naboženstvo na svoje ciele... na SVK dostavaju dotacie, utečenci nie su nič viac ako invazia islamu do europy. kresťanstvo v sučasnosti veľmi trpí. paradoxné je, že knazi si to neuvedomujú, lebo je naoko pokoj, ale ono to vrie.. bude sa to isto stupnovať. ak to pojde dalej, a svätý otec bude chválit islam ako mierumilovné naboženstvo, dosť lahko sa stane, že práve Rím bude bezbolestne, bez vojny obsadený a pápež bude zosadený... to sa pravdepodobne za pontifikátu tohoto pápeža nestane, ale ono to vrie.... a ten tlak proste cítiť... ja ti odpoviem v blogu na to čo sa pýtaš (aspon ciastočne, nedokonalo
Napíš svoj komentár