Lenivy student a birdz - riesenie prikladov bez snahy
Za mojich cias internet nebol, neboli fora, ziadna wiki ani riesene priklady online. V prvom rocniku ZS som bral mnoziny, podmnoziny, prieniky a knihy ma neucili ako nejakeho zaostaleho s downovym syndromom a aby som sa nieco naucil, musel som mkakat a ak
je to kontraproduktivne... ale len presne tak ako ked si tu ulohu napr odpises v skole...takze to tu bolo aj predtým...
a nikdy neodchytis vsetkych s tym ze mohol by si to kamarát spravit sám a pohnut rozumom, vzdyy sa najde niekto kt osi aj na takych hlupostiach dokazuje, ze nieco dokaze
ale zaver je pravdivy... mam pocit ze mojej generacii unikaju suvislosti, fakty, logika, vsetko...
@bjecm2yngn8j2g8bf6yxp7mb9h v zadu bol vysledok pre kontrolu. Nebol napisany postup, vzorce, suvislosti a pod. K vysledku si sa mal dopatrat sam na zaklade vlastneho snazenia a overit, ci tvoj postup vedie k spravnemu vysledku... takze to nie je to iste ako nechat rozmyslat ineho.
@bjecm2yngn8j2g8bf6yxp7mb9h učitelia prejdu zopár vzorových príkladov a dúfajú že žiaci si ostatné doma prerátaju (z učebnice ktorú majú k dispozícii). Ak by dačo nevedeli tak by za učitelom zašli a on by im to vysvetlil. No a potom je samozrejme písomka
Proste treba odlišovať psychologiu decka a psychologiu dospelého človeka, ktorý si už uvedomuje, že to robí pre seba a venuje tomu dobrovolne aj osobný čas.
@bjecm2yngn8j2g8bf6yxp7mb9h veď on sa o to aj snaží. Tomu ver. A za seba mozem povedat ze aj naučí, len treba dávať pozor na hodinách (až na výnimky). Čiž učitelova chyba určite neni to že žiaci na hodinách ani nedávajú pozor a potom ani nepochopia princíp
myslim si, ze pokial sa niekto aspon zaujima o ten priklad, tak ma na dnesne pomery uz uzasny mega-zaujem, lebo normalne sa decka na to vyseru, a v najlepsom pripade to opisu rano v skole (tak ako my, co sme za ranneho detstva nepoznali internet...)
Je to pohodlnosť, jednoznačne. Ale na druhej strane, učiteľ sa nestará, ako si ty spravíš domácu úlohu a ked danému učivu nechápeš, je to tvoj problém, dá ti 5 a môžeš robiť hocičo, pretože takéto päťky sa ťažko opravujú. A nie je nič zlé na tom, ked niečomu nechápem, tak si to vyhľadám na nete kde je to možno lepšie vysvetlené, lebo napr. u nás sú hodiny matiky vedené štýlom : Na hodine 2 vzorové príklady, 10 príkladov na domácu, druhý deň skúšanie, dalších 10 príkladov na domácu a písomka ... A nie každému ide matika, fyzika, chémia ...
Ale napríklad keď sem nejaké 12 ročné decko dá príklad z fyziky kde má do primitívneho vzorca dosadiť miesto písmenka čísla, to už je pohodlnosť.
ja sa divím nad tým, že už len keď majú v dnešnej dobe napísať nejaký poondiaty sloh, úvahu alebo tak, tak sa vyhovárajú, že si nevedia nič vymyslieť a napísať a z lenivosti stiahnu niečo z netu. Ešte na strednej sa mi stalo, že v 2.ročníku som dala na net svoju prácu-sloh z angličtiny a v štvrtáku som ju zrazu videla spolužiakovi na lavici. Som sa ho pýtala, že odkiaľ to má..že to on napísal
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
18 komentov
a nikdy neodchytis vsetkych s tym ze mohol by si to kamarát spravit sám a pohnut rozumom, vzdyy sa najde niekto kt osi aj na takych hlupostiach dokazuje, ze nieco dokaze
ale zaver je pravdivy... mam pocit ze mojej generacii unikaju suvislosti, fakty, logika, vsetko...
Pokial môžem hovoriť za seba , ja som itnernet nikdy nepoužil na učenie s výnimkou francúzskych slovíčok (a ten jazyk som sa naučil ako samouk).
Moje učenie boli vždy bud dostané,kúpené, alebo požičané knihy.
Aj preto, že narozdiel od informácii na nete, tie v knihách sú garantvoané.
A neučia takým istým spôsobom aj učitelia ? Vypočítajú s triedou pár vzorových príkladov, na to isté kopyto dajú písomku a idú dalej.
Prečo ?
Lebo na to aby študenti rozmýšlali sami proste nie je čas.
Napriek tomu, osobne z nevedomosti novej generácie vyním skôr zábavný priemysel.
Kedysi nebolo tolko možností ako mrkať časom a ludia sa proste viac učili
Nie je deň,aby sa tu neobjavilo fórum o vypočítanie domácej úlohy od vekovej kategórie s hranicou 15r a menej.
na margo @1 keď si opisovala od spolužiaka,videla si aspoň ten postup čo často pomohlo oveľa viac ako samotný výsledok...
myslim si, ze pokial sa niekto aspon zaujima o ten priklad, tak ma na dnesne pomery uz uzasny mega-zaujem, lebo normalne sa decka na to vyseru, a v najlepsom pripade to opisu rano v skole (tak ako my, co sme za ranneho detstva nepoznali internet...)
Ale napríklad keď sem nejaké 12 ročné decko dá príklad z fyziky kde má do primitívneho vzorca dosadiť miesto písmenka čísla, to už je pohodlnosť.