no neviem ako vy a vasa rodina ale z nasej rodiny to dodrzuje ba foter a s nim radsej nechodim a ked idem s bratom alebo s niekym inym tak to moc nevnimam
@6 kazdy u nas dodrziava predpisy... akurat zakaz zastavenia som raz nedodrzal ale inac vsetko... az na rychlost... tam kde to je bezpecne tam chodim rychlejsie... ale nie viac ako 220 km/h
@harlequin to ze tak chodia neznamena, ze take su chodia sa pozriet aj na obycajnu cestu a tam tiez obcas prefrci niekto 250. Ja nvm ich sa spytaj preco tolko chodia. V takom nemecku kde je to neobmedzene, ked som isiel par krat cez ich dialnice malo kto tam aj cez noc alebo cez den isiel nejak extra rychlo a pri tom dialnice tam maju ovela lepsie
@harlequin nie? nevidel? vieš čo dokáže spraviť auto idúce 200 km/h keď sa vymkne spod kontroly? Myslíš že ho zastavia nejaké kusy plechu medzi smermi?
nemôžu niektorí chodiť 200 keď sú na cestách stále škodovky, ktoré idú 90.
ináč tak mimochodom...minule som cestovala cez nemecko (bol to síce juh, možno je to iné, ale aj tak) a mali diaľnice ako poľné cesty. kvalita vozovky totálne mizerná
podla mna by sa slovaci nenaucili bezpecne jazdit po dialniciach s dovolenou neobmedzenou rychlostou. je tu moc ludi co robia radi mysky medzi autamu v 250ke
no podla mojho nazoru by bola na lepsich usekoch 160 a na ostatnych 130km/h.. ale na to tu dialnice nemame(jedine D1).. ja mam skusenosti na cestach a viem, ze vacsia rychlost by sa voobec neoplatila.. nadarmo by sa zvysovala nehodovost a umrtnost na cestach, pretoze este stale su parchanti, ktori si myslia, ze ked budu jazdit 200, ze su frajery.. po par kilometroch nakoniec niekde naburaju a zomrie prave normalny ucastnik premavky, ktory dodrzuje zakony..
staci do 160km/h aj tak sa to bude porusovat moj otec napriklad ideme do mesta a tam 50 a my ideme 100 potom niekde prerabali cestu a bola tam 20 a on si pridal nulu takze asi tak a neni problem ist ani v protismere naco ked to auto oproti zastavi, ne?
Na Slovensku je tych 130km/h akurat (este keby sa to dodrziavalo). V tom Nemecku nie je problem s neobmedzenou ryhlostou, pretoze mentalita vodicov je ina a oni davaju fakt velky pozor.
@ribo - keď porovnám slovenské a nemecké diaľnice tak mi je z našich do plaču
keď porovnám naše a nemecké autá tak mi je z našich do plaču
Takže to treba aj tak brať
A ohľaduplnosť nemcov je tiež na inej úrovni - nemec ti zastane na priechode aj keby sa neviem čo malo stať - a vidlák slovák ťa zrazí v plnej rýchlosti v strede priechodu
@pawlo naso auto uz toho vela zazilo aj logo volvo nam uz odpadlo, uz aj na streche bolo ked otec spravil hodinky v smyku a potom to napalil do stromu pred dvoma dnami zobrali otcovi aj spz lebo isiel velmi rychlo
@pumaamravec - bože sakra fix ježiši! Také mi nehovor - ja som slušný vodič (vlastne budem slušný vodič - až konečne už dokončím autoškolu). Sa stavím že máte vypnutý omedzovač Sakra teraz by som z radosťou zobral pod plece notbuk a nastavil vám omedzovač na osemdesiatku (A)
@pawlo lenze ked ides popri takej BA alebo tak, tak zmes tych aut je velmi podobna tej na nemeckych cestach. A dost nemeckych dialnic je temer totoznych s tymi nasimi. Ale oni proste inak jazdia, tak tolerantne (jasne najdu sa aj vykvety, ako ked sa predbiehaju dva porsatka . To iste aj vo Velkej Britanii, Francuzsku, Rakusku a podobnych krajinach. Neviem mne s zda, ze proste vacsina slovakov jazdi dost arogantne.
Je rozdiel ist v 250 v seriovom aute a troska porobenom Inak ak poznate nekdo obchod sp styling oni sa zaoberaju tuningovaním poznám majtela amrtinského obchodu a čo sme sa v posilke rozprávali tak je za hodinu a pol v blave ked bol v prahe futbal tak tam sel namoterke vari 3 a pol hodiny cesta ...no chudak teraz je v nemocnici lebo v 120 nabural na motorke nejaky diliny mu nedla prednosť tak sa 2x narodil .. ujec ma 45-50 rokov a sroby v kolene a 4 rebra zlomene
Inak test fabia 1.4 mpi Favorit 43 kw do 140km v hodine fabia nema sancu potom sa už dotahuje Podla mna je fabia tažká naten motor čotam dali tušim 50kw má
@41 Dá 120, ale pri tej rýchlosti som čakala kedy sa to auto rozpadne Oco potom už radšej chodieval len mimo diaľníc... aj pri 90-ke to auto vydávalo dosť nepríjemné zvuky
No čo som ja videla a zažila tak Briti a spol rozhodne nejazdia tolerante Práveže si myslím, že my (Slováci) sme oproti ostatným ešte MOC tolerantní a celkovo slušní vodiči.
@pawlo - my sme mali pred rokmi tiež 105-ku. Nová išla presne 143 km/h. Ono sa to išlo rozpadnúť, to je pravda, ale išlo. Potom rokmi samozrejme maximálka klesala, nakoniec sa to zastavilo niekde pri 115 km/h.
jo a ano pre fiat uno je aj 130 vela.. ma to tenke gumy a vzadu len bubny... proste nieje auto ako auto... v Lexuse LS400Hl ani nevies ze ides 200, kabina je velmi dobre odhlucnena a auto je vykonne a tiche... ale fyzika samozrejme plati... ALE je to ekvivalentne na Lexuse ist 200 s takymi gumami a brzdami a razvorom ako na Fiate Punto 120km/h
@harlequin že je rozdiel ísť 130 na fiate uno a na novom lexuse je jasná vec ale stále je najdôležitejší článok medzi pedálmi a sedadlom vodiča
keby bola povolená 160-ka tak by blondínka sadla do tatkovho lexusu a povie si : "keď je povolené ísť 160 tak toľko pôjdem.." že môže pršať, snežiť, byť hmla už neregistruje
proste ľudia sú blbí a veriť im je chyba...v zahraničí sú napríklad bežné premenlivé dopravné značky, keď je pekne a dobrá viditeľnosť tak zvýšia povolenú rýchlosť, naopak v noci a za zlých podmienok znížia limit
"proste ľudia sú blbí a veriť im je chyba...v zahraničí sú napríklad bežné premenlivé dopravné značky, keď je pekne a dobrá viditeľnosť tak zvýšia povolenú rýchlosť, naopak v noci a za zlých podmienok znížia limit"
tak toto si velmi pekne vystihol a napisal... uplne suhlasim
@stodvancikar (62) s tou vetou ze ludia su blbi nie celkom suhlasim... ano je pravda ze ludia su rozny a su aj debili ale kedysi davno som cital clanok ze v nejakom holandskom meste skusili jeden experiment a to ze zrusili takmer vsetky znacky a semafory v meste. Samozrejme na zlozitych krizovatkach atp ich nechali ale inde proste uplne zrusili. Paradoxne nehodovost klesla o niekolko desiatok percent (myslim ze 30 ale uz som to cital davno). Cize paradoxne uplne obmedzenie znaciek moze vyvolat presne opacny efekt ako si vacsina ludi mysli a dovod je jednoduchy - vodici budu musiet viac pozornosti venovat okoliu kedze nikto si nechce nechat naburat auto a tym padom budu aj ohladuplnejsi kedze aroganciou sa nikam nedostanu. Podobne to je aj na Sri Lanke a v okoli a tiez tam tento "system" funguje. Navyse tu nejde o to ake ma kto auto a ake ma skusenosti, tu potom ide o to sledovat ostatnych soferov a okolie celkovo, pretoze nieje nikoho (znacky, policajti) kto by regulov dopravu a nemozes sa vyhovarat ze si bol na hlavnej atp
180 by som dal ale ta moznost v tejto ankete nieje. porovnavat cesty...no to je kapitola sama osebe- hrozne ale su useky kde sa da slapattttt napr. cesta z ke do sace( uss) 180 v pohodee alebo dialnica ke -po 210 ties ale rozhodne to neskusajte ked nemate nejake kvalitne nemecke auto dakde tu som daco cital o talianoch..no ked tam ludia neboli tak poprosim nech sa nevyjadruju- lebo prd otom vedia ako to tam je. ja som tam bol viac krat!!!! dalej...cital som tu daco ze kolko isli stare skodovki, ale na najrychlejsiu skodovku zo starej ery-rapid -garde- ktore isli cez 150 sa nejak zabudlo
k tuningom- na slovensku ani v podstate neexistuje. ci povazujete tie smiesne doma v garazi vyrobene rozne..spojlere a podobne za tuninG?! a profesionalne firmy na tuning ako su napriklad v nemacku ..o usa ani nehovoriac..na slovensku nenajdete.
@67 nejde o auto ale o jazdca a premavku... darmo budes mat super auto (aj ked naj su japonci) ked to v 140 niekam napalis budes dakovat bohu ze si to prezil... nemam nic proti rychlej jazde, rad jazdim rychlo ale len tam kde sa to da - rovne prehladne useky a takmer ziadna premavka...
dalej, co si chcel povedat tym talianskom?? ja som bol v taliansko skoro kazde leto a co? ich styl soferovanie je dost povedzme dost odlisny od europskeho ale ku podivu funguje
a k tuningu - tuning je prave o tom spravit si cosi sam, samozrejme na dnesnych autach nemozes robit vsetko ale pokial je clovek sikovny tak si kopu veci dokaze spravit sam v style kupit polotovar v obchode a namontovat sam. Ked si kupis auto od firmy ako napr AC Schnittzer alebo Brabus je to pekne, vykonne atd ale pointa celeho tuningu zmizla pretoze to auto si si nespravil podla vlastneho gusta. O to v tuningu idu - prisposobit auto svojmu idealu a vylepsit to co v tovarni nespravili. Takze pokial nemas sajn o com je tuning neozyvaj sa Osobne su mi nechutne vsetky tie stare skody ktore maju kazdy diel inej farby alebo auta ktore maju na sebe samy plast a vyzeraju ako plastove prisery ale pokial sa to majitelovi paci a chcel take auto, tak prosim. Zabudas na hlavnu vec a to, ze tuning je individualna zalezitost a nemozes ju sudit len podla seba.
@68 zacnem odzadu...tuning na slovensku?! dobri vtip. si dakedi zapni tv a tam niekde obcas davaju SKUTOCNY TUNING, a ako ho robia v usa. nie tuna ti diletanti na slovensku. dalej...naj su japonci?! a ktori prosimta?! snad nemyslis napr. tie hondy accord co montuju v anglicku indovia na linkach vsetki "japonske" auta vyrabane v eu stoja za prd. ano..mas tu aj japonske (made in japan) ale aj tak si stojim za svojim ze najlepsie auta vyrabaju nemci a usa. dalej... talinasko..no myslim ze takich blbcou nestretnes v taliansku ako tuna na cestach kde ides na zelenu po prechode pre chodcou a ta zrazu auto z kktom ktori telefonuje a ide na cervenu akoby nic. ostatne slovensko..ked ta zrazy tak ti este povedia ze sam si za to mozes lebo..taki je system na tomto trapnom slovesku. dalej..to z tym autom so nepochopil lebo zabit sa mozes aj na polskej fiatke pri 40km/h.
@69 ano tuning v amerike je na inej urovni a hlavne kvoli odlisnym zakonom ako su v Europe... samozrejme v USA je zakon benevolentnejsi. Na SR si nemozes s autom spravit co chces pretoze ti to nikto nezapise do technicaku, popripade sa dopracujes k mastnej pokute. Ked sme uz pri tom tak co je to ten "skutocny tuning"????
ano predstav si ze japonci su najlepsie auta a mozes sa spytat koho chces, kazdy to uzna. A nehovorim len o honde accord ale co taky nissan skyline GTR? A USA vyraba najlepsie auta?? Jedine ich dobre auta su z tych 60-70rokov ako je staly challenger, mustang, camaro atd bohuzial su nepouzitelne na SR kedze maju neskutocnu spotrebu a su tak na vikendove jazdenie.
To s tym autom bola narazka na to tvoje vytahovanie ze si siel 180, 210 Inak povedane kazdy kokot vie stlacit plynovy pedal na podlahu a vytlct z auta co sa da. Ale je velmi malo tych co si aj uvedomuju co sa moze stat a nerobia na cestach kktiny. Teraz si to uz snad pochopil.
@70 aspon si mi potvrdil ze na slovensku to je na prd
z japoncami nesuhlasim, lebo z japonskich aut tu mas minimun ( nisan ktori spomynas tusimze nieje legal ani v usa, nesom si teraz celkom isty.)a takisto o kvalite by sa dalo polemizovat. nemyslim ci su kvalitne ale to ze len japonske su najkvalitnejsie. stojim si za svojim ze naj su americke a nemecke az potm japonske. tie auta co tu mas a su usa znacky sa vsetky (skoro) vyrabaju v europe( napr. v rakusku) rozhodne americke vyrobky(a netika sa to len aut) patria medzi tie najlepsie
z tym autom to teraz z tvoje strany vyznelo ako cista zavist ( u slovakou narodna vlastnost ) tak sa ani necudujem ze si pouzil " kokot" "kktini" . ked nevies jazdit bezpecne a rychlo , tak si nechaj svoje zakomplexovane keci, pre niekoho ineho. lebo takto len jasne davas na javo ako zavydis ze niekto ma aj auto ktore dokaze ist cez 200 a ty nie ( nenasiel som ze ake mas auto tak usudzujem ze to nebude nejaka "lepsia znacka" ) ( ked nejaky japonec tak dovol aby som sa zasmial ha ha ha )
stale si neodpovedal co je to ten skutocny tuning...
Skyline (aj ked neviem ci zrovna GTR) som videl pred 2 mesiacmi na bratislavskom obchvate prefrcal okolo mna takych 160 a siel dalej na vieden... tie auta co tu mam myslis honda, nissan, toyota, suzuki, mitsubishi? Alebo tie korejske kie? Ci francuzke renaulty?
Nemaj obavy, ziadna zavist cez 200km/h som uz siel a nevidim na tom nic super, nepotrebujem sa tym kazdemu chvalit na pockanie A kedze s tym pokoj nedas tak jediny dovod na to bol zistit kam to auto potiahnem aj ked mam pocit ze by potiahlo este o nieco viac bolo zbytocne pridavat. A nie japonca nemam, mam "europana". Ten kokot a kokotiny boli smerovane na vsetkych machrov co si to tak sinu pocas hustej premavky a na cetach kde sa moze vselico stat. Pretoze asi si to neuvedomujes ale ked pri 160 niekoho len "tuknes" dosledky budu daleko horsie a v tom je rozdiel vela ludi si mysli ze vie jazdit bezpecne a rychlo ale takych co to naozaj dokazu je malo. Takze najblizsie ked budes skusat otcove/kamaratove auto ze kolko da aby si sa pred kamaratmi potom pochvalil ze kolko si dal, trochu pomysli na to co sa moze stat ako sa nieco poserie... Pretoze ked sa nieco stan bude uz neskoro. Ale chapem ze takto zmyslas, aj ja som mal 16 a jediny faktor ktorym somposudzoval auta bol vykon respektive pocet koni a zrychlenie z O na 100 pripadne 200 Neboj z toho vyrasties.
PS: nemam nic proti ludom co jazdia rychlo, osobne tiez rad na to dupnem ale nebudem davat plyn na podlahu vzdy len preto ze mozem. Hovori sa tomu mysliet na dosledky/predvidavost alebo aj zodpovednost... ale to prichadza casom (vekom). A dalej nemame o com hovorit, ked dorasties alebo zazijes nejaku poriadnu nehodu, potom pochopis co som tym myslel. Priklad za vsetky moze byt Zitny...
Aby si mal lepsiu predstavu o com hovorim... a nemusis sa bat nie su to ziadne krvave videa, dotrhane tela ani nic, su tam len vraky aut. V tych krvavych videach co sa pouzivaju ako kamapan za bezpecne soferovanie sa nevyzivam ani ja.
Mercedes, naraz pri 170-200km/h - vodic mrtvy okamzite, jeho pasazieri prezili (aj ked viac menej len preto ako naburali)
Ferari pri 200km/h - spolujazdec na mieste, vodic myslim ze v nemocnici
Volvo (pysacie sa najvacsou bezpecnostou) pri 160km/h (odporucam pozret aby si videl co len obycajna 160 spravi s autom) - zomreli 2 ludia, 5 zranych
@chavez ja s tebou suhlasim co sa tyka toho soferovania. do ostatneho sa pliest nebudem lebo moc sajny o tom nemam ale chlapec pobavil aky je mudry a tie "fakty" co dava. paci sa mi ako argumentujes vidno ze si dospely a rozumny(!!!) muz a mlade maso ti po paty nesiaha
@72 ved ten nuning co robia-upravuju auta presen podla zelani zakaznika. nemyslim teraz sice tunungove, ale v podstate "seriove"tuningi napr. ala AMG. hej ten nissan som myslel ten dvojdverovy co je. myslim ze aj najvykonejsi nissan to je co sa vyraba. skylane su viac verzie. ten co som mal na mysli je z pravostranim riadenim. neviem ci sa vobec mimo japonska predava(okrem individualenho dovozu). nie, myslel som ..no doslovne..nissan made in eu a nissan made in japan. ten japonsky bude kvalitnejsi. nejde o vykon. okej a akeho mas?? mne sa pacia aj eu znacky
dobre, to som pochopil uz ako to si mysalel.
takze ma chapes
no ako to z tymi videamy nechapem. je to zavadzajuce. co ma rychlost s tym.....????
ved ked nevie miekto bezpecne jazdyt tak havaruje aj pri 40km/h. ako davat rychlost do suvyslosti z tym preco sa ma na dialnici jazdit rychlejsie nechapem. ako z dialnice tam mas len to video z ferrari. a aj to co narazilo do stlpa ci kde. jasne ze po mesta co mas tie dva videa nepojde nikto normalny 100. a do stlpu havaroval aj ten autobus z ke v chorvatsku v septembry. a ten urcite nesiel 200 takze je to zavadzajuce.
@74 ty nejaka herecka, ze?! ani ma nepoznas a pises tu kktini. sa spametaj zena. hlupa zena necudo ze poslanci chceli pred casom zakazat zenam jazdit v lavom pruhu na ceste
@75 seriovy tuning nie je tuning Ale to je jedno. Ano original nissan je s pravostrannym riadenim pretoze v japonsku sa jazdi vlavo... ale vyrabat auta pravo/lavostranne nie je zas taky problem. A navyse je viac menej jedno kde auto vyrabas pretoze v dnesnej dobe sa inde robi karoseria, inde kabelaz atd Napr pri NR je zavod volkswagenu kde sa robia iba kable a to nie len do vw ale aj do audi.
Ked uz to tak potrebujes vediet je to Alfa 147 88kw, mala ale svizna.
Tie videa boli nehody pri roznych rychlostiach. Je jedno ci 160 ides na dialnici, mimo obce alebo v meste. Ak si si vsimol to volvo tak bolo doslova zosrotovane tak isto aj ten mercedes. A teraz si predstav ze v tej 160ke tuknes auto na dialnici. Teba stoci a auto mas mimo kontroly, toho druhe tiez a dalsi za vami zrejme zareagovat nestihnu a keby aj hej tak to takmer urcite neubrzdia a retazovu havariu mas na svete. A s nasledkami daleko horsimi. Za dalsie, ta rychlost nie je vobec zavadzajuca, praveze ta rychlost je pricinou preco tie auta skoncili zosrotovane. I ked uznavam ze ferari nebol zrovna najlepsi priklad, ale tak je pekne vidiet ako to vyzera ked "tuknes supersport". Ide o to ze vela ludi si absolutne neuvedomuje co dokaze "obycajna 150tka" s autom. A to nehovorim o nasledkoch na cloveka. OSobne raz som mal nehodu s kamoskou ked tukla do auta co pred nou zastavilo a to sme sli tak 30-40. Nic vazne sa nikomu nestalo a auta boli pojazdne a viac menej v pohode ale ten pohlad ked teba zastavi pas a vsetky predmety co si mal v aute letia na celne sklo zrovna prijemny nebol... a to si nechcem predstavit aky pohlad maju ludia ked do nieco napalia v 100ke a viac. Ked uz sa clovek musi vyburit a ist s autom na doraz, prosim - cechy a madarsko maju okruhy, staci si ich prenajat a moze sa ist vyburit cela partia a ked sa niekto preceni maximalne zdemoluje svoje auto, zabrany a zrejme aj seba v horsom pripade si to zlizne aj nejaky jeho kamos. Ale robit hrdinov na plnych cestach je cista kokotina a osobne takym prajem len to aby v protismere stretli nejaky sexy plny kamion alebo isli poorat prilahle pole, pretoze inak sa zrejme nepoucia.
ale ten nissan co mam na mysli sa roby len z pravostranim , hovorime o tom istoom aute??
no..v vladivostoku co bola demonstracia za japonske auta tak pisali v novinach ze samy rusi tam, povedali ze auta z japonska su lepsie ako japonske auta co sa vyrabaju v eu tak neviem
WOWW , mam rad alfy, ale aj lancie. napr. taka sice stara ale mne sa paci ( alfa romeo 164 )
mne hovor daco o havarii my stacilo jak do nas raz zozadu narazily policajty ( vraj obdivovaly vianocnu vyzdobu ) aj ked sa to nestalo na slovensku. ale pas vtedy fakt zaucinkoval a zabrzdil ma ( aj ked ja sedim vetsinou vzadu ) keby to z tou rychlostou bolo take , tak dodnes chodia auta max. 100. inac tema je o dialniciach, a nie o nejakich cestach v hornej dolnej lebo havarovat sa da aj na rovnej ceste ( hlavne obyvatelia vydieka, maju take havarie ) takze ano som za vysiu rychlost na doialniciach (asi 180km/h) a podalsie si vezmy cesty na zapade, ked tam ides predpisanou rychlostou, tak ako by si stal- vsetci ta obehuju.
@nikeboy hlupa zena? pousmiala som sa na tebe. jediny hlupak si tu ty ak mas potrebu ma osocovat nenapisala som ziadnu kktinu maximalne som povedala ze suhlasim s @chavez a ze tvoje argumenty mi prijdu dost odveci narozdiel od jeho, takze neviem co riesis. mam pravo povedat svoj nazor. to ze si ty myslis ze som hlupa zena budiz. co sa tyka tvojho hodnotenia som akurat tak sucho skonstatovala ze sa mi paci ak chavez argumentuje a este nieco k obmedzovaniu prav zien. ak mas s tym problem chod to riesit do inej krajiny akou je napriklad turecko ps: herecka nie som to nie je moje posobisko
@79 no osocovat si zacala TY A PRVAA!! takze tak. to bolo predsa v parlamente na slovensku tak ako co ja z tym?! nieje to moj nazor. argumenty?! ako ja pisem z nim k teme, tak co sa ty dotoho montujes?! alebo pocitujes nejaku hormonalnu a sexualnu potrebu sa tu vyvysovat na 16 rocne "decko" ?! trochu spametacki, si 23 rocna dospela zena, a ides tu robit ..neviem co ako?! tak chod si osocovat vlastne deti, ale tie isto nemas ked cas travis tuna
som zato, ze slovakom treba tu max rychlost znizit, nie zvysit...lebo vacsinou to na dialnici vyzera tak ze lavy pruh - uplni debili co skusaju co to da a potom ostro brdzia ked nieco...a v pravom kamiony...nalavo 160, napravo 85...tak si teraz vyber ked chces ist v limite
zazil som anglicke dialnice, nemecke dialnice, belgicke, francuzke, holandske, rakuske, madarske, polsku jednu (ak sa da nazvat dialnicou) a slovakom v arogancii konkuruju iba belgicke znacky...vela debilov jazdi napriklad aj v Anglicku, akurat ze tam su vsade speedcamery a tie ich odradia - 2 body do vodicaku a £70 pokuta za hocico nad limit...a madarske su fajn dialnice, akurat ze okolo Pesti preplnene...polske to su jak kolaje, lepsi by bol vlak na tie cesty dobre su aj vo francuzku, holandsku a belgicku, akurat ze v BeNeLuxe ludia jazdit nevedia...najlepsi pocit mam z francuzka (aj kvalita aj vodici) nemecko nic moc sice neobmedzena ale vela sa tam preraba teda same obmedzenia
U nás su neskutočne arogantní vodičí, niekedy by som pri sebe najradšeh nosil šutre a hádzal im ich o čelné sklá. Je nenormálne keď sa snažíte ísť presne podľa predpisov a nejaký kktko vás začne tlačiť, znervoznovat.. Ja by som takým hneď zobral vodičák potom len ohrozujú druhých na cestách a odnesie si to vždy nejaká nevinná rodinka.. Takéto niečo som v takom Rakúsku či Nemecku ešte nevidel...
@78 si si vedomy ze splietas piate cez deviate? Najskor hovoris ze tuning je AMG, potom ze to hovoria niektori...
To kde sa auta vyrabaju, je viac menej jedno. Ide o koncepciu a znacku, ktora to vyrobila, pretoze ta znacka si robi vystupnu kontorlu a nedovoli si mat ine pravidla v Nemecku, ine v USA a ine v Japonsku. Ked to sprosto prirovnam, tak aj NIKE alebo ADIDAS su super tenisky a siju sa komplet v cine...
Pocuj, posurfuj si trocha na nete. Pohladaj si rozne crashtesty, havarie aby si videl co dakaze s autom spravit rychlost 100km/h. Isteze je rozdiel jazdit v meste, koniec koncov preto tu mame 50tku (respektive 60tku). Pri takychto rychlostiach sa sice auta poskodia ale soferom sa vacsinou nic vazne nestane, vdaka konstrukcii auta. Ale na dialnici kde sa jazdi 130 (respektive 140) je to uz ine kafe. Riziko nehody je tam male, preto je povelena aj vyssia rychlost ale ked sa uz stane nehoda tak to "stoji za to". A to sme stale len pri suchej ceste, ked je vozovka vlhka to uz bude zas o inom.
@79 kasli na to Ale dakujem za podporny komentar, potesil
@81 a svajciarov si uz videl? Osobne len raz a stacilo mi, aj to dufam, ze bola len "reprezentativna" vzorka. Ak si bol v taliansku tak ked sa vybera myto na dialnicu je tam vzdy asi tak 10-13 pruhov a aj tak sa tvoria kolony tak na 5 min. A tak si tak cakame.. a zrazu svajciar pred nami to staci a krizom cez vsetky pruhy sa presunul skoro na opacny koniec toho myta. A potom tak pozeram a nebol jediny... skoro vsetky auta od svajciarov robili to iste
@83 no a je taky problem sa uhnut? Alebo pokial predbiehas trocha pridat a zaradit sa. Osobne tiez nejazdim presne podla predpisov (tak do 10 naviac )a nemam rad takych co predbiehaju na dialnici 110 nakladaky co idu 105... A takych co sa na cayenoch, X5tkach a bavorakoch rutia po dialnici 170 tiez nemusim, ale ked to chlapcovi pomoze tak sa na chvilku uhnem a nech si ide a rozplesti sa v zakrute. Okrem toho na niektorych miestach je ta 50tka uplna blbost - nastastie sa poucili aj mesta a davaju tabule so 70tkou (ako napr Einsteinova v Blave, alebo dialnicny obchvat i ked som dufal ze tam bude taka 100vka).
@84 OMG, este raz pre nechapavych. AMG sa oznacuje ze je to tuning. mas napriklad mercedes AMG. ale nieje to tuning ako tuning niekde vo firma kdeprides a povies si chcem to a to a zrobia ti aj "lietajuce dvere "alebo co len chces. v AMG a podobnich firmach mas len to, co maju v katalagu, lebo nejdes tam do firmy v nemecku ale objednavas to z katalogu,tuna " doma" . igen?! chapeme?! . ok.
k tomu co kde robia, no si predstav ze mam veci ktore su original made in usa alebo made in korea....a teraz tie firmy robia svoje veci v made in china a kvalita nieje take ako bola predtym!!!! mam napr. mikinu, ktoru mam od bratranca, a ma uz 10 rokou, ale ti poviem ze vypada ako nova. rozhodne tie "cinske" mikini co teraz robia a predavaju..neverim ze o 10 rokou budu este sa dat nosit. tomu neverim!!! minimalne napisi budu uz zodrate, vyprate alebo uplne zosuchane. takeze tak.
stale nechapem ovcom vlastne tocis. ja hovorym nech je na dialnici vetsia maximalka , a ty tu stale melies o tom co sa stane ked havarujes. tak potom chod pesi. ako nechapem oco ti ako ide.
@82 tak ma 23 rokou tak....a ide tu..neviem co ako riesit....a sama je sprosta a arogantna...
@84 tu nejde o to sa uhnúť, ale skrátka poznám úseky kde su na 80percent skoro vždy policajti tak tam idem dajme tomu tou 50kou.. a nemám rád magorov ktorí namiesto predbiehania tlačia.. keď predbehne nech predbehne jeho problém, len mu prajem nech to tam nadrbe do stromu niekde ale obmedzovať druhých v jazde už len to je porušenie zákona...
Ale je to pravda tá 50ka je ešte stále na dosť miestach úplne zbytočná, dúfam že to zmenia časom, lebo už viackrát sa o tom hovorilo..
@85 ok nechajme to, tuning co ti spravi firma je podla mna odveci. Pretoze aj ta firma pouziva svoje diely z katalogu. Rozdiel je ze su firmy ktore sa specializuju na rozne auta/oblasti atd.
Ja hovorim ze tam nie je velky rozdiel, nie ze tam nie je ziadny rozdiel. A navyse zrejme sa budes musiet zmierit s tym ze momentalne je drviva vacsina veci robena made in china pretoze business je business. A este aj o znacke "made in USA/EU/Asia" by sa dalo podiskutovat ale to uz je uplne mimo temy.
A ja ti hovorim ze na to aby si zvysil limit na dialniciach, si ludia musia uvedomovat ze co ta rychlost a sily dokazu. Pretoze je pekne pozerat sa na tachometer ze aha 180/200/250 a je tiez radost sa pozriet na taku znacku, ale ked sa nieco stane tak to cislo sa v momente zmeni na katastrofu. A navyse pokial nemas disciplinovanych vodicov mozes na to rovno zabudnut, staci sa prejst po meste a vidis magorov co si to sinu mestom kludne 90 ako keby boli panmi na cestach. Na dialnici si to valia uzasnych 180 a potom brzdia aj usami ked im ktosi hned neuhne z cesty. Dalsi experti sa ti strcia pred auto tak ze keby neskocis na brzdu tak mu ten kufor zlisujes na polovicny objem atd atd. V takejto situacii je zvysovanie rychlosti zbytocne aj ked rad by som tam videl aj tu 160tku... PS: tato vec o nehodach sa vyvinula z toho tvojho da sa aj 200 na niektorych usekoch.
@86 aha okej, ten prvy post som teda zle pochopil. Iste debilkov co tlacia ako debili nemam rad ani ja, dokonca som sa kvoli nim aj ucil ako razantne pribrzdit (drzat plyn a jemne a rychlo tuknut na brzdu). Ten pohlad na "businessmana" ktory si prave tukol svoju novu audinku by bol na nezaplatenie, na druhej strane ist kvoli debilovi do servisu a nechat si tuknut auto sa mi vobec nechce.
@87 ano a napr,"bedne"ma reproduktori do auta amu z katalogu?! no tak si pozry dakedy na discovery ako to robia . co sa tika ostatnich veci z katalogu ako su napr. volant...mozu objednat ale mozu aj vyrobit na objednavku ako si ti zleas. odporucam ti to dakedi pozriet a uvydis sam ocom je tuning v eu a tuning v amerike.
ja viem, lebo vydim ze je rozdiel v to. lebo tu mikinu nosim a atakisto nosim mikinu made in china. co ides diskutovat o tom made in china,eu, usa neviem ako.
no melies do toho ze 160 po meste a neviem kde este. ja hovorim o dialniciach. a sa stavym z tebou ze menej ludi haveruje na rovnej dialnici pri 180 ako v meste pri "50" ktorou aj tak nikto skoro nejazdy. si pozri kolko ludi sa zabilo na dialnici koli ruychlosti a niekde inde. a si porovnaj. miesas tu havarie..no tie chlapce vzdy boly a budu. ci myslis ze teraz vytvoris nejaku bublinu co nic nehavaruje?! a co ma s tym rychlost na rovnej dialnici tak to fakt nechapem. ja som hovoril o dialnici!!! nie o ceste na dedine!!! takisto ta cesta co som spominal ze sa da ist aj 180 nieje nejaka dedinska cesta. nebol si nanej tak nevies aka to je cesta. takze tak.
@88 omg, to co je na discovery sa mimochodom vola West Coast Customs a ten "tuning" co ti ukazuju je za desatissice dolarov a viac (ako priklad maju tam plymouth barracuda predana za 220 000 dolarov - pricom v USA by si ORIGINAL plymouth kupil tak za 10-15 tisic dolacov a mozno aj menej).A ak to tak pozorne sledujes, vies ze tam chodia ludia ako najlepsi hrac z NFL, NBA atd Tych obycajnych ludi ukazu len minimum casu a vacsinou vidis len auto pred a potom a tie upravy na nom ti spravia aj tu v Europe. Co sa tyka toho high high businessu tak take v EU pravdepodobne nie je, pretoze tu nie je taky trh. A opakujem to zas, to co ti spravi firma nie je tuning to si mozes rovno kupit seriove auto, pretoze tuning je o tom odlisit sa od ostatnych, upravit auto podla seba, to nie je o tom prist do firmy povedat spravte mi tam toto, toto a tamto a zaplatit X tisic a potom s tym machrovat.
V kratkosti ked ta to tak zaujimna - na to aby si mal made in US na produkte potebujes niekolko % toho produktu spravit v amerike. Vela firiem necha spravit velku cast v Mexicu, potom to prevezu do USA a dokoncia tam. Tramtadadaaaa made in US je na svete. A preco sa to tak robi? Lebo to ma znacku made in US (lepsia kvalita ako meda in Mexico) a vyrobna cena je polovicna ako keby to robili len v US. A takych firiem je mnoho a cim vacsia tym viac posuva svoje zavody do lacnych krajinych = vyssi zisk.
A ja ti zase raz opakujem ze je jedno kde ides 160 ci na dialnici, v meste, medzi dedinami, ked v tej rychlosti sa nieco stane z toho auta bude srot a z posadka pojde do nemocnice/budu z nich kripli alebo rovno vsetci zomru. A tie havarie "chlapce" som ti sem hodil aby si videl co sa stane ked naburas v tej 160tke. Zvysit rychlost nemozes len tak, pretoze musis MYSLIET aj na PRIPADNE dosledky - to ti nieco hovori??? A to ze je dialnica rovna je absolutne jedno, pretoze dialnice su u nas relativne plne a tym padom tam mas nonstop ludsky faktor (ktory zlyhava takmer vzdy). Si myslis ze to je len tak dupnut na plyn a ides 180? To sa teda skaredo pleties... Uz sa mi raz stalo ze som typka nabral pri 180tke, ked som sa mrte ponahlal a ten chumaj sa predomna narval a ja som brzdil aj usami. Keby na tu brzdu dupnem o sekundu neskor tak auta su na totalku a ja minimalne v tej nemocnici. Ja uz neviem ako ti to inak povedat, tak si to citaj stale dokola a snad tomu pochopis. A hlavne ked budes mat vodicak a cosi odjazdene pochopis ze jazdit nemozes len tak kolko sa ti chce a kolko sa da.
@41@51 so Škodou 105L som nemal problém ísť 120 km/h už len v trojke v štvorke to dalo dačo nad 140km/h a áno, tacháč som mal v poriadku a nebolo to dole kopcom aj keď je pravda, že volant sa už riadne klepal
čo sa týka maximálky, kľudne by mohli zvýšiť na 200... tých 130 je až zbytočne málo... keď má človek rozum a zodpovednosť, môže si ísť kľudne aj tých 200. veď pojem MAXIMÁLNA rýchlosť 200 neznamená CHOĎ 200 KM/H STÁLE A NESPOMAĽUJ... konieckoncov, aj dnes sa nájdu ľudia čo si tých 200 hasia a neni ich málo... tak čo by sa tým zmenilo ?
@89 viac je tam tich relacii. no uykaz mi ludi co su vyuceny automechanici, strojary plus spickovy dizajnery?! na slovensku asi minimun. tak ten slovenski "tuning"aj tak vypada.
ocom tocis?! ja nevaravim o ziadnich "zmontovanich "veciach v us. ale tak slovensko tak sa necudujem ze mas take nazory(mienku) viac k tomu snad niet ani co dodat. zi v tom ze vsetko made in us sa vyraba v mexiku.
ako melies ako politici stale to iste, stat sa ti moze nieco aj pri 50 aj pri 40 , tak co stale tu riesis?! ako fakt nechapem ocom. a das tu priklad ze co tebe sa stalo...ako ja uz tito debilini neriesim , je im uprdele cele slovensko aj z debilnim obyvatelstovom(cest vynimkam) co voli takich politikou a stareho **uja za prezidenta. ako ja o par rokou odv chadzam prec a daleko z tejto dieri v strede europi. a sa tu mozte vsetci aj pozabijat. mne je jedno. ja slovensko uz neriesim, lebo to nema cenu riesit, a aj cast ludi v tejto debilnej krajine. mozne tu jazdit po dialnici aj 30km/h ja to mam totalne v pi**** tak ako celu tuto parodiu na stat a narod.
kks ake foter auto opravoval golfa 4kového 2.0 tdi d a i cervené tusim je to ta verzia 130kw Chlapík ho doviezol za 130litrov (sk) a stihol ho zatýžden rozjebať .... ked ho foter spravil sme sa boli previest cesta medzi dvoma dedinami klukatá asi 20% stupanie 180km/h a auticko islo pekne som sa donho asi zamiloval ejaky ten čip dotoho troska z motorom pohrať taks toho auta by sa dalo vytlacit aj 270 si predstavte co musi robiť 2.5 benzinák alebo r32
Inak čitam som pekný članok na automoto ...neviem ako to presne bolo ale že ak ide auto 100km v hodine a vodič vidi v dialke prekážku a ce zastaviť tak proste kym mozok zareaguje jedno zdruhim auto prejde 20metrov a až potom zareaguje sofér este ktomu brzdná dráha takže možete mat auto aj za 20000000000000000000 milionov dolarov aj tak nezareagujete skorej a pri tých 200km je to 40 metrov plus brzdná dráha .....nahoda je svina
@91 hovorí ti niečo firma SP styling ? unas v martine ju ma jeden typco ...zhodou okolnosti snim chodim do jednej posilky a ked pocujem tie telefonaty že na 350zetke robyt upravy za 2melóny to mi nepride už dedinský tuning Minule tam riesil cez telefon dobijanie baterky v aute lebo robili hudbu za 200 000 a este nejaké svetla.... no chlapík si kupil motorku za 800 tisic povozil sa nanej dva tyzde doniekoho najebal druhý krat sa narodil ..... ale to nevadi
@nikeboy tuning v eu a tuning v amerike je uplne to iste len ten v usa je viac na obrazovkách ..... ty si vidle iba ten americký ...a o tom europskom si myslíš že to robia doma v garáži nejaky opraváry traktorov chod sa pozret trsicka na tuning zrazy do piestan alebo tak nemam rad tých ludi amerika amrika poser me sa...
ja ak budem mat nekedy autom spravim iba motor a podvozok ....hudbu necem nejakuf est taku obycajnu nejake tor adio repraky necem zosolovač pičovina podlamna ....
Inak mam konečne nadvore mojho noveho milačika skoda 110r
Idem sa s fotrom pokusiť reporbiť na RS Bude natome ste vela vela roboty....ale naozaj jeo velmi krásne autíčko ak tam antlacim motor z fava nejake upravy nano (znizena hlava,ostra vacka,dvojte karburátory) auto pojde minimálne 180 samozrejme aj napravy upravené minimalne 100 dotoho auta vrazim ale bude to stať zato bude to moj miláčik ktoreho prevetrám raz zacas ,ked bude pekný slnečný den není nak classiku
@95 je problem spravit nieco za milion?! alebo za dva milioni?! ako...nexapem takich ludi co idu vraviet( poznam z realu, nie z netu) ze daco si kupili za tolko a tolko a ze moja vec stala menej, tak je horsia alebo menej kvalitna ( jednalo sa okrem ineho aj o boty. moje adidasi za 3 a pol , vydrzaly o 400% viac ako boty toho typka co sa vytahoval, co staly skoro 6000 , takze to nieje o cene) alebo napr. oblecenie...ja najprv kukam kde je to vyrobene a az potom na znacku ( pravda, dnes je vetsina veci made in china, taK JE problem kupit nieco vyrobene v krajine z ktorej pochadza ta ktora znacka ) to mas ako napr. z nejakou firmou co si das rekonstrulovat byt, jedna ti to spravy za 10 000 euor, ale ina..to iste ..moze aj za 15 000 euro ( to je len priklad!) na slovensku to zial tak funguje ze kazdi( alebo vetsina) chce na kazdom a vsetkom poriadne nabalit ( napr. snurki na mobil na krk.....nakupna cena 8sk! ..predajna na pulte..50sk!!! tak to sa mi zda riadne o******nie ludi) zober kolko stoja diski, vyfuk a dalsie veci PLUS!!!!! si zauctuju neskutocne sumy za pracu!! ( ta je na slovensku zvetsia drahsia ako menene diely!!! ) sme maly bmw, tak viem co stala napr. vymena svetla v znackovom servise a kolko stalo samotne svetlo ( aj ked bmw nema lacne nahradne diely )
@97 som minule pozeral ako pekne sa da to auto tuningovat aj skody mb1000 maju pekne na nete spravene ja by som xcel v buducnosti nejake americke auto, a to vylepsovat postupne
@98 mno ale tuning na nove auta neni zrovna lacný ani v amerike a taq...
Da sa spraviť tuning dobry za 200 ak vies kde Ale aj tak onimoc stou cenou nepohnú lakernici za jeden diel dajme tomu blatník pýtaju 2000-3000sk tieš podla toho ci je znackový servis a není
Zas jeden typco ,unas vdedine je stare letisko chodia sa tam korčulovať a taaq sem tam tuning .... tak tam bol z jeho frajerkou ktora sa korculovala .... na prvy pohlad ked som tam dosiel sa pokorculovať ...vidim obycajnu hondu ...civic z riadnymi kolesami ...chalan nastartoval auto ....to bol zvuk naozaj priam božský Ako soms a snim rozprával ani moc necel hovorit o cenách ale potom som to sneho dostal auto 150 ci kolko ho stalo a motor 100 a podvozok nejakých 50 ale to stalo zato 1.6 motor nejakých 200 koní Na nakupoch bol v amerike .... znackove veci čosa davaju do rally áut
Zas ja osobne povazujem za primitývne do nových šporových aut robiť tuning maximalne nejaký čip kvoli obmedzovaču...jednak auto dajme tomu 350z alebo carrera je už nabuchana od výroby...jednak vytunujem auto a zarok je dojebaný motor natom ..dalsie love dotoho...jedine co by som spravil tak čip nejaký ktorý odstráni obmedzovac spravi auto živším
@99 americke auta ...tie starsie ford mustang grand torrino...su užasné
@100 chapem ale tak..poniektori " odbornici" robia tuning tak, ze si doma na dvore "odlievaju" spojlere a podobne diely z laminatu tak to potom aj tak vypada jj, otom som dakde daco pocul, ze diely objednavaju z ameriki, len si ani za boha neviem spomenut kde som to pocul
no vies, ja moc to "cipovanie" nemusim, hlavne z dovodu ..podla mna..sice zvisenia vykonu, ale aj znizenia zivotnosti motora.
jj ale ja skor nieco beznejsie napr. chlysler neon, alebo nejake americke auto z konca 80tich a prvej polovice 90tich rokou. lebo podla mna,,sa da kazde auto pekne "stuningovat" len to zas netreba prehanat ( alebo taku mazdu rx7 z 93 wooooowww )
JJ presne Orava tuning na skodovku 120 pozavesaju spojlere pičoviny ...ved to auto ak nema porobeny motor treba odlachčiť a nie vešať veci nan ešte Inak kukni autobazar.eu a nektore hard core upravy ... no konec
Stou životnoustou , ked robiš akekolvek upravy na motore sa životnosť z nižuje
Inak na to autobazar.eu som videl spravenu rapidu do štýlu v tvojom prispevku spomínaný štýl športových amerických aut v 80 rokoch
@102 pred istym casom, a budes sa asi my smiat....som obdivoval dakde v meste skodu 120 , ale nie pre tuning, ale pre kotucove!! brzdy na zadnich kolesach !! a ako ja sa obzriem ked vydim ist napr. WV chorobak, ale ten stary povodny, alebo mb1000 , ako za nejakim porsche alebo ferrari mne sa niektore stare auta pacia ( teda, nie len auta ale aj napr. pocitace ) no..ten link nemozem pozriet lebo mi blbne comp a potom vsetko zamrza pozrem to potom pozeral som mynule na nejakich ceskich strankach pekne spravenu skodu co mas aj ty, aje velmy pekne spravena. aj ten chladis vpredu, co original myslimze nemal. rapid/garde sa mi vzdi pacili wed sa aj vyvazali na zapad. zaujimava bola aj ta verzia kabriolet ved to boly vlastne vtedy najrychlejsie skody no paci sa mi aj take ze tatra ale to tu asi nikto nepozna k tym americky, vlastne aj prvy dodge viper, patry do tej kategorie, lebo jeho prototyp uz bol v 89 alebo taka honda nsx z 90 alebo lamborgini diablo z 90 vtedy sa tu vyrabali len favority a formany ono tuning nemusi bit az tak vyrazny, ale mne ide oto aby to auto bolo v peknom dobrom stave wed ..na taku napriklad hondu nsx staci len drobne upravy spravyt a bude pekna a to je pritom auto z roku 90!!
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
103 komentov
ale vodici a auta ake maju... dialnice su dobre v ramci moznosti
ja by som bol za 130 bežné úseky a kvalitné rovné úseky na 150-160
všade to ale nejde, slovensko na vyšší limit nedospelo ani cestami, ani kvalitou vodičov
že sa nejakí čuráci premávajú aj 250? Kľudne, takým ale želám scaniu v protismere, prípadne nejaký dobre odrastený dub za krajnicou
kvalitnejsia cesta je D1 medzi PO a KE tam sa da ist pohodlne tak 200, len ked nejaky šašo na fabii obieha autobus co ide 80 tak to nieje bohvie co...
ale inac suhlasim ze slovenska mentalita nieje nic moc...
Zodpovedaj si na tieto otázky a pouvažuj..
odkaz na zaujímavú dialničnú nehodu
ináč tak mimochodom...minule som cestovala cez nemecko (bol to síce juh, možno je to iné, ale aj tak) a mali diaľnice ako poľné cesty. kvalita vozovky totálne mizerná
130 bohate stačí, ako hovorí @stodvacinkar , možno na nejakých úsekoch rýchlejšie, ale pri kvalite našich diaľnic ..
keď porovnám naše a nemecké autá tak mi je z našich do plaču
Takže to treba aj tak brať
A ohľaduplnosť nemcov je tiež na inej úrovni - nemec ti zastane na priechode aj keby sa neviem čo malo stať - a vidlák slovák ťa zrazí v plnej rýchlosti v strede priechodu
Na starkeho embeline som dal 145 (pravda 5rychlostná) a porovnej ceste Ale toje stroj po GO leštene kanaliky
Pre zaujimavost ziguli da 135
No čo som ja videla a zažila tak Briti a spol rozhodne nejazdia tolerante Práveže si myslím, že my (Slováci) sme oproti ostatným ešte MOC tolerantní a celkovo slušní vodiči.
zaraďujem do sekcie mýty a bláznovstvá
práveže slováci (a vodiči z ost-bloku všeobecne) sú najväčšie prasatá na cestách..horší sú snáď iba rusi a taliani..česť výnimkám
@52 to by som chcel vidieť stodvaciáš ktorý "vyvre" pri atakovaní maximálky..môžeš zadreť motor a pod. ale určite ti nevyvre...
proste 130 km/h nieje malo, ale na niektorych usekoch by mohla byt docasne zvysena rychlost na 160 km/h
jo a ano pre fiat uno je aj 130 vela.. ma to tenke gumy a vzadu len bubny... proste nieje auto ako auto... v Lexuse LS400Hl ani nevies ze ides 200, kabina je velmi dobre odhlucnena a auto je vykonne a tiche... ale fyzika samozrejme plati... ALE je to ekvivalentne na Lexuse ist 200 s takymi gumami a brzdami a razvorom ako na Fiate Punto 120km/h
keby bola povolená 160-ka tak by blondínka sadla do tatkovho lexusu a povie si : "keď je povolené ísť 160 tak toľko pôjdem.." že môže pršať, snežiť, byť hmla už neregistruje
proste ľudia sú blbí a veriť im je chyba...v zahraničí sú napríklad bežné premenlivé dopravné značky, keď je pekne a dobrá viditeľnosť tak zvýšia povolenú rýchlosť, naopak v noci a za zlých podmienok znížia limit
vid fotoalbum
som rad ze je tu niekto kto ma rovnake auto aku mate vybavu, kubaturu a tak ? teda neviem ci ta auticka zaujimaju no xixi a je to MY2008
"proste ľudia sú blbí a veriť im je chyba...v zahraničí sú napríklad bežné premenlivé dopravné značky, keď je pekne a dobrá viditeľnosť tak zvýšia povolenú rýchlosť, naopak v noci a za zlých podmienok znížia limit"
tak toto si velmi pekne vystihol a napisal... uplne suhlasim
k tuningom- na slovensku ani v podstate neexistuje. ci povazujete tie smiesne doma v garazi vyrobene rozne..spojlere a podobne za tuninG?! a profesionalne firmy na tuning ako su napriklad v nemacku ..o usa ani nehovoriac..na slovensku nenajdete.
dalej, co si chcel povedat tym talianskom?? ja som bol v taliansko skoro kazde leto a co? ich styl soferovanie je dost povedzme dost odlisny od europskeho ale ku podivu funguje
a k tuningu - tuning je prave o tom spravit si cosi sam, samozrejme na dnesnych autach nemozes robit vsetko ale pokial je clovek sikovny tak si kopu veci dokaze spravit sam v style kupit polotovar v obchode a namontovat sam. Ked si kupis auto od firmy ako napr AC Schnittzer alebo Brabus je to pekne, vykonne atd ale pointa celeho tuningu zmizla pretoze to auto si si nespravil podla vlastneho gusta. O to v tuningu idu - prisposobit auto svojmu idealu a vylepsit to co v tovarni nespravili. Takze pokial nemas sajn o com je tuning neozyvaj sa Osobne su mi nechutne vsetky tie stare skody ktore maju kazdy diel inej farby alebo auta ktore maju na sebe samy plast a vyzeraju ako plastove prisery ale pokial sa to majitelovi paci a chcel take auto, tak prosim. Zabudas na hlavnu vec a to, ze tuning je individualna zalezitost a nemozes ju sudit len podla seba.
ano predstav si ze japonci su najlepsie auta a mozes sa spytat koho chces, kazdy to uzna. A nehovorim len o honde accord ale co taky nissan skyline GTR? A USA vyraba najlepsie auta?? Jedine ich dobre auta su z tych 60-70rokov ako je staly challenger, mustang, camaro atd bohuzial su nepouzitelne na SR kedze maju neskutocnu spotrebu a su tak na vikendove jazdenie.
To s tym autom bola narazka na to tvoje vytahovanie ze si siel 180, 210 Inak povedane kazdy kokot vie stlacit plynovy pedal na podlahu a vytlct z auta co sa da. Ale je velmi malo tych co si aj uvedomuju co sa moze stat a nerobia na cestach kktiny. Teraz si to uz snad pochopil.
z japoncami nesuhlasim, lebo z japonskich aut tu mas minimun ( nisan ktori spomynas tusimze nieje legal ani v usa, nesom si teraz celkom isty.)a takisto o kvalite by sa dalo polemizovat. nemyslim ci su kvalitne ale to ze len japonske su najkvalitnejsie. stojim si za svojim ze naj su americke a nemecke az potm japonske. tie auta co tu mas a su usa znacky sa vsetky (skoro) vyrabaju v europe( napr. v rakusku) rozhodne americke vyrobky(a netika sa to len aut) patria medzi tie najlepsie
z tym autom to teraz z tvoje strany vyznelo ako cista zavist ( u slovakou narodna vlastnost ) tak sa ani necudujem ze si pouzil " kokot" "kktini" . ked nevies jazdit bezpecne a rychlo , tak si nechaj svoje zakomplexovane keci, pre niekoho ineho. lebo takto len jasne davas na javo ako zavydis ze niekto ma aj auto ktore dokaze ist cez 200 a ty nie ( nenasiel som ze ake mas auto tak usudzujem ze to nebude nejaka "lepsia znacka" ) ( ked nejaky japonec tak dovol aby som sa zasmial ha ha ha )
Skyline (aj ked neviem ci zrovna GTR) som videl pred 2 mesiacmi na bratislavskom obchvate prefrcal okolo mna takych 160 a siel dalej na vieden... tie auta co tu mam myslis honda, nissan, toyota, suzuki, mitsubishi? Alebo tie korejske kie? Ci francuzke renaulty?
Nemaj obavy, ziadna zavist cez 200km/h som uz siel a nevidim na tom nic super, nepotrebujem sa tym kazdemu chvalit na pockanie A kedze s tym pokoj nedas tak jediny dovod na to bol zistit kam to auto potiahnem aj ked mam pocit ze by potiahlo este o nieco viac bolo zbytocne pridavat. A nie japonca nemam, mam "europana". Ten kokot a kokotiny boli smerovane na vsetkych machrov co si to tak sinu pocas hustej premavky a na cetach kde sa moze vselico stat. Pretoze asi si to neuvedomujes ale ked pri 160 niekoho len "tuknes" dosledky budu daleko horsie a v tom je rozdiel vela ludi si mysli ze vie jazdit bezpecne a rychlo ale takych co to naozaj dokazu je malo. Takze najblizsie ked budes skusat otcove/kamaratove auto ze kolko da aby si sa pred kamaratmi potom pochvalil ze kolko si dal, trochu pomysli na to co sa moze stat ako sa nieco poserie... Pretoze ked sa nieco stan bude uz neskoro. Ale chapem ze takto zmyslas, aj ja som mal 16 a jediny faktor ktorym somposudzoval auta bol vykon respektive pocet koni a zrychlenie z O na 100 pripadne 200 Neboj z toho vyrasties.
PS: nemam nic proti ludom co jazdia rychlo, osobne tiez rad na to dupnem ale nebudem davat plyn na podlahu vzdy len preto ze mozem. Hovori sa tomu mysliet na dosledky/predvidavost alebo aj zodpovednost... ale to prichadza casom (vekom). A dalej nemame o com hovorit, ked dorasties alebo zazijes nejaku poriadnu nehodu, potom pochopis co som tym myslel. Priklad za vsetky moze byt Zitny...
Mercedes, naraz pri 170-200km/h - vodic mrtvy okamzite, jeho pasazieri prezili (aj ked viac menej len preto ako naburali)
Ferari pri 200km/h - spolujazdec na mieste, vodic myslim ze v nemocnici
Volvo (pysacie sa najvacsou bezpecnostou) pri 160km/h (odporucam pozret aby si videl co len obycajna 160 spravi s autom) - zomreli 2 ludia, 5 zranych
dobre, to som pochopil uz ako to si mysalel.
takze ma chapes
no ako to z tymi videamy nechapem. je to zavadzajuce. co ma rychlost s tym.....????
ved ked nevie miekto bezpecne jazdyt tak havaruje aj pri 40km/h. ako davat rychlost do suvyslosti z tym preco sa ma na dialnici jazdit rychlejsie nechapem. ako z dialnice tam mas len to video z ferrari. a aj to co narazilo do stlpa ci kde. jasne ze po mesta co mas tie dva videa nepojde nikto normalny 100. a do stlpu havaroval aj ten autobus z ke v chorvatsku v septembry. a ten urcite nesiel 200 takze je to zavadzajuce.
Ked uz to tak potrebujes vediet je to Alfa 147 88kw, mala ale svizna.
Tie videa boli nehody pri roznych rychlostiach. Je jedno ci 160 ides na dialnici, mimo obce alebo v meste. Ak si si vsimol to volvo tak bolo doslova zosrotovane tak isto aj ten mercedes. A teraz si predstav ze v tej 160ke tuknes auto na dialnici. Teba stoci a auto mas mimo kontroly, toho druhe tiez a dalsi za vami zrejme zareagovat nestihnu a keby aj hej tak to takmer urcite neubrzdia a retazovu havariu mas na svete. A s nasledkami daleko horsimi. Za dalsie, ta rychlost nie je vobec zavadzajuca, praveze ta rychlost je pricinou preco tie auta skoncili zosrotovane. I ked uznavam ze ferari nebol zrovna najlepsi priklad, ale tak je pekne vidiet ako to vyzera ked "tuknes supersport". Ide o to ze vela ludi si absolutne neuvedomuje co dokaze "obycajna 150tka" s autom. A to nehovorim o nasledkoch na cloveka. OSobne raz som mal nehodu s kamoskou ked tukla do auta co pred nou zastavilo a to sme sli tak 30-40. Nic vazne sa nikomu nestalo a auta boli pojazdne a viac menej v pohode ale ten pohlad ked teba zastavi pas a vsetky predmety co si mal v aute letia na celne sklo zrovna prijemny nebol... a to si nechcem predstavit aky pohlad maju ludia ked do nieco napalia v 100ke a viac. Ked uz sa clovek musi vyburit a ist s autom na doraz, prosim - cechy a madarsko maju okruhy, staci si ich prenajat a moze sa ist vyburit cela partia a ked sa niekto preceni maximalne zdemoluje svoje auto, zabrany a zrejme aj seba v horsom pripade si to zlizne aj nejaky jeho kamos. Ale robit hrdinov na plnych cestach je cista kokotina a osobne takym prajem len to aby v protismere stretli nejaky sexy plny kamion alebo isli poorat prilahle pole, pretoze inak sa zrejme nepoucia.
ale ten nissan co mam na mysli sa roby len z pravostranim , hovorime o tom istoom aute??
no..v vladivostoku co bola demonstracia za japonske auta tak pisali v novinach ze samy rusi tam, povedali ze auta z japonska su lepsie ako japonske auta co sa vyrabaju v eu tak neviem
WOWW , mam rad alfy, ale aj lancie. napr. taka sice stara ale mne sa paci ( alfa romeo 164 )
mne hovor daco o havarii my stacilo jak do nas raz zozadu narazily policajty ( vraj obdivovaly vianocnu vyzdobu ) aj ked sa to nestalo na slovensku. ale pas vtedy fakt zaucinkoval a zabrzdil ma ( aj ked ja sedim vetsinou vzadu ) keby to z tou rychlostou bolo take , tak dodnes chodia auta max. 100. inac tema je o dialniciach, a nie o nejakich cestach v hornej dolnej lebo havarovat sa da aj na rovnej ceste ( hlavne obyvatelia vydieka, maju take havarie ) takze ano som za vysiu rychlost na doialniciach (asi 180km/h) a podalsie si vezmy cesty na zapade, ked tam ides predpisanou rychlostou, tak ako by si stal- vsetci ta obehuju.
zazil som anglicke dialnice, nemecke dialnice, belgicke, francuzke, holandske, rakuske, madarske, polsku jednu (ak sa da nazvat dialnicou) a slovakom v arogancii konkuruju iba belgicke znacky...vela debilov jazdi napriklad aj v Anglicku, akurat ze tam su vsade speedcamery a tie ich odradia - 2 body do vodicaku a £70 pokuta za hocico nad limit...a madarske su fajn dialnice, akurat ze okolo Pesti preplnene...polske to su jak kolaje, lepsi by bol vlak na tie cesty dobre su aj vo francuzku, holandsku a belgicku, akurat ze v BeNeLuxe ludia jazdit nevedia...najlepsi pocit mam z francuzka (aj kvalita aj vodici) nemecko nic moc sice neobmedzena ale vela sa tam preraba teda same obmedzenia
U nás su neskutočne arogantní vodičí, niekedy by som pri sebe najradšeh nosil šutre a hádzal im ich o čelné sklá. Je nenormálne keď sa snažíte ísť presne podľa predpisov a nejaký kktko vás začne tlačiť, znervoznovat.. Ja by som takým hneď zobral vodičák potom len ohrozujú druhých na cestách a odnesie si to vždy nejaká nevinná rodinka.. Takéto niečo som v takom Rakúsku či Nemecku ešte nevidel...
To kde sa auta vyrabaju, je viac menej jedno. Ide o koncepciu a znacku, ktora to vyrobila, pretoze ta znacka si robi vystupnu kontorlu a nedovoli si mat ine pravidla v Nemecku, ine v USA a ine v Japonsku. Ked to sprosto prirovnam, tak aj NIKE alebo ADIDAS su super tenisky a siju sa komplet v cine...
Pocuj, posurfuj si trocha na nete. Pohladaj si rozne crashtesty, havarie aby si videl co dakaze s autom spravit rychlost 100km/h. Isteze je rozdiel jazdit v meste, koniec koncov preto tu mame 50tku (respektive 60tku). Pri takychto rychlostiach sa sice auta poskodia ale soferom sa vacsinou nic vazne nestane, vdaka konstrukcii auta. Ale na dialnici kde sa jazdi 130 (respektive 140) je to uz ine kafe. Riziko nehody je tam male, preto je povelena aj vyssia rychlost ale ked sa uz stane nehoda tak to "stoji za to". A to sme stale len pri suchej ceste, ked je vozovka vlhka to uz bude zas o inom.
@79 kasli na to Ale dakujem za podporny komentar, potesil
@81 a svajciarov si uz videl? Osobne len raz a stacilo mi, aj to dufam, ze bola len "reprezentativna" vzorka. Ak si bol v taliansku tak ked sa vybera myto na dialnicu je tam vzdy asi tak 10-13 pruhov a aj tak sa tvoria kolony tak na 5 min. A tak si tak cakame.. a zrazu svajciar pred nami to staci a krizom cez vsetky pruhy sa presunul skoro na opacny koniec toho myta. A potom tak pozeram a nebol jediny... skoro vsetky auta od svajciarov robili to iste
@83 no a je taky problem sa uhnut? Alebo pokial predbiehas trocha pridat a zaradit sa. Osobne tiez nejazdim presne podla predpisov (tak do 10 naviac )a nemam rad takych co predbiehaju na dialnici 110 nakladaky co idu 105... A takych co sa na cayenoch, X5tkach a bavorakoch rutia po dialnici 170 tiez nemusim, ale ked to chlapcovi pomoze tak sa na chvilku uhnem a nech si ide a rozplesti sa v zakrute. Okrem toho na niektorych miestach je ta 50tka uplna blbost - nastastie sa poucili aj mesta a davaju tabule so 70tkou (ako napr Einsteinova v Blave, alebo dialnicny obchvat i ked som dufal ze tam bude taka 100vka).
k tomu co kde robia, no si predstav ze mam veci ktore su original made in usa alebo made in korea....a teraz tie firmy robia svoje veci v made in china a kvalita nieje take ako bola predtym!!!! mam napr. mikinu, ktoru mam od bratranca, a ma uz 10 rokou, ale ti poviem ze vypada ako nova. rozhodne tie "cinske" mikini co teraz robia a predavaju..neverim ze o 10 rokou budu este sa dat nosit. tomu neverim!!! minimalne napisi budu uz zodrate, vyprate alebo uplne zosuchane. takeze tak.
stale nechapem ovcom vlastne tocis. ja hovorym nech je na dialnici vetsia maximalka , a ty tu stale melies o tom co sa stane ked havarujes. tak potom chod pesi. ako nechapem oco ti ako ide.
@82 tak ma 23 rokou tak....a ide tu..neviem co ako riesit....a sama je sprosta a arogantna...
Ale je to pravda tá 50ka je ešte stále na dosť miestach úplne zbytočná, dúfam že to zmenia časom, lebo už viackrát sa o tom hovorilo..
Ja hovorim ze tam nie je velky rozdiel, nie ze tam nie je ziadny rozdiel. A navyse zrejme sa budes musiet zmierit s tym ze momentalne je drviva vacsina veci robena made in china pretoze business je business. A este aj o znacke "made in USA/EU/Asia" by sa dalo podiskutovat ale to uz je uplne mimo temy.
A ja ti hovorim ze na to aby si zvysil limit na dialniciach, si ludia musia uvedomovat ze co ta rychlost a sily dokazu. Pretoze je pekne pozerat sa na tachometer ze aha 180/200/250 a je tiez radost sa pozriet na taku znacku, ale ked sa nieco stane tak to cislo sa v momente zmeni na katastrofu. A navyse pokial nemas disciplinovanych vodicov mozes na to rovno zabudnut, staci sa prejst po meste a vidis magorov co si to sinu mestom kludne 90 ako keby boli panmi na cestach. Na dialnici si to valia uzasnych 180 a potom brzdia aj usami ked im ktosi hned neuhne z cesty. Dalsi experti sa ti strcia pred auto tak ze keby neskocis na brzdu tak mu ten kufor zlisujes na polovicny objem atd atd. V takejto situacii je zvysovanie rychlosti zbytocne aj ked rad by som tam videl aj tu 160tku... PS: tato vec o nehodach sa vyvinula z toho tvojho da sa aj 200 na niektorych usekoch.
@86 aha okej, ten prvy post som teda zle pochopil. Iste debilkov co tlacia ako debili nemam rad ani ja, dokonca som sa kvoli nim aj ucil ako razantne pribrzdit (drzat plyn a jemne a rychlo tuknut na brzdu). Ten pohlad na "businessmana" ktory si prave tukol svoju novu audinku by bol na nezaplatenie, na druhej strane ist kvoli debilovi do servisu a nechat si tuknut auto sa mi vobec nechce.
ja viem, lebo vydim ze je rozdiel v to. lebo tu mikinu nosim a atakisto nosim mikinu made in china. co ides diskutovat o tom made in china,eu, usa neviem ako.
no melies do toho ze 160 po meste a neviem kde este. ja hovorim o dialniciach. a sa stavym z tebou ze menej ludi haveruje na rovnej dialnici pri 180 ako v meste pri "50" ktorou aj tak nikto skoro nejazdy. si pozri kolko ludi sa zabilo na dialnici koli ruychlosti a niekde inde. a si porovnaj. miesas tu havarie..no tie chlapce vzdy boly a budu. ci myslis ze teraz vytvoris nejaku bublinu co nic nehavaruje?! a co ma s tym rychlost na rovnej dialnici tak to fakt nechapem. ja som hovoril o dialnici!!! nie o ceste na dedine!!! takisto ta cesta co som spominal ze sa da ist aj 180 nieje nejaka dedinska cesta. nebol si nanej tak nevies aka to je cesta. takze tak.
V kratkosti ked ta to tak zaujimna - na to aby si mal made in US na produkte potebujes niekolko % toho produktu spravit v amerike. Vela firiem necha spravit velku cast v Mexicu, potom to prevezu do USA a dokoncia tam. Tramtadadaaaa made in US je na svete. A preco sa to tak robi? Lebo to ma znacku made in US (lepsia kvalita ako meda in Mexico) a vyrobna cena je polovicna ako keby to robili len v US. A takych firiem je mnoho a cim vacsia tym viac posuva svoje zavody do lacnych krajinych = vyssi zisk.
A ja ti zase raz opakujem ze je jedno kde ides 160 ci na dialnici, v meste, medzi dedinami, ked v tej rychlosti sa nieco stane z toho auta bude srot a z posadka pojde do nemocnice/budu z nich kripli alebo rovno vsetci zomru. A tie havarie "chlapce" som ti sem hodil aby si videl co sa stane ked naburas v tej 160tke. Zvysit rychlost nemozes len tak, pretoze musis MYSLIET aj na PRIPADNE dosledky - to ti nieco hovori??? A to ze je dialnica rovna je absolutne jedno, pretoze dialnice su u nas relativne plne a tym padom tam mas nonstop ludsky faktor (ktory zlyhava takmer vzdy). Si myslis ze to je len tak dupnut na plyn a ides 180? To sa teda skaredo pleties... Uz sa mi raz stalo ze som typka nabral pri 180tke, ked som sa mrte ponahlal a ten chumaj sa predomna narval a ja som brzdil aj usami. Keby na tu brzdu dupnem o sekundu neskor tak auta su na totalku a ja minimalne v tej nemocnici. Ja uz neviem ako ti to inak povedat, tak si to citaj stale dokola a snad tomu pochopis. A hlavne ked budes mat vodicak a cosi odjazdene pochopis ze jazdit nemozes len tak kolko sa ti chce a kolko sa da.
čo sa týka maximálky, kľudne by mohli zvýšiť na 200... tých 130 je až zbytočne málo... keď má človek rozum a zodpovednosť, môže si ísť kľudne aj tých 200. veď pojem MAXIMÁLNA rýchlosť 200 neznamená CHOĎ 200 KM/H STÁLE A NESPOMAĽUJ... konieckoncov, aj dnes sa nájdu ľudia čo si tých 200 hasia a neni ich málo... tak čo by sa tým zmenilo ?
ocom tocis?! ja nevaravim o ziadnich "zmontovanich "veciach v us. ale tak slovensko tak sa necudujem ze mas take nazory(mienku) viac k tomu snad niet ani co dodat. zi v tom ze vsetko made in us sa vyraba v mexiku.
ako melies ako politici stale to iste, stat sa ti moze nieco aj pri 50 aj pri 40 , tak co stale tu riesis?! ako fakt nechapem ocom. a das tu priklad ze co tebe sa stalo...ako ja uz tito debilini neriesim , je im uprdele cele slovensko aj z debilnim obyvatelstovom(cest vynimkam) co voli takich politikou a stareho **uja za prezidenta. ako ja o par rokou odv chadzam prec a daleko z tejto dieri v strede europi. a sa tu mozte vsetci aj pozabijat. mne je jedno. ja slovensko uz neriesim, lebo to nema cenu riesit, a aj cast ludi v tejto debilnej krajine. mozne tu jazdit po dialnici aj 30km/h ja to mam totalne v pi**** tak ako celu tuto parodiu na stat a narod.
Inak čitam som pekný članok na automoto ...neviem ako to presne bolo ale že ak ide auto 100km v hodine a vodič vidi v dialke prekážku a ce zastaviť tak proste kym mozok zareaguje jedno zdruhim auto prejde 20metrov a až potom zareaguje sofér este ktomu brzdná dráha takže možete mat auto aj za 20000000000000000000 milionov dolarov aj tak nezareagujete skorej a pri tých 200km je to 40 metrov plus brzdná dráha .....nahoda je svina
Inak mam konečne nadvore mojho noveho milačika skoda 110r
Idem sa s fotrom pokusiť reporbiť na RS Bude natome ste vela vela roboty....ale naozaj jeo velmi krásne autíčko ak tam antlacim motor z fava nejake upravy nano (znizena hlava,ostra vacka,dvojte karburátory) auto pojde minimálne 180 samozrejme aj napravy upravené minimalne 100 dotoho auta vrazim ale bude to stať zato bude to moj miláčik ktoreho prevetrám raz zacas ,ked bude pekný slnečný den není nak classiku
Da sa spraviť tuning dobry za 200 ak vies kde Ale aj tak onimoc stou cenou nepohnú lakernici za jeden diel dajme tomu blatník pýtaju 2000-3000sk tieš podla toho ci je znackový servis a není
Zas jeden typco ,unas vdedine je stare letisko chodia sa tam korčulovať a taaq sem tam tuning .... tak tam bol z jeho frajerkou ktora sa korculovala .... na prvy pohlad ked som tam dosiel sa pokorculovať ...vidim obycajnu hondu ...civic z riadnymi kolesami ...chalan nastartoval auto ....to bol zvuk naozaj priam božský Ako soms a snim rozprával ani moc necel hovorit o cenách ale potom som to sneho dostal auto 150 ci kolko ho stalo a motor 100 a podvozok nejakých 50 ale to stalo zato 1.6 motor nejakých 200 koní Na nakupoch bol v amerike .... znackove veci čosa davaju do rally áut
Zas ja osobne povazujem za primitývne do nových šporových aut robiť tuning maximalne nejaký čip kvoli obmedzovaču...jednak auto dajme tomu 350z alebo carrera je už nabuchana od výroby...jednak vytunujem auto a zarok je dojebaný motor natom ..dalsie love dotoho...jedine co by som spravil tak čip nejaký ktorý odstráni obmedzovac spravi auto živším
@99 americke auta ...tie starsie ford mustang grand torrino...su užasné
no vies, ja moc to "cipovanie" nemusim, hlavne z dovodu ..podla mna..sice zvisenia vykonu, ale aj znizenia zivotnosti motora.
jj ale ja skor nieco beznejsie napr. chlysler neon, alebo nejake americke auto z konca 80tich a prvej polovice 90tich rokou. lebo podla mna,,sa da kazde auto pekne "stuningovat" len to zas netreba prehanat ( alebo taku mazdu rx7 z 93 wooooowww )
Stou životnoustou , ked robiš akekolvek upravy na motore sa životnosť z nižuje
Inak na to autobazar.eu som videl spravenu rapidu do štýlu v tvojom prispevku spomínaný štýl športových amerických aut v 80 rokoch
>>>>> » skoda-136.autobazar.eu/rapid-id667472....
zo zadnými svetlami sa mohol ešte pohrať Respektíve celý zadok je nejaký neforemný ale predok je nádherný