sky europe odobrali licenciu a tim padom definitivne dolietala. ale v mediach sa objavili informacie, ze ju chcu vraj opet obnovit?. tak ma zaujima vas nazor na to, a na celu to vec okolo sky europe. poprosim slusne, dakujem.
Sorry, ekonómiu mám len po anglicky takže občas dám nejaký výraz v angličtine.
SkyEurope síce Slovákov naučilo lietať a určite sa jednalo o silný brand, musíme si však zvyknúť na to, že aj podobné spoločnosti jednoducho krachujú - o tom je kapitalizmus. Hlavný problém, ktorý malo SkyEurope je že model ich fungovania jednoducho nebol dobrý. Na to, aby ste mohli prevádzkovať low cost aerolinky, potrebujete mať dobrú economies of scale - niečo ako efektívnosť v tom slova zmysle že čím väčšia spoločnosť, tým v niektorých oblastiach klesajú náklady (napríklad ceny paliva, keď ich beriete viac). Z toho dôvodu nemôže existovať malá low cost aerolinka a ak, tak tie ceny musia byť uspôsobené jej modelu niekde na rozmedzí low cost a veľkých aeroliniek. SkyEuropa sa však rozhodlo ponúkať dumpingové ceny a zvolilo rýchlu expanziu, vďaka ktorej mohli byť ziskoví, no problém bol v tom, že nebola dostatočne veľká, nemali ani dostatok trpezlivosti pri vývoji niektorých ich báz (Krakow, Budapešť) a určite aj zle zvolená základňa (Bratislava - príliš blízko Viedne).
Práve preto SkyEurope nefungovalo a ani nebude fungovať. Nemyslím, že značka je natoľko silná, aby s ňou malo cenu ďalej narábať, no určite je to lacnejšie ako na trhu presadzovať úplne nový a neznámy brand. Dôvera zákazníkov ku SkyEurope je po bankrote však tak malá, že jej obnovenie by bolo možno drahšie ako budovanie novej značky.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
10 komentov
Sorry, ekonómiu mám len po anglicky takže občas dám nejaký výraz v angličtine.
SkyEurope síce Slovákov naučilo lietať a určite sa jednalo o silný brand, musíme si však zvyknúť na to, že aj podobné spoločnosti jednoducho krachujú - o tom je kapitalizmus. Hlavný problém, ktorý malo SkyEurope je že model ich fungovania jednoducho nebol dobrý. Na to, aby ste mohli prevádzkovať low cost aerolinky, potrebujete mať dobrú economies of scale - niečo ako efektívnosť v tom slova zmysle že čím väčšia spoločnosť, tým v niektorých oblastiach klesajú náklady (napríklad ceny paliva, keď ich beriete viac). Z toho dôvodu nemôže existovať malá low cost aerolinka a ak, tak tie ceny musia byť uspôsobené jej modelu niekde na rozmedzí low cost a veľkých aeroliniek. SkyEuropa sa však rozhodlo ponúkať dumpingové ceny a zvolilo rýchlu expanziu, vďaka ktorej mohli byť ziskoví, no problém bol v tom, že nebola dostatočne veľká, nemali ani dostatok trpezlivosti pri vývoji niektorých ich báz (Krakow, Budapešť) a určite aj zle zvolená základňa (Bratislava - príliš blízko Viedne).
Práve preto SkyEurope nefungovalo a ani nebude fungovať. Nemyslím, že značka je natoľko silná, aby s ňou malo cenu ďalej narábať, no určite je to lacnejšie ako na trhu presadzovať úplne nový a neznámy brand. Dôvera zákazníkov ku SkyEurope je po bankrote však tak malá, že jej obnovenie by bolo možno drahšie ako budovanie novej značky.