otazka je to velmy tazka. existuje tak nehumanny zlocin, za ktory by bol jediny adekvatny trest odnatie toho najcennejsieho? ja si myslim, ze ano.
ludia maju v dnesnej dobe strach z trestania smrtou, pripadaju si pri tom, akoby to bol krok niekam spat, niekam do cias temneho stredoveku. je to velmy podobne otazke eutanazie. nie je nehumanne odpojit od pristrojov cloveka, ktory ich k zovotu potrebuje? nie, podla mna je skor nehumanne umelo ho pri zivote drzat. dokonca mi to pripada morbidne. hlboko vo svojom vnutri sa smrti bojime a neprajeme ju nikomu. snazime sa za kazdu cenu udrzat zivot. je to isty stupen presitenia technologiou, udrzujeme nieco, co nam uz nepatri len preto, ze mozeme. nechcem odbocovat od temy, ale dovolit niekomu umriet a dopomoct mu k tomu nema od seba az tak daleko. smrt je v prirode prirodzena dan za chyby, oproti zvieratam vsak mame "nevyhodu" myslenia. zviera sa moze smrtelne zmylit iba fyzicky, zatial co clovek, ten robi aj psychicke chyby, avsak pyka sa za ne rovnako.
umierat za chyby je prirodzene a aj ked to znie tvrdo, trest smrti si clovek, ktory vazne psychicky pochybi zasluzi. prirodzene. nedovolme vlastnemu strachu zo smrti, aby sa stal tou psychickuo chybou, za ktoru raz budeme pykat vsetci...

to je moj nazor, teraz ma zaujima ten vas.

 Blog
Komentuj
 fotka
majajaj  6. 10. 2006 16:28
no ja trest smrti odmietam...aj keď je to ťažké v niektorých prípadoch stále si myslím že trestať smrťou by sa nemalo

to s eutánaziou čo si písal-s tým celkom súhlasím avšak ani tam nemôžem úpovedať že som si sto% istá svojim tvrdením lebo až tak hlboko do toho nevidím...
 fotka
sargeras  6. 10. 2006 17:01
trest smrti-ano.
 fotka
lyra  6. 10. 2006 17:08
rozhodne uznavam trest smrti... ludia si musia byt vedomi nasledkov svojich cinov... ale zase, ked su si ich vedomi a aj napriek tomu to co urobili nelutuju, akoze ze su ochotni pre to nakoniec aj umriet..., tak ten cin zas mal nieco do seba... vidim to rozne, ale zalezi na okolnostiach... inak ANO...
 fotka
ygor  6. 10. 2006 17:25
Mno, trest smrti- nie

Rozhodne nie, su aj horsie tresty ako smrt... trest smrti povazujem za cosi ako krok naspat do minulosti... vraciame sa ku verejnym popravam?
 fotka
sashennka  6. 10. 2006 19:12
sice nie som nejak extremne veriaca ale verim v Boha a myslim si ze jedine on ma pravo nam zivot zobrat....nie je fer odsudit niekoho na smrt. tomu ktory tento skutok vykona ostane na dusi skvrna s ktorou sa nemusi vyrovnat..ved len samotne slovo zabit v cloveku prebudza negativne myslenie....
 fotka
myr3c  6. 10. 2006 19:25
Sám si si odpovedal aj pri treste smrti ako aj pri eutanazii. I agree.
 fotka
philips  6. 10. 2006 19:56
trest smrti ano.su veci za ktore skratka treba
 fotka
swamper  6. 10. 2006 20:31
A čo nespravodlivo odsúdený ?

Nieje ich dosť



Norman Mailer

Katova pieseň



prečítaj si to !
 fotka
lily  6. 10. 2006 20:52
ziadny clovek nema pravo zabit toho druheho, ani keby to mal byt trest za neviem aky zlocin. nikdy
10 
 fotka
oren_ishi  6. 10. 2006 21:00
Trest smrti - NIE, pretoze pre cloveka, kt. spacha nieco tak ohavne ako je brutalna vrazda je trest smrti nieco ako laskavost ...ja som za to, aby hnil v base s prisnou ostrahou az do smrti, kde bude zit v strachu s toho,ze co bude po smrti (t.j. spravodlivy trest) a okrem toho v sprchach sa vzdy bude musiet mat na pozore...



Eutanazia- ANO (aj ked je tu otazka : Kto o tom bude rozhodovat ?)
11 
 fotka
dukenukem  6. 10. 2006 21:42
Podla mna by to malo byt tak, ze tres smrti nemoze byt udeleny, ale mozu on poziadat vazni odsudeni na dozivotie. Podla mna je horsie by cely zivot zavreny v cele ako umriet. A okrem toho ked niekto dostane dozivotie na samotke, smrt je pren ho prija telnejsia...podla mna
12 
 fotka
wraith  6. 10. 2006 23:25
Trest smrti by som nedaval...to taky poriadny trest by som dal cakanie na mhd...na zosalenie.
13 
 fotka
petka.51  7. 10. 2006 00:12
čo sa týka trestu smrti, nesúhlasím, nič sa tým nezmení, iba sa uvoľní miesto vo väzení...vy, čo s trestom súhlasíte, pozrite si film "Život Davida Gallea" -naozaj stojí za pozretie...
14 
 fotka
sargeras  9. 10. 2006 18:40
trest smrti-uz som sice povedal ano,ale myslel som to,ako skutocne vynimocny trest. su vrazdy,za ktore by som napriklad bneposlal ani do vezenia,ale ked je stopercentne usvedceny niekto,z niecoho skutocne odporneho,bestialneho (Slovensky Jack Rozparovac, nedavno: Dutroux...) tak potom si jednoznacne trest smrti zasluzi.
15 
 fotka
-veronka-  2. 11. 2006 16:57
Trest smrti-rozhodne(!) NIE!!!....je dokonca dokazane, ze ked bol trest smrti kriminalita sa tak ci tak neznizila!!!....smrt predsa nic nevyriesi....ale takych hnusnych ludi, ktori vrazdia by som zavrela do miestnosti a do jeho smrti mu tam nechala napisane co spravil na stene, aby sa na to kazde rano musel divat, myslim ze to je dost velky trest a ak ten clovek ma len srdce s priemerom 1 milimeter, tak to nanho zabosoby...
16 
 fotka
gandor  14. 1. 2007 15:14
Vzdy sa da najst sposob ako niekoho vytrestat viac ako smrtou. V zasade si myslim ze trest smrti NIE, ale existuje podla mna 1 jedina vynimka. Pokial sa najde na svete manipulator masovy vrah velky zlocinec ktoreho nejde niako dostatocne bezpecne zabezpecit aby neutiekol (alebo ho jeho zastupcovia vyslobodili) tak radsej nech zomrie on ako iny ludia ktorych by mohol mat na svedomi.....
17 
 fotka
nocna_mura  23. 2. 2007 12:03
samozrejme, ze nie! bez vynimiek
Napíš svoj komentár