I. základná škola

- rešpekt k súkromnému vlastníctvu (nemáš právo skonzumovať cudziu desiatu, aj keď je nestrážená)

- láska k prírode a úcta k manuálnej práci (zručnosť 8ročného dievčaťa s fúrikom a lopatou býva často podceňovaná)

- deliť sa o veci (5 ľudí okolo jedného počítača zvyšuje vzájomné sympatie a zveľaďuje prežívanie empatie a asertivity)

- klamať sa nepatrí (po tretej neodovzdanej písomke z matiky ti už ťažko učiteľka uverí, že ju sama stratila)

- pevný žalúdok (po skonzumovaní prázdneho vyprážaného syra a omáčky farby to-čo-nestrávime-je-vaše tvoj žalúdok strávi aj klince)

- otužilosť (vyšlo slnko? dáme si 12 minútovku! čo na tom, že je ešte len január)

- telo ohybné sťa vŕbová ratolesť (so skoliózou prvého stupňa )

- čítať, písať, počítať (to sú tie magické schopnosti, ktorými kedysi dávno disponovali ľudia, teraz ich robia väčšinou počítače na špičkovej úrovni)

- nedôvera k cudzím ľuďom (teta, ktorej si omylom zavolal(a) zo školy v prírody a ktorá ti tvrdí, že je tvoja mater, vysoko pravdepodobne luhá - viď bod č. 4 - klamať sa nepatrí)

- prekonanie klaustrofóbie (najlepší spôsob: napchaj svoje telo do úložného priestoru postele, najlepšie s čo najväčším počtom osôb)

- literatúra je náplasť na dušu a prináša mier do medziľudských a medzinárodných vzťahov (odporúča sa báseň Mor ho!)



II. stredná škola

- imidž je na nič (hlavne na nemčine)

- čo si študent sám neurobí to nemá (lebo to za neho už urobil niekto iný a zavesil to na net)

- odvaha čeliť neočakávanému (vypadnutá výplň okna, uvoľnené lavice, vytrhaná dlážka a iné nástrahy utužujú myseľ)

- odolnosť voči väčšine chemických jedov (azbest a plesnivé steny neustále posilňujú dýchací systém našej slovenskej mládeže)

- ako vyzerá demotivácia a vyhorenie (rada č. 1-božechráň, aby sa z teba stal učiteľ, na našom pracovnom trhu a z hľadiska všeobecného smerovania spoločnosti ide o neoceňovaný poddruh homo sardonicus, ktorého absencia býva zaplátaná dôchodcami, či nekompetentnými osobami, ktoré ti budú tvrdiť, že "dinosaurus" je neživotné pods. meno, lebo vyhynuli)

- zmysel pre poriadok (regále sa utierajú zhora nadol, nesmie na nich svietiť slnko, treba zamedziť tvorbe plesní)

- posuvné regálne v knižnici sa môžu stať smrteľnou pascou (radím ich zaistiť skôr než sa postavíš medzi ne)

- ako povedať sto múdrymi slovami nič (tréning pre politickú kariéru)



III. pražský rok

- zafajčené šatstvo uložené na radiátor sa do rána zbaví zápachu (konkurujeme Perwollu)

- cca 45% Čechov nerozumie slovensky (30% len, keď sa ich niekto niečo spýta)

- metro žiaľ nefunguje celú noc (v BA nefunguje ani cez deň)

- rešpekt k starším ľuďom, menovite profesorom (pri sexistických vtipoch radím blahosklonne prikývnuť)

- nástrahy fyziky a nutnosť využívania prírodných materiálov (plastová nádoba plná korenia sa na rozpálenej platni rozpustí za 10 minút za sprievodu ťažko popísateľného odéru)



IV. vysoká škola (v procese)

- podrývanie autorského zákona (použi citácie, bez nich tvoja práca nemá vedeckú hodnotu, pretože sa neopieraš o empirické vedomosti generácií pred tebou)

- teória vzdialenostnej relativity (keď sa škola sťahuje, je to zákonite ďalej než oblasť obývaná tvojou osobou)

- moc akademickej pôdy (čo sa na nej stane to na nej aj ostane, a propos podľa neoverených informácií na nej máš právo azylu)

- viem, že nič neviem a vedieť nebudem, lebo to, čo viem teraz, sa onedlho zmení (ty môžeš onú zmenu akurát tak predvídať ako Sibyla či Nostradamus, teda môžeš hádať)

- pravda neexistuje (je len holý fakt a potom iba milión a sto rôznych pohľadov na jednu vec: príklad faktu - v Líbyí sa vraždí, príklad pohľadu na vec č. 1 - líbijský vodca je zlý, lebo zabíja ľudí, príklad pohľadu na vec č. 2 - západní spojenci sú zlí, lebo zabíjajú ľudí, príklad pohľadu na vec č. 3 - západní spojenci sú dobrí, lebo chcú zbaviť tyrana moci atď.)

- zahováranie, kľučkovanie a diplomacia nie sú klamanie (tetuške z Hornej Dolnej môžeš povedať, že jej fotku ako pečie bábovku "možno, snáď, ak sa podarí, hádam, asi" zahrnieš do svojej práce, hoci už od začiatku vieš, že to neurobíš aj keby ťa zahrnula neviem akou priazňou)

- skrytá hrozba vedeckého bádania a vedeckých teórií (si Darwin a povieš "ha prirodzený výber, survival of the fittest!" už sa toho chytí nejaký zamindrákovaný jedinec s mozgovou kapacitou strúhadla na syr a už je oheň na streche)

- pochopenie nádhery názorovej plurality a nástrahy slobody prejavu (inak povedané, niektorí ľudia príklad: slečna, "spoplatnenie školstva je mega vec, lebo lúza sa nedostane k vzdelaniu", ešte nepochopili nádheru ľudového porekadla "Hovoriť striebro, Mlčať zlato".

a mohla by som pokračovať

 Blog
Komentuj
 fotka
normalkomar  25. 3. 2011 09:30
2. bod v hlave zakladna skola platil aj pre mna... ako som vtedy usilovne behal s náradím v škole ked sme zahradku pestovali atd nie ako teraz co doma "pomaham"
 fotka
sajuri007  25. 3. 2011 14:12
Tá vysoká škola je geniálne opísaná a celkovo sa stotožňujem na 90% LIKE
Napíš svoj komentár