Úvodom môjho neskorého článku je akýsi apel, príspevok do diskusie, do ktorej som sa zapojil, a veľmi ma oslovila. V nej, to, teda to, čo som teraz pridal, neviem presne či sa mýlim, alebo nie. Je možné, že sa mýlim, je možné, že som napísal pravdu, avšak jedno viem isto, že každý z nás pokiaľ má pevný koreň, nikto sa nerozhýba, pokiaľ príde nejaká búrka, teda nemá šancu vyvrátiť strom s pevne zasadenými koreňmi. Asi toto je idea môjho nasledujúceho článku.

Ako teda vyjadrím, zapojil som sa do jednej diskusie, kde teda pridávam môj pohľad. Ako to teda napíše. Teda úplne super ste to napísali, problematika otázky jestvovania Boha ako príčiny všetkého pozrite poviem to tak. 

Otvorme si Písmo Sväté, a predovšetkým tam hľadajme pravdu. Ono viete. Poznanie Boha ako sa nám predstavil v Písme sv. je veľmi náročné, ale sčasti fyzika sama o sebe to vyjadruje. 

Ak veríte napríklad že existuje teplo, tak, ako mi to hovoria poučky z fyziky alebo chémie, zo školy proste, je to zvláštne, lebo teplo v podstate neexistuje. 

Teplo je síce energia, ktorú tepelné teleso odozvdá chladnejšiemu, ako to píše poučka z fyziky, ale povedať, že je mi teplo, je v podstate nezmysel. alebo je mi zima. podobne je to so svetlom. Je obtiažne vysvetliť, kde vzniká svetlo. 

Svetlo vzniká, logicky, v svetelnom zdroji. Teda je nejaký zdroj, ktorý vylučuje produkt, ktorým je svetlo. Ale ako sa volá ten svetelný zdroj konkrétne, si dosť ťažko predstaviť. predstaviť si pod týmto pojmom len slnko ako vesmírne teleso je síce fajn a pravdivé z fyzikálneho a prírodovedného hľadiska, ale isto nie z duchovného, pretože to ,že svetlo jestvuje vďaka slnku, s tým spojené teplo je logické, ale odkiaľ sa berie nikdy nekončiaca energia svetla tepla a všetko s tým spojené miliardy, teda nie miliony, ale miliardy rokov, to je myslím si že jedna z najväčších záhad ľudstva. 

A tu je problém náš, ako ste dobre povedali, že Boha nemožno spoznať, ale možno ho hľadať. Ale pozrite. Pokiaľ ateista nečíta Písmo, teda Bibliu, tak potom ťažko mu hovoriť niečo o teológii. Je to veľmi obtiažne. 

Priam by sme to mohli označiť za nemysliteľné. Ja vždy tvrdím, tak ako sa to hovorí v nejednej pohrebnej piesni, že každý človek raz uzrie Boha. Len teraz ako tak je to nemožné. A ako tvrdím ja osobne, predsa aj filozofia mi hovorí zásadnú poučku, že čo nemôže potvrdiť, nemôžem ani vyvrátiť, a zase naopak, čo nemôžem vyvrátiť, nemôžem potvrdiť. 

Zdanlivo to vyzerá ako synonymická dvojica, ktorá hovorí primárne teda o jednom a tom istom, len v dvoch prípadoch v inom, odlišnom poradí, a inom ponímaní, ale nie je to tak. Jeden vtip hovorí o blondínke, ktorá dáva hádanku pre ostatných podobne zmýšľajúcich v tomto znení. Myslím si číslo, ktoré je dvojciferné, teda nie sú to dve čísla, ale jedno dvojciferné. Poviem pomôcku, že sú to dve jednotky, ale nepoviem v akom poradí. Čiže poradie nie je dôležité, pretože tie čísla sú rovnaké, a logika mi ľahko umožňuje čísla uhádnuť.

Problematika ohľadom viery v Boha je o to dôležitejšia, o to ťažšia na pochopenie, len z toho dôvodu, že teda ona samotná prekračuje naše myslenie, a na to nemyslia ateisti ktorí chcú všetko zavážiť ťarchou dôkazov. Ach. Ohľadom iných náboženstiev by som bol v komparácii, teda v porovnaní s kresťanskou teológiou opatrný spomedzi mnohých napríklad v tom, že osoba, ktorá na základe vierovyznania a presvedčenia povie, že Kristus nie je Mesiáš, a Syn Boží, teda vyjadriť takúto informáciu, celkom isto bludnú, mi je roveň ateistu. To znamená, že tento bludný názor nemôžem považovať za teistický, nemôžem ho považovať za náboženský, alebo duchovný, pretože nespĺňa kritéria ani teológie, dokonca ani nejakej bludnej heretickej hypotézy, heretického učenia, pretože aj heretické učenie ako také vždy vychádza z nejakého konkrétneho faktu, pri ktorom daný heretik vlastným myslením a uvažovaním prichádza na mylnú cestu, o ktorej je nanešťastie presvedčený, že má pravdu. Ako príklad by som uviedol jehovistov, ktorí zastávajú celkom isto dávno prekonaný blud stredovekého arianistického hnutia, teda pod názvom arianisti, a toto bludné presvedčenie pretrvalo podnes.

Záverom toľkoto. Hoci by sme ho mohli dať do porovnania s hľadačom Boha, ako to spomína filozof Fichte. Lenže čo je horšie. odmietať pravdu o existencii, alebo veriť v existenciu, ale podpierať svoje učenie na základe heretických pseudo teologických náuk, z ktorých sa nanešťastie vyformovalo protestantské učenie. otázka na záver. je "lepšie," ospravedlniteľnejšie veriť v akýsi duchovný blud, ktorý ničí tajomné Kristovo Telo (cirkev) alebo neveriť ako ateista.

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár