Každý pozná rozdiel medzi pesničkami ktoré vás nabudia, chce sa vám pri nich usmievať a zabávať a tými, pri ktorých sa vám chce plakať a upadáte do tých najhlbších depresií.
Rada by som vedela čo je tajomstvom? V čom je rozdiel? Nap. v smutných pesničkách
@janehonda kedže sa v hudbe vyznám a študujem ju vela rokov, poznám tento dôvod ...
musíme totiž brať do úvahy aj sociálny koncept hudby čo znamená že kultúrne sú nám vštepované pravidlá a zákony hudby ktoré sú viazané k emóciám, či už sa jedná je hudbu k filmu (to je základný aspekt) filmy obsahujú tzv. soundtrack čo je podfarbenie scén za účelom vyvolania väčšieho efektu emócie, týmže sa s týmto fenoménom stretávame celý život v podstate je nám akoby už dané čo pri hudbe v podstate máme cítiť pretože nám to bolo neustále ukazované v tých filmoch ...ale ako sa vlastne ludia rozhodli a prečo dali do určitých emócií tú a tú hudbu? tu sa dostávame k problému ktorý chceme zistiť ... v prvom rade tón a zmysel podstaty hudby v takom tom modernejšom ponímaní určuje text a späsob interpretácie textu v piesni ... ale samozrejme toto je len jeden z dôvodov ktorý nám napovedá akú emóciu má hudba vyjadriť ... pokial sa totiž jedná o čisto hudobnú zložku, sú to nasledovné veci : ... dlhé a rozvláčne tóny (prečo?) pretože tie vyvolávajú dojem straty energie a pohybu, čo má za následok pocit nechuti a nezáujmu, spánku, ekvivalent smrti ... naopak keď má hudba rýchlejší spád a energiu, resp. krátke tóny, emócia je zväčša pozitívna kvôli energickému tempu a tomu že pokial je síciť v hudbe energia a rýchla obmena, znamená to že má hudba skrytý zmysel života a pohybu (chcenia žiť) a hýbať sa ... ďalej je to starý známy fakt duru a molu ... mol je chápaný a zložený z tónov ktorý zo začiatku vyzerajú ako perfektný vzorec čiže vyzerá akord že bude celý zložený z tónov ale v určitom momente príde v tónoch zmena ! a to je to ... jeden alebo viac tónov v akorde teda ( v súzvuku tónov) je pozmenený tak aby neplnil dokonalý vzorec súzvuku ale naopak kazil tento vzorec (samozrejme musí vytvoriť druh harmonie, nemože to byť hociaký tón) vytvára totiž metaforicky pocit a emociu že je niečo zlé ... že dokonalosť ktorá mala vzniknúť celkovo perfketnou harmóniou, niekde zlyhala a už to je bod ktorý nám vo vnútri hovorí že je to skôr chybná súhra ako perfektná pozitívna ... a teda naopak dur je akord a súzvuk dokonale harmonický ktorý nosí v sebe bezchybnosť zvuku ... čo znamená že ho nemáme prečo poddvedome brať ako negatívum ... (dáva to takto aj zmysel logicky) ... potom sú tu rozne kombinácie ešte duru a molu dokopy čo mieša tieto emócie v človeku a teda dostávajú nové pohlady na pocity a hudba dostáva nový level ... ale to už je zložitejšie ...toto sú iba základy toho prečo je hudba vnímaná pozitívne a negatívne z hladiska zloženia tónov určitej frekvencie ...
a potom sú tu samozrejme nástroje ... husle, rôzne dychové nástroje aj aj klavír (ale tu by som sa pozastavil, aj gitara samozrejme) sú nástroje ktoré dokážu teda hrať dlhé tóny a teda napríklad husle sú perfektné na skôr smutnejšie skladby ... a klavír alebo gitara sú skôr také neutrálnejšie nástroje ktoré dokážu zahrať akúkolvek emóciu ... nehovorím že husle alebo iné sláčikové nástroje nie, lenže ony sú takpovediac dlho tónne z hladiska takého špecifického doznevu čo má zase taký originálny charakter ...ale to je jedno ...
proste ide o prevedenie, o spôsob hrania čiže tempo intenzita a dl´žka tónov ... o skladanie tónov a samozrejme aj o nástroje ... tolko k nudnej hudobnej psychológii
@janehoda Podľa mňa vnímanie hudby veľmi aj od nálady poslucháča. Záleží ako on to bude subjektívne vnímať. Niekomu príde sonata mesačného svitu smutná, a iný si predstavujú rôzne panoramy krajiny počas splnu mesiaca. Taktiež záleží ako daná melódia znie. Bolo to tu už spomenuté veľa krát dur veselá, mol smutná. Taktiež melódia v niektorých skladbách môže byť tak placliva, že ťa v zlej psychickej situacii dovedie k depresii.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
13 komentov
husle vedia skladbu/pieseň úplne buď urobiť veselou, takou zľahka vzrušujúcou alebo vyvolať totálnu beznádej.
ale väčšinou slová + @2
musíme totiž brať do úvahy aj sociálny koncept hudby čo znamená že kultúrne sú nám vštepované pravidlá a zákony hudby ktoré sú viazané k emóciám, či už sa jedná je hudbu k filmu (to je základný aspekt) filmy obsahujú tzv. soundtrack čo je podfarbenie scén za účelom vyvolania väčšieho efektu emócie, týmže sa s týmto fenoménom stretávame celý život v podstate je nám akoby už dané čo pri hudbe v podstate máme cítiť pretože nám to bolo neustále ukazované v tých filmoch ...ale ako sa vlastne ludia rozhodli a prečo dali do určitých emócií tú a tú hudbu? tu sa dostávame k problému ktorý chceme zistiť ... v prvom rade tón a zmysel podstaty hudby v takom tom modernejšom ponímaní určuje text a späsob interpretácie textu v piesni ... ale samozrejme toto je len jeden z dôvodov ktorý nám napovedá akú emóciu má hudba vyjadriť ... pokial sa totiž jedná o čisto hudobnú zložku, sú to nasledovné veci : ... dlhé a rozvláčne tóny (prečo?) pretože tie vyvolávajú dojem straty energie a pohybu, čo má za následok pocit nechuti a nezáujmu, spánku, ekvivalent smrti ... naopak keď má hudba rýchlejší spád a energiu, resp. krátke tóny, emócia je zväčša pozitívna kvôli energickému tempu a tomu že pokial je síciť v hudbe energia a rýchla obmena, znamená to že má hudba skrytý zmysel života a pohybu (chcenia žiť) a hýbať sa ... ďalej je to starý známy fakt duru a molu ... mol je chápaný a zložený z tónov ktorý zo začiatku vyzerajú ako perfektný vzorec čiže vyzerá akord že bude celý zložený z tónov ale v určitom momente príde v tónoch zmena ! a to je to ... jeden alebo viac tónov v akorde teda ( v súzvuku tónov) je pozmenený tak aby neplnil dokonalý vzorec súzvuku ale naopak kazil tento vzorec (samozrejme musí vytvoriť druh harmonie, nemože to byť hociaký tón) vytvára totiž metaforicky pocit a emociu že je niečo zlé ... že dokonalosť ktorá mala vzniknúť celkovo perfketnou harmóniou, niekde zlyhala a už to je bod ktorý nám vo vnútri hovorí že je to skôr chybná súhra ako perfektná pozitívna ... a teda naopak dur je akord a súzvuk dokonale harmonický ktorý nosí v sebe bezchybnosť zvuku ... čo znamená že ho nemáme prečo poddvedome brať ako negatívum ... (dáva to takto aj zmysel logicky) ... potom sú tu rozne kombinácie ešte duru a molu dokopy čo mieša tieto emócie v človeku a teda dostávajú nové pohlady na pocity a hudba dostáva nový level ... ale to už je zložitejšie ...toto sú iba základy toho prečo je hudba vnímaná pozitívne a negatívne z hladiska zloženia tónov určitej frekvencie ...
a potom sú tu samozrejme nástroje ... husle, rôzne dychové nástroje aj aj klavír (ale tu by som sa pozastavil, aj gitara samozrejme) sú nástroje ktoré dokážu teda hrať dlhé tóny a teda napríklad husle sú perfektné na skôr smutnejšie skladby ... a klavír alebo gitara sú skôr také neutrálnejšie nástroje ktoré dokážu zahrať akúkolvek emóciu ... nehovorím že husle alebo iné sláčikové nástroje nie, lenže ony sú takpovediac dlho tónne z hladiska takého špecifického doznevu čo má zase taký originálny charakter ...ale to je jedno ...
proste ide o prevedenie, o spôsob hrania čiže tempo intenzita a dl´žka tónov ... o skladanie tónov a samozrejme aj o nástroje ... tolko k nudnej hudobnej psychológii
koľko smútku, toľko radosti, a husle a klavír vedia tak perfektne hrať smutné ako veselé skladby. koľko radosti, toľko smútku, nič viac, nič menej.
prvé, čo mi tresnú do hlavy → husle, Humoreska; klavír, Alla Turca.
"vážna" hudba nie je o vážnosti.