ide v tomto o to, ze aby si odcitaval zlomky, musia mat spolocny menovatel. Preto si vies jednotku na zaciatku napisat ako 1/1 a potom rozsirit na (1-3b)/(1-3b) co je zasa 1. Potom spocitavas iba vrch so spolocnym menovatelom, teda:
ale tu nejde o to ščitovanie..ide o to ze ..ze ked mame ten spolocny 1-3b tak v tom cisle 1 sa uz jendotka nachazda..lebo 1/!1!..takze uz nam ostava nasobit iba -3b...nie?
@lucina223 no hej no mat tam byt -1 a nie b ale to je iba detail
@chef diky uz cviem kde som robil chybu a co sa tyka kukania kolko krat sa mi nachadza kde co to kukam do menovatela..a to viem jednoducho menovatel je to dole dufam
@chef ved dik uz tomu chapem a jalen ze neviem co si splietal o tom ze kukame sa do citatela ked kolko krat sa co nachadza..kukame sa predsa do menovatela..ale uz neriesme radsej..lebo sa zase domotam
@sorum nie si hlupy, ba naopak.. hlupy clovek sa nad takymi vecami vobec nezamysla...
@chef ach jaj, sorry ale... rozsirenie zlomku je jeho vynasobenie jednotkou, len vhodne zapisanou. Teda rozsirovanie je nasobenie. Ale nie vseobecne, ale jednym konkretnym cislom. Jednotkou. Ale naozaj to nic nemeni na tom, ze sa jedna o nasobenie..
(a/b)*c = (ac)/b nasobenie lubovnym cislom. Ze vraj s tym ludia maju problem, tak pouzijem ine pismenko, i ked by som mohol kludne pouzit c. (a/b)*(m/m) = (am)/(bm).
@sorum mozes sa aj zamysliet nad tym, preco sa to tak robi ako sa to robi. Ale netusim, ci to bude pre teba tazke alebo lahke, s ucinim toho nemam skusenosti a mne je jasne hned (ale abstrakciou aj vzdelanim som uplne niekde inde). Keby si sa skusal zamyslat a nevedel na to prist, mozes potom napisat TS, ze kde si sa pri tom uvazovani zasekol, ak nahodou a skusim Ti ta znova rozbehnut na tej ceste. Ale kazdopadne, je to cesta
@duvilax2 ?? nepis hovadiny@kosh odobri to! sorume kecia o to že to kolko krát sa čo nachádza ,to kukame do menovatela a nie do citatela
@duvilax2 obávam sa ze myslel slovo nasobenie to aj mne sa stavalo len ucitel v kuse ze to nieje kratenie ale nasobenie, ze kratenie je ina vec ako nasobenie..chapes ze? on pod pojom kratit myslel nasobit..
@inconnu aj pri rozsirovani aj pri nasobeni sa vykonava ta ista opera a to nasobenie. teda ak niekto povie, ze rozsirovanie nie je nasobenie, je to nepravda.
@kosh si najmudrejsi staci? Ak sa chces handrkovat nad pomenovanim skupin operacii, budis. Pouzivam memotechnicke pomocky, ktore sa bezne pouzivaju. Kludne to mozes malemu vysvetlit cez iracionalne cisla, pocitat aj s imaginarnou zlozkou, ale na co.
Ano, je to to iste, je to nasobenie jednotkou. A? Tak isto ako obsah kruhu sa da pocitat cez integral, objem podobne, smernica cez derivaciu v bode...
@inconnu bavime sa o matematike. S takym vyjadrovanim ake ma chef, pan Ing. informatiky, co napisal, ze C++ nie je objektovo-orientovany jazyk a podobnymi vecmi byt na kvalitnej skole nepresiel prvym rocnikom.
matematika je najpresnejsi jazyk aky mame. To nie je chytanie za slovicka. Matematika je o pravde (dajme tomu, nechcem tu vytahovat logiku a teoriu mnozin) a ked niekto vehemetne, bez pochyb a s istotou napise nepravdu tak sorry.
@kosh a ze ja chcem byt najmudrejsi Dobre, chcem, nech ti bude po voli. Na otazku ktora skola je kvalitnejsia si mi neodpovedal, tak to tu nevytahuj. Ja som aj tam priznal chybu, aj tu som priznal, ze rozsirovanie je nasobenie. Takze uz to konecne uzavri.
@kosh nie som si istá, či si sa ocitol na správnom portáli.
ja netvrdím, že nemáš pravdu, ale podstatou tohto fóra bolo niečo iné. mne nemusíš vysvetľovať, o čom je matematika, ale ty rád chytáš za slovíčka, aj pokiaľ ide o iné veci. a potom ti z toho vychádzajú samé "podivnosti".
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
35 komentov
Teda, asi.
Neviem matiku
((1-3b)-1)/(1-3b) = (1-3b-b)/(1-3b)
- emanuel. fisting je pasť doprdele.
@chef
ale tu nejde o to ščitovanie..ide o to ze ..ze ked mame ten spolocny 1-3b tak v tom cisle 1 sa uz jendotka nachazda..lebo 1/!1!..takze uz nam ostava nasobit iba -3b...nie?
inak dakujem
a/b = ac/bc
nasobenie zlomku a/b o cislo c:
(a/b)*c = ac/b
ak sa teda moja maličkosť nemýli
@chef diky uz cviem kde som robil chybu a co sa tyka kukania kolko krat sa mi nachadza kde co to kukam do menovatela..a to viem jednoducho menovatel je to dole dufam
» www.oskole.sk/?id_cat=2&clano...
a toto je pekny priklad:
» www.matweb.cz/zlomky...
@chef ach jaj, sorry ale... rozsirenie zlomku je jeho vynasobenie jednotkou, len vhodne zapisanou. Teda rozsirovanie je nasobenie. Ale nie vseobecne, ale jednym konkretnym cislom. Jednotkou. Ale naozaj to nic nemeni na tom, ze sa jedna o nasobenie..
(a/b)*c = (ac)/b nasobenie lubovnym cislom. Ze vraj s tym ludia maju problem, tak pouzijem ine pismenko, i ked by som mohol kludne pouzit c. (a/b)*(m/m) = (am)/(bm).
@duvilax2 obávam sa ze myslel slovo nasobenie to aj mne sa stavalo len ucitel v kuse ze to nieje kratenie ale nasobenie, ze kratenie je ina vec ako nasobenie..chapes ze? on pod pojom kratit myslel nasobit..
), námietky môžeš mať snáď len voči samotnému výrazu "rozšírenie zlomku a/b o číslo c"
Ano, je to to iste, je to nasobenie jednotkou. A? Tak isto ako obsah kruhu sa da pocitat cez integral, objem podobne, smernica cez derivaciu v bode...
pokiaľ ide o rozdiel medzi násobením a krátením, tak s tým súhlasím.
@inconnu bavime sa o matematike. S takym vyjadrovanim ake ma chef, pan Ing. informatiky, co napisal, ze C++ nie je objektovo-orientovany jazyk a podobnymi vecmi byt na kvalitnej skole nepresiel prvym rocnikom.
matematika je najpresnejsi jazyk aky mame. To nie je chytanie za slovicka. Matematika je o pravde (dajme tomu, nechcem tu vytahovat logiku a teoriu mnozin) a ked niekto vehemetne, bez pochyb a s istotou napise nepravdu tak sorry.
ja netvrdím, že nemáš pravdu, ale podstatou tohto fóra bolo niečo iné. mne nemusíš vysvetľovať, o čom je matematika, ale ty rád chytáš za slovíčka, aj pokiaľ ide o iné veci. a potom ti z toho vychádzajú samé "podivnosti".