Ja by som bol za to,že ak niekto za volantom nafúka tak doživotne zadržať vodičák.Čo sa týka neprimeranej rychlosti na tú doplácajú väčšinou mladí neskúsení vodiči a s nimi kopec nevinných.Ale frajerina je frajerina.
@blacktears tu nejde o to ze si das pivo a sadnes do auta... Problem je v tom ze aj ked nepijes alkohol ale nejaky dzus a pod. tak aj z toho nadychas... Malo ale ked trafis na blbca tak nevysvetlis...
2 promile mal v krvi... tomu by som uz vodicak nedal nikdy a do chladku aspon na 3 roky... ak by tam niekto stal tak ho zabije kedze branka odletela o 3 metre dalej!
@Reddwarf55555 no ale z toho dzusu nadychas urcite menej ako z piva...a urcite promile sa da vzdy uhadat, lebo aj ten pristroj ma daku odchylku (rovnako ako tachometer)
Pravda ale vieš ide o to ako zmeníš ľudské myslenie keď je niekto opitý tak asi ťa ťažko ta bude počúvať. Ja napríklad keď viem že idem aj na bycikly tak nevypijem ani kvapku a keď už mam vypité ,tak do auta bi si ma nedostal.
@blacktears nadychas malo lenze ak natrafis na blbeho policajta tak bude zdrziavat... Potom neviem preco si zastancom nulovej tolerancie Podla mna by sa urcita, mala, hladina alkoholu mohla tolerovat... Je lepsie ohanat sa nejakym zakonom ako tym ze "pil som dzus"
@Reddwarf55555 zastancom nulovej tolerancie som preto, lebo podla mna by sa nemalo pit ani to pivo pred jazdou, o tom, ze sa da nadychat z dzusu som pocul teraz prvykrat
Podľa mňa je za tým viacero príčin, ale hlavnou z je NEZODPOVEDNOSŤ, preceňovanie vlastných schopností, takisto ako už bolo spomenuté- alkohol, telefonovanie počas jazdy, príp. fajčenie (to všetko odpútava pozornosť vodiča), no a v neposlednom rade táto úžasná uponáhľaná doba.
Každý vodič by si podľa mňa mal vryť do hlavy:
"Radšej budem o šiestej doma, ako o pol šiestej v márnici!" a opakovať pred každým nasadnutím do auta!
Ja sama som vodička, nemôžem povedať že už skúsená po tých 2 rokoch, ale keď vidím niektorých potenciálnych darcov orgánov za volantom, mám chuť ryhať...
Už sa mi stalo, že jeden šialenec si to namieril rovno mne do protismeru, snažil sa obehnúť autobus a k tomu ďalšie 2 autá naraz. Kde sú tie psychotesty?? Kde je to predvídanie a racionálne zhodnotenie situácie?
Mimochodom... Nechcem niektorým z vás odporovať, ale tá 50-ka v meste je opodstatnená.
Príklad: Malé dieťa zrazu vybehne na cestu. Vodič musí v stotine sekundy zareagovať, ale ani včasná reakcia nezaručí to, že sa auto hneď zastaví, (existuje tzv. brzdná dráha) a takisto autá za týmto autom nezastavia hneď (môže sa stať, že narazia zozadu práve na to auto, ktoré náhle ubrzdí) , vzniká reťazová reakcia. Následky takejto situácie by mohli byť stále horšie pri vyššej rýchlosti.
Je mi ľúto, že mnoho vodičov tú 50-ku skutočne nedodržiava a spoliehajú sa, že do 60 sa im to ešte nejak prepečie. Kým bola v meste 60-ka, spoliehali sa, že sa im prepečie do 70, ak ich náhodou zastaví hliadka. Musíte uznať, že už medzi 50 a 70 je dosť veľký rozdiel.
@Ivanka89 : Oháňať sa brzdnou dráhou preto aby mohli páni policajti vyberať pokuty za rýchlosť je hovadina. Iba príklad: BMW s brzdami, ktoré sú tak veľké, že menšie kolesá ako 17-mnásť palcové sa na to auto ani nedajú dať, a 235-ťkami pneumatikami, majú rovnakú brzdnú dráhu v 60, 70 možno aj 80 km/h rýchlosti ako štandartné autá, prípadne pekáče ako škodovky, avie, a podobné šialenosti... Brzdná dráha je pre každé auto iná, preto je to hlúpy argument. Ak človek nemá čas brzdiť a vráža do prekážky bez brzdenia, to je iná vec. Na námestí pred tescom tú 50-siatku pochopím, ale prečo v meste na veľkých dvojprúdových cestách, kde je chodík x metrov od cesty, prípadne je úplne mimo, musíme chodiť rovnako pomaly??
Ďalšia vec, prečo sa stále musíme po dialnici šuchtať 130? Polovica dnešných áut ide takou rýchlosťou na druhý prevodový stupeň...
@Weeman , Už len podľa tvojho veku usudzujem, že nemáš toľko skúseností za volantom, aby si mohol zhodnotiť, čo je v tomto prípade správne a čo nie. To, že je pre každé auto brdzná dráha iná je pravda, ale to nevylučuje, že pri nižšej rýchlosti je rovnaká. Kolesá s tým nemajú takmer nič spoločné. Vieš ako sa brzdná dráha ráta?? Podľa mňa nie, lebo inak by si toto nenapísal. Vo výpočte brzdnej dráhy je zahrnutá okrem iného aj rýchlosť, ako hlavná premenná, od ktorej závisí priamo úmerne dĺžka tejto dráhy. Neviem, kde si sa stretol s tým, že na takej dvojprúdovke ako si opísal je stanovená rovnaká rýchlosť ako inde v meste. Skôr by som to argumentovala zlým označením, ktorých je na Slovensku neúrekom. U nás v KE sa dá jazdiť po meste aj 80 na vybraných úsekoch. Že súchať sa 130? A čo iné chceš prosím ťa po slovenskom asfalte? Medzi TN a BA už teraz praská tá novučičká diaľnica .
Slovenské diaľnice nemajú na to, aby sa po nich jazdilo nad 130 a už aj preto, že veľmi veľa vodičov jednoducho nerozmýšľa a sú nezodpovední! Nie sú schopní na to, aby mohli jazdiť väčšou rýchlosťou.
@Ivanka89 : Iste, nemám skúsenosti, rovnako ako Ty. Ako sa brzdná dráha ráta naozaj neviem, niesom poctivý študentík, ale jazdil som ako v slabšom aute, s užšími pneumatikami, a tiež v silnejšom so širším, takže rozdiel ako sa tieto autá chovajú a hlavne ako brzdia som si vyskúšal na vlastnej koži. Tiež si myslím, že šírka pneumatík hodne zaváži, všeobecne pri priľnavosti auta k vozovke, takže aj pri brzdení. Prečo myslíš, že na autá 400 koní a vyššie sa dávajú preumatiky dva krát tak široké ako na Fabiu junior?? Aby mali lepšiu priľnavosť, a tiež aby sa využil potenciál bŕzd...
Čo sa týka tej dvojprúdovky, jazdím pravidelne po dvoch takých úsekoch, rád priložím mapu s označenou konkrétnou cestou ak je to potrebné... V BA je tiež pár úsekov, na ktorých sa dá ísť 80, sú dokopy asi 3...
Povedzme si to tak, na dialnici sa už dávno nejazdí 130, takže dať sa to dá, lenže prečo by to zvýšili, keď môžu vyberať pokuty??? Slovenský asfalt je katastrofálny, s tým absolútne súhlasím, ale osobne mi je už jedno či cez tú dieru preletím 130 alebo 160 alebo 200...
Slovenské dialnice na to potenciál majú, dá sa po nich jazdiť aj rýchlejšie. Máš pravdu, dosť vodičov nerozmýšľa, hlavne keď sa paničky na peugeote 106 kotúľajú v ľavom pruhu 120... To, že je "veľa vodičov nezodpovedných" nie je argument... Argument sú fakty. V nemecku majú doporučenú 130, a funguje to, je tam menšia nehodovosť ako u nás, sú všade o polovicu rýchlejšie, a nikto ich nebuzeruje, že prekročili rýchlosť na rovnej ceste...
@Weeman , pozri... ja tiež nie som odborník, ale veľa vecí som si zistila, keďže som sa o to zaujímala. Aj v tých auto-moto reláciach veľakrát spomínali brzdnú dráhu. Samozrejme, kvalitnejšie autá sú na tom lepšie, o tom niet pochýb, čo sa týka tej priľnavosti, BMW medzi ne určite patrí, ale nie každý má BMW! Väčšina ľudí jazdí na autách menšej až strednej triedy, pretože nemajú na drahšie, nemôžu si to dovoliť. Na druhú stranu, príklad z praxe. Pozri na Žitného... Mal výkonné a kvalitné auto. Jeho pneumatiky však to dieťa nezachránili, ale zabili . Tu sa ukázalo precenenie danej situácie vysokou rýchlosťou. Keby sa podobná situácia stala v meste, pri 50-ke k takým následkom by to viesť nemuselo.
No vieš, ono pokuty sa vyberajú aj za to, keď niekto ide príliš pomaly. Tu nejde o pokutu, ale o bezpečnosť. V Nemecku majú iné typy diaľníc. Išla som tamadiaľ, takže viem o čom píšem... Tie diaľnice majú bezpečnostné bariéry. Tam sa zver na diaľnici nevyskytuje... Tu ti prebehne srnka, ani neviš ako a preletíš cez zábrany do protismeru. Okrem toho, neviem si predstaviť vodiča začiatočníka ísť vyššou rýchlosťou po diaľnici ako 120 , veď vieš čo znamená to Z-etko nalepené vzadu... vodič-zabijak... To, že niektoré ženské jazdia v ľavom pruhu 120 bránia rýchlejšie idúcim vozidlám v jazde, veľakrát s mobilom pri uchu a cigaretkou medzi prstami je takisto pokutované.
A to, že je veľa vodičov nezodpovedných a nevie odhadnúť a predvídať situáciu je FAKT, za tým si stojím .
@Ivanka89 rýchlosť v KE? na prešovskej je 80tka tam by v pohode mohla byť aj 90tka. Ale tak fajn napríklad Smerom od KVP k Lidlu a Galérii je tam 50tka prehľadná rovná udržiavaná a osvetlená 4 prúdová cesta defakto mimo obytnej zóny. Pod mostom tam vyberajú minimálne raz za týždeň a furt sa im to oplatí. Polovica Južnej triedy je 50 polovica 70 a nikdy nevieš koľko je lebo sú blbo rozmiestnené značky(niesu za každou križovatkou) pravidelne merajú pri pápežovi. Od kruhového objazdu na moldavskej po prípojku na rýchlostný obchvat mesta(okolo cassovie ) je tiež 50 a zase 4 prúdova cesta na okraji mesta. Alebo Sídlisko ťahanovce Americká trieda 4 prúdová cesta na okraji sídliska furt tam merajú 50tku. a mohol by som ti minimálne ďalších 10 takých miest vymenovať. Píšeš že sa jazdí 60 ale skúsila si ísť niekedy 50? jak je to pomaly?
A nakoniec keď ti dieťa skočí pred auto tak je úplne jedno či ideš 20 alebo 50 lebo vždy to závisí od prehľadnosti konkretného miesta nie od rýchlosti akou šofér ide. Môžeš ísť aj 15 po parkovisku ale keď sa ti skočí pod kolesa aj tak ho zrazíš. Poznám kopu miest kde platí 50tka a reálne bezpečná rýchlosť je niekde okolo 20.
@Ivanka89 : Ja tiež niesom odborník, ale tiež som si ohľadne toho zisťoval, tým, že jazdím, jazdím pre radosť a skúšam ako sa autá chovajú. Rôzne autá.
Iste to máš pravdu, ľudia si radšej kúpia novú fábiu ako 4 ročné BMW... čo už. Iba som tým chcel poukázať na to, že jednoducho brzdná dráha nieje argument, pretože každé auto ju má inú.
Žitný je nedoriešený prípad. Toto bolo úplne niečo iné. Aby človek vyletel v zákrute do protismeru, musí ísť fakt rýchlo ako idiot, je jedno aká predpísaná rýchlosť by tam bola. Ale ako vravím, o tom prípade neviem nič ani ja, ani Ty, takže sa na to nemôže obracať, ani to posudzovať. Ak by bola v meste 50-siatka, mohol by ju ignorovať rovnako ako mimo mesta ignoroval 90-desiatku...
Zvodidlá na slovenských diaľniciach sú dosť pevné na to, aby auto zviedli do svojho pruhu ak dostane šmyk, to už bolo preukázané x krát pri rôznych nehodách, práve preto tam tie zvodidlá sú, a to dokonca z každej strany, takže toto mi nepríde ako relevantný argument.
Začiatočníci si môžu ísť ako chcú, na diaľnici je minimálna 90 pokiaľ sa nemýlim, a majú pravý pruh, nech sa páči, nikto ich nenúti ísť viac.
Isteže veľa vodičov je nezodpovedných, ale prečo by mali trpieť nízke rýchlosti tí zodpovední, keď nezodpovední ich aj tak ignorujú???
@James144 , ano... 50 jazdim, ja rychlost nikdy neprekracujem Ked uz pises o thc, sama som z thc... Ty absolutne nepoznas situaciu na Americkej triede. Ved je to sucast sidliska, kde prebehuju deti hore-dole, cingacata jedna radost... A nejde len o tie cingacata, co ti psickari?? Chodia vencit psov ku ceste a nikdy nevies kedy ti vbehne pod kolesa. Pisala som, ze uznavam... Su useky, ktore by nemali byt oznacene tak ako su, takze to mi vysvetlovat nemusis.
Nie je jedno akou rychlostou ides, ak ti dieta skoci pod auto!!! To odkial si preboha nabral?? Ano, mozno ho zrazim, lenze skus sa pozriet na nasledok. Ked ides 15, nie si slepy a zabrzdis. Nic sa nestane. Ked ides 50, je sanca ze to dieta aspon prezije, pokial vcas zareagujes. Ked ides 70-80 , to dieta neprezije... vo vacsine pripadov. Pokial sa este tebe nieco nestane pri tak prudkom zabrzdeni.
Neviem preco, ale mam pocit, ze nerozoznavas pojmy ako pricina-dosledok.
@Weeman , Brzdná dráha je veľmi jasný argument. Pracovníci z odboru dopravnej psychológie a vyšetrovatelia dopravných nehôd by ti o tom vedeli rozprávať. Škoda reči.
Ja osobne by som si 4-ročné BMW nekúpila, nemám istotu v akom stave je ojazdené auto. Na druhú stranu, nekúpila by som si ani Fabiu, ale radšej chvíľu počkám a našetrím na niečo lepšie.
Neviem o akej bezpečnosti píšeš, čo sa týka tých zvodidiel, ale práve nedávno spomínali, že tá zver si pobehuje hore-dole... Pokiaľ by to bolo ako v Nemecku (tak, ako si písal) , nemám s tým problém, nech sa jazdí aj 160, ale bezpečnosť musí byť zachovaná.
Pozri, každý má na to svoj názor. Neberiem ti, že máš záľubu v rýchlych autách a od toho sa možno odvíjaš, no ja som za to, že netreba si pliesť pozemné komunikácie s pretekárskou autodráhou .
@Ivanka89 ide o to že na ceste kde máš rozhľad 1500m dokážeš včas zastaviť aj keby si šla 80km/h. Na thc som býval skoro 19 rokov a nikdy by ma nenapadlo ísť venčiť psa k ceste . Nehovoriac o tom že pes ma byť podľa zákona na vodítku(aj keď úprimne to málokto vždy dodržuje).
Situácie kde vidíš že sa tam pohybujú deti je celkom dobre čitateľná a ja vždy spomalím bez ohľadu na povolenú rýchlosť ale hovoril som o neprehľadných situáciach kde napríklad ideš popri odparkovaných autách a spoza neho vyskočí dieťa na cestu. Tam sa rýchlejšie ani nedá ísť ale aj tak nedokážeš zastaviť a ak si myslíš že hej tak si naivná. A keď si myslíš aké riziko je na tej americkej triede tak to v takých uličkách by mal človek zastať a auto odtlačiť.
Prepáč @James144 , ale nedá mi ešte čo si písal o tom úseku od kruhového na Moldavskej ku Cassovii... Ja som tam chodila do školy, tá 40-ka tam nie je zo srandy. Chodia tam do školy starší študenti aj malé deti. Nie je tam žiaden semafor, takže keď vystúpia z busu, alebo z električky, prebehujú cez cestu jedna radosť. Preto je to tak, ako je.
Ja súhlasím, že isté úseky by bolo vhodné upraviť, ale to objektívne posudzujú jedine tí, ktorí sa v tom skutočne vyznajú a vedia to zhodnotiť. Mnoho úsekov je jeden veľký chaos, ale to by mali riešiť kompetentní. My to nevyriešime :/ .
@James144 , lenže ty môžeš mať rozhľad aj 2000 m, ale keď sa stae niečo nečakané, ten rozhľad ti je na nič :/ . Mňa by tiež nenapadlo venčiť psa pri ceste, ale žiaľ... robia to , a tým psom nedávajú ani náhubky, ani vodítka a nikto sa o to nestará, čo je dosť smutné. Mojej kamoške taký pes skočil práve na Americkej pod kolesá, našťastie sa jej pustila len krv z nosa, ale pri väčšej rýchlosti by si to mohla odniesť aj krčná chrbtica, čo už taká sranda nie je.
Inak nepísala som nič o tom, že by sa malo, alebo dalo chodiť rýchlejšie v takej situácii ako si spomínal. Ja som narážala napr. na úseky v meste, kde tá 50 je opodstatnená. Je mi ľúto, že si ma nepochopil.
Isteže, ale ako sme sa už zhodli, každé auto a aj každý vodič ma iný reakčný čas, preto to zjednocovať je hlúposť. Ak by sme sa riadili podľa takejto logiky rovnako je bezpečnejšia 40dsiatka, takže o rok budeme toľko po meste jazdiť? A na ďalší rok 30? Rýchlejšie jazdí kamarátka mojej babky na kolečkovom kresle.
Iste, presne toto si pomyslí 95% ľudí. Nikoho ale nenapadne, že to staré BMW vydrží bez poruchy dva krát tak dlhý čas ako nejaká nová hovadina za pár šupov. A to už nehovorím o x ďalších veciach. To znamená, že ludia na to majú! Len to nechcú! A potom sa len sťažujú a ukazujú na hajzlov na "drahých" autách
Zver si pobehovať môže, preto je to MAXIMÁLNA povolená rýchlosť, ak tých 160 ísť nechceš, pretože sa bojíš, že ti tam niečo vbehne, nech sa páči choď pomalšie, ale ten, komu to nevadí, by mal tú možnosť dostať bez toho aby mu nasolili 500 pokutu...
Rovnako si myslím, že komunikácie niesú pretekárska dráha, to mi vkladáš do úst. Samozrejme, že každý má na to iný názor, preto tu diskutujeme, aby sme sa pobavili a aby sa každý niečo naučil.
takto...alkohol zavolantom.......NIKDY..NIKDY...este raz NIKDY...neznasam alkohol za volantom a predsa som uz raz za volant ozraty sadol...nemal som sice moc vipite ale doteraz na seba p*cujem...sice sa nic nestalo, fizli ma nechytili ale mohlo sa stat...neni to sranda a je to vazne.....no a rychlost porusujem stale hlavne tam kde cestu poznam....je to na tom ako si skuseny, ako si veris ale hlavne si davaj pozor na to kde si to mozes dovolit...a ci je to koli tomu aby si vyskusal auto, koli tomu ze ti hra hudba ktora ta k tomu vyburcuje alebo sa ponahlas....ked ti vzadu kamarati hovoria chod rychlo tak uplne jeb na nich alebo ich vyhod z auta oni za teba pokutu platit nebudu ked ta chytia... tot vše
mali by vešať takych co opiti nekoho zrazia a este ich viac trapi to ze pojdu do basy a ine sebectvo ako to ako sa trapi rodina toho co ho zmrzacil svojou lahostajnostou.. ( takym by mali v base davat spanielske vtaciky..
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
40 komentov
Ale podľa mňa ti to ešte veľmi nejde
rychla jazda: suhlasim so sucasnou vyhlaskou
a som zastancom nulovej toleranicie alkoholu v krvi
2 promile mal v krvi... tomu by som uz vodicak nedal nikdy a do chladku aspon na 3 roky... ak by tam niekto stal tak ho zabije kedze branka odletela o 3 metre dalej!
Zákony ľudí nemenia.
Každý vodič by si podľa mňa mal vryť do hlavy:
"Radšej budem o šiestej doma, ako o pol šiestej v márnici!" a opakovať pred každým nasadnutím do auta!
Ja sama som vodička, nemôžem povedať že už skúsená po tých 2 rokoch, ale keď vidím niektorých potenciálnych darcov orgánov za volantom, mám chuť ryhať...
Už sa mi stalo, že jeden šialenec si to namieril rovno mne do protismeru, snažil sa obehnúť autobus a k tomu ďalšie 2 autá naraz. Kde sú tie psychotesty?? Kde je to predvídanie a racionálne zhodnotenie situácie?
Príklad: Malé dieťa zrazu vybehne na cestu. Vodič musí v stotine sekundy zareagovať, ale ani včasná reakcia nezaručí to, že sa auto hneď zastaví, (existuje tzv. brzdná dráha) a takisto autá za týmto autom nezastavia hneď (môže sa stať, že narazia zozadu práve na to auto, ktoré náhle ubrzdí) , vzniká reťazová reakcia. Následky takejto situácie by mohli byť stále horšie pri vyššej rýchlosti.
Je mi ľúto, že mnoho vodičov tú 50-ku skutočne nedodržiava a spoliehajú sa, že do 60 sa im to ešte nejak prepečie. Kým bola v meste 60-ka, spoliehali sa, že sa im prepečie do 70, ak ich náhodou zastaví hliadka. Musíte uznať, že už medzi 50 a 70 je dosť veľký rozdiel.
Ďalšia vec, prečo sa stále musíme po dialnici šuchtať 130? Polovica dnešných áut ide takou rýchlosťou na druhý prevodový stupeň...
Čo sa týka tej dvojprúdovky, jazdím pravidelne po dvoch takých úsekoch, rád priložím mapu s označenou konkrétnou cestou ak je to potrebné... V BA je tiež pár úsekov, na ktorých sa dá ísť 80, sú dokopy asi 3...
Povedzme si to tak, na dialnici sa už dávno nejazdí 130, takže dať sa to dá, lenže prečo by to zvýšili, keď môžu vyberať pokuty??? Slovenský asfalt je katastrofálny, s tým absolútne súhlasím, ale osobne mi je už jedno či cez tú dieru preletím 130 alebo 160 alebo 200...
Slovenské dialnice na to potenciál majú, dá sa po nich jazdiť aj rýchlejšie. Máš pravdu, dosť vodičov nerozmýšľa, hlavne keď sa paničky na peugeote 106 kotúľajú v ľavom pruhu 120... To, že je "veľa vodičov nezodpovedných" nie je argument... Argument sú fakty. V nemecku majú doporučenú 130, a funguje to, je tam menšia nehodovosť ako u nás, sú všade o polovicu rýchlejšie, a nikto ich nebuzeruje, že prekročili rýchlosť na rovnej ceste...
No vieš, ono pokuty sa vyberajú aj za to, keď niekto ide príliš pomaly. Tu nejde o pokutu, ale o bezpečnosť. V Nemecku majú iné typy diaľníc. Išla som tamadiaľ, takže viem o čom píšem... Tie diaľnice majú bezpečnostné bariéry. Tam sa zver na diaľnici nevyskytuje... Tu ti prebehne srnka, ani neviš ako a preletíš cez zábrany do protismeru. Okrem toho, neviem si predstaviť vodiča začiatočníka ísť vyššou rýchlosťou po diaľnici ako 120 , veď vieš čo znamená to Z-etko nalepené vzadu... vodič-zabijak... To, že niektoré ženské jazdia v ľavom pruhu 120 bránia rýchlejšie idúcim vozidlám v jazde, veľakrát s mobilom pri uchu a cigaretkou medzi prstami je takisto pokutované.
A to, že je veľa vodičov nezodpovedných a nevie odhadnúť a predvídať situáciu je FAKT, za tým si stojím .
A nakoniec keď ti dieťa skočí pred auto tak je úplne jedno či ideš 20 alebo 50 lebo vždy to závisí od prehľadnosti konkretného miesta nie od rýchlosti akou šofér ide. Môžeš ísť aj 15 po parkovisku ale keď sa ti skočí pod kolesa aj tak ho zrazíš. Poznám kopu miest kde platí 50tka a reálne bezpečná rýchlosť je niekde okolo 20.
Iste to máš pravdu, ľudia si radšej kúpia novú fábiu ako 4 ročné BMW... čo už. Iba som tým chcel poukázať na to, že jednoducho brzdná dráha nieje argument, pretože každé auto ju má inú.
Žitný je nedoriešený prípad. Toto bolo úplne niečo iné. Aby človek vyletel v zákrute do protismeru, musí ísť fakt rýchlo ako idiot, je jedno aká predpísaná rýchlosť by tam bola. Ale ako vravím, o tom prípade neviem nič ani ja, ani Ty, takže sa na to nemôže obracať, ani to posudzovať. Ak by bola v meste 50-siatka, mohol by ju ignorovať rovnako ako mimo mesta ignoroval 90-desiatku...
Zvodidlá na slovenských diaľniciach sú dosť pevné na to, aby auto zviedli do svojho pruhu ak dostane šmyk, to už bolo preukázané x krát pri rôznych nehodách, práve preto tam tie zvodidlá sú, a to dokonca z každej strany, takže toto mi nepríde ako relevantný argument.
Začiatočníci si môžu ísť ako chcú, na diaľnici je minimálna 90 pokiaľ sa nemýlim, a majú pravý pruh, nech sa páči, nikto ich nenúti ísť viac.
Isteže veľa vodičov je nezodpovedných, ale prečo by mali trpieť nízke rýchlosti tí zodpovední, keď nezodpovední ich aj tak ignorujú???
Nie je jedno akou rychlostou ides, ak ti dieta skoci pod auto!!! To odkial si preboha nabral?? Ano, mozno ho zrazim, lenze skus sa pozriet na nasledok. Ked ides 15, nie si slepy a zabrzdis. Nic sa nestane. Ked ides 50, je sanca ze to dieta aspon prezije, pokial vcas zareagujes. Ked ides 70-80 , to dieta neprezije... vo vacsine pripadov. Pokial sa este tebe nieco nestane pri tak prudkom zabrzdeni.
Neviem preco, ale mam pocit, ze nerozoznavas pojmy ako pricina-dosledok.
Ja osobne by som si 4-ročné BMW nekúpila, nemám istotu v akom stave je ojazdené auto. Na druhú stranu, nekúpila by som si ani Fabiu, ale radšej chvíľu počkám a našetrím na niečo lepšie.
Neviem o akej bezpečnosti píšeš, čo sa týka tých zvodidiel, ale práve nedávno spomínali, že tá zver si pobehuje hore-dole... Pokiaľ by to bolo ako v Nemecku (tak, ako si písal) , nemám s tým problém, nech sa jazdí aj 160, ale bezpečnosť musí byť zachovaná.
Pozri, každý má na to svoj názor. Neberiem ti, že máš záľubu v rýchlych autách a od toho sa možno odvíjaš, no ja som za to, že netreba si pliesť pozemné komunikácie s pretekárskou autodráhou .
To je všetko z mojej strany... dobrú
Situácie kde vidíš že sa tam pohybujú deti je celkom dobre čitateľná a ja vždy spomalím bez ohľadu na povolenú rýchlosť ale hovoril som o neprehľadných situáciach kde napríklad ideš popri odparkovaných autách a spoza neho vyskočí dieťa na cestu. Tam sa rýchlejšie ani nedá ísť ale aj tak nedokážeš zastaviť a ak si myslíš že hej tak si naivná. A keď si myslíš aké riziko je na tej americkej triede tak to v takých uličkách by mal človek zastať a auto odtlačiť.
Ja súhlasím, že isté úseky by bolo vhodné upraviť, ale to objektívne posudzujú jedine tí, ktorí sa v tom skutočne vyznajú a vedia to zhodnotiť. Mnoho úsekov je jeden veľký chaos, ale to by mali riešiť kompetentní. My to nevyriešime :/ .
Inak nepísala som nič o tom, že by sa malo, alebo dalo chodiť rýchlejšie v takej situácii ako si spomínal. Ja som narážala napr. na úseky v meste, kde tá 50 je opodstatnená. Je mi ľúto, že si ma nepochopil.
Iste, presne toto si pomyslí 95% ľudí. Nikoho ale nenapadne, že to staré BMW vydrží bez poruchy dva krát tak dlhý čas ako nejaká nová hovadina za pár šupov. A to už nehovorím o x ďalších veciach. To znamená, že ludia na to majú! Len to nechcú! A potom sa len sťažujú a ukazujú na hajzlov na "drahých" autách
Zver si pobehovať môže, preto je to MAXIMÁLNA povolená rýchlosť, ak tých 160 ísť nechceš, pretože sa bojíš, že ti tam niečo vbehne, nech sa páči choď pomalšie, ale ten, komu to nevadí, by mal tú možnosť dostať bez toho aby mu nasolili 500 pokutu...
Rovnako si myslím, že komunikácie niesú pretekárska dráha, to mi vkladáš do úst. Samozrejme, že každý má na to iný názor, preto tu diskutujeme, aby sme sa pobavili a aby sa každý niečo naučil.