Dnes som sa zamýšľala nad svojou momentálnou situáciou a nad tým, že ja sa mám vlastne dosť dobre. Mám čo jesť, mám si čo obliecť, mám oboch rodičov, mám brata. Som zabezpečená, zdravie mám relatívne v poriadku. Uvedomila som si, že ja som vlastne veľmi šťastný človek. A veľmi si to vážim, čo pre mňa rodičia v živote urobili. Ak chcem nejaké peniaze, musím si ich zaslúžiť, tak ma rodičia stále viedli. Je to správne, lebo vlastne v živote nedostaneš nič zadarmo. Ak je človek snaživý, dosiahne veci, o ktorých sníva. Chce to veľa odhodlania, psychického zdravia a odvahu.
Preto nechápem niektorých ľudí, ktorí si sťažujú na banality. Prečo chcú stále viac a nevážia si čo majú? Ak je človek zdravý, má peniaze, má priateľa/ľku, manžela/manželku a neskôr deti, stále mu niečo chýba, chce viac viac viac. Je to v poriadku ak toto rieši rozumne. No ak to ľudia robia bez rozmyslu, hanobia sa za peniazmi, mocou a úspechom a nemyslia pri tom na rodinu...je to to najhoršie, čo môže byť. Rodina Ťa podrží stále, ak nie rodina tak priatelia. Stále tu je niekto, kto pomôže. Preto si vážme, čo máme, ceňme si to, buďme so svojou rodinou a pomáhajme si navzájom. Buďme dobrosrdeční, chápaví a nápomocní. Aj keď pomôžem ja osobne niekomu a mne tú pomoc nevráti, nerobím to preto. Robím to preto, lebo som typ človeka, ktorý pomôže stále, keď sa dá. Ak sa mi to nevráti teraz, vráti sa mi to možno neskôr v budúcnosti inou formou (verím, že existuje niečo ako karma).
Verím, že týmto blogom som sa Vám pomohla zamyslieť sa, lebo si myslím, že hodnoty, ktoré som tu napísala sú v mojom živote najdôležitejšie...a verím, že sa ku mne pridá viac ľudí...

 Úvaha
Komentuj
 fotka
pershing363  31. 7. 2009 23:03
Napisane presne, nemam co dodat
 fotka
jogurtovakultura  31. 7. 2009 23:08
strasne sa mi páči tento jednoduchý vzorec. ak je niekto ako ty, a vazi si co ma, tak je to dobry clovek, ak sa snazi o viac penazi je to zly clovek, tym ze si napisala tento blog, si nam pomohla zamysliet sa...

zamyslela si sa aj ty nad tym, ze skatulka "dobre " a "zle " je absolutne nepostacujuca na ludi a ich spravanie? co ty vies, preco to robia? nie kazdy clovek ma rodinu, ktora ho podrzi, nie každý človek ma priatelov,a nie každy ma hlbsi zmysel pre svoj zivot. ciel, ktorym by sa uberal.. niekomu staci pohlad do slnka, aby si spravil den krajsim, a niekomu to den pokazí.. ja verím tomu, ze v tejto materialnej dobre, kedy je trendom viac zarobit ako lubit, su ludia ktorí sa ženú za peniazmi a su nevdacní za to citové..ale nemyslím, ze su zlí.. myslím, že sú chudobní..aj napriek ich peniazom..ale toto tu vlastne ani nema cenu písať. a kludne si mysli, ze som voči tebe zaujatá je to komentar k tvojmu blogu : obsah by mi sedel tak k 13rocnej, forma je vtieravá a nepáči sa mi. asi tolko som chcela.
 fotka
depropex  31. 7. 2009 23:18
nevsimaj si ju, podla mna ten clanok je perfektný a ja som zhodou okolností práve dopísal niečo podobného a pozerám že čo to ty píšeš ale je to pravda, sme bohatý a máme sa za chudákov.



@jogurtovakultura ona nikde v článku nenapísala že ľudia ktorý sa ženú za peniazmi sú automaticky zlý , tak ako si to ty oddelila do škatuliek. Ona nemyslela to že ľudia sa dajú potriediť podľa toho ako sa ženú za materiálnymi hodnotami... iba vyjadrila to že by sme mali byť vďačný za to čo máme a nenariekať že máme málo (lebo máme veľa), nie že ľudia ktorý to robia sú zlý a neviem aký. máš v tom guláš
 fotka
jogurtovakultura  31. 7. 2009 23:20
citujem "...emyslia pri tom na rodinu...je to to najhoršie, čo môže byť. " negatívna nalepka. vidim ju tam len ja, hey? a prave som dopisala omentar aj tebe. fakt su oba tie blogy podobne, na tom sa zhodneme

a fakt ma neber vazne. ber ma ako chces. kludne aj ako kravu.muuu.som vsak za slobodu slova, aj múúúúkania. a tak, som si povedala, suhlasis, @depropex ?
 fotka
xrumka  31. 7. 2009 23:21
suhlasim s jogurtom.
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:26
@persihng363 dakujem za stotoznenie s mojim nazorom
 fotka
depropex  31. 7. 2009 23:26
@jogurtovakultura negatívna nálepka neznamená že človek je v krabičke zlý. Ak robíš niečo zle, nemusíš byť hneď zlá. Každý robí niečo zlé. negatívna nálepka tu v tomto prípade znamená že to konanie, že sa honíš za materiálnymi hodnotami je zlé. Je to vari dobré ? chlieb na stoje musí byť, ako aj koruny (teda eurá) v kapse , ale habať len z pahltnosti to je už nie kôli potrebe.
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:27
@pershing363 sorry, blbo som napisala tvoj nick
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:28
@jogurtovakultura vazim si Tvoj koment, a som rada, ze si si pridala svoj vlastny nazor na tuto temu. Nemam si preco mysliet, ze si voci mne zaujata. Jednoducho si napisala svoj pohlad na tento blog a v podstate suhlasim, no ja som neoznacila ziadnych ludi za zlych alebo za dobrych. Snazila som sa poukazat na problem z mojho pohladu
10 
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:29
@deprorex ja si vazim kazdy koment a nazor a akceptujem aj nazory inych ludi...dik za Tvoj koment, stotoznil si sa s mojou myslienkou a to ma tesi
11 
 fotka
jogurtovakultura  31. 7. 2009 23:29
@depropex a teraz si znova precitaj ten blog, a potom moju reakciu a potom svoju reakciu..a potom znova ten blog, a potom znova moju reakciu a následne svoju reakciu..a potom chod spat. ráno mudrejsie vecera.
12 
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:30
@xrumka v poriadku, beriem Tvoj nazor, no naozaj neslo o skatulkovanie ludi
13 
 fotka
pershing363  31. 7. 2009 23:30
@shelia , v pohode preklep je preklep ale mile od teba



a neviem co tu riesiste, shelia si uvedomuje skutocne hodnoty. Peniaze su dolezite ale ak budete mat 50 mld €ur a vaseho blizkeho bude zrat rakovina skrz na skrz tak aj ked ich vyhadzete cez balkon tak vam nepomozu.
14 
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:31
@jogurtovakultura vlastne si ma dost pobavila svojim komentom deprorexovi. fakt si ma rozosmiala a bolo to velmi spontanne, dik
15 
 fotka
depropex  31. 7. 2009 23:32
@jogurtovakultura akosi rozdiel nevidím tak mi láskavo múdry jogurt vysvetlí kde je problém ?
16 
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:32
@pershing363 velmi spravne si to pochopil, tak som to myslela. ja netvrdim, ze ludia, ktori maju peniaze su zli. hovorim o HODNOTACH...snad je to uz jasne
17 
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:34
@jogurtovakultura a mozno aj si voci mne zaujata, uz viac komentov som od Teba mala, co sa Ti nepacilo, nevadi...ber ma ako chces, nepoznas ma a nevies ako ktore veci, hodnoty, myslienky myslim a beriem
18 
 fotka
jogurtovakultura  31. 7. 2009 23:34
no presne depro! presne! napisal si to, co ja, len si predtym napisal, ze nemam pravdu

&shelia. ano o hodnotách, ale to je v tom, ze ak ma niekto ine hodnoty ako schvalujes ty, nie je to "to najhorsie co moze byt"
19 
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:35
@jogurtovakultura ok mas pravdu, mozno som prave tuto myslienku zle popisala, nie je to to najhorsie co moze byt
20 
 fotka
delfi  31. 7. 2009 23:38
máš pravdu...

..šťastie spočíva v uvedomení..(predovšetkým v tom svojom-vlastnom) a to čo príde potom, môžme nazvať šťastím skutočným...
21 
 fotka
shelia  31. 7. 2009 23:38
@jogurtovakultura a vobec ta neberiem ako za kravu a praveze sa mi velmi paci, ze mam kritiku na svoj blog. nemusia byt vsetky komenty len pozitivne, o to mi vobec neslo. som rada, ze si napisala a kludne komentuj aj ine veci, mas iny pohlad a vlastne aj celkom zaujimavy a paci sa mi, ze si vies svoj nazor aj "obhajit"
22 
 fotka
ayreen  31. 7. 2009 23:51
prvý dojem - z tohto blogu som ostarla o 10 rokov. pôsobí na mňa ťaživo.



druhý dojem - a vyjadrím sa k snaživoti, pretože s tým mám osobnú skúsenosť - áno, budeš snaživá a dosiahneš všetko, čo si v istom bode života chcela mať a predsa nebudeš spokojná - presne ako sa to stalo mne. A zrazu som sa cítila stratená, nie preto, že by som nenásytne chcela dosiahnuť viac, ale preto, že som nemala ďalší cieľ, kam sa pohnúť, čo som vtedy ale ešte nechápala. Musela som si stanoviť niečo, čo ma motivuje snažiť sa ďalej a popritom sa musím niekedy plesnúť po hlave a povedať si, že som strašná krava, keď sa neteším z toho, čo už mám. Ale našťastie - toto je už viacmenej vyriešená kapitola pre mňa.



A ďalšia vec ktorá ma zarazila v blogu bola tá poznámka o rodine. Ja ako človek z rozbitej rodiny sa momentálne stretávam len s tou z maminej strany. Otcova rodina vrátane otca je pre mňa neznáma množina. A nikdy v živote ma nepodržala a nepodrží.



A jediné čo som týmto výlevom asi chcela povedať je, že veci nie sú vždy len čierne alebo biele, tak ako ich zobrazuješ v blogu. A treba sa to naučiť akceptovať.
24 
 fotka
ayreen  31. 7. 2009 23:52
dpc aj s IE. sorry za opakovany koment.
25 
 fotka
elwinko  1. 8. 2009 22:36
Veľmi dobrý článok a nemám chuť sa tu hádať. Chválim!
26 
 fotka
shelia  2. 8. 2009 08:51
@elwinko dakujem krasne
27 
 fotka
chicalavativa  6. 8. 2009 11:44
takýto blog som podobný napísala aj ja. Tiež som sa nad tým zamýšľala. Máš pravdu s tým, čo si napísala.



Ja taktiež rada pomôžem, bez toho, aby som niečo chcela. Ale keď potom toho dotyčného človeka požiadam o pomoc ja,vykašle sa na mňa aa vtedy sa už zlostím, že ja pomôžem a on sa vykašle. Ale taktiež verím, že sa mi to raz v budúcnosti vráti.
28 
 fotka
shelia  6. 8. 2009 11:56
@chicalavativa som rada, ze mame podobne zmyslanie. Cim viac je takych ludi ako ty a ja, tym budeme lepsie nazivat aj s ostatnymi si myslim
29 
 fotka
chicalavativa  6. 8. 2009 12:15
@shelia no veď toto..len práve takých je mááličko a my dve nič nezmôžeme..ale tak..možno raz..bude to fajn
30 
 fotka
shelia  6. 8. 2009 12:20
@chicalavativa neboj sa, nie sme len dve...len o tych ostatnych este nevieme
31 
 fotka
ambracierna  6. 8. 2009 15:39
no podla mňa sa vela ludí nezamyslí.. sme v dobe kedy si ludia nepomáhaju kedy ked sa ty snažíš pomáhať sa ti to len vypomstí... a nie každy ma rodinu ako oporu a ani priatelov.. ani priatela.. vela ludí je neskutočne na dne a určite ho nebude napĺňať že inému pomáha... takže chcieť od dnešných ludí... niečo ako morálku alebo určité hodnoty.. nehrozí... proste sa len musíš prebojovať týmto životom tým že budeš myslieť len na seba.. na to svoje svoje potreby možno svoju rodinu ale viac nie... neoplatí sa mať ani kamarátov.. lebo sme "len" ludia.. moj názor..
32 
 fotka
shelia  6. 8. 2009 15:42
@ambracierna poskytla si mi dalsi pohlad na tento moj blog..urcite v tom mas tiez pravdu, no je to vlastne dost zle, ze kam tento svet speje...
33 
 fotka
ambracierna  6. 8. 2009 15:49
@shelia ale nezmeníš to.. len sa musíš prebojovať..
34 
 fotka
wera55555  6. 8. 2009 16:17
je to vcelku dobrý blog...uvedomelý...lenže, ako tu už veľa ľudí hovorilo asi, svet je farebný a nie čiernobiely...
35 
 fotka
shelia  6. 8. 2009 18:53
@ambracierna pravdu mas..velku pravdu



@wera55555 tak to hej, suhlasim s tebou
Napíš svoj komentár