na pitie??? ani jedno. inak ako palivo je diesel cenovo výhodnejší, ale zasa auto na diesiel je ovela drahšie ako benzinak. takže záleží či budeš veľa jazdiť.
z objektívnej stránky moja odpoveď znie : obidva... ide len o to, načo a ako sa budú používať... všeobecne sa dá povedať, že kvôli drahšej údržbe sú diesle rentabilné až pri väčších nájazdoch (povedzme 15.000 km a viac)
a môj osobný názor : s dieslom je nuda... radšej oželiem nejaký ten litrík naviac a užijem si momenty, keď benzinák buráca v červenom poli
na druhej strane, nafťákom nemôžem uprieť fakt, že pre človeka, čo nevie, alebo sa len učí jazdiť sú jednoznačná voľba (rozbeh vpohode aj bez plynového pedálu, predbiehanie bez podradenia, atď.
do velkeho auta - limuziny od strednej a vyssej strednej triedy vyssie je lepsi diesel ...do sportovych aut samozrejme benzin...plus diesel so slabym motorom je nezmysel aj napriek tomu ze v dnesnej dobe ma diesel uz skoro rovnaky vykon ako benzin...ja mam BMW 5koveho radu , jazdim s nim dlhe trasy cize som si vybral diesel.ale az raz ked splatim byt a nieco nasetrim tak si kupim porsche
@weeman hlavne z vlastnej skusenosti...ja mam auto vyssej strednej triedy a napr. ak idem do alp tak sa nepotrebujem pretekat ale na dialnici nastavim tempomat na 160 a idem a 237 koni v pohode staci aj na pripadne predbiehanie.Napretekal som sa dost teraz vyuzivam auto hlavne na presun z bodu a do b a na to je diesel idealny ... ale uz snivam o nejakom benzinovom turbe
@weeman ved jasne...ja zboznujem jazdu na hrane , v minulosti som pretekal ale ked som sa skoro raz zabil tak som s tym skoncil... proste momentalne vnimam soferovanie trochu inak...radsej sa vyblaznim na motokarach alebo skocim do madarska na euroring ... minule som tam testoval audinu R8 brutalne auto
@elkiller A8 4,2 benzín 862.000 km, na vlastné oči som to videl, nie jedna babka povedala, rovnako bývalé vládne limuzíny 740iL mali bežne cez 600 tis. km, takže s takýmito výlevmi opatrne.
vodik je najdostupnejsia latka ktoru mozme brat ako palivo...toto je buducnost ... ropa sa o chvilu minie a vodik sa bude pouzivat bezne tak ako do rakiet tak aj do aut a inych prostriedkov... moj nazor
@chocolate1 Nahodou sa smejes, ale niekde minule som videla takeho tipka (..alebo zeby sa tipek pisal s tvrdym y? No to je jedno, ja to citam makko) a on hovoril, ze si auto tak trochu prerobil a ze do neho teraz moze ist benzin iba na ciastocnu spotrebu a zvysok pohana destilovanou vodou ! Neviem uz, kde to bolo, ale skus si vygooglit, ak Ta to bude podrobnejsie zaujumat, urcite to najdes . Ovsem, tusim to nie je legalne
Benzín -> menšie náklady na údržbu agregátu, jediný spotrebný materiál je tesnenie pod hlavou a sviečky. Vyššia spotreba, no keď tam hodíš LPG/CNG, máš menšie náklady než diesel.
Diesel -> žhaviace sviečky sú sakra drahé, spotreba menšia, no keď sa Ti dodrbe kľuka, tak si chlape skončil. Ďalej slovenský, resp. ruský dízel je kvalita pomenajahody, sú citlivejšie na nekvalitnú naftu, v mrazoch sa ťažšie naštartuje.
Suma sumárum. Nové auto by som kúpil dízel, teda nie jednoznačne dízel, ale keď už je dízel, je záruka, čiže najhlavnejší problém by bol krytý garanciou.
Jazdenka asi skôr benzín, najlepšie s LPG. Motor nevyžaduje také náklady na údržbu a v praxi sa nemá čo posrať (pokiaľ Ti netečie do nádrže)
dizel sa hodi do velkych aut a nakladiakov...a su iste typy dizlov ktore sa daju (jednoducha konstrukcia, stavane na vela km, maly vykon velky objem ale vseobecne taky HDi (common-rail) pri slovenskej nafte dakujem neprosim si menit vstreky kazdy rok dva
ked uz benzin, tak najlepsie asi s 2stupnovym plnenim...do 5tis baranok a nad 5tis selma a podobne
V prvom rade si treba polozit otazku, kolko sa s autom najazdi...Ak do 10 tisic km rocne tak sa viac oplati benalovy motor, pre nizsiu poriadovaciu cenu. Pri 10 tisic km rocne sa ta setrenie s dieslom dostavi neskor.
Ale ak clovek nabeha rocne viac ako 10 tisic km a nechce, alebo sa mu neoplati davat agregat na prerabku LPG CNG, tak urcite dieslovy motor. V pripade taxikarcenia sa urcite viac oplati diesel a to nejake TDi, ktore je sice hlucnejsie ale menej narocne ako Common-rail, ako pise aj @husky.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
34 komentov
@matthew332 Od coho to zavisi?
a môj osobný názor : s dieslom je nuda... radšej oželiem nejaký ten litrík naviac a užijem si momenty, keď benzinák buráca v červenom poli
na druhej strane, nafťákom nemôžem uprieť fakt, že pre človeka, čo nevie, alebo sa len učí jazdiť sú jednoznačná voľba (rozbeh vpohode aj bez plynového pedálu, predbiehanie bez podradenia, atď.
My mame v aute inak diesel.
lacnejsia kupa, kratke trate, studeny start, mesto, kurenie (v zime), lepsie startovanie, "zivsie"
- Benzin
dlhe trate, vela km, lacnejsie naklady na pohonne hmoty, lepsi tah pri plno nalozenom aute, alebo pri tahani vozika (kvoli krutiacemu momentu)
- Diesel
kvalitou sa dnes asi vyrovnaju, zalezi od toho, o kolko je ten Benzinovy motor pri kupe lacnejsi od Dieselovho, a kolko KM s nim chces spravit.
nafta patrí do tatroviek
Z hľadiska použiteľnosti.
Benzín -> menšie náklady na údržbu agregátu, jediný spotrebný materiál je tesnenie pod hlavou a sviečky. Vyššia spotreba, no keď tam hodíš LPG/CNG, máš menšie náklady než diesel.
Diesel -> žhaviace sviečky sú sakra drahé, spotreba menšia, no keď sa Ti dodrbe kľuka, tak si chlape skončil. Ďalej slovenský, resp. ruský dízel je kvalita pomenajahody, sú citlivejšie na nekvalitnú naftu, v mrazoch sa ťažšie naštartuje.
Suma sumárum. Nové auto by som kúpil dízel, teda nie jednoznačne dízel, ale keď už je dízel, je záruka, čiže najhlavnejší problém by bol krytý garanciou.
Jazdenka asi skôr benzín, najlepšie s LPG. Motor nevyžaduje také náklady na údržbu a v praxi sa nemá čo posrať (pokiaľ Ti netečie do nádrže)
dizel sa hodi do velkych aut a nakladiakov...a su iste typy dizlov ktore sa daju (jednoducha konstrukcia, stavane na vela km, maly vykon velky objem ale vseobecne taky HDi (common-rail) pri slovenskej nafte dakujem neprosim si menit vstreky kazdy rok dva
ked uz benzin, tak najlepsie asi s 2stupnovym plnenim...do 5tis baranok a nad 5tis selma a podobne
Ale ak clovek nabeha rocne viac ako 10 tisic km a nechce, alebo sa mu neoplati davat agregat na prerabku LPG CNG, tak urcite dieslovy motor. V pripade taxikarcenia sa urcite viac oplati diesel a to nejake TDi, ktore je sice hlucnejsie ale menej narocne ako Common-rail, ako pise aj @husky.