@Ligtdevil obcas sa taketo nieco stane. napr decko nedostane oblubenu hru a zabije rodicov. skor ale za to moze nespravna vychova ako to ze to decko hra hry. bolo uz niekolko krat dokazane ze hry ako take. a je jedno akeho zanru nevyvolavaju v ludoch ziadnu agresivitu ani potrebu vrazdit..
Nemyslim si, ze by to media robili a riesilo sa to viac v 90-tych rokoch. Dnes hry nie su az take demonizovane.
Samozrejme, ked uz o to ide, keby to aj v niektorych izolovanych pripadoch mohol byt faktor, podla mna by vzdy fungoval jedine v sucinnosti s ostatnymi pricinami, tj. zle detstvo, nasilie v domacnosti, socialne vylucenie, problemy so zavislostou, financne tazkosti atd. Urcite by akcne hry ale neboli "dostatocny dovod" sam o sebe, aby zapricinili nasilny incident.
Also, skor nez vyobrazenie nasilia maju potencial motivovat k nasilnym cinom MMO hry, ktore vyzaduju vela casu (tj. aj emocionalneho vkladu) a kde sa buduje komunita a ktore sa mozu prenasat do socialneho RL zivota hracov.
osobne si myslím, že hry skôr umožnia človeku sa vyventilovať a nie žeby v ňom vyvolali potrebu zabiť reálne.
možno hry môžu mať vplyv na malé deti, v zmysle ak napr. 8 ročné dieťa hrá hru pre 18+ ... ale aj to by asi to dieťa muselo okrem tej hry mať aj iné vplyvy (ale je to len môj názor, odborníci by možno tvrdili niečo iné)...
inak si spomínam na prípad, ked nejaký neplnoletý chalana ukradol doma auto, šiel sa previesť, nabúral a umrel... a v správach hovorili - síce to priamo nezvalili na hru, ale museli spomenúť, že hrával Need for speed alebo nejakú pod. hru... proste to mi príde už ako čistá manipulácia... mladí chalani (a možno aj baby) kradli autá rodičom aj za čias ked ešte ani telka riadne nebola, nie to pc hry... (a to viem lebo aj môj otec bol mladý a tak dalej) vtedy to bola koho vina?
To skôr tie TV programy a správy vyvolávajú chuť vraždiť. Ale stáva sa že
ľuďom z nich začne hrabať.Ale je to vina rodičov že to deťom umožnia a
umožnili hrať tak často.
Roleta je špeciálny inkognito mód, ktorým skryješ obsah obrazovky pred samým sebou, alebo inou osobou v tvojej izbe (napr. mama). Roletu odroluješ tak, že na ňu klikneš.
17 komentov
Ale, takže taká hra, nemôže vyvolávať nesprávnu agresiu? Prečo?
Samozrejme, ked uz o to ide, keby to aj v niektorych izolovanych pripadoch mohol byt faktor, podla mna by vzdy fungoval jedine v sucinnosti s ostatnymi pricinami, tj. zle detstvo, nasilie v domacnosti, socialne vylucenie, problemy so zavislostou, financne tazkosti atd. Urcite by akcne hry ale neboli "dostatocny dovod" sam o sebe, aby zapricinili nasilny incident.
Also, skor nez vyobrazenie nasilia maju potencial motivovat k nasilnym cinom MMO hry, ktore vyzaduju vela casu (tj. aj emocionalneho vkladu) a kde sa buduje komunita a ktore sa mozu prenasat do socialneho RL zivota hracov.
možno hry môžu mať vplyv na malé deti, v zmysle ak napr. 8 ročné dieťa hrá hru pre 18+ ... ale aj to by asi to dieťa muselo okrem tej hry mať aj iné vplyvy (ale je to len môj názor, odborníci by možno tvrdili niečo iné)...
inak si spomínam na prípad, ked nejaký neplnoletý chalana ukradol doma auto, šiel sa previesť, nabúral a umrel... a v správach hovorili - síce to priamo nezvalili na hru, ale museli spomenúť, že hrával Need for speed alebo nejakú pod. hru... proste to mi príde už ako čistá manipulácia... mladí chalani (a možno aj baby) kradli autá rodičom aj za čias ked ešte ani telka riadne nebola, nie to pc hry... (a to viem lebo aj môj otec bol mladý a tak dalej) vtedy to bola koho vina?
ľuďom z nich začne hrabať.Ale je to vina rodičov že to deťom umožnia a
umožnili hrať tak často.