Normálne by som ti dal že GameMaker, ale keď si to dal do sekcie Programovanie, tak ti radím Microsoft Visual Studio príp KDevelop alebo niečo podobné...
ale islo to asi vývojom..jednym programom bol vytvoreny iny.. a tak...
jeden docent nam raz hovoril, ze prvy PC co mali na skole, tak programy sa na nom zadavali pomocou kariet s dierami (cize dvojkova sustav diera/nediera) a tych kariet sa tam muselo "nahrat" niekolko stoviek, aby bol program cely... ten pocitac mal vykon dnesnej kalkulacky a stal niekolko milionov vtedajsich Kčs, čo bol asi dosť veľký peniaz... vraj pruser bol vtedy, ked niekto tie karty omylom poprehadzoval a uz to neslo po sebe... to uz nebolo mozne ten program dat dokopy a karty sa museli vyhodit... neviem co bolo na tom pravdy.. ja by som ich ocisloval, aby sa dali dat znova do poradia.. neviem...
Odpoveď na tvoje otázky znie : Programovanie, čiže písanie v programovacom jazyku. C++, Java ...atd. ja osobne programujem hry aj nejaké tie primitívne aplikácie v JavaScripte. Existuje veľa programov na tvorbu hier no k tým poriadnym je potrebné programovanie. Skús program Unity v ktorom si vieš vytvoriť prostredie ale naprogramovať si ho musíš vedieť sám. Je veľa tutoriálov na nete, prípadne použi YouTube... ale neverím že sa do toho pustíš po tom čo zbadáš 200 riadkov(v tom lepšom prípade(ak chceš môžem ti tu hodiť náky príklad aby si vedel ako to vyzerá ) odstrašujúcich písmeniek ktorím ani za ri* nerozumieš. Prípadne ak by si sa predsa len odhodlal, môžem ti sem tam niečo poradiť.
ako povedal @9 . a napríklad jednoduchý (fakt jeden z tých najjednoduchších) kúsok kódu ktorý zbieha asi tak 60x za sekundu a má na starosti pohyb kamery nad (2D) mapou vyzerá v C# takto:
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Up)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(0, 2f, 0);
}
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Down)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(0, -2f, 0);
}
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Left)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(2f, 0, 0);
}
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Right)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(-2f, 0, 0);
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
11 komentov
» encyklopedia.sme.sk/c/2591948/prvy-...
jeden docent nam raz hovoril, ze prvy PC co mali na skole, tak programy sa na nom zadavali pomocou kariet s dierami (cize dvojkova sustav diera/nediera) a tych kariet sa tam muselo "nahrat" niekolko stoviek, aby bol program cely... ten pocitac mal vykon dnesnej kalkulacky a stal niekolko milionov vtedajsich Kčs, čo bol asi dosť veľký peniaz... vraj pruser bol vtedy, ked niekto tie karty omylom poprehadzoval a uz to neslo po sebe... to uz nebolo mozne ten program dat dokopy a karty sa museli vyhodit... neviem co bolo na tom pravdy.. ja by som ich ocisloval, aby sa dali dat znova do poradia.. neviem...
ako povedal @9 . a napríklad jednoduchý (fakt jeden z tých najjednoduchších) kúsok kódu ktorý zbieha asi tak 60x za sekundu a má na starosti pohyb kamery nad (2D) mapou vyzerá v C# takto:
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Up)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(0, 2f, 0);
}
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Down)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(0, -2f, 0);
}
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Left)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(2f, 0, 0);
}
if (Keyboard.GetState().IsKeyDown(Keys.Right)
{
Camera *= Matrix.CreateTranslation(new Vector3(-2f, 0, 0);
}