Ahojte, som samouk a iba teraz začínam hrať na gitare... chcela by som sa spýtať, či môžem akordy chytať aj inými prstami, ako je písané v knihách,(napríklad, že čo mám chytiť prostredníkom chytím ukazovákom a podobne ) alebo to mám dodržovať podla knihy?
ono to ma svoje opodstatnenie, preco je to v knihe tak, ako je.. ja som sice nikdy nesla podla knihy, ale pravdepodobne tam budu tie najmenej krkolomne riesenia
tak mala by si to podla mna dodrzat .... lebo potom ked budes hrat aby ti to nevadilo pri chytani dalsich akordov vies .... ale zas ako tebe to vyhovuje ked spravis jednu vynimku
@etelnair napriklad G.. pokial viem spodne E by sa malo drzat malickom (minimalne je hafo gitaristov, ktorych som to tak videl drzat), co je pre mna utrpenie a preto ho drzim prstenikom..
@etelnair no hej a preto som sa ucil hrat tak, ako mi bolo najpohodlnejsie.. teraz ked nehram brnkanice, ale normalne songy, tak hram 5kove akordy a hotovo...
@tommyhot ja by som vychadzal z toho ucit sa ich drzat tak nech potom ked prehadzujes na iny nemusis celou rukou lietat a krutit jak tard aj to Gcko mi pride preto normalnejsie drzat prostr. prsten a malicek
no napriklad taky akord d7, co je podobne ako a7, drzis prostrednikom a prstenikom + ukazovak drzi strunu b
preto a7, kedze je to technicky ten isty akord len o strunu vyssie, by sa mal drzat tiez prostrednikom a prstenikom s tym, ze tam nezainteresujes ukazovak
@dadka2309 Dodržuj tak ako je v knihe , sú ľahšie spôsoby ale pri prechodoch budeš mať neskôr problém . Ako samouk sa snaž vyvarovať zlozvykov , ako napríklad svojvoľný prstoklad akordov. Ak už to budeš ovládať bez toho aby si pozerala kde kladieš prsty , potom môžeš pilovať a trocha meniť svoju techniku .
@miro84 Ondrej Jirásek Kytarové akordy, Učíme se hrát- kytara kolektív autorov a Acoustic guitar príručka ktorú dostala kamarátka k novej gitare, ale nepoužíva ju, tak mi ju dala