BTW.... naftu veľmi odsudzujem a nemám ju rád v autách, podľa mňa patrí do traktorov a do ťažkkých strojov, poprírpade do ťahačov, ale to je asi tým že sa v danej problematika až moc vyznám
@laurikaaa pod rukou mi prešlo zhruba 300+ áut takže asi tak, teraz neviem či sa náhodou nevyznáš ty ale kludne si dám s tebou o to pokec mám čas... stačí jeden logický argument a stiahnem sa do ulity !!!
@livre zober si že 2-litrové turbobenzíny 4-valce dávajú 202kw a 350Nm kruťák a 3-litrové turbodiesle 6-valce dávajú 180kw a nech nežerem 400Nm kruťák .....už len to je prvý argument že v autách je vznetový motor úplný nonsens ...ako áno má to význam pri ťahaní karavanov alebo na pracovné vozidlá kde je náklad kde je treba krúťak ale inak je to zbytočné a zbytočne to ľudia kupujú, viem že ked si chce niekto kúpiť dajme tomu mergla alebo bávo ale ked už také auto kupujem prečo si nepriplatiť za benzín ? ved mám väčší výkon diametrálne väčší a lepšiu agilitu na ceste ktorú pri diesli nikdy nedosiahnem
Tak ak by som robil kratšie vzdialenosti, čo momentálne ako jednotlivec aj robím, tak skôr by som preferoval benzín ...ale tak ktovie ako čas pokročí, či zostanem sám nakoniec a jak to bude s rodinou, či bude či nie ...ale do roboty, teda kratšie vzdialenosti budem robiť tak či tak, okrem tých výletov čo si možno zájdem aj sám, ak si vstúpim do svedomia a začnem byť viac socializovaný
za mňa benzín, mám to radšej som na to viac zvyknutý. Lebo aj väčšinou jazdím po meste, krátke vzdialenosti.
Aj keď nafta je tiež super, ale za mňa radšej benzín.
elektrina je skoro najlepšia, ale momentálne to nemá veľmi využitie ani batérie zatiaľ nie sú dostatočne dobré, je to drahé a nie sú siete na nabíjanie. Jedine teda nabíjanie cez noc vačšinou a aj to len v Rodinnom dome a to je na 8-16hodín, to nie každému vyhovuje.
Ale ak vynájdu lepšie batérie a o takých 10rokov sa postavia el.siete na toto, tak potom sa viac oplatí elekto.
A čo ti mám vysvetliť? Každý idiot pozná základné pros and cons dieslových a benzínových motorov. Nechápem čo sa tváriš, ako keby si tu riešil jadrovú fyziku. Taktiež som zahlasoval, že moje preferované palivo je benzín. To že kiddovia ako ty majú problém s dieslom alebo elektrikou ešte neznamená, že to do áut nepatrí. Ak ti niečo vadí, nekupuj si to. Ak sa chceš zaujímať o autá a motory, pozeraj sa na ne z pohľadu výrobcu a kupujúceho, nie z pohľadu upičovaného dedinského garážového nechanika, čo akurát skončil strednú školu a zamestnal sa v prvom servise.
Z hľadiska dynamiky jazdy mám rád benzínové motory, ale v súčasnosti je potrebné hľadieť aj na ekonomický aspekt, ktorý v tomto jednoznačne vyhráva (aj keď sú diesle často viac kazové a následné opravy nákladnejšie - to je už ale taký risk 50/50. )
Inak sa akurát chystám meniť auto a práve prechádzam z benzínu na naftu. (Priznávam, bude mi trochu smutno za honďáckou 1.8 :/. )
...a ešte k tzv. "Eco" riešeniam v podobe hybridov, či elektro motorov - veľmi tejto forme fandím, ale bohužiaľ je ekologický dopad pri výrobe a likvidácii batérií zatiaľ tak veľký, že v je konečnom dôsledku porovnateľný, ak nie aj väčší ako dopad dieslu či benzínu za celú jeho životnosť. Aspoň podľa mojich skromných poznatkov. Vyveďte ma z omylu, tí čo sa viac orientujú v problematike
Ja preferujem benzín ... plynulejsi nábeh výkonu a širšie spektrum použiteľných otáčok.
Ale nafta je na bežne používanie (hlavne na dlhšie trasy) v pohode celkom nechapem tie kecy že patrí do traktora
So mojim súčasným povozom by som kvôli spoľahlivosti preferoval atmosférický štvorliter, ale mám len 2,5 naftu. Iné motory tam v podstate ani neprichádzajú do úvahy, lebo sú slabé. K môjmu štýlu jazdy viac pasuje nafta, ale nie som nijako vyhranený. Konkrétne tieto dva motory majú takmer identický točivý moment, nafta je o tretinu slabšia v kw. Rozdiel v spotrebe je v desiatkach litrov.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
23 komentov
No to teda sa nevyznáš
Aj keď nafta je tiež super, ale za mňa radšej benzín.
elektrina je skoro najlepšia, ale momentálne to nemá veľmi využitie ani batérie zatiaľ nie sú dostatočne dobré, je to drahé a nie sú siete na nabíjanie. Jedine teda nabíjanie cez noc vačšinou a aj to len v Rodinnom dome a to je na 8-16hodín, to nie každému vyhovuje.
Ale ak vynájdu lepšie batérie a o takých 10rokov sa postavia el.siete na toto, tak potom sa viac oplatí elekto.
Inak sa akurát chystám meniť auto a práve prechádzam z benzínu na naftu. (Priznávam, bude mi trochu smutno za honďáckou 1.8 :/. )
...a ešte k tzv. "Eco" riešeniam v podobe hybridov, či elektro motorov - veľmi tejto forme fandím, ale bohužiaľ je ekologický dopad pri výrobe a likvidácii batérií zatiaľ tak veľký, že v je konečnom dôsledku porovnateľný, ak nie aj väčší ako dopad dieslu či benzínu za celú jeho životnosť. Aspoň podľa mojich skromných poznatkov. Vyveďte ma z omylu, tí čo sa viac orientujú v problematike
Ale nafta je na bežne používanie (hlavne na dlhšie trasy) v pohode celkom nechapem tie kecy že patrí do traktora