Do ôsmeho ročníka chodia chlapci s priemernou výškou 156cm, v priebehu roka k nim sa pridá 1 nový žiak a priemerná výška sa zmení na 162,2 cm, koľko ich chodí teraz do ôsmeho ročníka?
no neviem co za debilinu mi to vyslo no zvakne my obcas vyjst daka tebilina-asi preto ze ty si nepocital cez trojclenku,či?-ale ved raz za cas moze vyjst kazdemu zly vysledok
@Peto1324 my teraz berieme lomené výrazy a podobné somariny, takže keď sa vraciam k starým veciam, dosť mi to trvá, kým si na to spomeniem si fakt dobrý
@Marty0908 no nemam na svojich spoluziakov...nieste pozadu ked beriete len lomene vyrazy?..my sme dneska zacali slovne ulohy riesene rovnicami,predtym sme mali rovnice a na lomene vbyrazy uz nepametam
je to moc velka hovadina sa pitat na detskom fore na matematicke ulohy, skor by som si isiel pohladat nejake odborne niekde inde. Ved ked tu citam tie "logicke uvahy", tak mi je do smiechu.
ale oni tu nijak nepomozu, lebo ten priklad sa neda vypocitat(chlapec si pravdepodobne zle opisal zadanie ), ale milion zakladoskolakov tu napise svoje spatne riesenia, dotycna je z toho potom cela pomylena a odide hlupejsia nez predtym nez sem prisla
Do ôsmeho ročníka chodia chlapci s priemernou výškou 156cm, v priebehu roka k nim sa pridá 1 nový žiak a priemerná výška sa zmení na 162,2 cm, koľko ich chodí teraz do ôsmeho ročníka?
Veľmi pekne ďakujem za pomoc.
avg1=156
avg2=162,2
počet žiakov predtým
počet žiakov potom +1
súčet výšok žiakov predtým=y1
súčet výšok žiakov potom=y2
priemer predtým (y1)/x=156
priemer potom (y2)/(x+1)=162,2
uprava
priemer predtým y1-156x=0
priemer potom y2-162,2x=162,2
ja som narátal dve rovnice o 3 neznámych tz nekonečne veľa riešení
y1 y2 x | prava
1 0 -156 | 0
0 1 -162,2 | 162,2
teba zaujíma počet takže jednu neznámu si zvolíme napr y2 a označíme ho ako a aby bolo jasné čo si volíme
a-162,2x=162,2
-162,2x=162,2-a
x a-162,2)/162,2
Dosadením x do prvej rovnice môžeme dalej dostať vzťah pre výpočet súčtu výšky žiakov po príchode nového žiaka
y1-156*(a-162,2)/162,2=0
y1=156*(a-162,2)/162,2
takže ak súčet výšok chlapcov po prijatí nového žiaka bude 5362 tak
x 5362-162,2)/162,2
x=32,05 žiakov bolo v triede pred príchodom nového žiaka po príchode nového žiaka je počet žiakov x=33,05
Súčet výšok žiakov pred príchodom nového žiaka je:
y1=156*(5362-162,2)/162,2
y1=5001,04
y2-y1=vyška nového žiaka=360,96 O_o
skúška:
priemer predtým (y1)/x=156
5001,04/32,05=156,04
priemer potom (y2)/(x+1)=162,2
5362/33,05=162,23
som zaokrúhľoval preto ten malý rozdiel ale vidíte že sedí. Pre tých čo si budú myslieť že je to jediné riešenie:
takže ak súčet výšok chlapcov po prijatí nového žiaka bude 2000 tak
x 2000-162,2)/162,2
x=11,33 žiakov bolo v triede pred príchodom nového žiaka po príchode nového žiaka je počet žiakov x=12,33
Súčet výšok žiakov pred príchodom nového žiaka je:
y1=156*(2000-162,2)/162,2
y1=1767,55
y2-y1=vyška nového žiaka=232,45 O_o sakra nemôžem vybrať nejaké krajšie čísla?
Dajme tomu, že x je pôvodný počet chlapcov.Takže prvá priemerná výška sa vypočítala 156/x...Druhá bola 162/(x+1)...tieto dva zlomky dáme do rovnosti..Po odstránení zlomkov a vydelení nám výjde výsledok 26 bezo zvyšku...
Takže odpoveď je že chlapcov v ôsmom ročníku bolo 26..
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
44 komentov
156..............x
162,2...........x+1
______________
156 : 162,2 = x : x+1
156.162,2 = x.(x+1)
25303.2 = x.(x+1)
A zvyšok už nejak dopočítaj
Matematik zo mňa asi nebude
162,2...........x+1
______________
156 : 162,2 = x : x+1
162,2x = 156*(x+1)
162,2x = 156x + 156 /-156x
162x -156x = 156
6,2x = 156
x = 25,16 po zaokrúhlení je to 25 žiakov
@Marty0908 mas to zle zapisane,ked tak skus takto
156:162,2 x+1)
156 (x+1)=162,2x
156x+156=162,2x/-156x
156=6,2x/delene 6,2
x=25,16
no neviem co za debilinu mi to vyslo no zvakne my obcas vyjst daka tebilina-asi preto ze ty si nepocital cez trojclenku,či?-ale ved raz za cas moze vyjst kazdemu zly vysledok
-----------------
(A ešte viac ma fascinuje, prečo to neviem vyriešiť s menej než tromi premennými.)
potom by to bola rovnica o dvoch neznámych y/x=156 a y+(výška toho jedného)/x+1=162,2
@Iwuanka to čo si vypočítala (obyčajná trojčlenka) je iba že kolko krát sa číslo 6,2 t.j(156-162,2)nachádza v čísle 156 to je tých 25.16
dozvieme sa niekedy riešenie? alebo nie??
@Iwuanka druhy krat som si naprecital cely ulohu ale iba koniec,mas pravdu je to ze z celeho osmeho
rocnika
mne sa ten ich postup nahodou paci, cim viac ziakov tym vacsia priemerna vyska
neni zac, 15 rocne birdzovske deti ti vypocitaju aj nevypocitatelne.
moja rec, ja trojclenkou pocitam vsetko od sustav diferencialnych rovnic po prevod tenzorov na skalar, je rychla a lahka
je to moc velka hovadina sa pitat na detskom fore na matematicke ulohy, skor by som si isiel pohladat nejake odborne niekde inde. Ved ked tu citam tie "logicke uvahy", tak mi je do smiechu.
sčasti maš pravdu, ale je tu aj dosť gymnazistov........ vysokoškolák, čo to vedet možu......
ale oni tu nijak nepomozu, lebo ten priklad sa neda vypocitat(chlapec si pravdepodobne zle opisal zadanie ), ale milion zakladoskolakov tu napise svoje spatne riesenia, dotycna je z toho potom cela pomylena a odide hlupejsia nez predtym nez sem prisla
Do ôsmeho ročníka chodia chlapci s priemernou výškou 156cm, v priebehu roka k nim sa pridá 1 nový žiak a priemerná výška sa zmení na 162,2 cm, koľko ich chodí teraz do ôsmeho ročníka?
Veľmi pekne ďakujem za pomoc.
avg1=156
avg2=162,2
počet žiakov predtým
počet žiakov potom +1
súčet výšok žiakov predtým=y1
súčet výšok žiakov potom=y2
priemer predtým (y1)/x=156
priemer potom (y2)/(x+1)=162,2
uprava
priemer predtým y1-156x=0
priemer potom y2-162,2x=162,2
ja som narátal dve rovnice o 3 neznámych tz nekonečne veľa riešení
y1 y2 x | prava
1 0 -156 | 0
0 1 -162,2 | 162,2
teba zaujíma počet takže jednu neznámu si zvolíme napr y2 a označíme ho ako a aby bolo jasné čo si volíme
a-162,2x=162,2
-162,2x=162,2-a
x a-162,2)/162,2
Dosadením x do prvej rovnice môžeme dalej dostať vzťah pre výpočet súčtu výšky žiakov po príchode nového žiaka
y1-156*(a-162,2)/162,2=0
y1=156*(a-162,2)/162,2
takže ak súčet výšok chlapcov po prijatí nového žiaka bude 5362 tak
x 5362-162,2)/162,2
x=32,05 žiakov bolo v triede pred príchodom nového žiaka po príchode nového žiaka je počet žiakov x=33,05
Súčet výšok žiakov pred príchodom nového žiaka je:
y1=156*(5362-162,2)/162,2
y1=5001,04
y2-y1=vyška nového žiaka=360,96 O_o
skúška:
priemer predtým (y1)/x=156
5001,04/32,05=156,04
priemer potom (y2)/(x+1)=162,2
5362/33,05=162,23
som zaokrúhľoval preto ten malý rozdiel ale vidíte že sedí. Pre tých čo si budú myslieť že je to jediné riešenie:
takže ak súčet výšok chlapcov po prijatí nového žiaka bude 2000 tak
x 2000-162,2)/162,2
x=11,33 žiakov bolo v triede pred príchodom nového žiaka po príchode nového žiaka je počet žiakov x=12,33
Súčet výšok žiakov pred príchodom nového žiaka je:
y1=156*(2000-162,2)/162,2
y1=1767,55
y2-y1=vyška nového žiaka=232,45 O_o sakra nemôžem vybrať nejaké krajšie čísla?
skúška:
priemer predtým (y1)/x=156
1767,55/11,33=156,00
priemer potom (y2)/(x+1)=162,2
2000/12,33=162,20
n- počet žiakov pred vstupom prišelca
x výška prišelca
p1 priemer na začiatku
p2 priemerr na konci
n p2-x)/(p1-p2)
A to neuvažujeme o tom že kurnik v priebehu roka mohli narasť. k čertu.
25,16 ziakov lebo co tam robi to desatinne cislo potom?vysla nam daka somarina
Takže takto:
Priemerná výška sa počíta aritmetickým priemerom.
Dajme tomu, že x je pôvodný počet chlapcov.Takže prvá priemerná výška sa vypočítala 156/x...Druhá bola 162/(x+1)...tieto dva zlomky dáme do rovnosti..Po odstránení zlomkov a vydelení nám výjde výsledok 26 bezo zvyšku...
Takže odpoveď je že chlapcov v ôsmom ročníku bolo 26..
zopakuj si laskavo ucivo ZS, aritmeticky priemer je sucet vsetkych vysok chalanov deleno pocet chalanov, nie priemerna vyska deleno pocet chalanov