zdravím.
tak mi napadlo (jednak mi to hlavou prebiehalo veľakrát, navyše, je to výročie založenia ČSR-hej, včera a zajtra) plus, robím taký menší projekt/prieskum, tak by ma zaujímalo ako vnímate češtinu vy? aký je váš postoj k nej (pozit./negat./neutr.)?
používam bežne veľa českých slov, vnímam ju ako cudzí jazyk nám blízky, mám k nej pozitívny postoj, v česku mám rodinu, takže často rozprávam česky a čítam knižky aj pozerám filmy s cz dabingom, čeština sa mi ako jazyk páči
1, mám neutrálny postoj, nemilujem, nehejtujem, normálne
2, rozumiem, len niektoré slová mi robia problém (napr. som minule nevedela, že "čili" nie je štipľavá paprika, ale "teda")
3, študujem v ČR, takže pomerne často
4, nevnímam
5, myslím že moc nie
mám k češtine pozitívny postoj, páči sa mi ako znie, dokonca niektoré knihy uprednostňujem v češtine, lebo v slovenčine mi to nepríde "ono", rozumiem takmer všetkému, občas sa nájde zopár slovíčok (mesiace po česky tiež neviem), ako cudzí jazyk ju moc nevnímam a nemyslím, že používam veľa bohemizmov
Osobne mi čeština pride tvrdá, ale to zasa podľa hlasu človeka.
Som taká rozchodena, že mám niektoré české slová zaužívané už aj tu doma. To isté platí aj o AJ a RJ.
Keď sa s tak hovoriacimi ľudmi človek často stretáva, stáva sa to. No občas to je aj blbé, hlavne mýlenie ČJ a SJ , niekedy neviem či to je slovenske alebo české, hlavne keď píšem sloh na SJ
v skole mame jeden predmet v cestine (studujem na Slovensku) a niekedy je to dost tazke narychlo prekladat to, co rozpravaju a zapisovat si to.
pride mi aj trochu divne sa rozpravat tym stylom, ze ja po slovensky a Cech po cesky, vtedy mam trochu nutkanie rozpravat po cesky aj ja, ale neviem to az tak dobre.