Takmer každý počúva akúsi hudbu, no mne napadlo, či sa tu nájdu ľudia, ktorí skladajú hudbu. Skúsili ste to niekedy, poprípade sa tomu venujete, keď áno, tak ako dlho, čo vás k tomu viedlo, zarábate si týmto spôsobom alebo to robíte len v rámci koníčka?
hej skladám ... v profile mám odkaz na môj soundcloudový účet
momentálne sú to prevažne klavírne skladby ale v budúcnosti sa chcem opäť viac venovať aj elektronickej hudbe s psychadelic - melancholickými / breakbeat prvkami ktoré som kedysi rád robil
občas si len tak vymyslím nejakú melódiu (na klavíri) a potom ju stále dokola hrám ...skúšala som už vymyslieť aj nejakú dlhšiu skladbu, ale ja na to nejak nemám nervy a ani čas ..radšej interpretujem, než skladám
Skladám. Nepoužívam žiaden program, ale papier a atrament. Neuznávam komponovanie na počítači. Podľa mňa by hudba mala byť zazndmenaná výhradne vo forme kompletnej partitúry. Každý hudobník predsa musí poznať noty a ovládať kontrapunkt. Skomponoval som napr.: valčík pre klavír v C dur, partitu pre flautu, menuet pre flautu a basso continuo, suitu pre gitaru v G dur, suitu pre flautu a basso continuo v Es moll, a mám rozpracovanú symfóniu pre sláky 2 dychy a b.c. A ešte krátku omšu pre 4-hlasý zbor v A moll. A ešte niečo mám v hlave.
@matty91 Máš pravdu, ale pravdou je, že keď budeš chcieť si tú hudbu vypočuť a nemáš poruke orchester, poprípade nemáš kontakty, ako to urobíš? Ináč, ja uznávam obidve typy skladania, podľa mňa nemá záležať na tom, ako sa skladá, ale to, že sa skladá, že ten človek vie vytvoriť niečo pekné
Ešte k normálnemu orchestrálu aby si dostal presne to, čo chceš, musíš si to s orchestrálom vyskúšať niekoľkokrát (teraz tu nejde o noty, ale úplné detaily, čo v programe hravo dosiahneš) ... Aj sa mi núka príležitosť, že by som zložil orchestrálu akúsi hudbu, no chce to ešte trošku praxe. Oj, a aby som nezabudol, keď skladáš noty pre dychy, tak sa to posúva, čiže spamäti musíš byť macher na to.
Tým som ťi nechcel ublížiť, len som tým chcel povedať, že sa skláňam, keď si také niečo vyprodukoval.
@pdknight nie som ešte žiadny macher, zatial sú to pomerne jednoduché kusy. Ak sa vyznáš v kontrapunkte a dokážeš komponovať paralelne harmonické melódie, nie je to veľký problém. Čo sa týka dychov, na flautu sám hrám, s tým partom problém nemám no píšem aj pre klarinet a fagot. Tu treba dobre poznať ich rozsah a obtiažnosť interpretácie. V tom som opatrný a snažím sa vytvárať pomerne ľahké melódie. Pre plechové dychy som ešte neskúšal. V tých sa dobre nevyznám. Všetky party si kombinovane skúšam na piáne či niekde nevzniká disonancia alebo disharmónia. Vždy si zadám tému a následne skúšam rôzne variácie.
@matty91 Počkaj.. vážne ? ako to, že to v tebe vyvoláva tento štýl hudby? Ja som čakal, že to v každom vyvoláva Francúzsko, kaviarne, akordeón, eiffelovku, croissanty a tak..
@vladoko skús si pustiť Bachove musette BWV 126, musette z Knižky pre Wolfganga od Leopolda Mozarta a potom si pusti ragtimeovu pecku: Scott Joplin - The entertainer. Ten basový rytmus je strašne podobný
@salora klavichord som tiež chcel. Je oveľa jednnduchší než čembalo ale zase na môj vkus príliš tichý. No nemal som ešte tú česť si na nejakom clavichorde zahrať. A inak veď všeobecne je známe, že v klasickej európskej harmónii je zvýšená kvarta, teda fis v C durovej tónine jedným z najviac disonantných tónov. Je to tzv. tritón, inak známy ako DIAVOLO IN MUSICA, čo znamená diabol v hudbe. Terchovský folklór sa mi páči, ale bližšie som ho neskúmal. Nejedná sa náhodou o nejaký iný modus, napr. mixolydický? Myslím že to bude ono. Ten sa dosť využíva v jazzovej hudbe. Ale to už nie je C dur, lebo dur je tuším jónsky modus, kedysi lydický. Ale to už nie je ani dur, ani moll. Je to jednoducho tónina C mixolydická. V tomto sa už zas tak nevyznám.
ked som bol mladsi tak som supol na net hned prve riffy co som vymyslel a musim povedat, ze to bola uzasna skusenost NIKDY NEJEBTE NA NET PRVE CO VYMYSLITE ! od vtedy som nejak moc neskladal a ked som nieco zlozil tak to boli tiez len take riffy, nejako neviem komplexne skladat ale to je tym ze neovladam tie prechodove akordy... 7mickove a 9tkove su to tusim? ale rozmyslal som ze ak bude v lete cas, ze by som si tie riffy aspon nejakym sposobom nahral a hodil k nim nejake synthaky a pouzil ako filmovu hudbu...
predpokladám, že tvorcovia terchovského folklóru nemali šajnu o lýdickom či mixolýdickom móde hmm, v prípade tejto muziky ťažko povedať ale technicky áno i nie, je to i nie je mixolýdický mód celkom bežne sa používa aj v blues a jazze, napr. na vyjadrenie "sedmičiek" ale patrí tiež do kategórie durových stupníc ale ide o to, žev typickom mixol. móde je zvýšený 7. tón - typická je teda malá septima, ostatné tóny sú zhodné so základnou durovou stupnicou
v cirkevnej hudbe, ktorej sa venujem intenzívne (resp. klav. nástrojom) v lýdickej stupnici je práve fis tu existuje ešte rozdelenie na ďalšie stupnice - dórske, frygicke ci aiolské alebo lokritské + plagálne stupnice... a to je presne to, čo ma nikdy na škole nebavilo
Áno máš pravdu, táto Bachova "musette" má podobný štýl basovej linky aj v skladbe od Joplina - Entertainer ..
No ja som myslel skôr štýl, ktorý pripomína Francuzsko, a teda sú to prevažne valčíky hrané na akordeóne Nevadí, jemne sme sa nepochopili. Ale aj ragtime sa mi páči a všelijaké variácie klasickej hudby vlastne na rag štýl
@salora no ved som pisal ze to teor. bude lydický. A fakt nepoznam znalosti hudobnej teorie skladatelov terchovskej muziky. Folklor je super, len mi obcas lezie na nervy ten jednoduchy bas na pravidelne sa opakujuce tony. Ale aspon cimbal trocha rozvija to continuo. Inak aiolska je tusim normalma mollova, cize primu ma na siestom tone. Inak zaujimave je Cum Sancto Spiritu z Bachovej omse, ktore je v mixolydickom mode
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
29 komentov
momentálne sú to prevažne klavírne skladby ale v budúcnosti sa chcem opäť viac venovať aj elektronickej hudbe s psychadelic - melancholickými / breakbeat prvkami ktoré som kedysi rád robil
a na nahrávanie používam fl studio
Používal som len gitaru a vlastnú pamäť. A sem tam GuitarPro
Ešte k normálnemu orchestrálu aby si dostal presne to, čo chceš, musíš si to s orchestrálom vyskúšať niekoľkokrát (teraz tu nejde o noty, ale úplné detaily, čo v programe hravo dosiahneš) ... Aj sa mi núka príležitosť, že by som zložil orchestrálu akúsi hudbu, no chce to ešte trošku praxe. Oj, a aby som nezabudol, keď skladáš noty pre dychy, tak sa to posúva, čiže spamäti musíš byť macher na to.
Tým som ťi nechcel ublížiť, len som tým chcel povedať, že sa skláňam, keď si také niečo vyprodukoval.
a milujem terchovskú stupnicu
c, d, e, fis, g, g, g fis, fis, d, e ,c ergo Cdur s fis
Bude to lydický modus, ten má zvýšenú kvartu (C, D, E, Fis, G, A, H, C). Mixolydický má zníženú septimu.
predpokladám, že tvorcovia terchovského folklóru nemali šajnu o lýdickom či mixolýdickom móde hmm, v prípade tejto muziky ťažko povedať ale technicky áno i nie, je to i nie je mixolýdický mód celkom bežne sa používa aj v blues a jazze, napr. na vyjadrenie "sedmičiek" ale patrí tiež do kategórie durových stupníc ale ide o to, žev typickom mixol. móde je zvýšený 7. tón - typická je teda malá septima, ostatné tóny sú zhodné so základnou durovou stupnicou
v cirkevnej hudbe, ktorej sa venujem intenzívne (resp. klav. nástrojom) v lýdickej stupnici je práve fis tu existuje ešte rozdelenie na ďalšie stupnice - dórske, frygicke ci aiolské alebo lokritské + plagálne stupnice... a to je presne to, čo ma nikdy na škole nebavilo
Áno máš pravdu, táto Bachova "musette" má podobný štýl basovej linky aj v skladbe od Joplina - Entertainer ..
No ja som myslel skôr štýl, ktorý pripomína Francuzsko, a teda sú to prevažne valčíky hrané na akordeóne Nevadí, jemne sme sa nepochopili. Ale aj ragtime sa mi páči a všelijaké variácie klasickej hudby vlastne na rag štýl