9,99Koľko to stojí?

Deväť deväťdesiat deväť.

Nie desať?

Kdeže! LEN deväť deväťdesiat deväť.

Povedzte desať, bude to kratšie a ten cent si môžete nechať.

Za desať to okrem vás nikto nekúpi.

To je pravda. Kúpi to len ten, čo si myslí, že to stojí deväť a nejaké drobné.

Presne tak.

Nejde tu o podvod?

Niééé! Naopak: My každému ten cent akoby darujeme.

 Blog
Komentuj
 fotka
tomi4050  21. 12. 2015 21:35
na toto mám inak ja nervy jak hovado, to by mali takéto podvody normalne zakazat....
 fotka
devi  21. 12. 2015 23:47
paušal za 9.90 mesačne
zimná bunda za 89.90
nový telefón za 259.00 Eur

Coca Cola Vanilková 1l za 1.09

No strašnéééeééé
 fotka
vodovod  22. 12. 2015 09:09
@tomi4050
Presne tak. Zakázať! Podvody treba zakázať, sami od seba nezmiznú. Obchodníci sú arogantní a hulváti.
 fotka
tomi4050  22. 12. 2015 09:09
@vodovod tak je
 fotka
vodovod  22. 12. 2015 09:10
@devi
Obchodníci sa nám vysmievajú, akí sme tupci, debili, idioti, banda teliat. Len to robia šarmantne.
 fotka
devi  22. 12. 2015 10:50
@vodovod hmm... našťastie 9 je šťastné číslo a všade na okolo sú deviny .... Luck Luck Luck !!!! Luck is raininggggg !!!! Buďme šťastní !!!!
 fotka
antifunebracka  22. 12. 2015 16:09
sak batovske ceny, genialny vynalez
 fotka
marleymt  22. 12. 2015 20:13
nemôžete prikázať zaokrúhľovanie ceny, rovnako ako nezakážete reklamy, alebo usporiadanie regálov v obchodoch. ak niekomu funguje marketing dobre a ľudia na to lietajú, jeho vec. ak vám to vadí, dávajte si na to pozor
 fotka
vodovod  23. 12. 2015 10:17
@devi
Takú podporu pre moje "šialené" nápady som nečakal. Ďakujem! Potešilo ma. Prinajmenšom nie som sám, kto vidí veci z tej inej stránky.
10 
 fotka
vodovod  23. 12. 2015 10:19
@marleymt
Lož a podvod vždy vadí. Vždy! Ak jej začneš ustupovať, zožerie ťa i s topánkami.
11 
 fotka
marleymt  23. 12. 2015 19:27
@vodovod ale toto nie je lož, tá vec skutočne stojí 99,9 a oni ti ten jeden cent vydajú. u toho, či je to podvod, by sa už dalo polemizovať - každopádne je to šikovný marektingový ťah, ktorý útočí na tvoje podvedomie - na druhej strane ale, ľudia majú tendenciu pri počítaní zaokrúhľovať, takže prvý dobrý pocit zvyčajne býva hneď potom spochybnený. rovnako ako na tvoje podvedomie ale útočia takto napísané ceny, na teba útočí akákoľvek iná reklama - to je potom tiež podvod, tým pádom celý marketing je podvod a mali by sme ho zakázať? potom by sme museli zákazať kapitalistickú konzumnú spoločnosť, pretože ľudia by sa nemali ako dozvedieť o produktoch...
12 
 fotka
vodovod  24. 12. 2015 09:35
@marleymt
Veľmi presne si to logicky dotiahol až do konca. Pozri, podvody sú v prírode prirodzenou súčasťou žitia. My sa z prírodu vyčleňujeme ako "páni tvorstva" inteligentné bytosti, ba že nás si boh vybral, a nie povedzme prasa či šimpanza. Ak sme teda inteligentní, neznižujme sa k podvodom, lebo klamať nie je múdre. Alebo je?
Dobre, nech je. Kapitalistická spoločnosť slobodná. Uvedom si, že sloboda prináša tým, čo nevíťazia, utrpenie. Sociálny systém zaviedol povinnú úctu aj ku chudobným, a nie len úctu, ale aj majetkové vyrovnanie. Preskočím ku koncu úvahy: Je správne, aby človek bol SLOBODNE oklamaný reklamou? Potom vieš, kam to vedie: k zadlžovaniu, ku zhýralému nakupovaniu, skrátka ku všeobecnému zhlúpnutiu. Človek je od prírody hlúpy. Nemali by sme mu radšej výchovou k zodpovednosti pomôcť? Napr. tým, že zakážeme používanie falošných cien? (Psychológ by ti vysvetlil, ako bežný občan chápe cenu 9,99. Ako 9 a nejaké drobné.) Nedávno vláda chcela zrušiť jedno a dvoj - centové mince. Hádaj prečo? Aby obchodníci neoblbovali ľudí falošnou solidaritou.
13 
 fotka
marleymt  24. 12. 2015 10:37
@vodovod začnem tvojim koncom - ak by vláda zrušila 1 a 2 centové mince, tak by ceny namiesto 9,99 vyzerali 9,55 a už naozaj by to vyzeralo ako "deväť a nejaké drobné". Aj ak by boli len veci za 9 eur a nie za 10, stále by to malo rovnaký psychologický efekt (pretože človek je evolučne zvyknutý na zaokrúhľovanie do 10, pretože má 10 prstov a počíta v desiatkovej sústave). už zavedením eura vraj mali baťovské ceny zmiznúť, holt, nepodarilo sa.

Čo je potrebné pre teba, aby si vyhral tento spor ukázať, je to, že keď človek vidí v obchode niečo za 9,99, tak si to kúpi, ale druhá časť tej kauzality je dokázať, že ak by to videl za 10,00, tak si to nekúpi. A to podľa mňa vo väčšine prípadov neplatí (najmä keď vidíme, že človek automaticky zaokrúhľuje a spochybňuje tieto ceny, už keď ich vidí - k tomu si sa vôbec nevyjadril.)

to je ďalšia vec, ktorú ti vysvetľujem - že keď boli tieto ceny "novinkou", naletel na ne každý, podobne ako to bolo s telefónnymi hrami v telke. teraz už väčšina ľudí vie, že je to podvod a nevolá tam - rovnako vie, že takto nastavené ceny sú klamlivé a zaokrúhľuje to. na konzumnej spoločnosti podľa mňa nie je najdôležitejšia sloboda, ale potreby konzumentov - ľudia proste sú nastavení tak, že si kupujú veci, ktoré rýchlo spotrebujú a nahradzujú ich často inými. spoločnosť prednedávnom prešla modernitou, iným vnímaním sveta, globalizáciou, ktorú nevieme zastaviť (hlavne nie tým, že zakážeme baťovské ceny).

(Na chvíľu odbočím k slobode, ktorá so sebou nesie utrpenie - určite nesie, o tom sa nemusíme baviť, ale ako presne je sociálny systém slobodný? sociálny systém je pre mňa tvrdá regulácia zo strany štátu a pozitívna diskriminácia chudobných - ktorí by si to zaslúžili, ale so slobodou to podľa mňa nič nemá.) Na rozdiel od toho, slobodný trh je priestor, kde sa oblasť ponuky predbieha, aby uspokojila dopyt. ak by sme zaviedli povinnú reguláciu toho, ako aké prostriedky majú na to používať, síce by sme ochránili ľudí od psychologickej manipulácie, ale na druhej strane by sme obmedzili možnosti predajcov vytvoriť si marketingovú stratégiu, čím by sme automaticky zvýhodnili predajcov, ktorí túto stratégiu nepotrebujú (napríklad predajcov, ktorým robí dobré meno dlhoročná značka, alebo štátnych predajcov). To znamená že v tomto systéme vždy bude niekto znevýhodnený - buď kupujúci, alebo predajca. Taktiež, musíš vysvetliť, že je lepšie pre náš štát znevýhodniť predajcov na úkor spotrebiteľa, že to prinesie viac výhod.

Teraz principiálna rovina - či by sme sa ako nainteligentnejšie bytosti mali uchyľovať k podvodom - tu prichádza problém. Ako definujeme podvod? Ty hovoríš, že podvod je niečo, čím klameme druhú stranu. Teda sa vieme zhodnúť na tom, že podvod je eso v rukáve, o ktorom tvrdíme že tam nie je, alebo že klamstvo je povedať "nezabil som ho," zatiaľ čo ho naozaj zabil. Ale je podvod povedať "stojí to 9,99", keď to naozaj stojí 9,99? Alebo je podvod povedať "môžete vyhrať milión," keď ho naozaj v stávkovej kancelárii môžete vyhrať, ale šanca je 0,0000001%? Problém je, že často nedokážeme psychologickú manipuláciu definovať ako podvod, ako niečo mimozákonné. Psychológovia vedia dokázať, že tu je a že existuje, ale to vedia dokázať pri množstve iných vecí (psychológia farieb, marketingu...). Takže ak by sme chceli spoločnosť uchrániť, museli by sme zatrhnúť toto všetko.

A čo by sme potom dostali - tupú, nekriticky mysliacu spoločnosť, ktorú by štát umelo ochraňoval a tým pádom by ju nikdy nenaučil pochopiť tento mechanizmus, nikdy by nedal tým hlúpym ľuďom šancu na vlastnej koži zistiť, že svojim spôsobom tieto veci klamú. (klamú reálne, ale pritom sa vymykajú zákonom aj definícii klamstva). Ty svojim plánom vychovávaš spoločnosť, ktorá je bez štátu stratená, ja vychovávam spoločnosť, ktorej členovia sa párkrát popália, niektorí možno viac, ale potom si uvedomia, ako svet funguje a začnú sa podľa toho riadiť - ako ja alebo ty.

Dokáž mi, že tvoja spoločnosť bude lepšia.
14 
 fotka
marleymt  24. 12. 2015 10:38
dokelu, to je dlhé, to mi prepáč
ale toto je super téma na debatu, tak ma to baví
15 
 fotka
vodovod  26. 12. 2015 13:05
@marleymt
Som rád, že si sa podrobne vyjadril, som rád, že niekto myslí. Kdesi tam máš: ...aby sme ochránili ľudí od psychologickej manipulácie. Takže chápeš, že ľudí treba ochrániť. Keď ich necháš napospas trhu, tak poctiví prehrajú. Poctiví!
Pozri, sloboda jednotlivca nemá právo nad spoločnosťou. Ja viem, prirodzená je tá primitívna, tá trhová. Ale my sa nepovažujeme za homo primitiv, ale sapiens. Ak chceme prežiť svoj úspech na tejto planéte, musíme slobodu vlkov obmedziť. A ono to ide, a nie že nie. Vlci hrabú pre seba a už dávno-pradávno neplatí, že podnikateľ je podnikavý. Nie, on je hrabivý. Úplne si zabudol spomenúť výrobcov. Všimol si si? Čo je obchodník proti výrobcovi? Je to potkan. A je ich ako hnoja, tých potkanov, než sa výrobok dostane na pult.
Táto téma je komplikovaná, radšej by som to riešil osobne, lebo tieto servery sú nanič. Len ma zaráža, ako ste všetci ohromne zmanipulovaní. Kde ste na to prišli, že kolektívne riadenie štátu je chybné? Za to, že to v jednom kuse valia z médii? Z médii klamú tým viac, čím väčšie množstvo ľudí je na ne napojených. Neprišlo ti, že boháči vždy budú brániť "slobodu"? Slobodu bohatnúť?
Nie som jediný, kto nenávidí to pohŕdanie obchodníkov zákazníkom, pri tzv. baťovských cenách. JE TO POHŔDANIE. Hľa, zákazník, tak si sprostý, že kupuješ podľa prvej cifry v cene. Ak to ty, marleymt, zaokrúhľuješ, tak buď si istý, že väčšina zákazníkov nie. Preto to tam je, inak by to tam predsa nebolo.
16 
 fotka
marleymt  26. 12. 2015 18:34
@vodovod ja som inak ženského rodu, ale to je detail

podľa mňa nie poctiví, ale hlúpi, keď tak, a podľa mňa neprehrajú, ale naučia sa, obrnia sa proti tomu. ty stále obhajuješ pospolitý ľud, čo je fajn, ale neuvedomuješ si, že zavedením takéhoto opatrenia ho neochraňuješ, ale mu naopak ubližuješ. neukazuješ mu, ako fungujú kúzla, ale zakazuješ ich. takže keď ich niekto niekde opäť ukáže v trochu obmedzenej forme, tak na tom zas pohoria, a ani nebudú vedieť prečo.

výrobcovia podľa mňa nemajú čo hľadať v tejto debate, sorry. o zlých podmienkach výrobcov a dodavateľov sa pokojne môžeme baviť, ale s týmto to nijak nesúvisí, lebo výrobca ako aktér tu nijak nevystupuje.

čo sa týka slobody jednotlivca vs slobody spoločnosti - na to sa dá pozerať z dvoch strán. pre teba je jednotlivec majiteľ firmy a spoločnosť zákazníci. pre mňa môže byť jednotlivec zákazník a spoločnosť všetci tí, ktorí sa podieľajú na predaji produktu (a napríklad také Tesco netvorí 1 človek, ktorý má z toho zisk). Zároveň peniaze v systéme kolujú, ak by boli produkty moc drahé, ľudia si ich nekúpia, lebo na ne nebudú mať peniaze, čo je na ekonomike tak krásne, lebo sa vie sama kontrolovať.

tej časti s médiami celkom nerozumiem. ktoré médiá podporujú liberálny trh na úkor regulovaného štátneho trhu? toto som nejak nespozorovala, ale ak to vysvetlíš, môžeme sa o tom pokojne pobaviť.

(stále si mi nedokázal veci, ktoré som po tebe chcela v prvom príspevku, na ktorých zakladáš svoju argumentáciu btw). Ale rozumiem, čo chceš povedať. V podstate sme sa zhodli na tom, že marketing manipuluje s podvedomím zákazníkov a je schopný ich ovplyvniť. Tá debata sa láme v bodoch, kedy podľa mňa:

1, škoda, ktorú takto nastavenými cenami zákazníkom predajcovia spôsobujú, nie je natoľko škodlivá, aby bolo potrebné toto opatrenie zavádzať
2, efekt takto nastavených cien sa už ľudia naučili odhaliť a pozerať sa naň kriticky
3, aj ak by sa niečo zmenilo, tento efekt bude stále fungovať, akurát sa ceny zmenia na 9,55 namiesto 9,99
4, principiálne nie je možné dokázať, ani empiricky nie je možné vyskúmať, že ide o podvod, preto je takmer nemožné toto opatrenie odôvodniť
5, ak by sme zakázali baťovské ceny, museli by sme automaticky zakázať aj iné druhy marketingu, ktoré majú rovnaký efekt, čím by sme spôsobili, že malé firmy, ktoré sa chcú dostať na trh, by mali toto znemožnené a zvýhodnili by sme staré, veľké a štátne obchodné spoločnosti, ktoré marketing nepotrebujú
6, že súčasný stav vychováva kriticky mysliacu spoločnosť, ktorá sa učí, ako svet funguje (i keď na vlastných chybách), zatiaľ čo tvoj plán vychováva ovce, ktoré musíš vodiť za ručičku, aby sa náhodou nepopálili.


Inak teraz ako je to s mojim názorom a touto debatou - nie tak celkom všetko, čo ti píšem v rámci protiargumentácie toho, čo píšeš ty, je skutočne môj osobný názor na túto problematiku. ja osobne som človek naklonený kompromisným riešeniam, prospešným pre obe strany, alebo prospešným pre čo najviac ľudí. akurát že som "debatér z povolania" a toto bola jedna z tých diskusií, kde je fajn robiť človeku oponenta a spochybňovať jeho tvrdenia nech to stojí, čo to stojí, pretože človek niekedy potrebuje počuť úplne opačný názor a pozrieť sa na veci z úplne opačného pohľadu. a veľmi ma teší, že sa to v tejto diskusii dalo spraviť a že si v nej pokračoval bez nejakých urážok alebo útokov (okrem toho že sme všetci veľmi zmanipulovaní, ale to sa dá pochopiť )
Spoločnosť je veľmi rozmanitá a veľmi zvláštne funguje, a nie všetko v nej je tak, ako sa na prvý pohľad zdá. Preto ma baví s ľuďmi nesúhlasiť, lebo takáto diskusia je podľa mňa veľmi dôležitá.
17 
 fotka
vodovod  27. 12. 2015 13:15
@marleymt
Prepáč, nepozrel som sa na rod /nechcem použiť slovo pohlavie/.
Nie len že nie všetko, čo vravíš, nie je tvoj názor, ale vlastne možno svoj názor nemáš. Nie, nechcem ťa urážať, naopak, vážim si ťa. Ale ver mi, že si si nemala ako svoj názor utvoriť, lebo nepoznáš svet a konkrétne prípady. To, čo obhajuješ, je klasický klausizmus. Ta /a Klaus/ nemáte pravdu v ničom. Môžem ti to dokázať. Možno študuješ ekonómiu, ja ju študujem v praxi /ale aj teoreticky/. Zo skúseností viem, že tieto internetové debaty nemajú žiadny zmysel, nepresvedčím ťa ani o jedinom fakte, potreboval by som okamžite reagovať na každý tvoj argument. Skrátka jedine priama diskusia má zmysel, ale vlastne ani tá nemá ktovie akú váhu, dokonca keď človeka hodíš "do vody" a on sa topí, aj tak neuverí, že je v prúseri preto, že sa neučil plávať. /Istý môj príbuzný padá dole hubou v najslobodnejšej krajine sveta, ale zaboha nepochopí, že to je krajina pre dravcov, nie pre poctivých ľudí/. Apropó - nenazývaj poctivých ľudí hlupákmi, to by sme si nerozumeli.
Takže tak, nemám silu pokračovať písomne. Môžem ti, ak chceš, poslať recenziu Klausovej "geniálnej" knihy "Modrá, nikoliv zelená planeta" z môjho pera - to by si mi musela poslať mail. Ale i tak budeš tvrdo obhajovať svoje ustálené názory. Tak neviem. Nie som zďaleka sám, kto kritizuje súčasný kapitalizmus, ba dokonca je väčšina odborníkov už na strane opačnej, než Klaus a spol. Svedčí o tom i porážka týchto síl na parížskom fóre nedávno. Môžem ti to vysvetliť, ale jedine osobne. Ak máš záujem. Takto to je obrovsky komplikované.
18 
 fotka
vodovod  27. 12. 2015 13:19
@marleymt
Až teraz som sa pozrel, čo si zač. Máš 19r. Nuž tak, nehnevaj sa, veľa toho jednoducho vedieť nemôžeš. Ale isto máš "za ušami", keď ťa v tomto veku zaujímajú také, pre iné baby, kraviny. Pekne sa maj!
A nesúď ma podľa niektorých opĺzlych textov. Môj záber je veľmi široký, píšem i krásne veci.
19 
 fotka
marleymt  27. 12. 2015 14:55
@vodovod mám svoj názor, neboj neštudujem ekonómiu, naopak, nemám ju rada študujem sociológiu a baví ma psychológia. to, že mám 19 rokov možno znamená, že som na vlastnej koži nezažila toľko vecí ako ty, ak si starší, ale nemusí to nutne vplývať na môj záber, alebo prípadnú zmanipulovanosť. iste, klaus nemal vo veľa veciach pravdu (nedovolím si povedať že vo všetkých, pretože jeho politiku a názory poznám len vo vzťahu k zahraničnej politike a medzinárodným vzťahom, ktoré tiež študujem) a aj na tomto by sme sa určite vedeli dohodnúť, že sa dá nejak obmedziť, mojou pointou ale bolo, že nie všetky veci sú čiernobiele a preto je dobré sa na ne tak nepozerať, lebo všade nájdeš argumenty pre aj proti.

tiež mám radšej osobné diskusie, pretože v tých písaných sa nestíha človek ku všetkému vyjadriť a veľa vecí zanikne a ostane bez reakcie, čo je škoda. ja viem, čo je zlé na kapitalizme, a viem presne pochopiť aj tvoju stranu a vo veľa veciach máš pravdu.a kľudne sa o tom môžeme veľa baviť, mňa to baví

neviem, čo znamená "mať za ušami", ale podľa ničoho ťa nesúdim, lebo ťa nepoznám a moja momentálna predstava o tvojej identite je séria sivých trúbiek pod zemou na vodu, čo vo mne evokuje tvoj nick a kľudne si prečítam nejaké tvoje krásne veci
20 
 fotka
vodovod  28. 12. 2015 11:05
@marleymt
Bezpochyby máš pravdu s tým čierno-bielym videním, veď ani ja to až tak extrémne nemyslím, len rád zvýrazňujem, aby bolo lepšie vidno (jasne, že s Klausom súhlasím v národnostnej politike, ale jeho vplyv na verejnosť, je tak výrazne negatívny, že ho musím ako celok odmietnuť). Neviem, odkiaľ si, ak si niekde zo záp. Slovenska, môžme aj osobne pokecať. Sociológia je dobrá vec, chcel som študovať filozofiu, a som rád, že som to nikdy nevykonal, lebo aj nie len môj názor je to, že rozvojom vedy sa filozofia stala jalovým táraním.
Pošlem teraz poviedku, ktorá je pozitívna, pekná, láskyplná (také píšem málo, lebo také píšu takmer všetci).
Teraz neviem, kedy budem na webbe. Ak teda chceš, ozvi sa mi na telef., ak nie sme ďaleko od seba, môžme niekde pri káve vymeniť názory. (Zajtra idem napr. do BA) Môj tel.: 0903 684 632
21 
 fotka
marleymt  28. 12. 2015 13:25
@vodovod no, tak sa chápeme, cool

nie som zo západného Slovenska, bývam teraz v Brne a učím sa na štátnice, ale aj do BA chodím, tak potom dám vedieť
Napíš svoj komentár