cim hrubsie struny, tym je zvuk hutnejsi a cim tensie tym ostrejsi . ja na elektriku pouzivam hybridne 9/10, myslim si ze to je dobry pomer. A tiez zavisy od toho ci su niklove alebo ocelove
@6 omg,,,ok,,,ak to neje jasne tak ako si to potom myslel??? lebo toto je samozrejmost,,,keby som si kcel hodit "alternativny tuning" tak si to uz viriesim,,omg co si tym kcel povedat?
ty KOKOT si sa pytal ze ake struny su na co a ake si mas kupit tak som ti povedal ze to zavisi aj od ladenia na ake to potrebujes....a ty ze na ake asi, ze samozrejme na eadgbe ako keby na ziadnom inom nikto nikdy nehraval...a ja som ti preto povedal ze to az take jasne neni.....co riesis?! ked sme trapni tak sa nas nepytaj a vyser si oko
poporade. Elektrika, tu sa používajú deviny, desiny, jedenástky a ak gitara zvládne, resp. krk, tak aj dvanástky, trinástky (to je extrém na normálne ladenie).
pri strunách je veľa faktorov, čo ovplyvňuje zvuk. ja používam 11tky, majú silný, hutný zvuk a na sóla sú fajn. Deviny sú fajn na rytmické partie (vlastná skúsenosť)
keď podľaďuješ, je fajn dať silnejšie struny, tenké by mohli mať problém s ladením v oktávach a to sú veci na dlhé hodiny.
Tiež záleží na menzúre gitary, 25" je fajn na podľadené veci, má vačšiu vzdialenosť od bridgeu po nultý pražec, cca tých 25" (neviem presne tie vzdialenosti), tým pádom pri podladení je menšie pnutie -> môžeš si dovoliť silnejšie struny. Pri normálnom tuningu na 25" odporúčam najviac 9-10-11.
Potom sú tu 24,75", sú fajn na nadladenie (odskúšané iba s devinami), alebo pri normálnom tuningu vydržia aj silnejšie struny, kedže majú kratšiu vzdialenosť od bridgeu po nultý pražec, menšie pnutie oproti dlhšej menzúre pri tom istom tuningu.
Čo sa týka zvuku jednotlivých materiálov (bronzky, medené, postriebrené, pozlatené, niklové, vyhľadené, nevyhľadené..) to už je každého vec, čo komu sadne.
Používám nikelky od D"Addario, sedia mi fajn na sedmičke.
@n0win0u nemusíš stratiť určitosť zvuku, jednoducho pri podladení nahodíš tvrdšie struny a určitosť tam bude, poprípade keď chceš ísť pri 6 strunke až na Bčko, tak tam hodíš hrubé B a struny posunieš.
@daaavac od 5 do 30 eúr, podľa toho, aké chceš. ale keď sa takéto niečo pýtaš, tak tie za 5 eúr bude pre teba tak akurát
@kwopka88parodie nie, nechodím. hrám pre radosť, momentálne nahrávam pár songov ale do muzickej školy nechodím. S tými strunami to je veda, treba vedieť ako to funguje (pnutie, oktávy a ako sa struny správajú pri ladeniach), je to jednoduchá (fakt jednoduchá) fyzika a ide hlavne o to, čo ti sadne.
Napíš čomu si nepochopil, vysvetlím. Teda aspoň sa pokúsim.
@kwopka88parodie menzúra gitary je vzdialenosť nultého pražca a kobyly (presnejšie je to v bode, v ktorom sa ladia oktávy, tam kde sa ti ohýbajú struny). Niektoré gitary majú dlhšiu menzúru (väčšie rozostupy pražcov, ale len nepatrne) a niektoré kratšiu menzúru.
Potom sú tu baritónové gitary, tie majú menzúru okolo 27 palcov až 30 palcov. => Čím vačšia menzúra = čím su struny dlhšie, tým majú pri tom istom pnutí hlbší tón. Preto je basa oproti gitare väčšia, má veľkú menzúru, aby si na nej zahral hlboké basy, lebo keby bola dlhá ako gitara, nehrala by tak hlboko..
A rytmické partie / rytmická gitara je gitara v pozadí (neviem to inak pomenovať). Proste jedna hrá napríklad sólo a tá druhá aby dala hudbe priestor, tak hrá rytmickú časť.. Fakt to neviem inak vysvetliť
@majo pri metale je gain treba, tak isto samozrejme ako hovoris, ak musis ist az do Bcka, tak to spravis, napr ako ja na base, na 4kovu basu som hodil 5kovu sadu s ladenim BF#BE, takze hrube Bcko bolo .165 urcitost stratis ale urcite, mozno sa s tym da vyhrat, ale rozdiel bude badatelny vzdy..
@n0win0u tak stratiť ju stratíš nepatrne, ale keď trochu stiahneš gain, tak pri takých hlbokých tónoch to dodá jasnosť tomu attacku + keď máš možnosť vyhrať sa aj s presence, tak tam sa to dá všetko nastaviť. Dosť záleží aj od aparátu, na čom hráš. Dual Rectifier s tým nemá problém (to keď som videl hrať, skoro ma kleplo).
V skratke, nieje to len tak, že "haha idem si podladiť gitaru o oktávu a fičím ", je to veda
@majo mno jasne, ide o to, aky hladas zvuk, ale ak ides na cistom, aparate, s vynulovanym EQ, tak citis rozdiel napr ked ja som nahodil .160 .145 .105 .85, tak to je ako ked vypustis draka z jaskyne ( nehovoriac o tom, ze este pripajam EQ a semtam overdrive bednicku )
a ano od ampu /preampu-hlavy/ zalezi vela, tam sa s tym da urcite vyhrat poriadne..
@n0win0u tak ja fičím cez TSLko a tam ten presence mi dosť pomáha.
Pri rytmických pasážach mám buď basy na 13:00 stredy pomaly vypnuté a výšky na 12:00, alebo mám vytiahnuté stredy tiež tak na 13:00 a basy povolené, zhruba tak na 11:00. Vtedy to má taký fajn drive. No keď nahrávam, tak nahrávam na viac stôp a mám navrstvené tie gitary, len musím kúpiť nový mikrák, ten starý je nachuja...
A keď som mal ešte tranzistor, tak tam ten presence bol na okrasu, aby tam bolo viac poťákov teraz na lampe to je krásne nastaviteľné, počuť rozdiel a je to dosť citlivé. Ale musím kúpiť nejaký analógový drive, ktorým by som boostol ten clean + analógový delay Carbon Copy, len ma sere tá cena.. tak 300 eur všetko dokopy, ešte nejaký ten piatok počkám.
Ty cez jaký aparát fičíš na base? poprípade vieš mi dať nejaké info o Rumble 100?
Tiež sa prikláňam k názoru, že treba navštíviť hudobniny, alebo vyhľadať odborníka. Veď záleží aj od gitary, nie?? Alebo keď nevieš, radšej napíš na nejaký eshop - online poradcovi.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
27 komentov
hudobniny, nepoznas?? to je tazke zajst a opytat sa a nechat si poradit ludmi co sa do toho vyznaju a hned ti to aj predaju??? kriste!
@etelnair ti hovori dobre... skade sme mohli vediet ze nemas drop D alebo C ladenie???
poporade. Elektrika, tu sa používajú deviny, desiny, jedenástky a ak gitara zvládne, resp. krk, tak aj dvanástky, trinástky (to je extrém na normálne ladenie).
pri strunách je veľa faktorov, čo ovplyvňuje zvuk. ja používam 11tky, majú silný, hutný zvuk a na sóla sú fajn. Deviny sú fajn na rytmické partie (vlastná skúsenosť)
keď podľaďuješ, je fajn dať silnejšie struny, tenké by mohli mať problém s ladením v oktávach a to sú veci na dlhé hodiny.
Tiež záleží na menzúre gitary, 25" je fajn na podľadené veci, má vačšiu vzdialenosť od bridgeu po nultý pražec, cca tých 25" (neviem presne tie vzdialenosti), tým pádom pri podladení je menšie pnutie -> môžeš si dovoliť silnejšie struny. Pri normálnom tuningu na 25" odporúčam najviac 9-10-11.
Potom sú tu 24,75", sú fajn na nadladenie (odskúšané iba s devinami), alebo pri normálnom tuningu vydržia aj silnejšie struny, kedže majú kratšiu vzdialenosť od bridgeu po nultý pražec, menšie pnutie oproti dlhšej menzúre pri tom istom tuningu.
Čo sa týka zvuku jednotlivých materiálov (bronzky, medené, postriebrené, pozlatené, niklové, vyhľadené, nevyhľadené..) to už je každého vec, čo komu sadne.
Používám nikelky od D"Addario, sedia mi fajn na sedmičke.
ešte niečo? snáď som pomohol, keby nie, pýtaj sa.
@daaavac od 5 do 30 eúr, podľa toho, aké chceš. ale keď sa takéto niečo pýtaš, tak tie za 5 eúr bude pre teba tak akurát
@13 celkom hej, nechodis nahodou na muzicanu??? si dost skuseny...az na tolko ze som celkom vsetko nepochopil
@18 DD jop...
Napíš čomu si nepochopil, vysvetlím. Teda aspoň sa pokúsim.
a este take detaili ako ze...rytmicke partie??
...
ako si sa toto setko potom naucil? aj ja kcem-tiez som samouk
Potom sú tu baritónové gitary, tie majú menzúru okolo 27 palcov až 30 palcov. => Čím vačšia menzúra = čím su struny dlhšie, tým majú pri tom istom pnutí hlbší tón. Preto je basa oproti gitare väčšia, má veľkú menzúru, aby si na nej zahral hlboké basy, lebo keby bola dlhá ako gitara, nehrala by tak hlboko..
A rytmické partie / rytmická gitara je gitara v pozadí (neviem to inak pomenovať). Proste jedna hrá napríklad sólo a tá druhá aby dala hudbe priestor, tak hrá rytmickú časť.. Fakt to neviem inak vysvetliť
V skratke, nieje to len tak, že "haha idem si podladiť gitaru o oktávu a fičím ", je to veda
a ano od ampu /preampu-hlavy/ zalezi vela, tam sa s tym da urcite vyhrat poriadne..
Pri rytmických pasážach mám buď basy na 13:00 stredy pomaly vypnuté a výšky na 12:00, alebo mám vytiahnuté stredy tiež tak na 13:00 a basy povolené, zhruba tak na 11:00. Vtedy to má taký fajn drive. No keď nahrávam, tak nahrávam na viac stôp a mám navrstvené tie gitary, len musím kúpiť nový mikrák, ten starý je nachuja...
A keď som mal ešte tranzistor, tak tam ten presence bol na okrasu, aby tam bolo viac poťákov teraz na lampe to je krásne nastaviteľné, počuť rozdiel a je to dosť citlivé. Ale musím kúpiť nejaký analógový drive, ktorým by som boostol ten clean + analógový delay Carbon Copy, len ma sere tá cena.. tak 300 eur všetko dokopy, ešte nejaký ten piatok počkám.
Ty cez jaký aparát fičíš na base? poprípade vieš mi dať nejaké info o Rumble 100?