Vodiči – nováčikovia by si v prvom rade pred naštarovaním vozidla mali položiť niekoľko základných otázok: Sú kľúče v zapaľovaní? Mám správne nastavené zrkadlá? Sú všetci cestujúci bezpečne pripútaní? (Pokiaľ má vozidlo bezpečnostné pásy aj na
zadných sedadlách, potom aj spolujazdci vzadu sú povinní ich použiť). Aký je stav nafty/ benzínu? Skontroloval som pneumatiky a svetlá?

Možno sa vám to zdá byť triviálne, ale bez kľúčov v zapaľovaní jednoducho nenaštartujete (aj keď záleží na type vozidla. Vo filme Kuriér sa Jasonovi Stathamovi štartovalo jeho BMW-čko stlačením tlačítka ).

Čo viac by nám bolo treba?
Asi všetci si raz prešli tým štádiom. Začiatočníci sú si schopní prekontrolovať dokonca aj funkciu stieračov predtým ako naštartujú (OK, to som vlastne nikdy nerobil, ale nikomu to nepovedzte...). Rovnako je všeobecne známe, že osobné veci by sme si nemali nechávať na predných, dokonca ani na zadných sedadlách, pokiaľ vozidlo nemá tmavé sklá.

Samozrejme, časom každý vodič upustí od neustáleho kontrolovania svojho miláčika. Po prekonaní začiatočníckeho stresu sa do popredia dostáva zhon a skúsenosti s autom. Koľkokrát sa človek spolieha na to, že s vozidlom už predsa narábať vie? A potom to často dopadá nasledovne: vyhľadajte si „mladý vodič“ v Google Images.

Ako sa brániť nezodpovedným vodičom na cestách?
Doprava, terorizmus a rozpočet. Týmto heslom sa riadi strach Britov a táto konštelácia nie je náhodná. Nie je to práve doprava, ktorá by nám mala naháňať strach? Koľkokrát sa vodič musí na cestách zaobísť tak, aby sa vyhol nekontrolovateľným vodičom?

Japonci sa spoliehajú skôr na taxislužby, ako na vlastné kompetencie viesť vozidlo. Číňania sa predbiehajú
v automobilkách po celom svete. Zaujímavé je, čo štatistiky len potvrdzujú, že sú to práve naši šikmookí priatelia, ktorí cestujú najradšej metrom.

Ale, aby sme sa vrátili k téme. Sú dve veci, ktorými sa môžeme brániť proti nezodpovedným vodičom:

1. Udržiavať technický stav vozidla v dobrom stave
Aby nám brzdy kvalitne brzdili, keď to bude potrebné a aby všetky bezpečnostné prvky boli plne funkčné (airbagy, posilňovač riadenia...). Potrebné je aj dbať na to, aby mali pneumatiky vždy správne nahustené (keď otvoríte predné dvere na boku vozidla, mali by ste na ráme dverí nájsť nálepku s predpísaným tlakom pneumatík).

2. Predvídať
sú pred autom motorkári? Môže z tej zle viditeľnej križovatky zboku vyletieť nejaké auto bez toho, aby som ho dopredu videl? Časom po niekoľkých tisícoch prejazdených kilometrov sa vám určite vyvinie istá intuícia (nezamieňať so „Silou“ keď šoférujem so zavretými očami ako vo Hviezdnych vojnách – to sa jednoznačne neodporúča).

A čo keď mi auto odcudzia?
Nepríjemná situácia. Aj z toho dôvodu, že ani zďaleka nie všetky krádeže sa policajtom podarí objasniť. Na stránkach natankuj.sme.sk si môžete pozrieť interaktívnu mapu so štatistikami krádeží. Bývate v okrese, či meste kde je ich veľa? O to väčší dôvod dávať si pozor.

Jedným so spôsobov ako zvýšiť šance, že vozidlo sa po krádeži aj niekedy vráti do vašej garáže je nechať si nainštalovať GPS sledovanie vozidla. Pomocou online webového rozhrania máte možnosť si pozrieť, kde sa vozidlo práve nachádza a to aj v prípade, že má vypnutý motor. Potom stačí zavolať na 158 a oznámiť, kde presne sa vozidlo nachádza. Policajti sa tiež potešia, pretože im stúpne štatistika počtu objasnených prípadov krádeží bez toho, aby museli pátrať .

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár