kebyže nieje matematika hneď by bol svet krajší neviem kedy mi to načo bude...jediný predmet, ktorý ma ani trochu v živote nebavil, strednú som pretrpel, teraz trpím na VŠ
na strednej som nikdy nemal 1 z matematiky a ucitel sa iba cudoval, lebo videl, ze ocividne viem premyslat. Ked ta matika na strednej je ucena tak, ze dava velmi malo suvislosti a vsetko sa preberaju ako kvazi osobitne samostatne oblasti.
Dnes mam skonceny matfyz a obcas doucujem ludi len tak. Najnovsie jeden chlapec co mal na vysvedceni z matematiky 4 tak som bol z neho mimo, ze ako vie premyslat a aky je chytry. Dal som mu doucovanie ukazal suvislosti, vysvetlil matematicky zapis a dnes dostava jednotky obcas dvojku.
Ale ja osobne by som limity a integraly zo stredoskolskeho uciva vyhodil. To je totiz podla mna jedine ucivo, ktore nedokaze ani dobry stredoskolak uplne pochopit. Vsetko ostatne dokaze uplne pochopit az na tie veci.
@kosh Nesuhlasim, mne sa zda ze praveze limity, derivacie a integraly prisli ako veci, ktore udrzali vela mojich spoluziakov v strehu, inak by tam spali. A inde, nez na gymnaziach alebo specializovanejsich odbornych skolach sa to aj tak neuci
Najlepsie by imho bolo rozdelit matiku na strednej na tazsiu a lahsiu moznost - potom na maturite by si ludia mohli zvolit obtiaznost, tak ako pri cudzom jazyku
logaritmy a vektory asi... neviem akože to je natom že keby dávam na hodine pozor možno by som to aj chápala... ale mna to nebavilo tak som niektoré veci proste pochopila tesne pred písomkou a niektoré nikdy
No najväčší problém mi robili vektory a celkovo analytická geometria, to boli také hlúposti ako nikdy nič.. Ale hlúposť podľa mňa bola celá stredná.
Mňa veľmi bavili veci zo základky ako počítanie rovníc/nerovníc.. tie také veci s obsahom, objemom, obvodom a neviem čím kde som musela spraviť k tomu aj náčrt, postup a tak.. To bolo moje.. Ale celú strednú sme boli skôr niekde vo funkciách a hrali sme sa s cos, sin a neviem čím a všetko to bolo neskutočne nudné a otravné. Som rada, že matiku už nikdy neuvidím
@kosh Ak myslis tu definiciu pomocou operatorov, tak jasne, ze nikto Ale pochopit tomu, co to vlastne je a ako sa to dalej pouziva sa da aj bez toho, aby clovek vedel z hlavy napisat tu definiciu
@fragile. no neviem, mna sa na to pytali maturanti, co idu na matfyz a nemali v tom uplne jasno.. ale mozno zavisi od ucitela. Ale neviem, ci uz som ja velmi domaci, ale myslim si, ze ak som pochopil definiciu, tak az vtedy som to pochopil.. kazdopadne, udrzat pozornost sa da aj inymi vecami
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
54 komentov
Jediné ťažké mi prišli integrály.
-.-
Dnes mam skonceny matfyz a obcas doucujem ludi len tak. Najnovsie jeden chlapec co mal na vysvedceni z matematiky 4 tak som bol z neho mimo, ze ako vie premyslat a aky je chytry. Dal som mu doucovanie ukazal suvislosti, vysvetlil matematicky zapis a dnes dostava jednotky obcas dvojku.
Ale ja osobne by som limity a integraly zo stredoskolskeho uciva vyhodil. To je totiz podla mna jedine ucivo, ktore nedokaze ani dobry stredoskolak uplne pochopit. Vsetko ostatne dokaze uplne pochopit az na tie veci.
Najlepsie by imho bolo rozdelit matiku na strednej na tazsiu a lahsiu moznost - potom na maturite by si ludia mohli zvolit obtiaznost, tak ako pri cudzom jazyku
ešteže máme matiku raz do týždňa :-S
Mňa veľmi bavili veci zo základky ako počítanie rovníc/nerovníc.. tie také veci s obsahom, objemom, obvodom a neviem čím kde som musela spraviť k tomu aj náčrt, postup a tak.. To bolo moje.. Ale celú strednú sme boli skôr niekde vo funkciách a hrali sme sa s cos, sin a neviem čím a všetko to bolo neskutočne nudné a otravné. Som rada, že matiku už nikdy neuvidím