Ako nakupovať cez internet?
Určite niekto z vás už nakupoval cez internet.
Ja taktiež.
Preto by som vám chcel poradiť ako na to.

Kupoval som napr. masážny vankúš.
Našiel som rôzne ceny, ale ani jedna mi nevyhovovala.
Nakoniec som našiel masážny vankúš za 100 Eur.
S papierami, zárukou a so všetkým.
Uznávam, že cez inzerciu by som kúpil lacnejšie.
Ja som to však chcel z normálneho obchodu.
Osobne, keď niečo kupujem, neriadim sa iba samotnou cenou, ktorá by mala byť čo najnižšia, ale hlavne parametrami daného výrobku.
Pokiaľ sú pravdivo uvedené.

V druhom prípade som kupoval lekársky teplomer, ktorý bol bezdrôtový.
Stál 30 Eur.
Prišiel mi domov pár dní pred vianocami.
Pár dní fungoval a potom nič.
Ináč by to bol výborný produkt, ale smola.
Keď som zistil, ktorá firma zabezpečuje servis tohto produktu, dal som ho okamžite vrátiť.
Máte 7 dní od kúpy na to, aby ste tovar bez akého dôvodu vrátili a žiadali peniaze.
S firmou, ktorá zabezpečovala servis kúpeného produktu nemám dobré skúsenosti.
Podobná firma zabezpečovala servis aj alkohol testeru, ktorý som kúpil v roku 2008.
A bez obáv prezradím, že išlo o firmu Compex s.r.o sídliacu v bratislave.
Táto firma má ešte pobočku aj v čechách, ale tam som bol spokojný.
Prvýkrát som zasielal na kalibráciu alkohol tester do čiech.
Stálo ma to však 10 Eur-poštovné.
Za kalibráciu som neplatil, pretože vtedy bol v záruke.
Ale bol som spokojný.
Keďže mnohí vedia, že alkoholtester by sa mal kalibrovať každoročne, zaslal som alkoholtester firme Compex s.r.o na Slovenskú pobočku, aby mi ho opravila.
Stálo ma poštovné síce lacnejšie, ale po oprave pýtali 15 Eur, hoci bol alkoholtester ešte v záruke.
Výber poplatku odôvodnili tým, že údajne vymenili senzor a ten podľa ních do záruky nespadá.
Nato, aby som sa k listu v balíčku a aj k samotnému prístroju dostal som musel zaplatiť spomínaných 15 Eur.
Dal som to preveriť známemu, ktorý sa usmial.
Senzor vôbec nebol vymenený, dokonca prístroj nebol ani nakalibrovaný.
Ako idiot som zaslal firme Compex S.r.o všetko späť s tým, že ak mi prístroj nedajú do poriadku, tak ich zažalujem na súde a postarám sa im o mediálnu reklamu +obchodná inšpekcia.
Dokonca som im napísal, že ani nemali oprávnenie požadovať 15 Eur za výmenu akéhosi senzoru, keďže ten ešte nebolo nutné vymeniť.
Pre ozrejmenie čitateľom:
Senzor v alkoholtestere sa mení po cca 3000 meraniach.
U mňa nebolo vykonaných ani 1500 meraní.
A ešte som im dal na vedomie, že kalibráciu vôbec nevykonali.
Alkoholtester sa mi vrátil.
Tentokrát som neplatil nič.
No to, či je v poriadku pochybujem.
Preto som dal teplomer vrátiť.
Nebude mi robiť servis firma, ktorá ma už raz sklamala.
Smutné je, že v mojej vlasti.
Ten, kto sklame moju dôveru raz, kruto si to odserie ako sa ľudovo zvykne hovoriť.
Súdne sa so spomínanou firmou pre 15 Eur nemienim naťahovať aj keď by som mohol.
Lebo ak je raz niečo v záruke, tak nemám čo platiť.

Treba zariskovať
Ak si kúpite nejaký produkt, k nemu je firma, ktorá zabezpečuje jeho servis.
Produkt môže byť vynikajúci, ale firma, ktorá vás sklame až taká vynikajúca byť nemusí.
Dokonca som počul aj takú skúsenosť, že niekto si kúpil nejaký produkt cez internet.
Konkrétne išlo o notebook.
Po roku sa pokazil.
A po firme, akokeby sa zľahla zem.
Skrachovala.
A v takomto prípade vám neostáva žiaľ nič iného ako si opravu preplatiť z vlastného vrecka.
Alebo si kúpiť nový notebook.
Niektoré opravy sú totiž drahšie, ako nový produkt.
Cez internet bežne objednávam.
Zatiaľ som mal iba jednu nepríjemnú skúsenosť ak ide o ten alkoholtester.
Skúšal som ho predať cez inzerciu, ale nepodarilo sa mi to.
Veď kto by si ho aj v kríze kúpil však áno?
Väčšinou som bol spokojný.
Cez internet sa nakupuje naozaj lepšie ako v bežných kamenných obchodoch.
Nevýhodou je, že ten produkt nemôžete úplne vidieť.
Nemôžete vedieť, či nieje prestarnutý a podobne.
Výhodou je, že ho môžete do siedmych dní pri akomkoľvek podozrení vrátiť.
Ale dajte vašej novej firme prvú šancu.
Ale ak ide o Compex s.r.o, tak to radšej neodporúčam.
Ten alkoholtester stál síce iba 50 Eur a išlo o značku yet 2.
V prípade, že sa s ním naozaj nedalo nič robiť, mohli mi to povedať rovno pri telefonáte.
Ušetril by som.
V prípade iných skúseností sa pokojne podelte!

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár