N0win0u
30. 12.decembra 2009 15:32
Ďalšie jeho blogy »
Empirista - človek empiricky mysliaci, alebo empirista
Som empirista, aspoň som o tom stále presvedšený, či už determinizovane racionálne alebo samotným empirickým pohľadom. Je môj pohľad na empirizmus správny a opodstatnený, pretože ak má byť nejaké myslenie založené čisto na empiristickom vnímaní, tak potom toto myslenie musí byť empiricky ekvivalentné ? Samotný empirizmus musí byť empiristický, zmyselný, vividný ako niečo, na čo sa pozerám.. a pri tom si túto informáciu viem aplikovať generalizovane na takmer všetko, čo robím, resp. o čom myslím. Má empirizmus takúto povahu, alebo ju nemá ? Viem si ja podľa mojho empirického vnímania a myslenia uvedomiť, že empirizmus, nech už to sám tvrdí, je chápanie problematiky zmyslami, chápanie problematiky zmyslami ale zahrňuje obrovskú masu situácií, možností samého objektu vnímania a skúmania empirizmu.
Je však hranica, kedy si človek môže povedať, že empiricky zmýšla rovnako, ako niekto iný ? Až do takej úrovne, že ten človek mu zapadne absolútne presne. Je to možné vôbec ? Pretože každý človek vníma inak, každý človek si akúkoľvek informáciu môže ľudsky ba priam až transcendentálne inak vyložiť. A poznanie zmyselné také je.
Každý má aj iné požiadavky a iné kritéria, podľa ktorých vníma niečo jednoznačné kľudne inak, ale zmysly máme všetci fyziologicky rovnaké, nemenné. Ako potom môže prijsť asi 5 pohľadov na to isté, na to, čo každý empiricky absorbuje rovnakým dieľom? Niekto si dokáže vytvoriť nádherné empirické asociácie, niekto zase hĺbkovo analyzuje samotnú existenciu EMPIRIZMU a EMPIRIZMU, kdežto každý môžeme považovať za správny práve ten náš.
Preto by som upravil aj tvrdenie, že človek niekomu sadne úplne. V strede nejakého pomysleného útvaru, ktorý ma tvar približne kvapky s cípom sa pomaly rozširuje kvapka, ktora je akoby výrezom z nejakého rádiusu. Cíp predstavuje, nejakú problematiku, resp obsahovosť skúmaného problému = nejakú axiomatu. Okolo nej je nejaký limitný obal, na ktorý sa pozerám, ako na maximá v každom bode okraja kvapky, pričom je to symbol najväčšieho možného vzdialenia sa od limity tak, aby ešte bola zachovaná obsahovosť toho, čo tkví v cípe. Kde každá kvapka ma vedľa seba ďalšiu kvapku, inú, nie rovnakú entitu. Matematický integrál, ktorý je aplikovateľný do sféry filozofickej, čo by prakticky nepochopiteľné vopred.
Dalo by sa hovoriť viac, ale tentokrát by som chcel hlavne nájsť človeka, ktorý by vedel argumentovať, vysvetliť alebo stotožniť sa s mojím pohľadom na empirizmus ako taký, resp na moje vnímanie, ktoré nie je len zmyslové.
Prikladám aj pohľad, ospravedlňujem sa za kvalitu, ale neviem dostatočne kresliť na to, aby som vyjadril myšlienky, ani kvalita mojho mobilného foťáku nie je dostatočná.
Blog
7 komentov k blogu
2
Ostala som nemilo prekvapená, keď som sa pristihla pri premýšľaní
4
šak to nebola kritika a ak hej, tak kritizujem iba seba. ja som tu tá sprostá
ani len tú kvapku som nepochopila
ani len tú kvapku som nepochopila
Napíš svoj komentár
- 1 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 2 Protiuder22: Oheň
- 3 Hovado: Opäť som späť
- 4 Hovado: Zopár myšlienok
- 5 Hovado: Prečo ľudia kričia
- 1 Mahmut: O tých, ktorí na zemi zostanú a tých, ktorí z nej musia odísť
- 2 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 3 Protiuder22: Oheň
- 4 Hovado: Opäť som späť
- 5 Hovado: Zopár myšlienok
- 6 Hovado: Prečo ľudia kričia
- 1 Soyastream: Októbrová
- 2 Mahmut: Kritický pohľad na Halloween a sprievody strašidiel
- 3 Dezolat: Pribehova hra o susedskej vojne. chatgpt. na pokracovanie.
- 4 Soyastream: Novembrová
- 5 Mahmut: O čítaní z oblakov a o premenách foriem Pravdy
- 6 Mahmut: O tých, ktorí na zemi zostanú a tých, ktorí z nej musia odísť
- 7 Dezolat: Test hrania textovej hry s AI friends & Fables
- 8 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 9 Protiuder22: Oheň
- 10 Hovado: Opäť som späť
a áno, som debil