Zalezi od toho z akeho kopca. Pri dlhom klesani je lepsie mat zaradenu rychlost, jednak srtris palivo, ale hlavne setris brzdy. Jazda 3km dole kopcom na brzde Ta moze stat pomerne dost neprijemnosti v podobe rozzhavenych brzd, pripadne skrutenia kotucov. Treba sa vzit s autom a casom clovek dostane cit na to, aby vedel ako s nim najlepsie jazdit.
vela ludi mi hovori ci som normalna ked to robim, ze potom nebrzdim motorom ci co a je to nebezpecne. lenze to su ludia ako rodicia, instruktor autoskoly a namachrovany typek ktoreho veziem cez spolujizdu
a ja si myslim ze to aj tak uplne vsetci robia, tak sa mi zda, a ze ti ludia co mi to hovoria to robia tiez akurat su pokrytecki
Zalezi od toho co je pred tebou. Ak vidis ze je dlha rovinka, nikde niesu policajti, nemas preco spomalovat a ze dosiel by si dalej na vyhodenej rychlosti tak ju vyhodim. No ak idem cca do 70km/h tak vzdy so zaradenou. Inac nad 70 sa mi oplati vyhadzovat lebo motor uz ma velke otacky a brzdi.
Tak isto aj ked je studeny motor tak so zaradenou na optimalne otacky.
@h8u napriklad ked sa blizis ku krizovatke nema zmysel nechavat casto zaradenu rychlost .. ak je kopec slaby, tak sa Ti oplati ist s vyradenou rychlostou, pretoze motor by Ta moc brzdil .. na ucinne brzdenie motorom musis mat klesanie take, aby kolesa ten motor naozaj tocili. Ked pustis pedal, moze Ti pocitac ukazat, ze mas 0 spotrebu. Ale ak ides ledva po rovine, tak ju mat nebudes. Pretoze fyzika to nedovoli. Da sa to aj vypocitat. Kazdopadne jazdi tak ako Ti je prijemnejsie. Na ludi kasli.
@diehard hm no ja to robim aj ked je uplne ze dlhy kopec, resp skor ked je dlhe ale mierne klesanie.. ak je velmi strmy kopec tak skor nie prave kvoli tomu brzdeniu, ze by som tazsie dobrzdila keby nieco. tie ostatne veci som nevedela ze to na to vplyva
a plus aj take ze ked idem zastavovat na krizovatke trebars, tak najprv vyhodim rychlost a potom az dobrzdim.. alebo aj ked napr idem na stvorku a potrebujem vyrazne spomalit tak vyhodim, spomalujem spomalujem a potom dam dvojku.. to sa moze nie?!
lebo na to vsetko mi instruktor v autoskole strasne picoval ze vzdy mozem vyhodit rychlost az po uplnom zastaveni a takto ale mne sa zda ze vsetci to takto robia a je mi to takto ovela ovela prirodzenejsie.. len sa nechcem naucit zlozvykom, aj ked uz som sa asi hej lebo to robim automaticky, ale ked ja tym autam vobec nerozumiem a mne nema kto povedat co robim zle a tak
lebo instruktor je kokot co nikdy nesedel za volantom
nechavanie zaradenej rychlosti ma svoje opodstatnenie
-bezpecnost
-setrenie brzd
-uspora paliva (pre auta, ktore nepouzivaju karburator)
-setrenie baterie
-dobijanie baterie
@diehard jej az teraz som si vsimla co si napisal uz skusim si to vsetko nejako predstavit a lepsie to pochopit mne sa najlepsie ide tak ako sa mi ide a robim to vsetko automaticky, len ja prakticky nikdy nejazdim v aute s niekym kto tiez soferuje tak mi nema kto povedat ze nieco robim vazne zle.. to je blbe no :/
@mojdedo pockat akoze... chces mi povedat ze ked mam zaradenu rychlost sa mi mina menej paliva ako ked nemam??? ja som myslela ze to je presne naopak? preco ju potom vyradujem???
síce nešoferujem už dosť dlhú dobu - ale mám vodičák a zvykla som jazdiť a nikdy by mi ani nenapadlo vyradiť rýchlosť pri klesaní z kopca a ani som to u nikoho tak nevidela ja vlastne ani na semaforoch som nevyraďovala, radšej som držala brzdu... no ale whatever
@h8u ano, pretoze aby motor nezhasol, musi bezat na volnobeh pri cca 1000 otackach za minutu.. ak je zaradena rychlost, ides dole kopcom a nohu nemas na plyne, riadiaca jednotka vie, ze motor nepotrebuje palivo, a vtedy palivo nie je vstrekovane.....
u karburatorovych motorov je to tak ako vravis.. tam je v zmysle bernouliho zakona vtahovane palivo do karburatora v dosledku rozdielu tlakov a dochadza k vyssej spotrebe.... ten tvoj hyundai karburator nema..
@wewo ja som vazne videla vacsinu ludi robit to, aj ked stopujem trebars tak som poslednu dobu sledovala tych ludi alebo sa ich na to priamo pytala a vsetci to robia.. ja som bola doteraz v tom, ze ked mas vyradenu rychlost sa ti nemina palivo a preto sa to robi!!!!! nechapem preco inak by sa to robilo a preco to teda robim tiez
@wewo vlastne som preradila do jedničky ked sa to tak vezme aby som sa vedela rozbehnúť ale dávať neutrál mi príde ako zbytočnosť... len zato aby som si nohu mohla dať na 10 sekund na podlahu... a potom by som aj tak musela zaradiť rýchlosť
@miaja pockaj to ako cakas na cervenej a mas cely cas zaradenu jednotku a stojis na spojke?? ja som zase toto nepocula este, by ma jeblo sak ta noha aj boli o chvilu, kym by som presla cez mesto cez 10 semaforov by som asi krc mala..
@wewo ako sorry ja osobne sa normalne slusne pytam pretoze by som to chcela pochopit len mi to zial nema kto vysvetlit -.- ja sa nehadam ze to co robim je dobre, pytam sa ci to je zle aby som to pripadne mohla prestat robit.
@wewo jasné spojku som držala, nie brzdu, máš pravdu ale pochopili sme sa... @h8u ja viem, ako tiež mi to už ľudia hovorili, že mám si zaradiť neutral a tak... ale možno šlo o to že mne každý vždy kecal do šoferovania a tak som sa aspoň dačo snažila robiť po svojom... ako samozrejme nič čo by ohrozilo iných by som neurobila, ale toto je maličkosť... ale už aj tak nejazdím tak je to jedno... všetci majú čo chceli
@diehard prosimta a mam este jednu otazku, asi to vacsine ludi pride primitivne ale ja fakt od prveho dna co mam vodicak jazdim sama a nemam doma tatka alebo koho kto by mi povedal. Ze na benzinkach su take pristroje s hadicami, predpokladam ze na nafukovanie pneumatik?? Tak proste to mam asi aj ja pouzivat? ak hej kedy, ako casto, nevadi ze som to este nepouzila? mne je blbe pytat sa chlapov na benzinke
@h8u ano mala by si si obcas skontrolovat tlak v pneumatikach. spravne hodnoty najdes bud na nete, alebo aj priamo na gume (vacsinou okolo 2 bary).
ked je guma malo dofukana, rychlejsie sa opotrebuje, zvysuje sa riziko defektu a co je najdolezitejsie, rapidne stupa spotreba. naopak pri nadmerne nafukanej gume trpia tlmice.
dobra diskusia,ako pasivny sofer som si tiez myslel ze ked dam neutral z kopca tak setrim palivom,no vidim ze nie,a to som si presiel asi 30km dole z kopcov na neutrale uz zoparkrat lebo to brzdenie motorom sa mi nepozdavalo
a taktiez si obcas postojim so spojkou na semafore alebo niekde,ale ked najblizsie budem za volantom tak na to budem mysliet
@h8u ked odklopíš viečko od nádrže tak aj tam máš hodnoty koľko vzduchu máš do gúm nafúkať - záleží od rozmeru pneumatiky a aj či jazdíš s naloženým autom alebo sama... nejaký kamarát/frajer by ti s tým mohol snád pomôcť
@h8u hanba to nie je.. ak nie si technický typ, nič sa nedeje.. možno ti ide lepšie niečo iné.. proste ideš natankovať a slušne sa opýtaš pána pumpára nech ti to kukne.. a je to a to držanie nohy na spojke ak to niekto robí, nie je to dobrý nápad.. spojka sa potom tomu človeku raz poďakuje.. a on tým že vysolí nemalé peniaze na opravu kamarát takto robí a po mesiaci od výmeny kompletnej spojky sa čuduje že mu začína hučať spojkové ložisko.. a čo sa týka jazdy z kopca.. je lepšie brzdiť s motorom.. hlavne keď to klesanie bude dlhé.. brzdením normálnou brzdou vzniká teplo.. brzda sa môže prehriať, stratiť účinnosť, poškodiť sa a podobne..
@cobra sorry omylom som vymazala tvoj koment. Ten navod som si pozerala ale moc ne no. Ja som to auto zdedila po manke jazdila na nom 7 rokov tak som dufala ze vsetko podstatne mi povedala :-!
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
38 komentov
a ja si myslim ze to aj tak uplne vsetci robia, tak sa mi zda, a ze ti ludia co mi to hovoria to robia tiez akurat su pokrytecki
Tak isto aj ked je studeny motor tak so zaradenou na optimalne otacky.
a plus aj take ze ked idem zastavovat na krizovatke trebars, tak najprv vyhodim rychlost a potom az dobrzdim.. alebo aj ked napr idem na stvorku a potrebujem vyrazne spomalit tak vyhodim, spomalujem spomalujem a potom dam dvojku.. to sa moze nie?!
lebo na to vsetko mi instruktor v autoskole strasne picoval ze vzdy mozem vyhodit rychlost az po uplnom zastaveni a takto ale mne sa zda ze vsetci to takto robia a je mi to takto ovela ovela prirodzenejsie.. len sa nechcem naucit zlozvykom, aj ked uz som sa asi hej lebo to robim automaticky, ale ked ja tym autam vobec nerozumiem a mne nema kto povedat co robim zle a tak
nechavanie zaradenej rychlosti ma svoje opodstatnenie
-bezpecnost
-setrenie brzd
-uspora paliva (pre auta, ktore nepouzivaju karburator)
-setrenie baterie
-dobijanie baterie
» www.autoforum.cz/zivot-ridice/10...
ked je guma malo dofukana, rychlejsie sa opotrebuje, zvysuje sa riziko defektu a co je najdolezitejsie, rapidne stupa spotreba. naopak pri nadmerne nafukanej gume trpia tlmice.
a taktiez si obcas postojim so spojkou na semafore alebo niekde,ale ked najblizsie budem za volantom tak na to budem mysliet