Viac aj moderných piesní, sú obsahovo také, že vyzdvihujú rodnú domovinu. Sú to piesne venované, ak som dobre pochopil pre tých, ktorí pracujú v ďalekej cudzine...
Majú sa stokrát lepšie, lenže ten domov je predsa len jeden. Mnoho ľudí hovorí, ako sa chce usadiť v zahraničí.... Veľmi oceňujem, lebo ja na to som nikdy nemal odvahu, ale v kútiku srdca predsa len ostáva ten cit pre svoju vlasť.
Tu sa chcem vrátiť k prvotnej myšlienke opäť, prečo som nebol ani vtedy šťastný? Neviem. Alebo si pomyslite na inšie. Možno to príde niekomu ako primitívne a nezamýšľa sa nad tým, ale pre kresťana je najkrajší deň Nedeľa. Samozrejme z toho kresťanského hľadiska je to úplná pravda, avšak vo mne nedeľa večer v školskom období vytvárala v mnohom totálny stres a úplnú úzkosť.
Neviem ju celkom ani teraz definovať, ale v istom zmysle tieto stavy pociťujem dodnes, hoci do školy nechodím, a chodím do roboty. Paradoxne, prácu mám veľmi rád. Snažím sa poctivo odviesť to, čo mám. Vnímam to na jednej strane niečo ako pozostatok myslenia zo školského prostredia. Človek v to, v čo bol vychovávaný, predsa to v ňom ešte ostáva.
Ak by som trochu odbočil od témy, spomeniem toto. Viackrát som písal problematiku ohľadom školy, ale málokto si uvedomuje, že napríklad v škole je hlavný cieľ naučiť žiaka k spravodlivosti, poctivosti plniť si svoje povinnosti voči škole, učiteľom a rodine. Je zarážajúce, ak sa výchova v školstve zužuje len na nejaký úzkoprofilový predmet, ako keby nič nebolo dôležité okrem neho.
Takto vytvoríme zo žiakov síce celkom dobrých v nejakých vedomostiach, celkom obratných aj v neskorších časoch na akademickej pôde, len problém nastáva častokrát v praxi, kde obyčajný podpriemerný študent prevýši kvalitou života žiaka s dobrými výsledkami. Kde je chyba? Ešte by som podotkol, že priamo úmerne, s vedomosťami žiaka je nebezpečenstvo, že bude rásť aj nejaké vyvyšovanie, nesprávna a pokrivená miera posudzovania vedomosti.
Potrebné je vychovať človeka k ľudskosti, aby v budúcnosti bol citovo dostatočne vybavený, a aby to nebol len nejaká chodiaca encyklopédia. Tu vidíme, ako ten humanizmus primárne vychádza z najvnútornejších duchovných potrieb človeka, ktorý túži poznať exaktné vedy, ale zároveň mať z toho radosť. Tu vidíme jasne skĺbenie duchovného s hmotným, ktoré môže v konečnom dôsledku obohatiť jeho vnútorný svet.
Práve tam, že študenti sú nastavení na učenie tak, aby memorovali texty, ale aby nerozmýšľali. Aby počúvali pozorne výklad učiteľa, čo je síce fajn, ale duchom sú zase kdesi mimo. Kto za to môže?
Aj toto všetko zohráva kľúčovú rolu v celkovej pedagogickej výchove kde nie som priaznivo naklonený. Uvedomme si, že k harmonickému rozvoju osobnosti sú potrebné vedomosti z rôznych odvetví, ale zabúdame na to, že pokiaľ pedagóg bude ukazovať svoju potrebu vyventilovať si svoje nervy, ako som to pozoroval, nečudujme sa, že títo ľudia dosiahnu minimálny úspech v budúcnosti. Stane sa, že keď títo ľudia dospejú, spomenú si na nejaké neúspechy z predchádzajúceho školského obdobia, a nebudú vedieť vyriešiť nejaké banality, ktoré sa vyskytnú úplne bežne.
Keď si to vezmem z filozofického hľadiska, tak taká filozofia dovolím si tvrdiť primárne pochádza z myslenia ľudí, ktorí negatívne zasiahli nejakým skutkom do spoločnosti a šíria myšlienku a aj v súčasnosti ovplyvňujú tento svet. Filozofia je potrebná, ale vznikla z potreby si čosi vysvetliť, často krát ale sa dostala do omylov, ktoré neskôr rozšírili na nejaké učenie čo môže mať v konečnom dôsledku deštrukčný dopad na spoločnosť.
Záverom by som chcel napísať toľkoto. Filozofiu v mojich blogoch ako tak chválim, pretože pomáha k rozvoju mysle, seba poznania, a kladenie otázok dôležitých v tomto živote mi pomáha prekonať tú náročnosť a čiastočne si to náročno akosi zjdednodušiť.
čo chce autor toľkým textom docieliť ? Dával som tomu šancu ale už to hraničí s polemikou, a ešte jedno slovko a to je že nenachádzam žiaden konsenzus - rôznorodosť je úžasná a tolerantnosť v nej to umocňuje - ja by som nič nemenil - tak ako aj system funguje dokonalo len je tak komplexný že sa ťažko naň dá dívať dvoma troma pohľadmi - niečo ako dôležitosť korupcie, bohatý majú peniaze - stavajú vili, stavby a pod, ale tým zase dávajú prácu ostatným, a tí si zato zabezpečia svoje potreby...nemôžeme nosiť rovnaké tričká s tou školou súhlasím je to o disciplíne socializácii povinnostiach a ako bonus ak budeš mať šťastie nájdeš svoj smer a záujmy...čítať písať to je hádam základ aj keď mne tá gramatika stále sem tam nejde
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.