lenže keby štát nevybral 36 eur na benzíne, nebol by o 36 eur chudobnejší ? Nie docela. Tých 36 eur ktoré by človek ušetril by minul trebárs na kúpu iného produktu či služby. 20% z 36 eur by pri kúpe produktu/služby išlo štátu, to je 7,2 eura. Zvyšných 28,8 eura by sa znovu použilo v ekonomike a kúpilo za ne další produkt/službu, takže by štátu znova išlo 20% zo sumy a teda 5,76 eura…. Urobme si tabulku
36 eur 20?n = 7,2 eura pre štát
28,8 eura 20?n = 5,76 eur pre štát
23,04 eura 20?n = 4,6 eur pre štát
18,44 eura 20?n = 3,688 eur pre štát
14,752 eur 20?n = 2,95 eur pre štát
11,8 eur 20?n = 2,36 eur pre štát
9,44 eur 20?n = 1,888 eur pre štát
7,56 eur 20?n = 1,512 eur pre štát
6,04 eur 20?n = 1,2 eur pre štát
4,84 eur 20?n = 0,96 eur pre štát
3,88 eur 20?n = 0,77 eur pre štát
3,11 eur 20?n = 0,62 eur
2,49 eur 20?n = 0,5 eur
2 eur 20?n = 0,4 eur
1,6 eur 20?n = 0,32 eur
Atd…..
Proste tých 36 eur by sa štátu vo forme daniach tak či onak vrátilo, ak by sa tie peniaze dalej investovali. Výsledkom toho by bol spokojný občan a spokojný štát. Nízke ceny ropy by naštartovali ekonomiku, celkovo znížili ceny a odvrátili množstvo finančných bankrotov, ako ľudí tak i firiem
Blog
11 komentov k blogu
2
@johnysheek
" ak firma bankrotuje kvoli vyssej cene benzinu, ten bankrot nie je kvoli tej cene ale neschopnosti jej konatelov nastavit spravne svoje fungovanie a cenovu politiku.."
Lenže uvedom si, že firma je závisla od zákazníkov.... ak sa zvýšia ceny energií, zákazníci budú mať menej penazí, viac penazí dajú na energie a nezostanú im peniaze na iné výdavky... takže možeš byť aj coperfield, firmu ktorá ponúka zákazníkom produkty/služby tým nezachrániš....
"len na konecnych zakaznikov."
LEN ??? Ved koneční zákazníci teda spotrebia je dnes 98% populácie ktoré jazdia autom alebo MHD, či vlakom !!! A neposobí to len na spotrebitelov, aj kebyže autom či MHD nejazdíš, tak nízke ceny ropy majú vplyv na celú ekonomiku.... Po Ruskej invázii kedy cena benzínu zdražela o 50 centov na liter, zdraželi aj ceny v každom jednom sektore, či už je to kaderníctvo, reštaurácie, potraviny, o cca 10%... Tie zvyšujúce ceny benzínu sa teda týkajú úplne všetkých, a samozrejme zníženie cien energie by sa tiež premietlo do zníženia cien vo všetkých sektoroch, lebo dnes takmer každý jeden sektor je závislý od energií...
Aj pre štát by to bolo výhodné, kedže pri nízkych cenách ropy by obyvatelstvo malo viac penazí, a to by ekonomike len a len prospelo, bola by menšia nezamestnanosť, menej krachov, menej zachranovanie ekonomiky.... a štátu by sa všetká, alebo večšina nesplatených daní a spotrebnej dane z benzínu aj tak v podstate vrátila na dalších daniach, ved som o tom písal aj tabulku som dával.
" ak firma bankrotuje kvoli vyssej cene benzinu, ten bankrot nie je kvoli tej cene ale neschopnosti jej konatelov nastavit spravne svoje fungovanie a cenovu politiku.."
Lenže uvedom si, že firma je závisla od zákazníkov.... ak sa zvýšia ceny energií, zákazníci budú mať menej penazí, viac penazí dajú na energie a nezostanú im peniaze na iné výdavky... takže možeš byť aj coperfield, firmu ktorá ponúka zákazníkom produkty/služby tým nezachrániš....
"len na konecnych zakaznikov."
LEN ??? Ved koneční zákazníci teda spotrebia je dnes 98% populácie ktoré jazdia autom alebo MHD, či vlakom !!! A neposobí to len na spotrebitelov, aj kebyže autom či MHD nejazdíš, tak nízke ceny ropy majú vplyv na celú ekonomiku.... Po Ruskej invázii kedy cena benzínu zdražela o 50 centov na liter, zdraželi aj ceny v každom jednom sektore, či už je to kaderníctvo, reštaurácie, potraviny, o cca 10%... Tie zvyšujúce ceny benzínu sa teda týkajú úplne všetkých, a samozrejme zníženie cien energie by sa tiež premietlo do zníženia cien vo všetkých sektoroch, lebo dnes takmer každý jeden sektor je závislý od energií...
Aj pre štát by to bolo výhodné, kedže pri nízkych cenách ropy by obyvatelstvo malo viac penazí, a to by ekonomike len a len prospelo, bola by menšia nezamestnanosť, menej krachov, menej zachranovanie ekonomiky.... a štátu by sa všetká, alebo večšina nesplatených daní a spotrebnej dane z benzínu aj tak v podstate vrátila na dalších daniach, ved som o tom písal aj tabulku som dával.
3
nerobim si iluzie, ze ti ma zmysel vysvetlovat ako funguje ekonomika..
ako zvycajne, ciastocne mas pravdu a ja som vyssie nepovedal ine nez to, len potom pride robenie zaverov a tam to uz lieta kade tade
ako zvycajne, ciastocne mas pravdu a ja som vyssie nepovedal ine nez to, len potom pride robenie zaverov a tam to uz lieta kade tade
4
ja mam este lepsi napad - znizme dph na 0,1 % a ludia budu mat este viac penazi na utracanie na este viac produktov
5
@Johnysheek
Takže keď som ťa usvedčil z chybných argumentov tak namiesto priznania si omylu zase s tvojej strany prichádza reakcia útok a hádzanie strawmanov a vykrikov do tmy na oponenta ?
A nemusís sa tu hrať na ekonomického mača keď si ešte nedávno veril tomu stačí z ničoho vytlačiť peniaze a dať ich obyvateľstvu
Takže keď som ťa usvedčil z chybných argumentov tak namiesto priznania si omylu zase s tvojej strany prichádza reakcia útok a hádzanie strawmanov a vykrikov do tmy na oponenta ?
A nemusís sa tu hrať na ekonomického mača keď si ešte nedávno veril tomu stačí z ničoho vytlačiť peniaze a dať ich obyvateľstvu
6
@tomas55555 neusvedcil si ma z nicoho. akurat si nepochopil, co som ti pisal... a hoci si v comsi, co si napisal, i mal pravdu.. ani zdaleka to neznamena, ze to co tvrdis je pravdive.. ale to si zas zjavne nepochopil
takze nie, skutocne si nemam aky omyl priznavat.. kedze moj omyl spociva jedine v tom, ze ti zas odpisujem a snazim sa apelovat na zdravy rozum ako uz po milionkrat a stale sa mi toho nedostava..
nehram sa na ekonomickeho mača, lebo ide fakt o zakladne ekonomicke nauky a sposoby fungovania, ktore tebe robia problemy.. o zlozitejsich si ani iluzie nerobim...
a ta posledna vec.. je sice pekne vytrhnuta z kontextu, ale ked ti to robi radost, som rad..
takze nie, skutocne si nemam aky omyl priznavat.. kedze moj omyl spociva jedine v tom, ze ti zas odpisujem a snazim sa apelovat na zdravy rozum ako uz po milionkrat a stale sa mi toho nedostava..
nehram sa na ekonomickeho mača, lebo ide fakt o zakladne ekonomicke nauky a sposoby fungovania, ktore tebe robia problemy.. o zlozitejsich si ani iluzie nerobim...
a ta posledna vec.. je sice pekne vytrhnuta z kontextu, ale ked ti to robi radost, som rad..
7
@tequila
To je dobrý nápad. Alebo by SME mohli daň úplne zrušiť.
Návod ako na to nám poskytne tuto Tomy päťkár.
To je dobrý nápad. Alebo by SME mohli daň úplne zrušiť.
Návod ako na to nám poskytne tuto Tomy päťkár.
8
Zas by ma zaujimalo odkial si si vycucal tych 60%.
Spotrebna dan na benzin je 51 centov, na naftu 38 centov. Obe su fixne, preto vzdy tvoria ine percento z celkovej ciastky.
Takisto sa zo sumy plati DPH 20%, to pri sucasnych cenach 1,95€/liter predstavuje 39 centov. Ak to teda zratas, 51+39 = 90 centov pri benzine a 38+39 = 77 centov pri nafte.
Z 1 litra benzinu teda statu odvadzas 46% a z 1 litra nafty 39%. Urcite nie ziadnych 60 co si tu splietal.
Spotrebna dan na benzin je 51 centov, na naftu 38 centov. Obe su fixne, preto vzdy tvoria ine percento z celkovej ciastky.
Takisto sa zo sumy plati DPH 20%, to pri sucasnych cenach 1,95€/liter predstavuje 39 centov. Ak to teda zratas, 51+39 = 90 centov pri benzine a 38+39 = 77 centov pri nafte.
Z 1 litra benzinu teda statu odvadzas 46% a z 1 litra nafty 39%. Urcite nie ziadnych 60 co si tu splietal.
9
@aquinius
pri súčasných cenách je to menej, ale ked sme mali benzín za 1,3 eura na liter, vtedy si mal spotrebnú dan 51 centov, a dan 26 centov, čiže 77 centov z 1,3 eura teda 60 %
pri súčasných cenách je to menej, ale ked sme mali benzín za 1,3 eura na liter, vtedy si mal spotrebnú dan 51 centov, a dan 26 centov, čiže 77 centov z 1,3 eura teda 60 %
11
@aquinius
Tých 60% bol len ako príklad, neaplikoval som to na konkrétnu dobu, teda dosad si tie čísla na dobu pre akú len chceš.
A ty by si ako chcel riešiť energetickú krízu na Slovensku ?
Tých 60% bol len ako príklad, neaplikoval som to na konkrétnu dobu, teda dosad si tie čísla na dobu pre akú len chceš.
A ty by si ako chcel riešiť energetickú krízu na Slovensku ?
Napíš svoj komentár
- 1 Hovado: Zvláštnosti slovenskej poľovačky s Maďarom
- 2 Tomasveres: Moje prvé ( ne ) vysnívané auto
- 3 Mahmut: O Svetlej ochrane v dňoch súženia
- 4 Protiuder22: Kenosis
- 5 Robinson444: Anatole France
- 1 Hovado: Zvláštnosti slovenskej poľovačky s Maďarom
- 2 Mixelle: Milan a Zuzana alebo ako som sa stala strážcom tajomstva
- 3 Protiuder22: Oheň
- 4 Dezolat: Teal a jeho sen o písaní
- 5 Tomasveres: Motivácia je nezmysel
- 6 Hovado: Opäť som späť
- 7 Mixelle: Agáta
- 8 Tomasveres: Moje prvé ( ne ) vysnívané auto
- 9 Hovado: Spomienky
- 10 Hovado: Každé bláznovstvo, 3 dni trvá
- BIRDZ
- Tomas55555
- Blog
- Ľahký návod ako znížiť cenu benzínu na minimum
taktiez.. ta cena benzinu sa pretavuje nepriamo do ostatnych cien, takze je zaplatena konecnym zakaznikom...
v konecnom dosledku teda znizenie cien/dane posobi len na konecnych zakaznikov..
tu sa potom naskyta otazka, na dovod spotrebnych dani a co je ich ciel...
cim sa dostavame do diskusie "ochrana ZP" ..
takze si zodpovedz otazku.. co viac motivuje obcanov jazdit mhd a nie vlastnym autom? nizke alebo vysoke ceny pHM?