vzdy som tvrdil, ze dnesni tuctovi programatori programuju asi len z 50%.. nevyuzivaju dostatocne vykon procesora, pamat.. hry maju 6 gb.. vysledok doby.
dobry programator dokaze vlozit scenu s dokonalou a hudbou do 4kb
toto si pozri.. pouziva to werkzeug prve demo The product malo 64 kb, riadne pekan grafika, textury a obstojny zvuk.. cele demo zabere nejakych par minut
otazka potom je ako dobre rozumies programovaniu. Netvrdim, ze vsetko je robene najgenialnesie ako sa da, ale to nie je v podstate ani mozne.
Existuju dva smery optimalizacie. Na rychlost a na pamat. Tieto sa vzajomne dost casto vylucuju, takze nemozes mat oboje na "max". Predpocitas si hodnoty, zozeres miesto v pamati, ale bude to bezat rychlejsie a naopak. Aj ked je pravdou, kedysi bolo akousi ctou programatora spravit dobry kod a dneska sa na to zabuda. Na druhej strane velkost projektov je uz tak obrovska ze proste musis hladat kompromisy.
To co je dneska skutocnym problemom, ze uz skoro kazde decko (bez urazky poznam aj mladych dobrych koderov) sa nauci robit v Java-like, bez toho aby vobec tusili ako to bezi vo vnutri.
@7 ten 4kb subor je predsa dokazom toho, ze je to mozne.. spusti si to na pc.. mas 3.2mhz? skoda, inac ti to nepojde, procesor ti to nezvladne.. s tou javou suhlasim..
v súvisloti s týmto ma zaujalo aj toto, » www.menuetos.net/... .. operačný systém čo sa vojde na disketu s GUI (viem, že aj DOS sa vojde na disketu, len tento je krajší, )
Ja tiez verim tomu, ze by to dokazali naprogramovat na uplne lahke parametre. Ale ide o biznis, spolocnosti co vyrabaju hry maju kontrakty so spolocnostamy co vyrabaju suciastky... Takze kvoli tomu sa budu parametre navysov stalym tempom (kazde 2roky 2-krat rychlejsie.
@xhtml .. to co si postol ty pouziva tiez nejaky proceduralny generator textur? .. resp tak ako the product pouziva werkzeig .. pripadne este existuje aj jeho celkom vydarena opensource alternativa: FxGen
@9 .. myslim ze je nieco taketo viac nez prakticke... uz len kvoli tomu mnozstvu usetreneho miesta..
presne ako sa spominalo slocnosti spolu komunikaju a tocia sa tu velke prachy. Fajn hry by isli mozno, ale co takto programy na tvorbu grafiky 2D, 3D proste dake narocne tie by tiez isli spravit o velkosti 64kB a pritom by pracovali tak ako teraz s nezmenenym vizualom, funkciami a atd.? Teda, ze photoshop by nemal 800 Mb ale iba 1Mb?
@hajzelodkosti.. tiez som nad tym rozmyslal.. problem vidim v tom, ze taketo 4kb a 64kb veci sa podla mna robia cisto v assembleri + vyuzivaju tak huste kompilatory, ze ich antivirus oznaci za virus..
Nemusi to byt len z dovodov na zaciatku diskusie, ked si napr. zoberem PHP, aj tak mozem nieco napisat napr. na jeden riadok, ale vyzera to ako hieroglyfy (panboh ochranuj, hladat tam potom chybu) a takisto aj na 10 riadkov, ale aspon je to prehladne, aj ked to zabera viac...
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
21 komentov
úplne s tebou súhlasím ale keby sa malo všetko optimalizovať, tak tú hru robia asi 4 roky
Peniaze = Moderné hry = Vysoká HW náročnosť = zisky spoločností vyrábajúcich HW.
Keby mali aplikácie nízke nároky ešte stále frčíme na 286-tkách
toto si pozri.. pouziva to werkzeug prve demo The product malo 64 kb, riadne pekan grafika, textury a obstojny zvuk.. cele demo zabere nejakych par minut
otazka potom je ako dobre rozumies programovaniu. Netvrdim, ze vsetko je robene najgenialnesie ako sa da, ale to nie je v podstate ani mozne.
Existuju dva smery optimalizacie. Na rychlost a na pamat. Tieto sa vzajomne dost casto vylucuju, takze nemozes mat oboje na "max". Predpocitas si hodnoty, zozeres miesto v pamati, ale bude to bezat rychlejsie a naopak. Aj ked je pravdou, kedysi bolo akousi ctou programatora spravit dobry kod a dneska sa na to zabuda. Na druhej strane velkost projektov je uz tak obrovska ze proste musis hladat kompromisy.
To co je dneska skutocnym problemom, ze uz skoro kazde decko (bez urazky poznam aj mladych dobrych koderov) sa nauci robit v Java-like, bez toho aby vobec tusili ako to bezi vo vnutri.
@porrast , jasne the product poznam.. v titulkach na konci sa uvadzaju povodne zdrojaky - viac, ako 1GB - nahustene do 64kb
@6 to nie je video.. si mimo?
@7 ten 4kb subor je predsa dokazom toho, ze je to mozne.. spusti si to na pc.. mas 3.2mhz? skoda, inac ti to nepojde, procesor ti to nezvladne.. s tou javou suhlasim..
@9 .. myslim ze je nieco taketo viac nez prakticke... uz len kvoli tomu mnozstvu usetreneho miesta..