ja som ľaváčka, ale niektoré veci robím pravou rukou. Napríklad myš od počítača držím pravou rukou... a pritom píšem ľavou takže môžem opisovať a listovať veci na internete naraz... a podobne.. takže u mňa to má aj niektoré výhody a som rada
má to veľa nevýhod, najhoršie to je pri šoférovaní ale potom si poviem, že veď čo, v Anglicku tak musia jazdiť všetci muhaha písanie v karisbloku tiež nie je bohviečo a @4 ATRAMENTOVÉ PERO, to bolo vždy všade na všetkom
ja som do mojich piatich rokov bola praváčka, ale potom som sa akosi preorientovala na lavú a mamina ma nechala... Žiadne problémy s tým nemám a ked už tak - musím povedat že som na to hrdá... Hrávala som pingpong a moj učitel ma za to 'nemal rád', pretože on je pravák a s lavákom sa doslovne na velké 'h' hrá ale všimla som si, že tak isto - myš ovládam len pravou (aj ked používam takmer nonstop touchpad), a tiež príbor držím inak - lyžičku ako lavák, ale vydličku s nožom ako pravák.. ..ale nikdy som sa nejak extra moc nezamýšlala nad tým že som lavák... A všetci sa tomu čudujú, čo si to všimnú.. Podla mna je to úplne normálna vec
Som s tým v pohode, som síce v mnohých smeroch diskriminovaná (niektoré "aerodynamické" nožnice ma režú do ruky tými výrastkami, niektoré škrabky na zeleninu naškrabú, myšku som sa musela naučiť používať pravou, večne zajebaná ruka od atramentu, atď)
Moc neverím, že by boli ľaváci nejakí kreatívni a pod, proste som ako decko s tou rukou bola menej gramblavá
Je to dobré aspoň sa aj líším od iných niečím jedine kedy ma to rozčulovalo bolo pri písaní atramentovým perom a pri písaní kriedou na tabulu kedy som si niekedy vetu čo som písal pomaly rozmazával
čo sa týka ruky som pravák, to isté aj oko...a čo sa týka nohy a ucha zrejme ľavák, tuším sa tomu hovorí skrížená lateralita a nevadí, nie je to choroba...ale vyhráva pravák, kedže sa táto vec posudzuje podľa ruky