Po česky som čítala zatiaľ len jednu knihu, ale problémy mi to nerobí žiadne, rozumiem temer všetkému. Ale nerada tak čítam, rovnako ako nerada čítam po anglicky, aj keď tomu rozumiem. Ale možno je to len sila zvyku.
problém s tým nemám, ale nerád čítam české knihy. Rád si zlepšujem slovenský slovník a keby som čítal často české knihy, tak by to asi poznačilo moju slovenčinu a to si nemôžem dovoliť
nakoľko študujem v Čechách, bolo by dosť zlé, ak by mi to robilo problém. Hoci dakedy niektoré špeciálnejšie výrazy či miestne názvy si musím dosť domýšľať
@antifunebracka a pri písaní textov ti to nerobí problém? Mne sa napríklad stalo, že som potreboval použiť nejaké slovo a napadol mi iba český ekvivalent :/
@bluepanter zatial nie, praveze ja som clovek, co opravuje bohemizmy po druhych. mam totiz na ne velmi dobru pamat. najdi si na nete ich zoznam, parkrat si ho prebehni a uvidis, ako rychlo sa ti dostane do krvi. potom uz nikdy nenapises hranolky, posilovna, dopis, doporucit a pod.
väčšinou čítam knihy v češtine a je to v pohode jedinú knihu ktorú som vlastne po česky koli čestine nedočítala bol pán prsteňov lebo tie ich horzne zamena atd. atd. a tie jeho opisy.... to už po slovensky nie je len take bezduche čítanie....a v češtine ked to ma niekto čítať.... a absolutbne nezávidím @mielikki a @ladyofcarnage čítať portret doriana greya v češtine
možno niektoré slová ale inak knihy v češtine mám veľmi rada. napr.knihu úterky s morriem.A kedže stále sledujem rozprávky a filmy s českým dabingom alebo pozerám anime po japonsky s českými titulkami,tak s tým žiadny problém nemám čítať knihy po česky.
uz nekedy ked pozeram film neviem zistit ci je to cesky ci slovensky ja viem ,uz mi s toho drbe hravam jednu hru a tam sami cesi aj naj priatelou mama viac cechou take mne problem nerobi...
české preklady obvykle čítam radšej, lebo sú obvykle o dosť lepšie ako slovenské.