Trochu som preklikával medzi mojimi blogmi, kde sa skrýva druhý blog s touto tematikou, nakoľko s obdobnou idem pridať práve teraz, po prečítaní jednej diskusnej ankety, ktoré mám rád, a teda zapájam sa do debaty, že ktoré z iq testov nám ide najlepšie.
Mne nejde vôbec o to, odpovedať priamo na otázku, v ktorej sa môže častokrát skrývať niečo úplne iné, než má celá otázka zmysel. Človek často nechápe, najmä ten, ktorý ešte študuje, a možno ešte v reálnom živote, teda každodennej realite tohoto života možno ešte sa nezamýšľal, že aké to je pracovať, aké to je zháňať obživu, aby len tak nesedel.
Čo teda spomeniem. Iq testy nemajú reálnu výpovednú hodnotu, (chcem podotknúť, že nielen podľa mňa, neznamená to, že to plati všeobecne, to isto nie, ale píšem z mojich skúseností, pretože ja to pokladám za nič) a preto sú zbytočné. Úplne. Vidno, že na akademickej pôde ide teda všetkým čisto len na prínos kvanta informácii, ktoré v bežnom živote sú prakticky nevyužiteľné. To je dôkaz jednak nekvality vysokej školy, kde prednášajú síce renovovaní odborníci, ich kvalitu celkom isto nechcem v nijakom prípade spochybniť.
Avšak spôsob výučby a prístup k študentom pokiaľ sa nezmení, tak pani upratovačka v obchodnom reťazci bude mať iste vyšší plat s ukončenou základnou školou ako diplomovaní inžinier, ktorý v živote nebude robiť inú prácu ako v kancelárii, len problém je, že niektorí prácu ešte poriadne ani nerobili, a nevedia reálne, čo je to zarobiť si niečo dlhodobo, a podobne. Opomenul by som, že pokiaľ ide o niektorý jeho citátov, páči sa mi tento.
"..Komukoľvek môžeš pomôcť, pomôž rád. Veď dávno sa hovorí, že slúžiť a pomáhať sú vlastnosti vznešených ľudí..." Ján Amos Komenský.
Jediné čo by som na základe mojich skúsenosti chcel spochybniť je istota, že všetko, čo konajú je správne, a častokrát tam chýba nie logické, ale kritické myslenie. A nedaj Pane Bože, aby im to nejaký študent pripomenul. Preto sa študuje v podstate krátky čas, a štúdium nikdy nemá dlhé trvanie, pretože študent na základe niektorých vedomostí dokáže rozpoznať, čo vo svojom živote reálne potrebuje, čo nepotrebuje. Žiaľ, ako to býva vo väčšine prípadov, chcem poznamenať, aj v mojom, ale rýchlo som sa v tomto uvedomil, väčšina človek nepotrebuje, a dokáže si vytvoriť vlastný názor, akúsi vlastnú duchovnú ideológiu.
Niečo je proste trvalé, niečo je dočasné. A pokiaľ človek si neuvedomí, že budem sa držať niečoho čo je trvalé, (večné) a nebudem to uprednostnovať pred dočasným, nikdy nezískam požadovaný uspkojivý výsledok. Práve preto mnohí ľudia stále niečo skúšajú, snažia sa. Snaha nikdy nie je márna, ale radosť nikdy neprináša.
Prirovnal by som to niečo ako v podnikateľskej štruktúre, kde vo firme, napríklad vo finančnej brandži si dokážeš vybudovať v rámci firmy kde pracuješ svoju firmu, buduješ si svoju značku, svoj tím, stávaš sa niekým, kto niekoho vzdeláva. Mne osobne takéto portfólio veľmi nevyhovovalo, pretože nie všade sa robí dostatočné kvalitné vzdelávanie, a práve preto niektoré pracovné možnosti vyzerajú tak, ako vyzerajú, a celkom isto sa to týka aj kvality absolvovaných škôl, kde musím smutne poznamenať, skonštatovať, že väčšinou ten papier, na ktorom človek má titul, v dnešnej dobe, teda dnešnej, dnešnej reality, v ktorej sa nachádzame... no nechcem teda povedať, že celkom neznamená nič.
Znamená určite niečo, ale nie všetko. A väčšina z nás je prehnane maximalistických, čiže na tomto všetkom stojí a padá napríklad naše snaženie a podobne.
Dokonca ani na akademickej pôde sa nedajú dostatočne spracovať tak, žeby šlo o nejakú kvalitu, a nie kvantitu, žeby človeka to malo skvalitniť. Obyčajne to tak funguje, že človek možno sa dopracuje k titulu, možno ani nie celkom, niektorí to vzdajú predčasne za rozličných okolností a tak,
Na to prídeš rokmi, keď budeš starší. Radšej by som sa zameral na hodnotu EQ testu teda emocionálneho kvocientu ktorý je v podstate schopnosť jedinca rozumieť emocionálnym prejavom a správaniu okolia, komunikovať, začleniť sa do spoločnosti, udržiavať vzťahy a z toho vyplývajúca schopnosť uspieť v spoločnosti. a toto mnohí nedokážu.
Záverom ešte posledné myšlienky. To je vlastne niečo ako rozpor medzi vnútorným a vonkajším bohatstvom, kde vnútorné bohatstvo je potrebné pre harmonický rozvoj osobnosti, v niektorých fázach veľmi intezívny, a vonkajšie bohatstvo je späté s neurčitosťou, s pochybovaním, s nerozhodnosťou, veľkou mierou strachu a podobne. Kedysi som o tomto niekedy tento rok písal článok, skús si ho prečítať. Teda ak ti mám odpovedať, pokiaľ seriózne docent na vysokej škole chce na základe iq testu o tebe niečo, tak mu titul rozhodne nepatrí.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.