Akurát som sa zapojil do jednej problematiky, z ktorého podnetu vznikol tento blog, a nevedel som presne, ako by som mal dať nadpis článku, preto som zvolil niečo takéto. O čo konkrétne ide sa zmienim nižšie.

Pred nejakým časom sa písalo vraj pápež František odmietol návrh niektorých kompetentných, aby bola vyhlásená dogma o P. Márii spoluvykupiteľke.

Je to pomerne zbytočné vysvetľovať, a ešte šťastie, že vám nepíšu dáki jehovisti, lebo to by ste vysvetliť im nevedeli, len by ste sa povadili. To je zbytočné o tomto aj uvažovať. Sú proste veci ktoré nás presahujú, a my to musíme prijať. 

nič viac o tomto nevieme povedať. verte mi. podľa mňa je zbytočné o tomto uvažovať, lebo nič sa tým nevyrieši. Termin spoluvykupiteľka ja by som definoval tak, že NEPRIAMO to hovorí biblia. 

Napríklad Ján 2,5 na svadbe v kane galilejskej Panna Mária predsa jasne povedala. urobte všetko čo vám, povie, alebo biblický prekladový evkivalent je.. čokoľvek vám povie urobte to. 

Čiže obsluhujúci mali spraviť všetko to, čo im povie pán Ježiš. Toto je taká by som povedal najdôležitejšia myšlienka, bez ktorej sa nezaobídeme, ak chceme riešiť to, či Mária ako matka Pána je spoluvykupiteľka, alebo nie. 

Ten termín pravdepodobne pochádza zo zjavení niektorým ľudom, ktorí sú duchovne zrelí a vnímaví. Je pochopiteľné, že mnohí ho nevedia prijať, veď predsa je len jeden Boh, dokonca niektoré bludné náuky aj dnes popierajú božstvo Ježiša, opierajúc a argumentujúc tým, že Boh predsa nemôže zomrieť. 

Samozrejme že Boh nezomrel a nezomrie nikdy, a poukazujú že Ježiš zomrel a povedal, že je Boží Syn. 

Ako to teda je. Samozrejme v Ježišovi zomrela len jeho ľudská prirodzenosť, Božská nikdy nezomrela a nezomrie. Ešte by som vás doplnil. Skúste uvažovať v kontexte, nielen to, čo učí naša cirkev. potrebujeme svätých oslavovať? pozrite. 

Svätí a Pán Boh v Trojici NÁS nepotrebujú, ale my ľudia potrebujeme Boha v troch osobách. ctiť Stvoriteľa, syna Ježiša vykupiteľa a posvätiteľa Ducha Svätého. to potrebujeme my. nie oni. 

Boh v Trojici už oslávený pred stvorením sveta bol. od večnosti ho oslavujú anjeli. ešte by som chcel opomenúť toľko, že je veľmi ťažké vysvetľovať, čo konkrétne písal sv Pavol v listoch 14 počtom, pretože Pavol 1.nebol určite apoštol 2. pravdepodobne nebol ani presbyter. 

Aj ked sa mi zdá pravdepodobné, že Peter, ktorý mu bol spoločníkom, Peter, ktorý bol rímsky biskup, hlava cirkvi, prečo nevysvätil Pavla za najprv diakona, a potom presbytera, alebo biskupa, a nikde sa o tom nehovorí. 

Hovorí sv. Pavol o veľknazovi novej zmluvy, ale napríklad v petrových listoch dvoch sa to nikde nepíše, hoci Peter bol veľknaz cirkvi, biskup spolu s ostatnámi 11 apoštolmi preukazateľne. 

Lósom (na vysvetlenie povedané žrebom) si predsa vyvolili apoštola Mateja, ktorý nahradil Judáša, ktorý v podstate "nestihol sa stať kňazom" vo večeradle pretože pri poslednej večeri, a keď Kristus vyriekol konsekračné slová, pravdepodobne sa tam nenachádzal. Odišiel pred tým ešte.. Logická následnosť a postupnosť deja to predsa dokazuje. Aj keď aj na základe biblických textov je to veľmi ťažké dokázať. 

V skratke to zhrniem asi tak, že vysvetliť si slová Písma v akejkoľvek podobe je veľmi ťažké, pretože istotu nemáme, a v biblii je dosť nejasných interpretácii na ktoré nie je odpoveď. 

 Blog
Komentuj
Napíš svoj komentár