Mam kamarata, ktory bol taky normalny v matematike. Isiel studovat do Ameriky a tam maju tri vybery urovne matematiky, on si veril a chcel ist hned to tej najvyssej, ale riaditelka sa nanho tak pozrela,ze to isto nie, ze to studuju len ti ktori v skole nieco znamenaju su povazovani za geniov, zapisani v historii skoly. Tak ho len len s velkou nevolou dala do tej strednej urovne. Za tyzden sa tam nanho pozerali ako na genia, tak ho preradili do tej najvyssej uz po 7mich dnoch. Tam prave preberali rovnicu s doma neznamymi. Takze si viete predstavit aky sok tam sposobil, kedze toto ucivo je u nas zaklad a nie nejaka vyssia matematika
hej dobre matematika na americkych strednych skolach to je kapitola sama o sebe ...ale ,,okrem pár vynikajúcich univerzít" ??? myslim, ze tak ako sa my smejeme z ich strednych skol, by sa oni mohli smiat z nasich ,,univerzit"
akože keď pozerám televíziu a vidím č ja viem napríklad nedávno v seríály heroes, mali vypočítať rovnicu (no nie rovnicu ale niečo také) a prosto to bolo akože hrozne ťažké, keď to "tam" nikto nevedel, a pritom to bol totálne jednoduchý príklad. Viem že to bol film ale i tak
co z toho ze nam tlacia neskutocne mnozstvo napr. z matiky do hlavy ked to nevieme v praxi vyuzit, neviem ako ciselne rady vyuzijem pri tvorbe pracovneho preocesu a pod.. Oni sice vedia menej ale vedia to aspon podla mna vyuzit.
Btw. to s tou praxou je pravda. Hovoril,ze za cely rok sa v dejepise nenaucil ani jeden rok, ale ze si cele ucivo pamata doteraz ako nejaku nit ktora sa prepleta. Taktiez z chemie. Ze nikto po nom nechcel nazov konstanty, ale ze ju vestci vyuzivali aj ked nevedeli nazov. A ze chcemicke prvky sa ucili ked si ich spievali
druhá vec čo sa mi viac páči na ich školstve je tá že na Slovensku sa musíme memorovať čo si nejaký kokot myslí že si autor knihy myslel.. pritom mohol byť kludne dofetovaný a ani nevedel čo písal
v USA máš naípsať čo si ty myslíš že tým asi autor chcel povedať a atd