pán premiér bol minuly týžden na summite EU kde sa hovorilo o tom ako by štáty začali znižovať emisie, teda výfukové plyny do atmosféry. Mám aj hned riešenie :
1: Slovensko nakúpi veterné turbíny v rámci projektu "znižovanie emisíí" za eurofondy, z ktorých máme nevyčerpaných 11 miliard eur!
2 : Začneme na Slovensku predávať autá na elektrinu. Niektoré možme doviesť zo zahraničia, iné začneme vyrábať na Slovensku
3: Autá na elektrinu nejazdia na benzín, ale na elektrinu, ktorá neznečistuje životné prostredie, a ktorá sa bude vyrábať na Slovensku.
4: Tým že budeme jazdiť autami na elektrinu, nebudeme musieť kupovať benzín zo zahraničia, a štát výrazne ušetrí, pretože nebude musieť kupovať benzín zo zahraničia, ale bude vyrábať elektrinu, ktorej výroba pri veterných turbínach je veľmi lacná.
Tomo,
niekde som čítal, že prebudovanie energetickej - elektrickej siete by stálo Slovensko 128 miliárd éčiek. ten nápor na dobíjanie batérii aut by nezvládlo s doterajšou kapacitou dodávky elektriky, ani jedno mesto, ba dokonca ani dedinôčka niekde v prdeli na Kysucach..
myšlienka je to pekná Tomo, no...
čau a pá...
Aký problém vidíš v tom dobíjaní aut ? Auto príde na pumpu, a "natankuje" si elektrinu. Namiesto benzínu natankuje elektrinu ktorá sa vyrobí na Slovensku z turbín, kde v tom vidíš nejaký problém ?
Tieto naše 50 ročne elektrické siete majú problém s 3 spotrebičmi v kuchyni na 220, a ty chceš pred každý panelák jebnut na nabijacku 76 vozidiel? Taktiež by sa určite v tejto situácii rušili dotácie, a elektromobil s dojazdom 200km si nikto za 59k€ nikto nekúpi.
A kto vraví že by boli tankovacie pumpy pred panelákom ? Normálne by boli tankovacie pumpy, ako sú dnes benzínové pumpy, len s tým rozdielom že by to boli elektrické pumpy.
Prečo by sa rušili dotácie ? Na čo su potom tie eurofondy ked z nich nemožeme čerpať ?
dojazd 200 km je málo ? Po 200 km znovu natankuješ. Elektrické autá nie sú drahé, pozorel som niekolko typov a stoja približne tolko čo klasické autá, a pokial by sa začali vyrábať vo veľkom, ich cena by ešte viac klesla.
@tomas55555
Tomo tie elektrárne musí niekto za niečo postaviť, musí postaviť pumpy, musia sa urobiť nové rozvody...
Tomo, ja by som išiel skôr po mimozemských technológiach...
počul si už o lietajúcich tanieroch a ich pohonoch...
tu sa treba zamerať, elektrárne, dróty, pumpy, nezdá sa ti to už staromódne Tomko...
pokrok ide dopredu..
mimozemské technológie nas zachránia, ver mi a možná to už bude čoskoro kamo...
dal som ti červíka do hlavy, choď touto cestou a urobíš dobré...
moje sny sa mi plnia, viac neprezradím...
mimochodom, len tak keby nevieš, na slovensku nemáme dostatočnú kapacitu na distribúciu elektriny v takejto miere, aby sa nabíjalo toľko veľa elektrických áut.
Možno tak 10-20 rokov výstavby nových vedení by stačilo na takú kapacitu aby bol pomer áut 1:1? +-
@notmehofejk@3 žiaľ nie je členom pandemickej komisie, keby @tomas55555 bol členom pandemickej komisie, tak už na Slovensku nie je žiaden Covid a slovenská ekologická vakcína by zachránila celú Európu už vlani!
Ok, beriem. No ale čo myslíš, kolko eur by stálo vybudovanie takejto distribúcie ? Máš to už aj spočítané ?
Takto si zober, na benzín dáju všetci Slováci za rok okolo 1,2 miliardy eur.
Na Slovensku sa ročne predá 101 tisíc aút, z toho samozrejme ani jedno Slovensko, všetko zahraničné. » www.auto.sk/zivot-vodica/ro...
Priemerná cena za jedno auto ktoré kúpi slovák je okolo 14 tisíc eur. A teraz si to spočítaj 101000x 14000 = 1,41 miliardy eúr
Takže ked si to zrátaš, 1,41 +1,2 = 2,6 miliardy ročne!
Zisky z toho, kebyže máme elektrické autá a vyrábame ich na Slovensku, a kebyže jazdíme na elektrinu by boli obrovské.
Neviem kolko by stála tá vystávba distribúcie elektriny, ale určite by to nestálo viac než hore uvedené zisky.
"že prebudovanie energetickej - elektrickej siete by stálo Slovensko 128 miliárd éčiek. "
Ale ja to nehovorím o prebudovaní, že by sa aktuálne elektrické siete zničili a nahradili, hovorím len o tom, že by sa dostavali nové siete na zvýšenie distribúcie elektriny ale staré by zostali.
A mimochodom aj kebyže sa tie staré zničia a postavia nové, určite by to nestálo 128 miliard eur.......... Ja naozaj neviem odkial si takéto šialené číslo zobral..... Ved kebyže to je takéto drahé, potom by chudobné Slovensko nikdy elektrickú sieť nepostavilo, pretože odkial by v minulosti zobralo 128 milionov eur, čo je asi 12 ročných rozpočtov Slovenskej republiky ???
@tomas55555 A lítiové batérie zoberieš odkiaľ? Na Slovensku máš aké zásoby lítia? Ako sa ich budeš zbavovať? ... Nie Elektroautomobilita vôbec nie je cesta budúcnosti a je nerentabilná. Funguje, lebo si niekto ide namastiť vrecká tak ako aj ropní magnáti kedysi. Viď Tesla. Elektroautá môžu byť autá v rámci mesta. Na dlhé vzdialenosti veľmi ťažko.
Ešteže Toyota si to už uvedomila a ide na vodíkový pohon.
Chlape, Ty mas fascinujuci sposob myslenia.. jak keby ta vychovali dive morcata v peruanskych horach a v 12 rokoch si zliezol medzi ludi a naucil sa rec, a sice mas slusny intelekt na to, aby si si uvedomoval spolocenske problemy, dostatocnu kreativitu na to, aby si navrhol ich riesenia, a aj analyticke myslenie na to, aby si domyslel NIEKTORE predpoklady a dosledky tychto rieseni.. ale netusis, jak veci funguju, ale ze vobec
@tomas55555 problém je v tom, že nemôžeš stavať kdekoľvek tieto stanice a nemôžeš ani kdekoľvek pokladať káble. To znamená, odkúpenie pozemkov, prípadne dohodnutie sa s vlastníkmi pozemkov na položení káblov/ťarchy na pozemok - to veľa ludí nemá rado, s tým veľa ludí nesúhlasí, prípadne dohodnúť sa na jednom poplatku za uvedenie ťarchy na pozemok (to niekedy býva veľa).
Ďalej je to problém s vybavovaním stavebného pozemku a majetkoprávne vzťahy, tak reálna výstavba jednej stavby(určitý úsek káblu) trvá od 1-3rokov. Len vybaviť povolenia plus realizácia, keď je už stavebné povolenie a všetko schválené, tak realizácia do cca 300dní sa mi zdá.
Ďalej, nie sú vobec VN vedenia na to stavané, na takýto odber, takže od rozvodní treba nové 22kV VN vedenia natiahnuť.
Ďalšia vec je tá, že ten nápor na Trafo je neskutočné, lebo nabíja sa nárazovo, keď zrazu začneš odoberať 200A z trafa či viac to sú riadne šlehy.
Toto isté robia aj solárne članky, ale na vedenie, tieto nárazové dávky, keď chvílku je pod mrakom a zrazu pár minút idú tie članky naplno bez jedného tieňu, to je riadna záťaž na to vedenie.
Idealne je konštantný odber, to je ako pri bytovkách, kde stále niekto má niečo zapnuté, takže tam nie je ten veľký výkyv pri odbere.
cena to je už o niečom inom, treba zaplatiť techniku, treba zaplatiť prácu: technikov a návrhárov, robotníkov.... , cenu presne neviem. Dá sa pozrieť cca NN kábel 15€ meter. VN kabel (treba 3x natiahnuť , lebo 3fázy) takze mozno spolu 55€ za meter (keď beriem do úvahy len podzemné vedenia). Plus robota. Nová stanica, trafo, tu počítaj viac ako len milióny na celé slovensko.
@tomas55555
Tomo ešte raz ti hovorím, choď svojou mysľou dopredu, nevracaj sa do minulosti, do technológii, ktoré su zastaralé...
O takom napr. Teslovi si počul, on už v minulom storočí vynašiel prenos elektriky bez použitia drôtoveho vedenia....čo sa stalo, že sa to neprevadzkuje?....stopli ho "mocní tohto sveta", lebo by ich koncerny, nadnárodné spoločnosti skrachovali...
@tomas55555
veľa počúvam relácie a jedna z nich je aj táto napr....
popočúvaj si trocha, život na našej planéte sa čoskoro zmeni, je to fakt len otázka času..
od 33:00
@zajko1211 prenos elektriny bezdrôtovo sa pouziva aj teraz... nabijacky telefonov a podobne... je to neekonomické, menšia učinnosť. Vačsinou len na krátke vzdialenosti.
Ja mam lepší napad. Vyrobíme naše original autá mam uz aj názov: FATRAPLAN.
Každé z nich bude mať vysuvny sťažeň s veternou turbinou ktora bude vyrábať elektrickú energiu na pohon auta. Bude to ekologické a postaví sa len výrobná hala
"takze mozno spolu 55€ za meter (keď beriem do úvahy len podzemné vedenia). Plus robota. Nová stanica, trafo, tu počítaj viac ako len milióny na celé slovensko."
To nie je až tak veľa. Kebyže dajme tomu idú tie káble z Bratislavy do Košíc, čo je okolo 412 km, a teda 412000 metrov a teda 412 tisíc x 55 = 22,6 miliona eur
@tomas55555 nie, tak to nie je. Treba počitať k tomu prácu, kúpu pozemku, alebo ťarchu na pozemok, to tiež niečo stojí, niekedy veľmi veľa. Cena by bola omnoho vačšia okrem toho nie takto to nepojde ľahko.
A okrem toho, je tu zapadoslovenská, stredo slovenská a východoslovenská... takže veľmi sa takto nemiešajú
A zase nemože sa takto ťahať niekoľko km káblov len tak. Preto sú 110kV vedenia ktoré idu do rozvodne a z tade idú VN (22kV) vedenia. A aj to musia byť len na určitú vzdialenosť... niekoľko km sa dá, ale stovky km nie je šanca.
Tá elektrina nie je taká jednoduchá ako si myslíš.
Normálne vedenie nízkeho napatia do do 1kV tj normalne čo máš v zásuvke, tam sa stavajú siete do 500-800metrov max vačšinou, lebo proste je tam viac faktorov.
Jeden faktor je ten, že každý vodič má určitý odpor, hrúbku...., takže sa znižuje napatie a čim vačši odber je vo vedení, tak tým je na konci nižšie napätie. A zrazu z 242V čo máš od trafa, tak máš na konci vedenia 200V čo už je nevyhovujúce, lebo niektoré spotrebiče nepôjdu a v podstate je to nepoužiteľné.
Je to veľmi zložité len takto to vysvetliť, keď tomu asi veľmi nerozumieš. Mimochodom, tu na týchto zariadeniach treba robiť rôzne "skúšky, merania" nebudem konkretizovať, to tiež niečo stojí musia to robiť ludia aj z distibúcie ale externý ludia, takže dalšie náklady na údržbu a keď náhodou niekde strelí kábel, tak potom treba premerať, kde vznikla porucha, odkopať, naspojkovať aťd.... to sa deje celkom často, viac ako si myslíš.
A ak sú to nadzemné vedenia, tak tam je tiež veľa vplyvov. Veľa faktorov ktoré nepočitaš.
A hlavne podzemné či nadzemné vedenia nemôzu ísť priamo len tak ako si zmyslíš. Sú rozne oblasti kde nemože ísť žiadna stavba ani takéto podzemné káble, potom jazerá, lesy, chránené krajinné oblasti, mestá atď. Každé VN VVN má svoje ochranné pásmo ktoré treba dodržiavať a úprimne, nechcel by si mať asi ani ty na pozemku takúto ťarchu, to nechce veľa ľudí.
No však preto som ťa vyzval, aby si tak v hrubom odhade povedal cenu, kolko by to asi tak stálo. Pretože pokial nevieš odhadnúť cenu, tak nie si o nič mudrejší, a tiež nemáš zatiaľ žiaden dovod, ten nápad nejak hádzať zo stolu.
@tomas55555 mám dôvod ten nápad hádzať zo stolu, lebo toto ti nikto nespraví. To je tak na 10rokov minimálne a nikto by na to nedal peniaze na toto všetko naraz.
nehovorím že by bolo zlé, aby tu boli elektrické autá, tie sa mi aj viac páčia v podstate, ale proste je to nereálne na Slovensku aspoň 10rokov.
na cenu má strašne veľa faktorov pri tomto, takže keď ti poviem, že možno len západné Slovensko by stálo aj 500miliónov tak nemusí byť ďaleko od pravdy + tým pádom by sa aj zvýšila cena elektriny plus služby a ešte aj okrem toho by bolo potrebné získať tú elektrinu, takže buď postaviť ďalšiu elektráreň niekde, alebo dovážať také veľké množstvo a aj to je blbosť. Takže dajme tomu, keby sa postavia tie veterné elektrárne, alebo iné, to máš hneď niekoľko miliónov + k tomu všetko. Važne počitať sa mi to nechce, už dosť veľa času zabíjam tým keď ti odpíšem a nie to ešte to všetko počítať
Napríklad výkop je tiež pekne drahý plus k tomu treba pripočítať pretlak pod cestou v niektorých oblastiach, čo je ešte drahšie ako výkop.
Je to nereálne a keď beriem všetko do úvahy a ako funguje na Slovensku byrokracia tak len samotne povolenia na výstavbu budú trvať 5 rokov. Stavanie ešte pomalšie, takže reálne cca 20rokov. Takže reálne by som to videl tak na 20rokov.
Ale v podstate 20rokov to nie je až tak veľa na celé Slovensko.
keď si zoberieš výstavba jadrovej elektrárni, to sú miliardy a miliardy na výstavbu. Nie je to také lahké a také lacné ako si myslíš, aj keby to bolo super, keby je to len také lacné ako píšeš.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
49 komentov
1: Slovensko nakúpi veterné turbíny v rámci projektu "znižovanie emisíí" za eurofondy, z ktorých máme nevyčerpaných 11 miliard eur!
2 : Začneme na Slovensku predávať autá na elektrinu. Niektoré možme doviesť zo zahraničia, iné začneme vyrábať na Slovensku
3: Autá na elektrinu nejazdia na benzín, ale na elektrinu, ktorá neznečistuje životné prostredie, a ktorá sa bude vyrábať na Slovensku.
4: Tým že budeme jazdiť autami na elektrinu, nebudeme musieť kupovať benzín zo zahraničia, a štát výrazne ušetrí, pretože nebude musieť kupovať benzín zo zahraničia, ale bude vyrábať elektrinu, ktorej výroba pri veterných turbínach je veľmi lacná.
niekde som čítal, že prebudovanie energetickej - elektrickej siete by stálo Slovensko 128 miliárd éčiek. ten nápor na dobíjanie batérii aut by nezvládlo s doterajšou kapacitou dodávky elektriky, ani jedno mesto, ba dokonca ani dedinôčka niekde v prdeli na Kysucach..
myšlienka je to pekná Tomo, no...
čau a pá...
@Patrixo
A prečo by som mal ja niečo vyrábať ? Som snád výrobca elektroautomobilov ?
@Pubertslatinocelny
Ak bude mať Slovensko dostatok penazí, zlepšia sa aj koaličné vzťahy.
@Zajko1211
Prečo by sa mala elektrická sieť transformovať ??
Aký problém vidíš v tom dobíjaní aut ? Auto príde na pumpu, a "natankuje" si elektrinu. Namiesto benzínu natankuje elektrinu ktorá sa vyrobí na Slovensku z turbín, kde v tom vidíš nejaký problém ?
A kto vraví že by boli tankovacie pumpy pred panelákom ? Normálne by boli tankovacie pumpy, ako sú dnes benzínové pumpy, len s tým rozdielom že by to boli elektrické pumpy.
Prečo by sa rušili dotácie ? Na čo su potom tie eurofondy ked z nich nemožeme čerpať ?
dojazd 200 km je málo ? Po 200 km znovu natankuješ. Elektrické autá nie sú drahé, pozorel som niekolko typov a stoja približne tolko čo klasické autá, a pokial by sa začali vyrábať vo veľkom, ich cena by ešte viac klesla.
Tomo tie elektrárne musí niekto za niečo postaviť, musí postaviť pumpy, musia sa urobiť nové rozvody...
Tomo, ja by som išiel skôr po mimozemských technológiach...
počul si už o lietajúcich tanieroch a ich pohonoch...
tu sa treba zamerať, elektrárne, dróty, pumpy, nezdá sa ti to už staromódne Tomko...
pokrok ide dopredu..
mimozemské technológie nas zachránia, ver mi a možná to už bude čoskoro kamo...
dal som ti červíka do hlavy, choď touto cestou a urobíš dobré...
moje sny sa mi plnia, viac neprezradím...
Možno tak 10-20 rokov výstavby nových vedení by stačilo na takú kapacitu aby bol pomer áut 1:1? +-
ale keď čitam @9 asi to nepochopíš.
@Zajko1211
Aj si si to už vyskúšal spočítať, kolko by to stálo vybudovať tú distribúciu elektríny, a aké zisky by z toho boli ?
@Mefistofel
Ok, beriem. No ale čo myslíš, kolko eur by stálo vybudovanie takejto distribúcie ? Máš to už aj spočítané ?
Takto si zober, na benzín dáju všetci Slováci za rok okolo 1,2 miliardy eur.
Na Slovensku sa ročne predá 101 tisíc aút, z toho samozrejme ani jedno Slovensko, všetko zahraničné.
» www.auto.sk/zivot-vodica/ro...
Priemerná cena za jedno auto ktoré kúpi slovák je okolo 14 tisíc eur. A teraz si to spočítaj 101000x 14000 = 1,41 miliardy eúr
Takže ked si to zrátaš, 1,41 +1,2 = 2,6 miliardy ročne!
Zisky z toho, kebyže máme elektrické autá a vyrábame ich na Slovensku, a kebyže jazdíme na elektrinu by boli obrovské.
Neviem kolko by stála tá vystávba distribúcie elektriny, ale určite by to nestálo viac než hore uvedené zisky.
@Zajko1211
"že prebudovanie energetickej - elektrickej siete by stálo Slovensko 128 miliárd éčiek. "
Ale ja to nehovorím o prebudovaní, že by sa aktuálne elektrické siete zničili a nahradili, hovorím len o tom, že by sa dostavali nové siete na zvýšenie distribúcie elektriny ale staré by zostali.
A mimochodom aj kebyže sa tie staré zničia a postavia nové, určite by to nestálo 128 miliard eur.......... Ja naozaj neviem odkial si takéto šialené číslo zobral..... Ved kebyže to je takéto drahé, potom by chudobné Slovensko nikdy elektrickú sieť nepostavilo, pretože odkial by v minulosti zobralo 128 milionov eur, čo je asi 12 ročných rozpočtov Slovenskej republiky ???
Ešteže Toyota si to už uvedomila a ide na vodíkový pohon.
Tými slovenskými autami myslíš čo? Že založíme nejakú štátnu automobilku?
Ďalej je to problém s vybavovaním stavebného pozemku a majetkoprávne vzťahy, tak reálna výstavba jednej stavby(určitý úsek káblu) trvá od 1-3rokov. Len vybaviť povolenia plus realizácia, keď je už stavebné povolenie a všetko schválené, tak realizácia do cca 300dní sa mi zdá.
Ďalej, nie sú vobec VN vedenia na to stavané, na takýto odber, takže od rozvodní treba nové 22kV VN vedenia natiahnuť.
Ďalšia vec je tá, že ten nápor na Trafo je neskutočné, lebo nabíja sa nárazovo, keď zrazu začneš odoberať 200A z trafa či viac to sú riadne šlehy.
Toto isté robia aj solárne članky, ale na vedenie, tieto nárazové dávky, keď chvílku je pod mrakom a zrazu pár minút idú tie članky naplno bez jedného tieňu, to je riadna záťaž na to vedenie.
Idealne je konštantný odber, to je ako pri bytovkách, kde stále niekto má niečo zapnuté, takže tam nie je ten veľký výkyv pri odbere.
cena to je už o niečom inom, treba zaplatiť techniku, treba zaplatiť prácu: technikov a návrhárov, robotníkov.... , cenu presne neviem. Dá sa pozrieť cca NN kábel 15€ meter. VN kabel (treba 3x natiahnuť , lebo 3fázy) takze mozno spolu 55€ za meter (keď beriem do úvahy len podzemné vedenia). Plus robota. Nová stanica, trafo, tu počítaj viac ako len milióny na celé slovensko.
Tomo ešte raz ti hovorím, choď svojou mysľou dopredu, nevracaj sa do minulosti, do technológii, ktoré su zastaralé...
O takom napr. Teslovi si počul, on už v minulom storočí vynašiel prenos elektriky bez použitia drôtoveho vedenia....čo sa stalo, že sa to neprevadzkuje?....stopli ho "mocní tohto sveta", lebo by ich koncerny, nadnárodné spoločnosti skrachovali...
veľa počúvam relácie a jedna z nich je aj táto napr....
popočúvaj si trocha, život na našej planéte sa čoskoro zmeni, je to fakt len otázka času..
od 33:00
Každé z nich bude mať vysuvny sťažeň s veternou turbinou ktora bude vyrábať elektrickú energiu na pohon auta. Bude to ekologické a postaví sa len výrobná hala
(Potľapkajte ma po pleci za moj nápad)
Netreba nič, len postaviť nové cesty, aby na nich nikdy veterné auto nemuselo ísť do tunelu alebo do podjazdu popod most.
Ale na výstavne nových ciest Slovensko brutálne zarobí, lebo bude používať ina slovenský cement
Ano
@Mefistofel
"takze mozno spolu 55€ za meter (keď beriem do úvahy len podzemné vedenia). Plus robota. Nová stanica, trafo, tu počítaj viac ako len milióny na celé slovensko."
To nie je až tak veľa. Kebyže dajme tomu idú tie káble z Bratislavy do Košíc, čo je okolo 412 km, a teda 412000 metrov a teda 412 tisíc x 55 = 22,6 miliona eur
A okrem toho, je tu zapadoslovenská, stredo slovenská a východoslovenská... takže veľmi sa takto nemiešajú
A zase nemože sa takto ťahať niekoľko km káblov len tak. Preto sú 110kV vedenia ktoré idu do rozvodne a z tade idú VN (22kV) vedenia. A aj to musia byť len na určitú vzdialenosť... niekoľko km sa dá, ale stovky km nie je šanca.
Tá elektrina nie je taká jednoduchá ako si myslíš.
Normálne vedenie nízkeho napatia do do 1kV tj normalne čo máš v zásuvke, tam sa stavajú siete do 500-800metrov max vačšinou, lebo proste je tam viac faktorov.
Jeden faktor je ten, že každý vodič má určitý odpor, hrúbku...., takže sa znižuje napatie a čim vačši odber je vo vedení, tak tým je na konci nižšie napätie. A zrazu z 242V čo máš od trafa, tak máš na konci vedenia 200V čo už je nevyhovujúce, lebo niektoré spotrebiče nepôjdu a v podstate je to nepoužiteľné.
Je to veľmi zložité len takto to vysvetliť, keď tomu asi veľmi nerozumieš. Mimochodom, tu na týchto zariadeniach treba robiť rôzne "skúšky, merania" nebudem konkretizovať, to tiež niečo stojí musia to robiť ludia aj z distibúcie ale externý ludia, takže dalšie náklady na údržbu a keď náhodou niekde strelí kábel, tak potom treba premerať, kde vznikla porucha, odkopať, naspojkovať aťd.... to sa deje celkom často, viac ako si myslíš.
A ak sú to nadzemné vedenia, tak tam je tiež veľa vplyvov. Veľa faktorov ktoré nepočitaš.
A hlavne podzemné či nadzemné vedenia nemôzu ísť priamo len tak ako si zmyslíš. Sú rozne oblasti kde nemože ísť žiadna stavba ani takéto podzemné káble, potom jazerá, lesy, chránené krajinné oblasti, mestá atď. Každé VN VVN má svoje ochranné pásmo ktoré treba dodržiavať a úprimne, nechcel by si mať asi ani ty na pozemku takúto ťarchu, to nechce veľa ľudí.
No však preto som ťa vyzval, aby si tak v hrubom odhade povedal cenu, kolko by to asi tak stálo. Pretože pokial nevieš odhadnúť cenu, tak nie si o nič mudrejší, a tiež nemáš zatiaľ žiaden dovod, ten nápad nejak hádzať zo stolu.
nehovorím že by bolo zlé, aby tu boli elektrické autá, tie sa mi aj viac páčia v podstate, ale proste je to nereálne na Slovensku aspoň 10rokov.
na cenu má strašne veľa faktorov pri tomto, takže keď ti poviem, že možno len západné Slovensko by stálo aj 500miliónov tak nemusí byť ďaleko od pravdy + tým pádom by sa aj zvýšila cena elektriny plus služby a ešte aj okrem toho by bolo potrebné získať tú elektrinu, takže buď postaviť ďalšiu elektráreň niekde, alebo dovážať také veľké množstvo a aj to je blbosť. Takže dajme tomu, keby sa postavia tie veterné elektrárne, alebo iné, to máš hneď niekoľko miliónov + k tomu všetko. Važne počitať sa mi to nechce, už dosť veľa času zabíjam tým keď ti odpíšem a nie to ešte to všetko počítať
Napríklad výkop je tiež pekne drahý plus k tomu treba pripočítať pretlak pod cestou v niektorých oblastiach, čo je ešte drahšie ako výkop.
Je to nereálne a keď beriem všetko do úvahy a ako funguje na Slovensku byrokracia tak len samotne povolenia na výstavbu budú trvať 5 rokov. Stavanie ešte pomalšie, takže reálne cca 20rokov. Takže reálne by som to videl tak na 20rokov.
Ale v podstate 20rokov to nie je až tak veľa na celé Slovensko.
keď si zoberieš výstavba jadrovej elektrárni, to sú miliardy a miliardy na výstavbu. Nie je to také lahké a také lacné ako si myslíš, aj keby to bolo super, keby je to len také lacné ako píšeš.
No a čo je na tom že by to trvalo 10 rokov... Mochovce sa ako dlho stavali ? Tiež to boli dlhé roky.
"keď si zoberieš výstavba jadrovej elektrárni, to sú miliardy a miliardy na výstavbu"
O akej elektrární to hovoris ? Ja som žiadnu stavbu jadrovej elektrárni nespomínal. Hovoril som o veterných turbínach.
500 miliónov za západné Slovensko naozaj nie je veľa, kedze ide o jednorazový poplatok a výnosy z toho by boli v radách miliárd ročne.