Ak sa na to pozriem z nadhľadu, môžu za to Rockefellerovci. Ale to všetci viete. Lebo to buď oni, alebo ich nástupcovia chcú aby ste to vedeli. Áno, už J. D. Rockefeller, ktorý sa prakticky stal monopolom čo sa týka petroleja, ktorý bol svojho času revolučným zdrojom energie (cca 1880) jeho systém monopolu definoval nastávajúcu dobu na západ od strednej Európy.
Inými slovami: Ak z práce nebol profit, nerobila sa. Ako Rockefeller nepotreboval vedieť takmer nič o petroleji, len to ako ho predať a manažovať výrobu (Nejde o fakt, ale o spôsob fungovania biznis modelu, oceňovania trhu a moderného manažmentu ako ho dnes poznáme), nebol ani z ďaleka prvý... Jednoduché princípy:
1. Získať odborníkov v danej oblasti, ktorý presvedčia ľudí o kvalite nášho produktu. A budú schopný ho vyrábať, alebo naučiť bežných pracovníkov postup výroby.
2. Marketing a logistika. (Market = Obchod), teda predstavenie produktu zákazníkom a dovoz až do miestnych obchodov, najlepšie prostriedkami zabezpečenými vlastnou firmou.
3. Potlačenie konkurencie, či už iba prevalcovaním kvalitou a dostupnosťou služieb, alebo špinavými taktikami, ktoré nikto nechce vidieť na dennom svetle a už vôbec nie v médiach.
4. Udržanie sa na trhu aj za cenu brzdenia ľudského vývoja. (Real life príklad: Autá na spaľovacie motory. A každý rok sú nové a nové modely, s minimálnymi úpravami a vždy s cenou ako za revolučnú technológiu... Tak isto aj 3D televízie... Už 4 roky tomu budú ak nie viac čo som na Parcone spojenom so Sector Eventom v Nitre videl prototyp 3D TV bez okuliarov a fungoval skvelo... Pokým tie okuliarové varianty sú fakt na zaplakanie... Celkovo v Zobrazovacej technike to je vidieť najviac, že sa čaká jedine na vyprázdnenie skladov.)
5. Nestratiť tvár.
Prečo je image taký dôležitý dnes? Lebo všetko má značku. Už od nepamäti sme si ako druh značili čo je naše a chceli sme byť každý sám sebou... Je to pozostatok primitívneho, alebo prvotného správania zveri žijúcej v svorkách s alfa párom/samcom/samicou... Ktorý si značia čo je ich.
Od jednoduchých značiek ktoré aj dnes používajú zvieratá, cez rodinné erby, štátne a religiózne symboly, magické a iné runy, podpisy umelcov na obrazoch až po dnešné značky bez ktorých sa väčšina oblečenia ani nezaobíde.
Hovoríme o autorských právach, patentoch a mnohých ďalších „zákonoch“ by som to nazval, ale pritom ich už neberieme ako posvätné a nemenné, pod monopolom určitého vierovyznania... Lebo predsa každý vie, že monopol je zlý... Preto sa z nich stala komodita vhodná na predaj a obchod. Tak isto ako sa po páde sovietov celý svet trochu prebral z demagógie a uvedomil si, čo ten monopol vlastne znamená... A tak komerčný monopol prešiel do úzadia, stal sa tieňovým monopolom a jeho menšie celky medzi sebou vytvorili komerčnú „konkurenciu“ ktorá hrá divadlo a tým si len stupňuje svoje predaje.
Tieto informácie sú dokonca aj prístupné, ale bežný konzument si ich väčšinou ani nevšimne... Lebo čítať pribalené informácie je priveľa roboty...
Prečo o tomto píšem miesto toho aby som sa učil na skúšky? Pretože ma to neskutočne štve.
To, čo ma konečne dožralo bolo pripomenutie životného príbehu Nikolu Teslu, Oatmealom, ktorý si nebojí pustiť hubu na špacír a pekne to vysvetlil aj čo sa týka Edisona a ich vzájomných... Vzťahov. (link: » theoatmeal.com/comics/tesla... )
Hádate dobre, Teslovu prácu som vždy obdivoval, ale k publikáciám o ňom, alebo kvalitným článkom sa je veľmi ťažké dostať aj dnes. Tesla, veľký človek nenávidený všetkými veľkými ľuďmi svojej doby. Nie preto, že by bol veľký aj vzrastom, ale pre jeho vyslovene komunistickú osobnú ideológiu.
(Komunizmus je to myšlienkový smer v ktorom ešte nikdy nikto na tejto zemi nežil, jeho otcom je Karl Marx, myšlienku nájdete v jeho sérií kníh Kapitál, kde sa od financií a hodnoty materiálu dostane k teoretickému riešeniu životných problémov... Znova a zas táto myšlienka stroskotala na ľuďoch ktorý ju najviac propagovali a tak sa z komunizmu stal Leninizmus, Stalinizmus, Socializmus a Sociálny Socializmus – ako najväčší politický paradox podľa mňa...)
Tak prečo sa nám média snažia každý deň dokázať aké by bolo niečo ako život v komunizme hrozné? Pretože potrebujú aby ste si uvedomili ako rýchlo sa vyvíja systém v ktorom žijeme dnes.
Čím ďalej tým viac je zatlačované náboženstvo do úzadia našich životov. Znižujú sa sociálne rozdiely vo vnútri samotných vrstiev, ale tvoria sa tri veľmi odlišné svety, podobne ako tomu bolo počas feudalizmu. Ľudia sa delia na Bohatých, Strednú vrstvu a Chudobu... Ale to to nikoho netrápi. Čo nás trápi viac je delenie sa medzi sebou a žabo-myšie vojny. Vadíme sa a mnohý sú schopný sa aj pobiť za hudobný štýl, značku oblečenia, alebo za to, koho volili vo voľbách.
Čím ďalej tým viac sa bojíme svojich susedov, nie kvôli tomu, že by nás nabonzovali tajnej polícií. Bojíme sa ich, lebo ich vôbec nepoznáme. Svet sa mení tak rýchlo, že nás ani naši susedia nezaujímajú.
...neviem ako vám, ale mne to čím ďalej tým viac pripomína to, o čom mi všetci hovoria ako o predchádzajúcom „zlom“ režime.
Alebo tak isto aj nezmyselných náboženských pravidlách... Jediný rozdiel je v prezentácií: Sovieti to uzákonili a políciou udržiavali, Veriaci to napísali do kníh a dali slovám božskú moc a Kapitalisti vás do toho navliekli takým fígľom, že ani sami neviete ako sa to stalo.
Ale je to ich systém a pokým mi nezasahuje do môjho osobného života a mám možnosť žiť alternatívne oproti týmto „pravidlám“ tak mi to až tak nevadí. Čo mi vadí je spôsob prezentácie...
A tým je demagógia.
Prečo dnes nemáme elektriku zadarmo a bez káblov? Lebo by sa tak na nej nedalo zarábať.
Prečo vôbec toto píšem ak je svet plný blbcov, klamárov a podvodníkov? Možno na to aby som sa sám o sebe cítil lepšie... Sám neviem, ale musím to napísať.
A znova sa vraciam k X-box live... Znamená už ten názov, že som pre spoločnosť živou bytosťou len vtedy ak im za to každý mesiac zaplatím?
Celý koncept konzoly je v podstate len krabica na hry... Môže mať prídavné funkcie, ale aj nemusí... V hernom priemysle je dnes veľká konkurencia medzi 8 rokov starými škatuľami a novými PC zostavami... Ako je toto možné?
Reklama. Reklama a výchova zákazníkov od mala, tak ako to robí aj McDonalds, drvivá väčšina si kúpi X-box 360 za to, že už predtým mala starý X-box ktorý bol vážne na svoju dobu výbornou mašinkou. Ale má aj dnes čo ponúknuť čo iné herné média nemajú?
Nintendo bude vždy v samostatnej lige s ich nekonečnou zásobou ázijských fanúšikov. Sony s Play Station 3, pri vydaní bezkonkurenčnou konzolou čo sa týka hardwaru aj tak nezabodovali tak ako Microsoft s X-boxom... Prečo?
Ak sa pozrieme na vizuál, Nintendo si ide old school, Sony aj s blueray mechanikou by malo viesť, ale ukazovaním hier v stave v akom naozaj sú moc u masového publika neuspeli. Neraz Enginy PS3 exkluzívnych titulov rady používali bloom, čo je až prepalujúce renderovanie svetla, ktoré malo skvelý efekt v hororoch, ale zároveň aj neraz odhalilo technické nedostatky...
Pokým X-box má na všetkom primárne nastavený Blur, z ktorého mi je osobne po hodinke alebo dvoch vyslovene špatne... Ale rozmazaný obraz skryje ostré hrany objektov a doskakujúce pixely a masové publikum je na toľko spokojné, že si ešte s radosťou priplatí za multiplayer... Ktorý je len tak momochodom u všetkej konkurencie v daných hrách zadarmo.
Užívatelia internetu ma za tento článok ukameňujú, ale musím ho publikovať... Pretože už sa na stav veci dlhšie nedokážem pozerať.
Všetci tancujeme na šnúrkach ktoré niekto iný drží a tiež nie som výnimkou, ale aspoň nikoho neklamem do očí a nehovorím mu, že všetko bude fajn...
A ak všetci nehráte Diablo III, alebo nepozeráte hokej, tak si to možno aj niekto prečíta.
Blog
Komenty k blogu
Napíš svoj komentár
- 1 Hovado: Zvláštnosti slovenskej poľovačky s Maďarom
- 2 Mixelle: Milan a Zuzana alebo ako som sa stala strážcom tajomstva
- 3 Dezolat: Teal a jeho sen o písaní
- 4 Mixelle: Agáta
- 5 Tomasveres: Moje prvé ( ne ) vysnívané auto
- 6 Robinson444: Anatole France
- 7 Hovado: Psychoterapia
- 8 Protiuder22: Kenosis
- 9 Derimax3: Prehovor do duše
- 10 Hovado: Metalurgia 1