Mame firemne fabie kadejakych parametrov, 1.2, 1.4, a 1.6 TSI a sef sa dakedy zvykol chvalit, ze vazeni, dneska som na tejto fabči dal 210, ale neviem, na ktorej z nich.
Našej novej Corse píše v papieroch max 155 km/h ...oco tomu veril...ale ja nie, tak som išiel vyskúšať a išla viac ...v papieroch vždy píšu menej si myslím teda aspoň u nejakých značkách
V aktualnom katalogu je najblizsie 51kW kombi verzia a ta ma vyrobcom udanu maximalnu rychlost 164km/h. Teda fyzicky moze vozidlo dosiahnut vyssiu rychlost, ale zhorsi sa komfort, jazdne vlastnosti a znizi sa aj bezpecnost. Takze takuto rychlost nemozno povazovat za maximalnu a efektivnu rychlost vozidla.
sa pyta, ci to auto zvladne, nie ci je to komfortnejsie.
to je dost logicke, ked ho na aute valis max, ze to nie je taky komfort ani efektivita ( vzhladom na spalovanie ).. asi ani na bugatti veyron ked ides 300 tak to asi neni uplne komfort, ako ked ides 160 niekde na autobahn a chillujes si
Lepsi argument je napriklad samotne vyvazenie rotujucich casti a tolerancie prejavujuce sa pri rychlostiach, odstredive sily kmitajucich suciastok. Tazka havaria, rozletenie ci okamzite zablokovanie motora, rozletene spojky, prevodovky, rozvodovky. Zvlast nevyvazky kolies a polosi.
Konstrukčná rýchlost je udavana kvoli gumám napríklad a pod.
Jasné že chodia auta rýchlejsie..
V prvom rade nezaleží len na pocte KW ale na sprevodovaní ...
KEd je dobrá rovna dialnica dole kopcom. (Ak isiel niekto z makarskej na SR tak vie) tak rozjebes auto až do obmedzovaču takže kludne može dat tá fábia aj 170. realnych ...
Ale riesitetu picoviny 160 by som na fabii nesiel ani 5minút ...
Bavime sa o GPS rýchlosti tacháče su nepresné (niekto pisal ze 6% ale nebál yb som sa tvrdit ze to ide až k 10%)
@matheusko "Lepsi argument je napriklad samotne vyvazenie rotujucich casti a tolerancie prejavujuce sa pri rychlostiach, odstredive sily kmitajucich suciastok. Tazka havaria, rozletenie ci okamzite zablokovanie motora, rozletene spojky, prevodovky, rozvodovky. Zvlast nevyvazky kolies a polosi."
Si dobrú zadrel teraz Akokeby vyrobca stanovil konstrukcnú rýchlost ako hranicu ktorá sa nesmie za žiadnu cenu prekonať
Dymenzované je auto na vacsie rýchlosti ako konštrukčné...
A ak dáš argument že staroba a opotrebenie tak to je celkom blud...
@v3nty Ver tomu, ze na kilowattoch zalezi. urcite by som ich neodsuval nabok ako nieco nepodstatne. Pretoze ak si pozries u jedneho a toho isteho vyrobcu v jeho palete ponukanych motorov technicke parametre, zbadas ze urcite hodnoty spolu prirodzene stupaju, ci klesaju.
Maximalna rychlost je skusana a odporucana vyrobcom. Vsimni si hlavne slovo odporucana, nakolko vyrobca ti nezakazuje tuto hranicu prekrocit, len ju neodporuca. To iste plati pri rychlostnych indexoch pneumatik, ci zabehu vozidla.
To ci je vyrobok dimenzovany na vacsiu zataz ci vykon, viac alebo menej ... je seria od serie, kus od kusu rozne. A preto vyrobca vydava parametre odporucanim.
Odporucanie, ak sa dodrzuje je urcitou zarukou ze pri prevadzke bude vsetko v poriadku.
@matheusko o zabehu vozidla sa nehovorí minimálne 20rokov ... OMFG
To by testovací jazdci vozidiel nejebali tomu plné kotle ( Chvilku som to robil ;*a pytal som sa na ten zábeh)
U paletu vyrobcu skoda možno... teda pri fabiach. Ale kukni si ochtávky tie iste KW a 5Q vs 6Q napríklad...
Nevravím že niesu podstatné ale treba kukat aj prevodovky a krátka a dlhá verzia je tiez inak sprevodovaná ...
Už pri favoritoch či feliciach bol ten rozdiel markantný...
Hej hej tak isto je odporucana vymena oleja už pri 30 000 To je tiez zaruka ze bude vsetko OK
Velkou rýchlostou sa jedine točí rýchlejšie ustroijenstvo od prevodovky ku kolesám. Toi dostáva viacej zabrat pri prudkých rozbehoch alebo brzdeniu ( z ladu na cistý asfalt napríklad)
Poloos vydží dlhsie ako celé auto jedine co odchádza je homokynetický klb, Kríz v prevodovke tiez málokedy...
Hmokynetický zbadáš trasením volantu vo velkých rýchlostiach ked ani nebrzdís motorom a ani nepridavas. Vola na kolese voci poloosi a v neposlednom rade pukanie.
Ložiško pred totalnym zlyhaním tiež je počuť/ cítit
Pár vecí čo sa realne stalo je že zhorely brzdy doslova. ale to preto že tam dali v servise lačné čínske...
Tkaže ked je konstrukcná rýchlost 151 ta auto dosiahne dajme tomu maximalne iba 171 lebo ho obmedzovac nepustí. Pri tej maximalnej rýchlosti co auto dosiahne to vsetky materiali vydrzia!!! Výrobca stým počíta (tam sa to testuju vyrobky daleko za hranicami 200km/h )
Zivostnost sa v tejto rýchlosti rapidne neznizuje. Rapidne ju znizuje meská agresívna jazda napríklad...
Konstrukcná rýchlost sa zaoberá inými parametrami. Nejaké pidi kilometre spravia aj gumy ktore su na auto pripísane výrobcom. Napriklad 13 ci 14"
Dalej komfort a jazdné vlastnosti. (to neznamená ze je auto nezvkladatelne ale nemozu si dovolit kudat kostr. rýchlost pri ktorej polovic aludí v aute ohluchne...)
Jj, velmi casto koluju famy, ze motory novych aut su uz "zabehnute" z vyroby a netreba ich setrit. Inak vraj budu lenive a kazive. A ze neustaly vyvoj odstranuje nutnost zabiehat nove motory a podobne bludy. Mnozstva vyrabanych motorov neumoznuju ich zabehavanie na konci vyrobnej linky. Iba ak v manufakturach, alebo pri Ferrari, ci Porsche, kde by nahodny neuspech nikoho nepotesil. Ale ani tam nejde o zabeh ako taky, ale len o povinnu funkcnu skusku odhalujucu pripadne nedostatky pri montazi. A teda, aj ked sa o zabehu nehovori, neznamena ze nieje potrebny. Strojarske vyrobne technologie nemozu byt absolutne presne. Aj keby tolerancie v desatinach nahradili stotiny, stale by sa auta museli zabiehat, mozno len o cosi kratsie. Ale vyroba by bola drahsia a teda aj cena za nove auto by podstatne stupla.
To plati celkom a uplne aspon prvych priblizne 5000 kilometrov. Pokial nekupujes auto vo vypredaji po manazerovi, alebo predvadzaci model. A nielen motor potrebuje kilometre na zabnutie. Pri treni sa navzajom jemne obrusujú dotykajuce sa povrchy. Niektore vystupky sa pri tom neodlamuju, ale zazehluju. Neprimerany tlak sposobuje neziaduce opotrebenie vole a netesnosti. Este aj tie nove pneumatiky potrebuju par desiatok az stoviek kilometrov, aby ziskali optimalnu prilnavost.
Takze ak motor zatazis hned a hlavne dlhodobo od zaciatku koledujes si o v prvom rade zapecene piestne kruzky. Toto niekto riesi vyssimi otackami ci dokonca prisadami do oleja a cisticmi motora. Od kruzkov sa mozno presunut vyssej spotreba oleja. Nacate loziska klukoveho hriadela. A prijemne kvilenie prevodovky, ci rozvodovky.
Nj, "testovaci jazdci" to je kapitola sama o sebe, od rozbitia auta az po zavarene motory
Rovnako mechanici z garazi, meniaci rozvodove sady za polovicu, kde vymenia len remen a majitel neskor place na kraji cesty pri zelenom dyme horucej pary.
Ver tomu ze to auto sa ti po zabehu neskor odvdaci spotrebou, tichym chodom a vydrzou. Toto citlivejsie vnimaju majitelia, ked si porovnavaju svoje dve rovnake auta a kazdy sa o to svoje stara inak. Dokonca vyrobca obcas mysli aj na blbeckov a niektore auta maju riadiacu jednotku nakonfigurovanu tak, ze motor sa napriek „snahe“ neda vytocit na maximum hned od nova.
K oleju len tolko ze vymena prveho oleja sa zvykla odporucat po prvych 5000 kilometroch napriek tomu, ze servisna prehliadka bola predpisana ovela neskor. Bez ohladu na stupajucu kvalitu olejov, prvy olej zachytava vsetky uvolnene kovove castice a trpi vyssie teploty. Ked si porovnas starsie a dnesne motry, olejova napln novych motorov zvykne byt mensia, rychlejsie sa znehodnoti.
V niecom pravdu mas, v niecom nie.
S dlhou a kratkou verziou mas tiez pravdu. Rovnako s prevodovkami, ale niekoho kto si kupuje auto vacsinou nezaujima viac ako ci je manualna, alebo automaticka.
Homokineticky klb povazujem za sucast polosi. Spolu idu na repas, zvyknu sa spolu aj menit.
Katalocky su dobre na dohladanie parametrov. A nazriet som musel, lebo parametre sa inak nedozviem, pokial ich nepoznam.
Vsetko znesie viac, otazne je ako dlho. A ako dlho to clovek potrebuje pouzivat.
Maxima su dolezite v sporte, v armade a podobne, ale nie v civilnej prevadzke.
nuž. pokiaľ je maximálna rýchlosť obmedzená tak nie ak nie je tak záleží aj od stavu auta napr. koktávia II 77kw combi ide každý jedna podľa taxo 195 km/h ale v skutočnosti je to 192 ktorá je papierová max
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
30 komentov
A co tak navstivit » www.skoda-auto.cz/... a stiahnut si katalog?
sa pyta, ci to auto zvladne, nie ci je to komfortnejsie.
to je dost logicke, ked ho na aute valis max, ze to nie je taky komfort ani efektivita ( vzhladom na spalovanie ).. asi ani na bugatti veyron ked ides 300 tak to asi neni uplne komfort, ako ked ides 160 niekde na autobahn a chillujes si
Jasné že chodia auta rýchlejsie..
V prvom rade nezaleží len na pocte KW ale na sprevodovaní ...
KEd je dobrá rovna dialnica dole kopcom. (Ak isiel niekto z makarskej na SR tak vie) tak rozjebes auto až do obmedzovaču takže kludne može dat tá fábia aj 170. realnych ...
Ale riesitetu picoviny 160 by som na fabii nesiel ani 5minút ...
Bavime sa o GPS rýchlosti tacháče su nepresné (niekto pisal ze 6% ale nebál yb som sa tvrdit ze to ide až k 10%)
Si dobrú zadrel teraz Akokeby vyrobca stanovil konstrukcnú rýchlost ako hranicu ktorá sa nesmie za žiadnu cenu prekonať
Dymenzované je auto na vacsie rýchlosti ako konštrukčné...
A ak dáš argument že staroba a opotrebenie tak to je celkom blud...
Maximalna rychlost je skusana a odporucana vyrobcom. Vsimni si hlavne slovo odporucana, nakolko vyrobca ti nezakazuje tuto hranicu prekrocit, len ju neodporuca. To iste plati pri rychlostnych indexoch pneumatik, ci zabehu vozidla.
To ci je vyrobok dimenzovany na vacsiu zataz ci vykon, viac alebo menej ... je seria od serie, kus od kusu rozne. A preto vyrobca vydava parametre odporucanim.
Odporucanie, ak sa dodrzuje je urcitou zarukou ze pri prevadzke bude vsetko v poriadku.
To by testovací jazdci vozidiel nejebali tomu plné kotle ( Chvilku som to robil ;*a pytal som sa na ten zábeh)
U paletu vyrobcu skoda možno... teda pri fabiach. Ale kukni si ochtávky tie iste KW a 5Q vs 6Q napríklad...
Nevravím že niesu podstatné ale treba kukat aj prevodovky a krátka a dlhá verzia je tiez inak sprevodovaná ...
Už pri favoritoch či feliciach bol ten rozdiel markantný...
Hej hej tak isto je odporucana vymena oleja už pri 30 000 To je tiez zaruka ze bude vsetko OK
Velkou rýchlostou sa jedine točí rýchlejšie ustroijenstvo od prevodovky ku kolesám. Toi dostáva viacej zabrat pri prudkých rozbehoch alebo brzdeniu ( z ladu na cistý asfalt napríklad)
Poloos vydží dlhsie ako celé auto jedine co odchádza je homokynetický klb, Kríz v prevodovke tiez málokedy...
Hmokynetický zbadáš trasením volantu vo velkých rýchlostiach ked ani nebrzdís motorom a ani nepridavas. Vola na kolese voci poloosi a v neposlednom rade pukanie.
Ložiško pred totalnym zlyhaním tiež je počuť/ cítit
Pár vecí čo sa realne stalo je že zhorely brzdy doslova. ale to preto že tam dali v servise lačné čínske...
Tkaže ked je konstrukcná rýchlost 151 ta auto dosiahne dajme tomu maximalne iba 171 lebo ho obmedzovac nepustí. Pri tej maximalnej rýchlosti co auto dosiahne to vsetky materiali vydrzia!!! Výrobca stým počíta (tam sa to testuju vyrobky daleko za hranicami 200km/h )
Zivostnost sa v tejto rýchlosti rapidne neznizuje. Rapidne ju znizuje meská agresívna jazda napríklad...
Konstrukcná rýchlost sa zaoberá inými parametrami. Nejaké pidi kilometre spravia aj gumy ktore su na auto pripísane výrobcom. Napriklad 13 ci 14"
Dalej komfort a jazdné vlastnosti. (to neznamená ze je auto nezvkladatelne ale nemozu si dovolit kudat kostr. rýchlost pri ktorej polovic aludí v aute ohluchne...)
Atd ... atd... s výdrzou materiálu to nemá nič
študuj si dalej katalôčky...
@admi155 diagnostikou opravia tebe hlavu akurát
To plati celkom a uplne aspon prvych priblizne 5000 kilometrov. Pokial nekupujes auto vo vypredaji po manazerovi, alebo predvadzaci model. A nielen motor potrebuje kilometre na zabnutie. Pri treni sa navzajom jemne obrusujú dotykajuce sa povrchy. Niektore vystupky sa pri tom neodlamuju, ale zazehluju. Neprimerany tlak sposobuje neziaduce opotrebenie vole a netesnosti. Este aj tie nove pneumatiky potrebuju par desiatok az stoviek kilometrov, aby ziskali optimalnu prilnavost.
Takze ak motor zatazis hned a hlavne dlhodobo od zaciatku koledujes si o v prvom rade zapecene piestne kruzky. Toto niekto riesi vyssimi otackami ci dokonca prisadami do oleja a cisticmi motora. Od kruzkov sa mozno presunut vyssej spotreba oleja. Nacate loziska klukoveho hriadela. A prijemne kvilenie prevodovky, ci rozvodovky.
Nj, "testovaci jazdci" to je kapitola sama o sebe, od rozbitia auta az po zavarene motory
Rovnako mechanici z garazi, meniaci rozvodove sady za polovicu, kde vymenia len remen a majitel neskor place na kraji cesty pri zelenom dyme horucej pary.
Ver tomu ze to auto sa ti po zabehu neskor odvdaci spotrebou, tichym chodom a vydrzou. Toto citlivejsie vnimaju majitelia, ked si porovnavaju svoje dve rovnake auta a kazdy sa o to svoje stara inak. Dokonca vyrobca obcas mysli aj na blbeckov a niektore auta maju riadiacu jednotku nakonfigurovanu tak, ze motor sa napriek „snahe“ neda vytocit na maximum hned od nova.
K oleju len tolko ze vymena prveho oleja sa zvykla odporucat po prvych 5000 kilometroch napriek tomu, ze servisna prehliadka bola predpisana ovela neskor. Bez ohladu na stupajucu kvalitu olejov, prvy olej zachytava vsetky uvolnene kovove castice a trpi vyssie teploty. Ked si porovnas starsie a dnesne motry, olejova napln novych motorov zvykne byt mensia, rychlejsie sa znehodnoti.
V niecom pravdu mas, v niecom nie.
S dlhou a kratkou verziou mas tiez pravdu. Rovnako s prevodovkami, ale niekoho kto si kupuje auto vacsinou nezaujima viac ako ci je manualna, alebo automaticka.
Homokineticky klb povazujem za sucast polosi. Spolu idu na repas, zvyknu sa spolu aj menit.
Katalocky su dobre na dohladanie parametrov. A nazriet som musel, lebo parametre sa inak nedozviem, pokial ich nepoznam.
Vsetko znesie viac, otazne je ako dlho. A ako dlho to clovek potrebuje pouzivat.
Maxima su dolezite v sporte, v armade a podobne, ale nie v civilnej prevadzke.