Vlak vchádza do vodorovnej zákruty klopenej pod 5° uhlom. Zákruta pri pohľade z hora by opisovala časť kružnice s polomerom 11 430 metrov. Ako rýchlo môže ísť aby sa nevykoľajil ?
(ja viem ze nemoze byt vodorovna ked je klopena pod 5° uhlom, ale tym som chcel povedat len tolko ze nejde nijako do kopca ani z kopca)
(g = 10 a nie 9.81)
(trenie, odpor vzduchu a podobne picoviny sa zanedbavaju)
joj si tam mohol dopisat ze si treba precitat zadanie v prvom komentari.... ja som myslel na TGV vlak co premava j japonku po tych tratiach co sa pouziva magneticky odpor a teda trenaie je minimalne a tie vlaky fak taku rychlost dosahuju....
Podľa stavu koľajníc Na Slovensku vedia ísť reálne mašiny aj viac, ale stav koľajníc a ich konštrukcia (betónové, v niektorých prípadoch drevené podvaly) umožňujú ísť len rýchlosťou 120km/h. Takže daj odpoveď, na Slovensku 120km/h
záleži to podla infraštruktúry a dráhových vozidiel.... napr. na trati Bratislava-Rača - Nové Mesto nad Váhom je pre vlaky vybavené s plne funkčným systémov ETCS L1 dovolená rýchlosť 160 km/h s výmimkou ŽST Trnava (kde je len 100 km/h) , úsekom pred ŽST Leopoldov (140 km/h) a ŽST Piešťany (140 km/h) ... vlaky ktoré nemajú systém ETCS L1 majú max. rých. 120 km/h ak nemajú svoju vlastne obmedzenie
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
13 komentov
(ja viem ze nemoze byt vodorovna ked je klopena pod 5° uhlom, ale tym som chcel povedat len tolko ze nejde nijako do kopca ani z kopca)
(g = 10 a nie 9.81)
(trenie, odpor vzduchu a podobne picoviny sa zanedbavaju)