(plus ak je to fakt malé decko, tak dám nejaký odstrašujúci príklad, čo by sa stalo, ak by to nespravilo, že teta si potom bude myslieť, že je zlé alebo jej klame)
to treba učiť? to som nevedela. som si istá že mňa to nikot neučil, proste ked so mnou nikto hovorí tak je automatické že sa naňho pozriem (aj ked nie dlho)
ináč ja nemám rada očné kontakty a ani psy nie ,ale to nikoho nezaujíma takže už som ticho.
V tom je problém, že píšem seminárnu prácu o ADHD a chlapca, ktorého diagnostikujem, tak nevie dodržať očný kontakt, nedokáže riešiť úlohy so zrakovým vnímaním a dodržať očný kontakt. Je to dieťa trojročné. A treba, aby dieťa sa naučilo, že sa to patrí, že sa má pozerať do očí.
Skus pozret eeg biofeedback. A tiez, ak chces aby sa chytil na ocny kontakt, treba mu povedat co sa ide robit, zastavit ho (ak treba aj fyzicky), byt tvarou blizko k nemu, ukazat na oci a prihovarat sa mu.
@chicalavativa - neviem, nie som na toto absolútne odborník, ale keď to tak strašne vadí, tak trebárs skús to zobrať tou hrou, že kto dlhšie vydrží nemrknúť s tým, že ti nesmie ani uhnúť pohľadom.. samozrejme ho motivuj nejakou čokoládou, alebo čím alebo môžte hrať na nejaký časový limit, a keď vydrží sa tak dlho pozerať, nech čosi za to dostane, atď. už vymysli detaily, je to predsa len tvoja práca a tiež mám možno trocha ten problém, ale napravujem to vôľou
@ragdoll príliš dlhý očný kontakt považujú mačky a psy za výzvu k súboju alebo také niečo..a ja neviem prečo, ale mne to pri ľudoch príde podobné...neprestajne zírať do očí..také divné, asi som mačka alebo pes
Podla mňa záleží od dieťaťa a od podania informácie. ak by šlo len o to donútiť ho pozerať sa do očí (technicky) tak by som na to dieťa najprv našiel páku...
napríklad či chce byť ako tajný agent, alebo detektív, alebo kúzelník.